Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Leo schreef:Nee TS je hoeft geen verantwoording op Bokt af te leggen, dat is een eigen keuze.Je bent wel verplicht om je verantwoording naar de paard te nemen, links of rechtsom.
Je geeft aan niet te luisteren naar commentaar, maar er zijn ook afgelopen dagen weer diverse hartstikke goede en goedbedoelde adviezen gegeven, probeer het positief te lezen en er voor jullie een positieve draai aan te geven.Voor jezelf maar in eerste instantie bovenal voor je paard. De allerbeste en kundigste ruiter blijft baat hebben bij adviezen van een ander, je bent nooit uitgeleerd. En je kunt pas leren als je daar voor open staat. En dan liggen er zoveel mogelijkheden aan je voeten.
Niet gefrustreerd worden om iets op internet, wél actie ondernemen en reëel durven kijken naar je paard en jezelf.
Art_Ificious schreef:maikeltje schreef:Dus alweer los gereden. Zoals ik het lees in dezelfde sessie. Waaromwil je dat toch als je niet weet hoe je schrikreacties voor blijft?
Je snapt toch wel dat, hoe meer slechte ervaringen dat dier op doet, hoe moeilijker het wordt er ooit een rijpaard van te maken?
Je schrijft dus op bokt dat je er iemand bij haalt voor het doorrijden en vervolgens ga je er toch zelf weer op.
Dat is toch voor niemand meer te volgen? En voor je pony al helemaal niet.
Nee jij snapt het niet. (Weeral)
Ik ga niet zomaar los rijden als hij aan de longe niet kalm is. En hij was aan de longe kalm en ontspannen dus heb ik even (5min) ook los gestapt.
En hij heeft hier écht geen slechte ervaring mee opgedaan.
Sterker nog, hij lijkt mij juist beter te vertrouwen, volgt me door de paddock als ik erin aant uitmesten ben, dit deed hij voorhezn niet. (Echt plakken tegen mij en "aandacht vragen"')
Gimme_Spurs schreef:Maar wie zegt dat je op een andere stal het niet ook naar je zin zal hebben? Dat moet niet een reden zijn van stal te wisselen. Niet de eerste of belangrijkste reden in ieder geval.
Ik heb geen ervaring met paarden die achteruit gaan in gedrag als ze niet in hand komen doordat ze op de wei staan. Ik vind het juist heel fijn voor mijn paard. Het is echt een uitlaatklep. Ze rennen, spelen, eten en slapen met soortgenootjes. Joy staat ook 24/7 en af en toe (ala het hevig regent) denk ik ook oei, gaat dit wel goed, maar Joy is het gelukkigst op het land (zal dan wel voor ieder paard anders zijn).
Art_Ificious schreef:Gimme_Spurs schreef:Maar wie zegt dat je op een andere stal het niet ook naar je zin zal hebben? Dat moet niet een reden zijn van stal te wisselen. Niet de eerste of belangrijkste reden in ieder geval.
Ik heb geen ervaring met paarden die achteruit gaan in gedrag als ze niet in hand komen doordat ze op de wei staan. Ik vind het juist heel fijn voor mijn paard. Het is echt een uitlaatklep. Ze rennen, spelen, eten en slapen met soortgenootjes. Joy staat ook 24/7 en af en toe (ala het hevig regent) denk ik ook oei, gaat dit wel goed, maar Joy is het gelukkigst op het land (zal dan wel voor ieder paard anders zijn).
Ik heb helaas wél ervaring met paarden die achteruit gaan door minder in handen te zijn.
Ex stalgenoot haar paard was zo ene.
Wegens nieuwe relatie en tijdgebrek kon die eigenaar niet veel meer komen, 1x per week voor snel de stal te mesten. Maar het paard ging zienderogen achteruit. Werd angstiger en begon naar voorbijgangers te bijten als je voorbij de stal kwam.
Dot paard was in het begin ook zoals limo. Vluchtgedrag en moeilijk in de hand.
Paardenfann4 schreef:mag niet.Dus omdat een ander paard er slechter van is geworden moet die van jou zijn dagen maar op het zand slijten? Je kan hem toch zelf er tussen uit pakken en wat met hem doen en terug zetten? Wat een onzin dan kunnen we allemaal onze paarden wel weg gaan doen als het zo zou werken. Dit paard is jouw verantwoording niet van de stalbaas en kennis of wie dan ook. Hij is van jou en jij moet zorgen dat hij een leuk leven heeft. Hele dagen in een zandbak lijkt mij uiterst geestdodend voor zo'n jong dier. Probeer het gewoon eens een poosje. Dan weet je wat.
Goof schreef:Huh. Heeft de wei niet een sluis dan? Een dubbel hek zodat het ene hek altijd dicht is als je door het andere gaat en een paard nooit kan ontsnappen? Kleine investering en dan kan iedereen gedurende het weideseizoen gewoon zijn paard pakken.
Betaalt iedereen nu voor een paard op een stuk land dat je er pas in oktober weer uit mag halen dan?
purny schreef:9/10 keer ben ik alleen ja. Het is omdat het hier zo kalm is dat ik hier tot rust kom en graag hier ben.Ik lees nu al een tijdje mee. Als je nou samen met iemand limo uit de wei gaat halen? Of ben je daar vaak alleen?
Goof schreef:Huh. Heeft de wei niet een sluis dan? Een dubbel hek zodat het ene hek altijd dicht is als je door het andere gaat en een paard nooit kan ontsnappen? Kleine investering en dan kan iedereen gedurende het weideseizoen gewoon zijn paard pakken.
Betaalt iedereen nu voor een paard op een stuk land dat je er pas in oktober weer uit mag halen dan?