Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Josien_ schreef:Dat is een hele reis Blaze, maar fijn dat jullie wel weer vooruit gaan.
Volgens mij herken ik de plek waar hij op training staat direct vanaf de foto, lijkt mij een fijne plek voor een dergelijke situatie.
Ellie was gisteren stout met longeren. Morgen mag ze nog een keer en dan zaterdag hebben we voor het eerst sinds 2 maanden weer les. Ben heel benieuwd!
plutolover schreef:hoe hebben jullie galop aangepakt.
Captain schreef:Hier gaat het echt fantastisch, sinds januari een nieuwe instructrise en we gaan echt met sprongen vooruit. Werken in de bak vinden we nu allebei ook heel erg leuk.
[ [url=m/AaZbuj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/t7SEiT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Galop was/is bij ons ook wel een puntje. Wat voor mij helpt is vooral buiten galopperen waar we lekker rechtdoor kunnen. Daarnaast heb ik met Latino veel vanaf de grond geoefend met aanspringen zodat hij sterker wordt, de stemhulp kent, en we het onder het zadel dus ook makkelijker kunnen.
[ [url=m/BIZr1D.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als ik aanspring vanuit draf in de bak gaat hij voornamelijk heel hard draven.Dus nu springen we aan vanuit stap en dat is al veel beheerster!
Maar nog steeds een moeilijk punt, terwijl hij op buitenrit wel makkelijker galoppeert dan draaft. Heeft gewoon heel veel tijd nodig, zeker in een kleine bak is galop gewoon ontzettend zwaar.