Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
StalNollie schreef:Kijk en dat laatste geeft dus al aan dat de pony voor je te groot was.
Een fiets koop je ook niet op de groei
Dilan93 schreef:StalNollie schreef:Kijk en dat laatste geeft dus al aan dat de pony voor je te groot was.
Dat hoeft toch niet per se?
Ik ben ook wel eens op een pony gaan zitten waar ik pas na een poos fatsoenlijk mee kon rijden. Was toen al uitgegroeid en het ging om een pony van 1.47
StalNollie schreef:Kijk en dat laatste geeft dus al aan dat de pony voor je te groot was.
Bielsje schreef:StalNollie schreef:Kijk en dat laatste geeft dus al aan dat de pony voor je te groot was.
Te groot niet, wel te hoog gegrepen. Maar, dat is dan wel weer de pony waar ik ontzettend veel van heb geleerd en die stap had ik nooit kunnen maken met de C die ik ervoor had.
Ik vertoonde ook wat gelijkenissen met een tandenstoker trouwens, misschien heeft ze de 1ste 2 jaar wel helemaal niet doorgehad dat er iemand op haar zat
Sydney_Zorro schreef:Meelezer hier, ik heb leren rijden op de E pony van mijn moeder. Met 11 kreeg ik mijn paard van 1.68 en die is nooit echt te groot voor mij geweest.
Ik denk dat je op alle maten kan die te groot zijn, zolang ze betrouwbaar zijn. Daar leer je vanzelf wel mee omgaan
StalNollie schreef:Ik heb ook op grotere leren rijden. Maar hebben jullie de ervaring van afgelopen jaren bijgehouden. Het is om te huilen hoe de kinderen niet kunnen rijden!! Bang, niet zitten, onzeker, geen basis onder de knie. (ik zie ze maandelijks voorbij komen)
Nee de kinderen de dag van vandaag zijn er maar heel weinig die grotere pony's klaar krijgen. Maar dan ook echt heeeel weinig. Lekker voorraan beginnen en zeker met wat ze zoekt de verschillende van moeder en dochter voor nu liggen tever uit elkaar en met dat budget ga je het dan al helemaal niet redden. Zeker bepaalde rassen die genoemd worden.
c_alsemgeest schreef:Keuren is in principe altijd kosten koper.
Soms kan je nog regelen dat het bij afkeur voor de verkoper.
Maar dat is tegenwoordig ook niet meer zo doorgaand.
Fly_high schreef:Vroegah toen alles nog beter was deden we alleen maar springen omdat dressuur voor mietjes was, met rijden van allerlei onzin gedaan, zonder cap, zadel, hoofdstel, zonder alles tegelijk ook nog met blote voeten of korte broek aan, met buitenrijden de grote weg zomaar op, onbeleerde paarden spontaan in de wei op klimmen en zo werden ze zadelmak, alles zonder toezicht van volwassenen uiteraard, alleen op wedstrijd gaan...
... en als het mis wilde gaan was het je eigen schuld, als je iets niet kon of niet durfde iedem, had je maar harder voor jezelf moeten zijn en beter je best moeten doen...
... jammer genoeg heb ik er weinig ballen aan overgehouden en nog minder noemenswaardige rijkwaliteiten![]()
![]()
Btw ik vind het echt super lief, ouders die actief op wedstrijd helpen
Phonix schreef:Jouyce B, je zegt dat jezelf wilt groeien tot Z2/ zz licht. Volgens mij kunt je een pony alleen tot z2 starten en alles hoger als je internationaal start toch?
Is dan niet een klein paard een idee? Neem aan dat je dochter groeit.
Fly_high schreef:Vroegah toen alles nog beter was deden we alleen maar springen omdat dressuur voor mietjes was, met rijden van allerlei onzin gedaan, zonder cap, zadel, hoofdstel, zonder alles tegelijk ook nog met blote voeten of korte broek aan, met buitenrijden de grote weg zomaar op, onbeleerde paarden spontaan in de wei op klimmen en zo werden ze zadelmak, alles zonder toezicht van volwassenen uiteraard, alleen op wedstrijd gaan...
... en als het mis wilde gaan was het je eigen schuld, als je iets niet kon of niet durfde iedem, had je maar harder voor jezelf moeten zijn en beter je best moeten doen...
... jammer genoeg heb ik er weinig ballen aan overgehouden en nog minder noemenswaardige rijkwaliteiten![]()
![]()
Romy1234 schreef:Fly_high schreef:Vroegah toen alles nog beter was deden we alleen maar springen omdat dressuur voor mietjes was, met rijden van allerlei onzin gedaan, zonder cap, zadel, hoofdstel, zonder alles tegelijk ook nog met blote voeten of korte broek aan, met buitenrijden de grote weg zomaar op, onbeleerde paarden spontaan in de wei op klimmen en zo werden ze zadelmak, alles zonder toezicht van volwassenen uiteraard, alleen op wedstrijd gaan...
![]()
Ow hier echt precies hetzelfde![]()
Deed van alles maar nu geen ballen meer haha