Welkom Inge, wat leuk die verschillende karakters he!
En lekker rustig aan doen is fijn voor de paardjes denk ik.
@LunarEclipse: Hoe gaat het met Olaf? Een beetje goed hersteld?
Hier was Ellie gisteren weer even baldadig
. Ging super goed met vast staan en halster om doen etc., maar gisteren voor de grondwerkles bij het wisselen naar het touwhalster kneep ze er toch snel tussenuit. En natuurlijk niet meteen weer laten vangen
. Daarna wel fijn met haar geoefend, maar ze vindt het laten leiden en cirkelen toch maar lastig wanneer ik wat meer naast haar sta in mijn positie ipv voorop lopen.
Dat ging bij ouwe rot Pepper beduidend makkelijker
. Helaas liep zij op de kleine cirkel wel weer wat onregelmatig, super balen aangezien ze eigenlijk met rijden in het bos zo goed gaat en je daar niks merkt.Maar wie weet was het iets onschuldigs. We houden het in de gaten.

.
!
maar geef het tijd, en anders duurt het wat langer.
Ik ben niet van 'trek 'm naar beneden' dus ik wilde dat hij zelf leerde om de bovenlijn los te laten, en dat kwartje lijkt een beetje te gaan vallen. Wat wel hielp is dat ik zelf een lesje met een Joker heb gedaan, waardoor ik me er meer bewust van was dat ík mijn rug ook lang moet kunnen houden... Want ik verstrak zelf ook in mijn rug en ademhaling als hij met zijn kop in de lucht en zijn rug weggedrukt rondrent... Maar daar extra op letten hielp blijkbaar. Vriendje erbij geroepen om foto's te maken waar ik sindsdien verliefd naar kijk, het lijkt bijna een dressuurpaard 

wat een leuk karakter hebben ze vaak!
dus heel blij. Over 2/3 maanden weer een echo om te zien of de verbetering stand houdt. Linksvoor heeft ie wel een OCD, gevalletje kan hij last van krijgen maar hoeft niet, dus goed in de gaten houden als ik 'm echt ga belasten. Verder zijn z'n benen en wervels röntgenologisch helemaal in orde .