Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 22:04

Zeker!

Ja ben er echt blij mee. Al heb ik haar natuurlijk niet op kleur gekocht. Maar het hielp wel mee :D

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:21

Afbeelding

Ik houd van veel wit, maar heb heel lang moeten zoeken naar de witte haren :'). 5 rechts op het voorhoofd (de rest is de zon, of gedroogde melk haha) en een paar witte snorharen :+
In de winter is dit niet een te zien....

Dat snebje is wel super schattig hoor gimme-joy :j
Granoek die zwarte stippen zijn echt geniaal haha
Sbravoer wat een bijzondere bles heeft die van jou zeg!
Nicky-rilana dan is toch wel de perfecte bles hoor <3

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:34

Nog te vroeg in 2019 voor rij filmpjes? Nee toch?

Zoals jullie misschien weten heb ik Duke zadelmak, maar niet doorgereden gekocht in oktober en ben ik er, na veel grondwerk, pas eind december voor het eerst opgeklommen. Daarna bleek hij een blessure in zijn lies te hebben, waardoor volte/longeerwerk even uitgesloten was. Hij moest vooral rechtuit draven van de DA en dat hebben we dan ook voorzichtig een enkele keer opgepakt onder het zadel.
De afgelopen week zat ik in het buitenland en had hij een weekje vrij, zaterdag na terugkomst meteen weer opgepakt, de zwelling in zijn lies was flink geslonken, dus ook voor het eerst wat op de volte gereden. Hij is nu een lekkere plank, dus we zullen rustig aan de lange lijnen weer wat moeten oppakken met ontspanning en iets buiging.

Oké, spannend momentje, dat ik dit op Bokt ga zetten...

Maar mijn oppaskind had wat filmpjes gemaakt van mij op Duke afgelopen weekend en ik zie meteen 200 verbeterpunten voor mezelf, dus vind het toch wel leuk om te delen. We zijn pas net begonnen met rijden en wat vooral nog regelmatig wat mist is balans, ook gaat Duke nog duidelijk als een plank de bocht door, maar vanwege zijn blessure in de lies lag de focus voornamelijk op de tempo controle.

PS ik heb op het filmpje echt een mega zwemband van het reizen. Ik was echt net terug van een week conferentie in het buitenland, veel zitten, weinig bewegen en anders/onregelmatig/laat eten... mega verstopt na 2 dagen, maar gelukkig inmiddels al (letterlijk) weer 3 kg lichter en een boel “lucht”/gas kwijt. :o

Dus geef vooral je mening, maar blijf een beetje aardig voor mijn tere zieltje :+

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:34

Dunkeedoo schreef:
[ [url=m/Dz0X5R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik houd van veel wit, maar heb heel lang moeten zoeken naar de witte haren :'). 5 rechts op het voorhoofd (de rest is de zon, of gedroogde melk haha) en een paar witte snorharen :+
In de winter is dit niet een te zien....

Dat snebje is wel super schattig hoor gimme-joy :j
Granoek die zwarte stippen zijn echt geniaal haha
Sbravoer wat een bijzondere bles heeft die van jou zeg!
Nicky-rilana dan is toch wel de perfecte bles hoor <3

Mijn hemel, wat een toetje. Zo leuk koppie.

Thanks! Leuk is ie he. Ben er ook wel content mee ;)
Sommige zien er een paardenhoofd in. Links het hoofd en rechts de hals. Best creatief.
hier zie je mooi dat ze hem in de zomer niet heeft, het snebje.
Toverbal!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:10

Leuk Daphara! Ik ben nog niet verder gekomen dan wat rondjes stappen. Draf vindt hij nog te spannend.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:13

Witneus <3

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 00:45

Keurig Daphara! Iets meer je buitenteugel eraan houden in de bocht, binnenhand mag iets losser :) vind het netjes, hij is goed actief :) Het helpt soms om iets meer gewicht op je binnenbeugel te zetten in de bocht, daarmee nodig je hem een beetje uit tot lengtebuiging.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:31

Netjes hoor Daphara!

Kleur, tja.... Ik wist dat Gentle een tobiano zou worden en dat kwa kleur er alleen zwart of bruin uit kon komen.... Donkerbruin tobiano werd t dus maar toen hij er net was dacht ik: Damn! Hij is wel HEEL erg wit :=

Uiteindelijk vorig jaar zowel zijn moeder als hem laten testen op W20 en dat wat ik vermoedde bleek dus ook waar te zijn, beide zijn n/W20 (is een dominant white gen, wat dus in combinatie met bijv tobiano voor veel wit en weinig kleur zorgt) :D
hij krijgt in mei n halfbroertje/zusje en die heeft kans op W20/W20, de hengst draagt dat gen ook dus dit veulen word n toverballetje (kans op buikvlek, hoge witte benen en wit hoofd!)

Gentle heeft dus veel wit, weinig kleur maar wel redelijk gelijke aftekeningen op zijn voorbenen:

Afbeelding
Afbeelding

Vanaf Maart kan ik hier echt mee gaan kletsen, Gentle zijn terugkomst naar huis is rond!

28 febr gaan we hem ophalen in Duitsland, dan gaat hij meteen door naar de kliniek om te worden gecastreerd (en worden er 3 fragmenten verwijderd (OCD door te snel groeien als veulen zijnde)) en dan komt hij 4 maart echt naar huis :D

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:14

Daphara,duke ziet er super braaf uit. Ik hoop dat de mijne dat ook zo zou doen.

Cubalibre, hij moet wel lang op de kliniek blijven, of licht dat aan mij? Waar laat je hem opereren als ik mag vragen?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:38

Hoezo lang? Zit standaard 2 tot 3 dagen opname bij. Ik breng hem op de 28e, de 1e word hij geopereerd en de 4e gaan we hem weer halen.

En bij de klinieken die ik gecontacteerd heb is 2 tot 3 dagen opname heel normaal.

Donderdag dus brengen, vrijdag operatie en maandag terug naar huis, was sowieso ook mijn keuze aangezien ze op de kliniek net wat meer zicht erop hebben....

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:14

Puppy, leuke collage, zie je goed hoe de kleur ook veranderd, leuk paard, super dat hij zo braaf is !

Jammer dat Joep last heeft van eczeem, mijn vorige paardje had ook lichte eczeem, maar ach, dan maar geen prachtige manen.
Wel mooie foto!

Ambre, goeie vooruitgang.
Had je zelf een hengst uitgekozen, omdat de gangen niet zo zijn als gehoopt?

Gimme_Joy, fijn dat ze zo makkelijk ontspant!
Soms zie je in de winter witte aftekeningen die in de zomer weer verdwijnen.

Avalanche, mooie kleur heeft ze!

Berryz, dan maar zo wandelen..nog ff volhouden, tis nu echt de lastigste tijd qua weer..

Nicky_Rilana, dat is idd geen snebje! :D
In de zomer gevoelig of geen last van?

SBravour, dat is wel een heel cool streepje!
En bijzondere kol. :j

Granoek, stipjes zijn ook heel schattig!

Dunkeedoo wat een heerlijk koppie!

Daphara, gaat prima zo toch, gewoon relaxed rondsturen, komt vanzelf steeds een dingetje bij waar je aan kan werken.

CubaLibre, ook een hele verandering, compleet met hanglipje. :D
Nog wel ff spannend naar de kliniek, hopelijk gaat alles voorspoedig.

Malik hoeft niet veel te doen nog, ik verzorg elke dag de wond op zijn borst en smeer de sarcoïd in, verder niet zoveel, daar zijn we ook druk zat mee, zijn niet zulke leuke dingen voor hem..
Eerst maar even afwachten hoe dat gaat.
Hij wordt wel steeds oplettender, eerder was hij heel lomp maar hij wordt steeds makkelijker afstandsbestuurbaar.
En hij kan al netjes zijn emmer ophalen. :D

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:47

Miranda: ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Wat leuk dat hij de emmer komt brengen, hoe heb je hem dat geleerd?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:02

Verstandig cubalibre, ik heb mijn Welsh ook in de kliniek laten doen.Die is 2 nachtjes gebleven, niet eens een zwelling gehad.Als ik soms de ellende zie van paarden die ze op de wei laten snijden, daar word je niet blij van.Bij mij op stal iemand met een tinker, kan waarschijnlijk nooit meer gereden worden en is al een half jaar bezig met de ontsteking.

Leuk Miranda!Ook al zijn het geen leuke dingen, mak worden ze wel.Ik heb een hengst in de buurt gekozen die haar qua karakter hopelijk zou verbeteren en wat minder lang in de rug zou fokken.De moeder kon niet goed stappen en van nature ook niet goed galopperen maar ik heb het er wel uit kunnen rijden.Ze heeft uiteindelijk nog ZZZ gelopen met winst maar dat was niet eenvoudig.
Gelukkig heeft Lolli wel de maat gekregen maar het voorbeen is wat kort en de rug en hals ook.Ach, we zien het wel.Als ze maar fijn te rijden is vermaak ik me toch wel.Ik heb nooit paarden met talent gehad.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:57

nicky_rilana mooi dat ze geen last heeft, sommige zijn heel gevoelig voor verbranding en dat lijkt me behoorlijk lastig.
Malik wil alles altijd vastpakken dus als hij zijn voer op had begon hij daarna aan de emmer, dan ruil je de emmer voor een snoepje en dat hebben ze wel snel door. En dat bouw je dan uit in kleine stapjes, emmer steeds wat verder weg.
Ik leer ze meestal trucjes die ze zelf aangeven, mijn andere ponnie kan zijn tong uitsteken, liggen en zitten, en de jongste mini kan lachen en begint zijn emmertje ook aan te geven. :D

Ambre, elk paard heeft wel goede en minder goede eigenschappen, er valt meestal idd nog best veel aan te verbeteren met training.
Zijn meestal toch hele leuke paarden. :j
Malik is van zichzelf al best makkelijk, de toch wel pijnlijke behandelingen vind ik jammer, is toch wel slechte ervaring vooral.
Maar ik leer hem wel goed kennen zo, dat is waar, zelfs dan is hij nog steeds braaf.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 01:03

Poeh, wat gaat het snel hier haha

Even een updatetje over Kamea. Ze is dus super braaf! Hij heeft er al een paar keer op gereden, hij vertelde dat hij nu bezig gaat met het stuur erop zetten.
Zaterdag gaan we kijken hoe hij haar rijd, volgende week mogen we zelf een paar keer komen rijden onder zijn begeleiding. Als dat goed gaat dan hopelijk al mee naar huis.
Snelle leerling <3

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:47

Ik kom Bijna elke dag wel even op bokt een kijkje nemen. En lees jullie verhalen met veel plezier. Sommigen dingen zijn zo herkenbaar en andere dingen zijn voor mij weer heel nieuw en leerzaam, dankjewel daarvoor!

Wat fijn dat Kamea het zo goed oppakt! Spannend om je puppypaard zaterdag als rijdier te gaan zien/mogen proberen. Veel plezier!

Wat handig dat Malik zijn emmer zelf terug brengt :D dat zou hier ook wel aan te leren zijn denk want Mattie neemt ook alles in zijn mond :')

Wat een brave Duke!! Ik hoop zo eind van het jaar ook wat te kunnen rondhobbelen!

Hier vanmorgen Mattie even wat rondgeslingerd aan het halster. Hij staat 24 uur op paddock met schuilstal maar hij kan zijn energie niet kwijt. Hopelijk komt de lente snel zodat hij lekker de wei op kan.
Ondanks dat hij zo springerig was heb ik hem toch voor het eerst het zadel opgelegd! Eerst een paar keer op en af zonder singel en toen dat saai werd ook maar de singel vast gemaakt en samen wat gewandeld. Wat kan je dan trots zijn met zon kleine stap <3
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:50

Hij is zo te zien niet echt onder de indruk :+

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:58

Sumic wat een prachtig dier.
Ik vind het ook leuk om de verhalen te lezen, de meesten hier doen het namelijk zelf. Wij hebben dat overwogen maar ben zo bang dat als er wel iets mis gaat dat het dan verpest is. Daarom is het zo leuk om andere mensen met hun paard bezig te zien! Dit kan ik misschien gebruiken voor een volgende keer :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:44

Avalanche81: oh wat een prachtig veulentje was ze! <3 Wel flinke billen zo te zien. <<)

Berryz: Wandelen aan de hand kan ook heel leuk zijn! Zeker in het bos. :)

Gimme_Joy: Volgens mij is dat Joy toch niet meer hoor en is ze inderdaad verwisseld geweest... >;) Ondertussen is er ook al een niet bestaand snebje bij gekomen, ik zou een onderzoek opstarten...

nicky_rilana: Wauw die is heel gaaf, die bles!!! :wow: <3

Granoek: Die vlekjes op zijn neus zijn cute! <3

Dunkeedoo: Omg wat een schattig snoetje! :oo Misschien niet heel veel wit, maar toch duidelijk een aantal witte haren hoor! :')

Daphara: Leuk filmpje! Ik snap je angst om dat soort dingen op bokt te plaatsen haha. :') Maar mits de 'kritiek' positief opgebouwd wordt, kan het ook handig zijn!

SBravour: Haha, wat grappig dat snebje! Lijkt net of je met krijt een streep getrokken hebt op de neus. :P In de zomer zie je er niets van.

CubaLibre: Gentle wordt groot! Ik vind het altijd grappig dat de bles bij veulens groot is en lijkt te krimpen als ze ouder worden. :D Hopelijk verloopt zijn herstel na de operaties vlot!

MirandaFuego: Haha wat een geweldig handig trucje heb je Malik geleerd zeg!

Deempjexxx: Super leuk dat het goed gaat! Aftellen tot het moment dat je er zelf op kan zeker? :D

sumic: Lol, die is duidelijk niet onder de indruk. :')

Even inpikkend op de aftekeningen (sorry ik heb examens, dus vandaar een latere reactie) :
Aliaa heeft een wit streepje op haar linker schouder. <3
Afbeelding

En 1 witte voet en een halve. :')
Afbeelding

En verder is mijn hoofdstel maandag toegekomen! *\o/* Ik heb ook een borsttuig in hetzelfde patroon.
Afbeelding

Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:15

Wauwww... dat kleurt echt prachtig bij je merrie :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:04

oooh wauw dat hoofdstel!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 17:15

Retjethorse: dat streepje maakt het wel echt af.
Mooi hoofdstel, ik hou wel van western hoofdstellen.

Sumic:hij lijkt niet echt onder de indruk van het zadel.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:48

Deempje, wat goed!
Dan zal je wel heeeel graag zelf willen rijden, kun je nog wel wachten? :D

Sumic wat een wilde hengst zeg! :D
Zadel op is best al een hele stap toch, super!

Retjehorse, prachtig hoofdstel en tuig, staat heel mooi!
Is dat op de schouder geen litteken, dat zou ik denken?

Malik heeft ook witte benen en een kol! :D
Alleen zie je daar straks niks meer van.

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:55

Malik :+: wat een schatje. Kolletje blijf je zien hoor, en linksachter wordt een sokje denk ik :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:58

ohhh kijk 'm showen dan :=