[VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:16

Ah ja dubbel hè zo’n diagnose.
Zelf heb ik die ook en moet toegeven dat ik er al niet meer elke dag bij stilsta, omdat ik mijn leven er, deels een soort van ongemerkt, op heb aangepast.
Ik weet eigenlijk misschien niet meer hoe het is om zonder te leven.
Maar ik zei laatst wel tegen iemand, goh vroeger tot zo’n jaar of tien geleden was ik wel bij paarden maar nu zou erheen gaan of eind lopen over ongelijk bijv bevroren weiland of zware dingen tillen enz op sommige dagen al te belastend zijn.
Ook uitmesten en dergelijke, krijg gauw kramp en spierpijn.
Ik sportte toendertijd ook nog in sportschool maar kreeg steeds vaker blessures die ook echt lang aanhielden.
15 stallen uitmesten klinkt voor mij als een pittige klus.

Maar ik heb ook geleerd van een fysio de pijn te negeren. En altijd toch te blijven lopen. Dat doe ik sinds ca twee jaar heel bewust, einden lopen, en het doet me echt goed.
Hij zei dat ik pijn voel omdat ik pijn verwacht maar het geen kwaad kan het te negeren. En dat blijkt want er doorheen lopen maakt het beter dan inactief blijven.
Soms duurt het wel een half uur voor de pijn weg is. Toch doorzetten.
Terwijl ik toen ik de diagnose kreeg zo’n beetje de straat niet eens meer uitkwam. Nu loop ik uren bijna elke dag.
Fybromialgie is bij mij een combi met hypermobiliteit.

Ik hoop dat de paarden je positieve vibes en energie geven hoor! Het gaat om acceptatie, keuzes maken waar je je energie in steekt.
En gezond eten schijnt ook wat te doen.

Knuffel voor Ukkie en jou!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 01:30

Er zijn toch inderdaad veel mensen die het ook hebben en ieder lichaam is natuurlijk verschillend en ieder persoon ook, maar hoe dan ook, mijn leven gaan leren doseren en aanpassen is natuurlijk sowieso geen verkeerd iets.

Voor een 'normaal' gezond persoon is het verzorgen en onderhouden van 18 paarden al een fikse bezigheid, ik werk natuurlijk 'gewoon' 26 uur in de week in de nachtdiensten in de zorg erbij naast, haal 1 a 2 dagen mijn broertje en zusje met verstandelijke beperking op om mijn moeder te ontlasten en dan proberen mijn partner en ik ergens ook nog aan onze kinderwens te werken. (wat natuurlijk met o.a. zoveel stress in het lijf het allemaal er niet makkelijker op maakt)

En dan mag ik natuurlijk niet vergeten dat ik 2 jaar geleden nog aan de chemo's zat en dat ook zeker je lijf niet ten goede komt en nasleep heeft tot jaren erna :j

Wel denk ik dat je eraan toe moet zijn om dit te erkennen en dat je dan ook echt ervoor kunt gaan, ik merk aan alles dat ik nu op een punt ben gekomen in mijn leven dat ik echt wil leren om meer rust lichamelijk en mentaal te gaan krijgen , want ik denk dat het mij als persoon meer kwaliteit van leven gaat geven. Niet dat ik nu ongelukkig ben of een rotleven heb, maar we hebben natuurlijk wel veel voor onze kiezen gehad de afgelopen jaren, je weet niet wat de toekomst gaat brengen, maar ik wil niet meer continu die enorme lichamelijke en mentale stress hebben die ik nu voel wanneer er 'weer' iets gebeurd.

Kan ik zonder de paarden ? Nee, maar dat hoeft ook niet. Wel heb ik een heel duidelijk gesprek gehad met mijn ouders dat zij echt moeten gaan selecteren in hun paardenbestand. Mijn moeder is 74, ik begrijp heel goed dat die niet elke dag naar de paarden kan, mijn stiefvader is fulltime vrachtwagenchauffeur en is van 04:00u in de ochtend tot 19:00u in de avond van huis, dus ook die kan niet bijspringen door de week. Dus het komt gewoon op mij terecht.
En nu dat gewoon niet meer haalbaar is, moet er geselecteerd worden. Wat we ook aan het doen zijn. En dat brengt gewoon ook heel veel rust, helemaal als de paarden dan goed terecht gaan komen. En daar ga ik mijn stinkende best voor doen, voor de paarden die beschikbaar gaan komen.
Verder brengen de paarden me zoveel positieve vibes en geniet ik gewoon vanaf het moment dat ik op stal ben, het werken met de jonge paarden, het ze zien ontwikkelen, ik zou het voor geen goud van de wereld willen missen.

Sorry voor de lap tekst, het kwam er zo ineens allemaal uit ofzo :D

Vandaag begon moeizaam qua opstarten, heerlijk met de honden een wandeling rustig gemaakt, daarna overleg van werk gehad en toen op naar stal. Bijrijdster had al een paar stallen uitgemest (zo fijn!) en toen zijn we samen even met Rosa bezig geweest.
Afbeelding
Ging enorm goed, Rosa wil soms wat te snel gaan denken voor je en het dan al uitvoeren, slim en meewerkend is ze wel, geduldig wat minder.
We zijn nog wel aan de longeerlijn bezig, omdat dit voor bijrijdster beter voelt en dat is prima. Verder merk ik dat ze echt weer goed in haar vel zit, zowel lichamelijk als mentaal, geen knarsen op het bit meer waargenomen en lekker los en ontspanning zoeken in het lijf. Komt wel goed :o

Nouja, verder is het mudseason hier, zoals hieronder te zien, dus dikke prut en moddermonsters 8-)
Afbeelding

Na alles uitgemest te hebben Ralph even getraind , hij deed super zijn best in de modder, niet te lang gedaan, maar echt genoten. Daarna even al het zand afspoelen
Afbeelding
Moe maar voldaan. <3 <3

Al met al een dankbaar mens en een mooie dag gehad vandaag :j

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 02:00

Ik kwam erachter toen ik op stal kwam vanmiddag dat Phoebe haar brokken en hooi beide niet had aangeraakt gisterochtend.(Heel fijn dat dit totaal niet opgemerkt was toen ze naar buiten werd gezet :roll: ) Ze stond buiten in de paddock, heb haar naar binnen gehaald, maar ook de slobber wilde ze niet. Gemest had ze genoeg, maar Colosan gegeven met oog op gaskoliek vermoeden.
Daar knapte ze niet van op dus de dierenarts maar weer gebeld. Die waren er gelukkig binnen het uur, ze stond al die tijd wel rustig en ontspannen, dus dat was fijn.

Inderdaad duidelijk gaskoliek na controles, ze heeft pijnstilling gekregen en darmontspanner, veulen was actief, misschien dat die wat verdrukt heeft ergens. Nog controle gekregen op een baarmoederverdraaiing, wat gelukkig niet het geval was. Ook mestcontrole op zand, nauwelijks aanwezig, dus ook dat uitgesloten.

Na de spuiten moest ik haar even lopen in de binnenbak en licht longeren , toen haar op stal gezet en gelukkig begon ze direct te eten.

Bijrijdster heeft haar vanavond ook nog even gewandeld, ze stond er tevreden bij, dus ik kon met een gerust hart naar de nachtdienst

Echt, waarom had ik deze hobby ook alweer |o

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 07:51

Och jeetje. Wat een gedoe weer.
En heel "handig" dat ze het op stal niet gezien hadden. Anders was misschien een beetje colosan wel genoeg geweest..
Hopelijk is het vandaag weer helemaal goed.

kiko

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 13:09

Jeetje dan denk je waarom hebben ze dat niet opgemerkt. Ik blijf met voeren altijd nog op stal. Ga dan uitmesten en merk snel genoeg als er wat is. Zo heb ik afgelopen maand 2x een slokdarmverstopping opgemerkt bij mijn shet. Die heeft nu stenen in haar voerbak om gulzig eten te voorkomen. Fijn dat ze weer opgeknapt is!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 19:12

Het is erg stil aan deze kant.
Hopelijk gaat alles goed met al dat Gelders geweld.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-24 20:26

Wat lief dat je ernaar vraagt, het is inderdaad wat stiller want wat druk met de 'ziekenboeg' en dan de Secret Santa's en werken , vandaar even wat minder gepost :o

heb wel vandaag een nieuw Ukkie topic gemaakt voor de liefhebbers
[PP] Ukkie en haar nieuwe vriendje

Ik zal morgen een uitgebreide update weer doen, dan heb ik weer even tijd !

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 01:22

Nou, kerst overleeft dus we kunnen weer gaan zitten voor een update :+

Allereerst natuurlijk : Ik hoop dat jullie allemaal hele fijne feestdagen hebben gehad :j Wij hebben zelf wel genoten, ondanks dat het altijd wel even pittig is in de nachtdiensten en met de afspraken, maar afgelopen zaterdag hebben Ukkie, Tucky en ik het kerstparcours gehaald in ieder geval

Afbeelding
Met uiteraard een foto als bewijs van deelname :+ :')

Ze keek nergens van op en volgde me doodleuk overal over en doorheen :D Met de nodige blikken van : Moet dit nu perse vrouwtje }:0
Ik ben in ieder geval mega trots <3

Trouwens, op al onze geldersen, want ook met de bijrijdsters hebben de rest van onze paarden zich weer van hun beste kant laten zien. We hadden kijkers voor Skye, die hebben we zo even uit de blubber getrokken en mee laten doen, zonder voorbereidingen en die liep zo met het meisje het hele parcours <3 Dan heb ik stiekem als fokker altijd wel even een trots momentje hoor, als ze dan zulke fijne karakters en inzet laten zien van nature.

Verder is het mennen op een laag pitje vanwege het verschrikkelijke zeikweer en het vroege donker zijn, maar heb ik bedacht dat ik , nu ik het hardlopen toch aan het oppakken ben, dit ook wel met Charlotte kan doen :o Want samen rennen is leuker dan alleen, dus op deze manier bouw ik lekker 3x in de week het hardlopen op en doet Charlotte tegelijkertijd lekker zwangerschapsgymnastiek.

Ook met Ralph lekker bezig, in weer en wind

Rosa is heerlijk bezig met de bijrijdster, ze rijden inmiddels los door de bak en krijgen les, het is echt mooi om te zien hoe die 2 samen groeien.

En Daisy mocht afgelopen week ook lekker wandelen in stijl
Afbeelding

Afbeelding
1e week van januari weer controle en dan krijgt ze hopelijk weer groen licht om lekker met haar vriendinnen naar buiten te gaan :j

En zo kabbelen we eigenlijk lekker voort. De paddocks hier zijn echt complete drama, ik hoop dat hier aankomend jaar wat aan gaat gebeuren want dit kan eigenlijk echt niet. Ze zakken er 30-40cm in weg en het zuigt allemaal vast. Een doffe ellende
Afbeelding

Oja en Star is inmiddels naar zijn nieuwe eigenaren verhuisd sinds 2 weken nadat hij volledig röntgenologisch en klinisch goed is gekeurd *\o/* Zo ontzettend fijn voor hem, de dame in kwestie was al helemaal weg van hem en ik ben blij en dankbaar dat weer een fokproduct zo'n onwijs goed huis heeft gevonden
Ik krijg regelmatig hele leuke updates, hij heeft inmiddels kennis gemaakt met haar bijrijdpony en hij geniet heerlijk zo te zien
Afbeelding

Nu hopelijk op naar een net zo fijn nieuw thuis voor onze Skye en de veulens aankomend jaar :j

Aankomend weekend gaan we een stap verder met Onyx, dan gaat hij weer onder de man voor het eerst sinds een half jaar, dus ben benieuwd hoe hij dat op gaat pakken. Dan kan hij ook fijn verder getraind aankomend jaar *\o/*

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 10:09

Wat een fijne, positieve update! Op naar een zorgenvrij 2025! **\O/**

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 00:59

Nou daar gaan we zeker voor ! :j :j

Vandaag was het zover, Onyx mocht weer onder de man. En wat ben ik onwijs trots op hem en op zijn onwijs fijne karakter, want hij heeft geen stap verkeerd gezet.
Mijn broer, die altijd onwijs goed kon rijden maar dit 15 jaar niet echt meer gedaan heeft, had er wel oren naar om met hem aan de slag te gaan. Nu zou je zeggen, mwoah, 15 jaar niet gereden en dan direct een paard gaan rijden waar net 3x iemand op heeft gezeten, lijkt me niet heel handig. Maar omdat ze op de grond al een fijne klik hadden in hun eerdere ontmoetingen en ik weet dat mijn broer vroeger ook altijd op de gekste paarden wel bleef zitten, durfde ik het wel aan.

Zo gezegd zo gedaan, vanochtend hem even gelongeerd en toen erop. Eerst nog de lijn er even aan, maar al snel bleek dat Onyx het alleen maar heel leuk en gezellig vond en niet wat geks ging doen, behalve steeds naar zichzelf hinniken in de spiegel wanneer hij deze passeerde :+ , dus toen hebben ze ook los even gestuurd.

Het was echt gewoon genieten, niet alleen van het fijne karakter van Onyx, maar ook van 2 hele blije koppies die lekker met elkaar aan het rondbanjeren waren.

Afbeelding
Even hallo zeggen

Afbeelding
En later lekker rondtouren.

Ook de dames in de opfok een bezoekje gedaan, die staan er tevree en wel bij, stond wel eerst bij de verkeerde vosbles te aaien, als de ontaarde moeder die ik ben, maar toen ik beter keek en Ureka haar oren in de nek deed, zag ik dat ik daar moest zijn :+
Afbeelding
Ureka tussen de andere vosblesjes

Afbeelding
Samen met Ulynn

Afbeelding
Knappie <3

Ze zien er goed uit, de groep oogde rustig en tevreden, dus ik ben een tevreden mens.

Ondertussen ligt Hare Majesteit Ukkie er zo bij bij onszelf
Afbeelding

Nog 3 nachtdienstjes en dan lekker oud en nieuw vieren en op naar een top nieuwjaar *\o/*

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 11:09

De verkeerde vosbles aaien :P. Ze lijken ook zo op elkaar. Babys worden groooooot :wow:

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 11:22

Haha kijk maar uit dat je straks niet met de verkeerde bles huiswaarts keert.

En man o man wat kan die Uk toch arrogant kijken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:58

Wat een leuke updates en wat fijn dat Onyx het zo goed deed met je broer <3

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 02:19

@Lalladidoo : Nou, dat overkomt me geen 2e keer :o Ze groeien inderdaad als kool allemaal, nog een paar maanden dan is het baby er denk ik wel af ;)

@SjonnieZ : Haha nee ik moet gewoon degene pakken die steeds de oren in dr nek gooit :o Dat doet de andere niet :') :')

@Mer1980: Ja echt zo fijn, echt genieten !

Het is alweer de laatste dag van het jaar ! Tevens mijn laatste nachtdienst, gaan jullie nog leuke dingen ondernemen vandaag ? Ik ga een paar uurtjes slapen en dan oliebollen eten, daar heb ik al sinds het weekend zin in :+ lekker de middag op stal en vanavond gourmetten bij kameraden.

Heerlijk relaxen en genieten *\o/* *\o/*

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 11:03

Klinkt als een leuke dag voor jou!
En dan op naar een voorspoedig 2025 zonder zieke of gewonde paarden :j

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-25 04:20

Nou, wij zijn de jaarwisseling goed doorgekomen en inmiddels zijn we alweer halverwege de eerste maand van het jaar :o Wat gaat het toch snel he.

Ik merk dat de fysio behandelingen goed aanslaan, ik heb een stuk minder pijn in de handen en krijg fijne handvaten hoe ik de dagen beter en efficiënter kan inrichten zonder mijn lijf te overbelasten.
Het blijft een proces, maar erg blij met de vooruitgang die ik nu al boek. :j

De paarden doen het allemaal goed !

Ukkie groeit als kool, ze is inmiddels al bijna net zo hoog als haar bonusmoeder Phoebe
Afbeelding

Afbeelding

Verder hebben we Rosa gisteren kennis laten maken met het op buitenrit gaan, tussen de lange lijnen. We hebben Charlotte meegenomen als stabiel leerpaard, want daar wandel ik een paar keer in de week lekker mee nu ze met zwangerschapsverlof is en dat ging super. Voor herhaling vatbaar, kan Rosa straks mooi achter de kar aan mee naar buiten :j

Ralph doet het ook fijn , ik merk wel dat deze winter hij wat minder lekker in zijn vel zit mentaal. Hij knarsetandt regelmatig (Gebit is pas nog behandeld) en hij lijkt wat rusteloos in het algemeen. In het werk doet hij altijd super zijn best, daarin is hij heel stabiel maar het is meer op stal wat meer onrustig. Misschien eens na laten kijken of het een maagzweer betreft, want hij sopt ook enorm met water.

Afbeelding

Afbeelding

Verder is hij een beetje in zijn puberfase van kijken hoe ver hij kan gaan, maar goed, dat mag ook als je 4 bent toch :o

En dannnn, tromgeroffel *\o/* *\o/* Daisy mocht vanaf deze week een uurtje op een kleine paddock naar buiten. Nou, heeeeeerlijk !
Afbeelding

Elke week mag er een uurtje bij en dan over 3 weken mag ze weer bij in de groep als het zich allemaal goed houdt. Ze is gelukkig ook in deze fase meewerkend en tot dusver staat ze lekker rustig op het 'gangpad', onder toezicht van haar dochter Phoebe en Ukkie

Kaelynn en Rosa mochten weer model staan voor de webshop van bijrijdster. Krijg je altijd leuke foto's toegestuurd <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En verder zijn Princessa en Romy inmiddels ook weer 'binnen' , ze stonden nog altijd dag en nacht op de grote weide in een koppel, maar nu is het gras echt op en is de vakantie officieel voorbij
Afbeelding

Afbeelding

Plan is om ook deze 2 dames in de training rustigaan te gaan oppakken en dan te kijken of we ze dit jaar wel klaar krijgen voor de keuring :j. Zou mooi zijn in ieder geval :D

Ik moet binnenkort ook nodig eens gaan beginnen met de dikke buiken shoots, om bij te gaan houden, over 3 maand zijn de eersten alweer uitgerekend <3 Kunnen we ook weer een leuk gokjeslijstje maken :+

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 08:46

Leuke update! En Daisy weer buiten *\o/*

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 09:54

Dit is wel weer een mooie, rustige update. Zelf ietsjes meer in balans en de paardjes den het maar goed!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 12:18

Mooie flinke update, fijn dat je wat minder last lijkt te hebben van je handen. Prachtige update weer! Ralph wordt knap maakt een mooi front, jammer dat hij zo onrustig is. Ukkie wordt GROOT!!!!! Wauw. En dan heel erg fijn dat Daisy weer even buiten kan <3

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 08:04

Hoe gaat het inmiddels met/bij jullie??

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 01:38

Gambler21 schreef:
Hoe gaat het inmiddels met/bij jullie??

Goed ! Ik zie dat ik jullie inderdaad verwaarloos, maar dat heeft een goede reden : Ik en vriendlief zijn heerlijk een weekje in februari er tussenuit geweest naar de bergen en ik heb mijn eerste wintersportvakantie mogen beleven <3 Het was echt heerlijk, gewoon een week niets moeten, alleen ontspannen, genieten van het uitzicht, ik ben zelf alleen van de babypistes gegaan want ik heb natuurlijk nooit geskied, vriendlief ging dan in de ochtend de pistes af en ik ging dan heerlijk wandelen en in de middag kreeg ik dan les van hem.

Een paar foto's van mijn mooie uitzichten die week :

Afbeelding

Afbeelding

Genieten dus en fijn om zo samen weer op te kunnen laden voor het nieuwe jaar :j
Verder ben ik nog in opbouw qua het hardlopen, en ik moet zeggen het gaat goed en ik vind het heeeeeerlijk. Ik voel mijn lijf elke week wat sterker worden, ik geniet van het 'dom' rennen, met hond of met 1 van de paarden, en merk dat het me mentaal echt een boost geeft. Als het allemaal zo goed in een stijgende lijn blijft gaan, zie ik mezelf volgend jaar als ik 10 kg lichter ben, nog wel weer op het paard stappen eerlijk gezegd. Mijn knie gaat goed, wordt steeds sterker, straks met het mooiere weer pakken we het wielrennen weer op dus het kan alleen maar beter gaan.
Ik wil geen druk leggen bij mezelf, dus het een klein beetje als doel/vooruitzicht gezet voor volgend jaar, dan heb ik ruim de tijd en ga ik niet over grenzen heen.
Wil zeker het mennen blijven doen, maar het rijden blijft toch echt kriebelen. En gelukkig kun je met die geldersen alles gewoon lekker doen 8-)

De paarden gaan goed , wel met de stalhouder in gesprek geweest over de kwaliteit van het ruwvoer dat gevoerd wordt, een analyse aangevraagd, want ik vind ze deze winter er maar niet goed doorheen komen, er zijn er een paar echt te schraal, ondanks al het bijvoeren dat we doen. Blijft een lastig iets, ik snap dat aan goed hooi komen voor stalhouders ook steeds lastiger wordt, maar op deze manier kan het ook niet.
Wel fijn dat er al actie werd ondernomen, we gaan het zien.

Ralph ga ik niet op tijd klaar krijgen voor de Kgps keuring, die is in mijn week weg ook weer ingevallen, dus ik heb dat maar verschoven naar volgend jaar. We gaan dit jaar zelf toch niet dekken, dus het heeft voor mij ook niet zoveel haast. Hij heeft nog totaal geen last van het hengst zijn en staat lekker in de groep, dus daarvoor hoeven zijn ballen er ook niet af :+

Afbeelding
We werken lekker in de lange lijnen , afwisselend met los grondwerk, wil binnenkort eens het inparken voor opstappen gaan oefenen met hem, hij wordt graag uitgedaagd met afwisselend werk. Heerlijk dier :j

Afbeelding
Rosa is voor het eerst met bijrijdster erop mee geweest naar buiten, ze was wat gespannen achter Charlotte, maar volgens mij is ze een beetje net als haar moeder : Voorop is de plek to be. Dus uiteindelijk het laatste stukje voorop gelopen, nou topbraaf, oortjes erop, alert maar gewoon lekker lopen.
Genieten van dat hele groeiproces

Afbeelding

Verder een paar van de dikke buikjes vanmiddag in de zon

Afbeelding
Funny

Afbeelding
Odessa
Afbeelding
Hanglippie

Afbeelding
Daisy <3

Afbeelding
Klarrissa (geen hele voordelige foto, maar die wil op dit moment alleen maar kroelen)

Zal vandaag bij mooi weer de camera weer eens meenemen naar stal, om de rest weer vast te leggen :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 08:33

Mooie update, ik zit momenteel ook weer op een berg. Fijn dat het lekker gaat.

Goed hooi is lastig. Ik had laatst ook een partij midi balen, zag er prachtig uit maar ze aten het gewoon niet. Bleek dat het te nat was in het voorjaar waardoor ze het een maand te laat eraf hebben gehaald. Ik heb alles weer op laten halen en nu een lichting van de 2e snede en dat eten ze wel.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 05:02

Ukkiespam *\o/*

Afbeelding
Inmiddels Jut en Jul met haar grote zus Rosa

Afbeelding
Mommy get it off me :+

Afbeelding

Afbeelding
Lekker blote billen weer <3

Afbeelding

Een jaar geleden was ze net weer een paar dagen in de kliniek met die zware longontsteking, als ik er toch weer aan terugdenk, wat is ze dan toch van ver gekomen die dame.

Het blijft een Diva met een mega attitude, haar zus Rosa is wat dat betreft echt een stuk zachter, maar goed ook, want 2 van zulke Diva's is de paddock toch echt te klein voor :+

Verder is het een dikke buiken parade in de paddocks, met gepaneerde buiken hier en daar, maar verder tevreden paarden :j

Afbeelding

Afbeelding

De beide halfbroertjes zijn lekker aan het werk
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Knap koppie

Afbeelding
En Onyx steek ik altijd een beetje de gek aan, maar goed, gelukkig vergeeft hij me dat later wel weer :+

Wordt tijd voor de buikjesfoto's en de lijst gokjes voor het veulenseizoen *\o/* Daar zal ik eens voor gaan zorgen deze week :j

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 08:03

Ukkie wordt groot! Lekker aan het werk met de mannen ook <3

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 08:49

Mooie foto’s weer. En uk heeft nog altijd die arrogante blik.
Niemand doet me nog wat. Heerlijke beelden.