Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Retjethorse schreef:Sintara: Fanatiek borstelen? Aliaa vreet me met huid en haar op dan.Enkel fanatieke krabsessies is ze altijd voor te vinden. En enkel na zo'n krabsessie accepteert ze zonder morren een snelle borstel om de losgekomen haartjes eraf te vegen, maar ik moet echt niet uitgebreid gaan borstelen hoor, daar wordt ze enorm zuur van.
xLaraaj schreef:Dat dacht ik ook, maar ligt wat aan het type paard waar je mee werkt. Met Aliaa was het heel makkelijk, maar die is volgens mij zadelmak geboren.zadelmak maken laat ik aan anderen over, denk dat ik daar nooit geschikt voor zal zijn
Sintara schreef:Nee, Aliaa vindt het echt niet fijn zo'n borstel over haar lijf. Zelfs niet op haar jeukplekjes.Hahaah dat is jammer. Vaak vinden ze het wel prettig op de dikkere spieren, bilspieren? Ooit geprobeerd?
Mijn paard vind borstelen ook maar een rare mensen hobby opzich maar ze begint er wel wat meer haar draai in te vinden inmiddels. Ze heeft alleen nogal voorkeuren (hoofd liever niet, hals en ribben alleen zachte borstel, billen hard rosborstelen, benen zijn gewoon ok met zachte of harde borstel maakt niet uit).
Maar je verhaal klinkt goed. Hopelijk helpt het aliaa en jou echt.
YvonneV schreef:Werkt dit dan zo goed? Want het boeit Aliaa niets of er iets achter haar kont hangt of niet hoor.Misschien is dit iets voor je https://www.bb-lastic.nl/product/bb-las ... band-full/ Kan je ook onder het zadel gebruiken. Je kan dit overigens ook met een bandage doen.
Varekaj schreef:Nee, ik ben er ook geen fan van dat dat ding aan haar mond rukt. Daarom heb ik de pessoa aan mijn kaptoom gehangen, al weet ik niet of dat eigenlijk wel de bedoeling is.Je kan ook het deel met de mousse/wol losmaken van de rest van de Pessoa, zodat je enkel het kontgedeelte gebruikt. Ik ben geen fan van een Pessoa omdat het hoe dan ook beweging geeft in de mond en daarom zakken ze tot ze zover zijn dat ze van dat bewegen niks meer voelen. Dat kan je vergelijken met "zagen". Gewoon een elastische bandage of enkel dat bilstuk en dan goed voorwaarts laten marcheren, eventueel met een bijzetje erbij.
Ook als ze struikelen is zo een Pessoa een aanslag in de mond.
De masseur kan je vinden via Horsewell. Niet de goedkoopste maar wel hele uitgebreide intake en goede opvolging normaal gezien.
En je musketiers waren heel vrolijk zondag toen ik in galop met een vriendin langs kwamMet z'n 3 gelijk vol gas mee naar de draad haha.
Sintara schreef:Ja toch?Ohh dus dan kan ze wel snel varekaj! Misschien moet je een keer met dr meerijden
Retjethorse schreef:YvonneV schreef:Werkt dit dan zo goed? Want het boeit Aliaa niets of er iets achter haar kont hangt of niet hoor.Misschien is dit iets voor je https://www.bb-lastic.nl/product/bb-las ... band-full/ Kan je ook onder het zadel gebruiken. Je kan dit overigens ook met een bandage doen.![]()
Sintara schreef:Oh ja dat doet Aliaa altijd. Ze is geen binnenvreter.Heerlijkje hoeft je iig nooit af te vragen wat ze ergens van vindt. Je komt het altijd LUID en duidelijk te weten hahaah
Varekaj schreef:Ga ik zeker eens doen!Als je graag mee wil op buitenrit, je roept maar![]()
Yerba (de donkerste criollo?) Liep direct mee in galop, de andere 2 kan ook in fikse draf geweest zijn, heb het niet goed gezien. Moest op de bochten letten
YvonneV schreef:Het valt inderdaad te proberen.Het valt te proberen met een bandage toch? Je zegt zelf dat ze na longeren met pesoa actiever loopt. Je krijgt dan wel het activerende effect van de pesoa zonder de storende werking in de mond.
Sintara schreef:Geen idee.Lekker stukje buiten rijden! Zou ze zich niet gewoon vervelen en daarom spooky doen?
Sintara schreef:Straks moet ik nog dressuur gaan rijden met Naranja.Nou, de travers zit er bij naranja al goed in. En blijkbaar is mijn paard niet de enige die zo vocaal is.
zippora schreef:Verschrikkelijk... Gelukkig weet ik dat ze in goede handen is bij mijn moeder en heb ik al een update gekregen dat ze oké is. Ze gaan met dit weer overdag op stal en ze begon meteen te eten.Het is altijd moeilijk om je dan op je werk niet te veel zorgen te maken. Sterkte dus vandaag! Hoop met je mee dat ze weer helemaal oké is.
Sintara schreef:Geen idee. Op zich lijkt ze zich goed aan te passen en is ze kalm, tenzij we iets nieuws introduceren, maar ook dan valt haar reactie redelijk goed mee.Oei, hopelijk gaat het meevallen! Misschien komt er zo toch nog een beetje stress uit?
JoSav schreef:Ja, de schrik zit er echt nog goed in. Retjet (mijn overleden merrie) is twee keer geopereerd aan koliek, waarbij we haar de laatste keer tijdens de operatie laten gaan hebben.Nondeju wat een schrik dan even.
Kan denk ik zeker zo zijn dat ze van binnenuit het allemaal toch wat spannender vond dan ze naar buiten toe liet blijken.
Hopelijk is dat het en is het daarmee ook meteen over en kun je nu zonder zorgen genieten van je beide merries.
Hoe is het nu?