Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:24

Wat balen Kiki! Hopelijk is het snel over en komt het dan niet meer terug!

Ik heb vandaag het paard gekeurd en ze is goedgekeurd :D *\o/*
Ook gelijk mee naar huis genomen <3

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:23

Hoi allemaal, wil me ook even melden hier.. Op zoek naar een paard erbij waarschijnlijk.

Zeg waarschijnlijk omdat ik het ook allemaal nog niet zeker weet. We gaan binnenkort starten met de bouw van onze nieuwbouwwoning en mijn hengst komt dan aan huis te staan. Hem alleen zetten vind ik zielig dus op zoek naar een maatje.

Maarja ik zit zelf beetje in dubio wat ik wil. Het zou een ouder/afgekeurd/kleiner dier kunnen zijn, ik hoef eigenlijk geen 2 paarden om op te kunnen rijden.
Maar ik ben ook mama geworden en twijfel nu een beetje of ik mijn huidige paard aan wil houden. Ik merk dat ik toch wat minder ambities heb en gewoon beetje 'hobbelen' mis ook wel prima vind. Nu ben ik al geen wedstrijdruiter, maar trainde hem altijd wel serieus. Vond dat eerder eigenlijk al zonde aangezien hij nooit kijkerig oid is en het daarom wellicht ook goed in de ring zou doen. Maargoed die ambitie had ik niet en nu voor me gevoel nog minder.
Maarja mis is dat een fase en wordt ik zometeen wel weer fanatieker?!? Moeilijk allemaal. Kwa karakter ed wil ik hem eigenlijk niet missen, Mja is het eerlijk naar hem toe?

Heb ook al aan een veulen zitten denken, daar hoef ik niets mee en kan ik over 3 jaar kijken wat ik doe..

Zijn hier ook mensen die een paard verkocht hebben in een soortgelijke situatie en dan op zoek gingen naar wat anders? Ben wel benieuwd hoe jullie dit beredeneerd hebben dan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:37

Wat vind het paard?

Sommige paarden vinden het prima om niks te doen en weide-ornament te spelen; anderen kwijnen daar juist van weg en willen liefst 8 dagen in de week fanatiek werken en verder alles wat daar tussenin kan zitten.

Maar vanuit de mens zijn er ook allerlei oplossingen.
Door allerlei omstandigheden staan paarden hier op een laag pitje maar we hebben er twee geweldige meiden voor die het erg goed, zorgvuldig en verantwoordt doen dus ik ben er heel blij mee.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 07:48

Gefeliciteerd Cookie2222 heb je al foto's?

Persevero misschien eerst bedenken wat je precies wilt. Dat lijkt mij het handigste eerlijk gezegd. Een paard wat niet meer gereden kan worden klinkt nobel maar hou ook rekening ermee dat je misschien wel allerlei dierenartskosten hebt bij een paard wat niet meer gereden kan worden. Misschien valt het mee maar wel iets om rekening mee te houden als het dier wel iets mankeert.

Ik ga zaterdag laten keuren. Alleen kijken of ik een trailer kan regelen. De huurexemplaren zijn allemaal verhuurd dit weekend. :roll:

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:07

Persevero schreef:
Hoi allemaal, wil me ook even melden hier.. Op zoek naar een paard erbij waarschijnlijk.

Zeg waarschijnlijk omdat ik het ook allemaal nog niet zeker weet. We gaan binnenkort starten met de bouw van onze nieuwbouwwoning en mijn hengst komt dan aan huis te staan. Hem alleen zetten vind ik zielig dus op zoek naar een maatje.

Maarja ik zit zelf beetje in dubio wat ik wil. Het zou een ouder/afgekeurd/kleiner dier kunnen zijn, ik hoef eigenlijk geen 2 paarden om op te kunnen rijden.
Maar ik ben ook mama geworden en twijfel nu een beetje of ik mijn huidige paard aan wil houden. Ik merk dat ik toch wat minder ambities heb en gewoon beetje 'hobbelen' mis ook wel prima vind. Nu ben ik al geen wedstrijdruiter, maar trainde hem altijd wel serieus. Vond dat eerder eigenlijk al zonde aangezien hij nooit kijkerig oid is en het daarom wellicht ook goed in de ring zou doen. Maargoed die ambitie had ik niet en nu voor me gevoel nog minder.
Maarja mis is dat een fase en wordt ik zometeen wel weer fanatieker?!? Moeilijk allemaal. Kwa karakter ed wil ik hem eigenlijk niet missen, Mja is het eerlijk naar hem toe?

Heb ook al aan een veulen zitten denken, daar hoef ik niets mee en kan ik over 3 jaar kijken wat ik doe..

Zijn hier ook mensen die een paard verkocht hebben in een soortgelijke situatie en dan op zoek gingen naar wat anders? Ben wel benieuwd hoe jullie dit beredeneerd hebben dan.

Je hebt net een baby gekregen en gaat net beginnen met de bouw van een woning.Ik zou geen onomkeerbare veranderingen als de verkoop van je paard plannen in zo'n hectische periode.Hij staat nu zeker in pension? Ik zou dat maar even zo laten totdat je in een rustigere periode bent gekomen.Dan kun je alsnog beslissen wat het beste is.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:18

Kiki1995 schreef:
Nou het viel niet mee helaas! Gister was de dierenarts er en die bevestigde al heel snel mijn vermoeden voor straalkanker. Ik had eigenlijk geen andere optie dan hem op laten nemen in de kliniek en dat hebben we ook gedaan. Hij staat sinds vandaag daar en wordt behandeld doormiddel van het wegsnijden van 'fout' weefsel en het weglaseren ervan. Ook behandelen ze met een tinctuur en dan moet het hopelijk dichtgroeien en wegblijven!

Wat een pech zeg. Mijn moeder had ook zo'n pech (wel minder pech dan jij, maar toch het is niet leuk een net gekocht paard met nu al dierenarts issues)
Ik duim voor je!

MISTRAL94 schreef:
Chubby lange reis is goed gegaan? Fijn dat ze nu tevreden is.

Ik ga zaterdag naar België om haar te laten keuren. Hopelijk komt ze dan naar Nederland toe.

Heb je inmiddels een trailer kunnen lenen?

Valt me op dat er meerdere in dit topic al geslaagd zijn. Super! *\o/* Hier geen verbeteringen of veranderingen. Ik zie gewoon niks wat aan mijn eisen voldoet :=

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:33

Elin_ ja is gelukt *\o/*

Hoop dat jij ook snel weer een maatje voor het leven hebt! Ze zeggen altijd al het goede komt langzaam.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:43

Ik hoor helaas helemaal niets meer van het paard dat ik over zou kopen, dus ik kan weer opnieuw op zoek helaas. Ik laat het nu even rusten en dan ga ik weer opzoek. Even mijn roze wolk vibes weer terugvinden, want hoe dit gelopen is, is erg jammer. :P

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:31

Britt_xxx schreef:
Ik hoor helaas helemaal niets meer van het paard dat ik over zou kopen, dus ik kan weer opnieuw op zoek helaas. Ik laat het nu even rusten en dan ga ik weer opzoek. Even mijn roze wolk vibes weer terugvinden, want hoe dit gelopen is, is erg jammer. :P

Ooh super balen. Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb voor mijn gevoel ook mijn droompony op exact een haar gemist. Baal nogsteeds. Vooral als je gewoon echt niks kan vinden. Vind het zoeken momenteel echt niet leuk meer..
:n

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:15

Hoe ervaren jullie de markt momenteel dan?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:34

Persevero schreef:

Het ligt eraan hoe jij tegen de markt aankijkt.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 21:32

Persevero schreef:

Gespannen. Paarden gaan als zoete broodjes over de toonbank voor bizarre prijzen. Laatst een leuke 4 jarige merrie onbeleerd niks bijzonders 10.000 euro :z
Je moet bijna direct kijken en kopen. Voor de snelle handel ideaal, maar voor een koper zoals ik die echt op zoek is naar een levensmaatje (dus niet over één nacht ijs wil gaan) echt niet chill.
Ik ga zaterdag kijken bij een bonte merrie die precies binnen mijn eisen valt *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:00

Elin_ schreef:
Persevero schreef:

Gespannen. Paarden gaan als zoete broodjes over de toonbank voor bizarre prijzen. Laatst een leuke 4 jarige merrie onbeleerd niks bijzonders 10.000 euro :z
Je moet bijna direct kijken en kopen. Voor de snelle handel ideaal, maar voor een koper zoals ik die echt op zoek is naar een levensmaatje (dus niet over één nacht ijs wil gaan) echt niet chill.
Ik ga zaterdag kijken bij een bonte merrie die precies binnen mijn eisen valt *\o/*

Staat een 20-jarige ruin op Marktplaats; te koop want te potent voor verkoper.

Wie noemt z'n paard dan ook Too Hot To Handle.........

Nou, hopelijk behoor jij dan tot het meer dan selecte groepje mensen dat thuis komt met wat ze zochten.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:23

MISTRAL94 schreef:
Gefeliciteerd Cookie2222 heb je al foto's?

Persevero misschien eerst bedenken wat je precies wilt. Dat lijkt mij het handigste eerlijk gezegd. Een paard wat niet meer gereden kan worden klinkt nobel maar hou ook rekening ermee dat je misschien wel allerlei dierenartskosten hebt bij een paard wat niet meer gereden kan worden. Misschien valt het mee maar wel iets om rekening mee te houden als het dier wel iets mankeert.

Ik ga zaterdag laten keuren. Alleen kijken of ik een trailer kan regelen. De huurexemplaren zijn allemaal verhuurd dit weekend. :roll:

Hoe ging het mistral? :D

Ik zal even voor een foto kijken!

Elin_ schreef:
Persevero schreef:

Spannend! hopelijk past ze bij je!

Seven

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:30

Ik vind de handel echt bizar momenteel
Wij hebben al heel wat mensen de revue zien passeren en tot nu toe nog niet de match gevonden. Maar wel heel veel mensen die enkel komen kijken dan ineens het paard te groot vinden of niet donker genoeg of een ruin tja......

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:47

Cookie222 afgekeurd |(

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:50

Ik vind de markt ook enorm gespannen en bizar hoge prijzen voor wat je "krijgt"

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:00

MISTRAL94 schreef:
Cookie222 afgekeurd |(

Hè wat balen! Waarop is ze afgekeurd?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:10

Seven schreef:
Ik vind de handel echt bizar momenteel
Wij hebben al heel wat mensen de revue zien passeren en tot nu toe nog niet de match gevonden. Maar wel heel veel mensen die enkel komen kijken dan ineens het paard te groot vinden of niet donker genoeg of een ruin tja......

Hier hetzelfde inderdaad. Ik had zelfs iemand die langs kwam die niet eens de rij kleding aan had en vanaf de grond wel kon zien of het bij haar zou passen. Zonde van mijn tijd.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:13

MISTRAL94 schreef:
Cookie222 afgekeurd |(

Ah neee, wat balen :(
Idd wat was er mis?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:22

Op de buigproef rechtsvoor is ze afgekeurd. Foto's van 2017 waren goed. Advies van de dierenarts was over 2 week opnieuw bekijken, misschien heeft ze zich verstapt oid. Hoewel ze verder gewoon goed liep. Dierenarts zei nog "die kan wel lopen" misschien had ik wel gezegd, ik neem haar mee als ik vorig jaar niet zo'n ziekteperiode met mijn paard had gehad. Maar ik ben nu gewoon huiverig. Op verharde volte liet ze soms links wat korte pasjes zien maar het waaide enorm en ze was behoorlijk gespannen. Ik vond het ook niet prettig moet ik zeggen je bent toch bang dat ze uitglijden met die ijzers. Op zachte ondergrond was er niets aan de hand.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:26

Balen! Hopelijk valt het mee en is ze over 2 weken goed!

Nog niet met mijne gereden thuis, eerst even laten wennen. Vandaag al wel even mn zadels gepast. 1 lijkt wel goed te passen, dus denk dat ik die er maar op doe voorlopig. De zadelmaker kon helaas pas over 3 weken...
Laatst bijgewerkt door Cookie2222 op 29-02-20 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:28

Lieve uitstraling. Groot gelijk om ze rustig te laten wennen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:37

MISTRAL94 schreef:
Op de buigproef rechtsvoor is ze afgekeurd. Foto's van 2017 waren goed. Advies van de dierenarts was over 2 week opnieuw bekijken, misschien heeft ze zich verstapt oid. Hoewel ze verder gewoon goed liep. Dierenarts zei nog "die kan wel lopen" misschien had ik wel gezegd, ik neem haar mee als ik vorig jaar niet zo'n ziekteperiode met mijn paard had gehad. Maar ik ben nu gewoon huiverig. Op verharde volte liet ze soms links wat korte pasjes zien maar het waaide enorm en ze was behoorlijk gespannen. Ik vond het ook niet prettig moet ik zeggen je bent toch bang dat ze uitglijden met die ijzers. Op zachte ondergrond was er niets aan de hand.

Besef terdege dat je een paard op de buigproef kunt manipuleren!

Klinkt eerlijk gezegd niet als omstandigheden die een realistisch beeld geven.
Mijn oude merrie liep op ijzers ook kort op de volte. Ze wist gewoon dat als ze voluit ging dat ze dan op d'r plaat zou gaan. Strik genomen moet je dat korte dus als een potentieel pluspunt beoordelen!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:59

ikke schreef:
MISTRAL94 schreef:

Besef terdege dat je een paard op de buigproef kunt manipuleren!

Klinkt eerlijk gezegd niet als omstandigheden die een realistisch beeld geven.
Mijn oude merrie liep op ijzers ook kort op de volte. Ze wist gewoon dat als ze voluit ging dat ze dan op d'r plaat zou gaan. Strik genomen moet je dat korte dus als een potentieel pluspunt beoordelen!!

Rechtsom liep ze op het harde wel goed. Ze liep ook niet constant kort. Ze was ook zo heet dat ze nog met 4 benen tegelijk de lucht in ging. Maar rechtuit en op het zachte was er niets aan de hand. Ik weet dat er beperkte "garantie" is. Ik heb tijdens het rijden niets gemerkt of gezien ook tijdens het voorrijden niets geks gezien. Ben er 2 keer geweest. Vandaag was de 3e keer.

Edit: weet dat het niet zaligmakend is hoor de buigproef. Maar voor eventuele verzekering moet je volgens mij ook een positieve keuringsuitslag hebben?