[volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:27

Er bestaan echt wel eerlijke mensen die wel degelijk te vertrouwen zijn, alleen weet je dat helaas niet al meteen als je ze ziet.
Was het maar zo makkelijk.....
Fijn dat Autan het nu goed lijkt te doen, wist je maar hoe lang het nog goed blijft gaan he.
Complimenten hoe je het allemaal doet, heel veel respect voor je

MarjanB

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:50

Tja je weet hoe poedersuiker ik me gevoeld heb toen ik Tet kwijt was.. en die was niet echt stuk. Dus ik zou hem eigenlijk niet zomaar weg doen, ik kende die mensen die de boel bedonderd hebben al 15 jaar.

Ik zou hem of nog een tijdje als grasmaaier gunnen en zelf recreatief rijden of hem in laten slapen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:58

justdiesel schreef:
Er bestaan echt wel eerlijke mensen die wel degelijk te vertrouwen zijn, alleen weet je dat helaas niet al meteen als je ze ziet.
Fijn dat Autan het nu goed lijkt te doen, wist je maar hoe lang het nog goed blijft gaan he.

Dat klopt. Er zijn zeker mensen die eerlijk zijn!

En ook die posten hier op bokt dat ze na 25 jaar door hun partner in de steek gelaten worden en daardoor alles moeten verkopen.... En dan, gaat het mis als je pech hebt.

Je kunt nooit in de toekomst kijken, en juist zo'n knap en braaf paard, is het recept om op een verkeerd adres terecht te komen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:01

Precies en in deze markt kopen mensen ook snel een paard als deze als er een lager prijskaartje aan zit zonder keuring ofzo. Dat risico zou ik nooit nemen.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:03

Sky_As schreef:
justdiesel schreef:

Dat klopt. Er zijn zeker mensen die eerlijk zijn!

En ook die posten hier op bokt dat ze na 25 jaar door hun partner in de steek gelaten worden en daardoor alles moeten verkopen.... En dan, gaat het mis als je pech hebt.

Je kunt nooit in de toekomst kijken, en juist zo'n knap en braaf paard, is het recept om op een verkeerd adres terecht te komen.

Precies dat idd....daar doelde ik in een eerdere reactie ook op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:49

Ik denk ook heel veel aan jullie Y;( .
Veel sterkte met deze lastige keuze Y;(

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 07:49

Ketly Heel veel sterkte en ook ik denk aan je en de keuze die je moet maken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:38

Phoe moeilijke keuze hoor...ik zou hem iig niet weg doen als rijpaard, ook niet voor rustige buitenritjes. De markt is nu inderdaad zo overspannen dat het risico bestaat dat hij doorverkocht wordt voor veel geld. Aan de andere kant, goede mensen bestaan er ook echt wel..en hij is nog zo jong en vrolijk dat maakt dit zo moeilijk en dubbel.

Ik heb zelf jarenlang een HKO grasmaaier gehad, deze was tzt nog wel te belasten maar echt alleen met veel dressuurkennis/rechtrichten etc. Ook "stuk" gekocht en mee belazerd, paard was niet meer kreupel na maanden rust maar werd het uiteraard wel weer bij intense belasting. Dit dier kreeg veel pijn in het lijf door het ontlasten van de pijnlijke voeten maar wilde helaas wel altijd blijven lopen. Was altijd een hele zure merrie totdat ze een paar keer helemaal losgemaakt was door een osteopaat (met gevaar voor eigen leven in eerste instantie voor de osteo). Daarna bleef het een aparte maar wel duidelijk veel minder zuur. Dus dier kreeg door zo behandeld te zijn voor alleen maar geld overal veel meer pijn. Speciaal beslag maakte de HKO trouwens alleen maar erger..

Ik kan je niet adviseren in wat je moet doen maar wil je heel veel sterkte wensen in de beslissingen die je moet maken.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 11:40

Bedankt iedereen voor het meedenken, echt ontzettend lief. Ik lees alles maar reageren lukt even niet. Ik houd jullie op de hoogte.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 13:53

De veearts heeft net gebeld. We hebben een afspraak ingepland om Autan over twee weken in te laten slapen. Ik wilde zelf er nog wat tijd tussen laten zodat ik het goed kan laten bezinken en hij nog lekker twee weken op de wei kan staan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:54

wat onwijs verdrietig. Mag hij in die twee weken wel op sterke pijnstillers? Zodat hij in die tijd die hem nog rest zeker weten geen pijn heeft?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 13:58

Hij heeft op dit moment in de wei geen pijn. Staat ook op het speciale beslag en tot nu toe gaat dat goed. Bij belasting geeft hij pijn aan maar op de wei op dit moment niet.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:00

;( Sterkte met het moedige besluit!
Ga je nog iets van een fotoshoot met hem doen oid?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 14:00

Een goede vriend van mij heeft aangeboden om nog een fotoshoot van ons te doen. Op dit moment staat mijn hoofd er niet naar maar het lijkt mij wel een erg mooi afscheid.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:15

Wat een moeilijk besluit, maar juist om doorhandelen te voorkomen, een hele verstandige.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:17

Wat een moeilijke beslissing.. Heel veel sterkte! Ik vind je dan ook echt een kanjer dat je deze beslissing kan maken voor Autan.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:18

Wat een dappere beslissing, heel veel sterkte!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 14:41

Bedankt <3 Het is een vreselijk einde van wat een sprookje en een nieuwe start had moeten zijn. Maar toen ik hem kreeg heb ik meteen gezegd dat als er wat ergs zou zijn ik hem in zou slapen en mijn verantwoordelijkheid zou nemen. Maar dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Ondanks dat ik niet dé klik met hem heb, sta ik altijd voor mijn dieren en houd ik onvoorwaardelijk van ze. Hij staat 24/7 buiten nu en kan daarom nu nog lekker genieten. Ik ben gebroken, maar voel wel dat er een heel gewicht van mijn schouders af valt. Ik weet dat dit de enige optie is die helemaal eerlijk tegenover hem is.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:45

Als je voor me stond, zou ik je zo hard knuffelen, dat we beiden niet meer konden huilen.

Wat ben je ontzettend dapper!!! Echt!
Lieverd nogmaals heel veel sterkte en een hele grote liefdevolle knuffel.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:03

Ketly schreef:
Bedankt <3 Het is een vreselijk einde van wat een sprookje en een nieuwe start had moeten zijn. Maar toen ik hem kreeg heb ik meteen gezegd dat als er wat ergs zou zijn ik hem in zou slapen en mijn verantwoordelijkheid zou nemen. Maar dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Ondanks dat ik niet dé klik met hem heb, sta ik altijd voor mijn dieren en houd ik onvoorwaardelijk van ze. Hij staat 24/7 buiten nu en kan daarom nu nog lekker genieten. Ik ben gebroken, maar voel wel dat er een heel gewicht van mijn schouders af valt. Ik weet dat dit de enige optie is die helemaal eerlijk tegenover hem is.

Heel veel sterkte! Moedig besluit!
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn vorige paard. Die heb ik met 7 jaar ook in laten slapen. Gevoel en verstand zijn je vijanden met het maken van zulke besluiten. Het hielp mij te bedenken dat ik hem pijn en mogelijk toename van pijn zo ontnemen, het paard niet weet dat hij dood gaat en bij mezelf enorme zorgen en stress voorkom omdat het zo onzeker is hoe verder en de prognose zo slecht was. Het was heel verdrietig, maar ik heb geen spijt gehad van mijn besluit.
Mocht je (het proces van) mijn verhaal willen lezen, is hier terug te vinden: [MD] Bezoek kliniek, spannend

Y;(

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:08

Ketly schreef:

In plaats van ons pb contact, plaats ik het nu ook maar hier. Dapper besluit heb je gemaakt.
Veel sterkte! Y;(

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:15

Heel dapper besluit en écht in het belang van het paard.

Heel veel sterkte

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:30

Heel moedig en wijs besluit! Veel sterkte de komende tijd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:51

:(:) sterkte kelty! Denk een goed besluit waarmee je het voor jezelf ook af kan sluiten. En fotoshoot zeker doen hoor! Wellicht voor ooit, opnieuw maken kan nooit meer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:21

Ach TS toch :(:) Wat een hartverscheurende keuze heb jij moeten maken. Ik vind het echt heel sterk van je dat je constant zijn welzijn voor ogen hebt gehouden, hoeveel verdriet je daar zelf ook van hebt.

Wat betreft de shoot: zeker doen! Mijn ruin is een aantal jaren volledig onverwachts overleden, en ik vind het nog steeds zó jammer dat ik niet een aantal mooie foto's van ons samen heb. Je krijgt geen nieuwe kans als hij er niet meer is.. Dus ik zou het zeker doen.