Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wat bijzonder werk heb ik toch hihi

Nies_ schreef:Verbaast me eigenlijk niks dat het zo gaat uit je verhalen. Misschien een paar stappen terug en met wat meer geduld van het begin af aan nog een keer proberen.
Waar baseer je dat op uit mijn verhalen dan dat ik een stap terug moet doen? Tot nu toe gaat het prima. Alleen het opzadelen zit spanning in. Hier neem ik ook de tijd voor dat ze een positieve ervaring krijgt met het opzadelen.butengeweun schreef:En als je er juist is niet teveel aandacht aan besteed maar het gewoon doet?
Als ze wel dekje/dekensingel/longeersingel accepteert en zadel niet zit daar toch iets
Jodi93 schreef:Nies_ schreef:Verbaast me eigenlijk niks dat het zo gaat uit je verhalen. Misschien een paar stappen terug en met wat meer geduld van het begin af aan nog een keer proberen.
Ik ben al 3 maanden met alleen een singel bezig geweest. Ze krijgt 2/3 keer in de week een zadel op. Positief gedrag word beloond. Ik doe het al super rustig aanWaar baseer je dat op uit mijn verhalen dan dat ik een stap terug moet doen? Tot nu toe gaat het prima. Alleen het opzadelen zit spanning in. Hier neem ik ook de tijd voor dat ze een positieve ervaring krijgt met het opzadelen.
Butengewoon: Die is net geweest het zadel ligt goed
Nies_ schreef:Misschien verwar ik je met iemand anders hoor, zou kunnen. Dit is toch het paard wat geblesseerd raakte nadat het met zadel op gelongeerd werd? Ik vind dat niet echt normaal. Ik heb er nooit zien bokken op het zadel eigenlijk. Als je ze van te voren bekend maakt met herrie op de rug is er ook niks spannends aan. Alleen het aansingelen kunnen ze dan nog spannend vinden, maar dat zal het niet zijn als de longeersingel geen probleem is.
De eerste keer kwam ze met 4 benen omhoog en ging als een kangaroo in de ronde. Dat was het eigenlijk
Nies_ schreef:Dan zal ik het daarom wel door elkaar gehaald hebben. Vraag me nu dan wel af wie die ander dan was
Raakt ze ook in paniek in galop als het zadel er niet op ligt? Want dan zou ik de galop onder het zadel toch even vermijden tot het zadelen beter gaat.
Mandy_B schreef:Wat fijn tymone! Ziet er goed uit ook. Ik heb al heel snel in het donker gereden maar die van mij geeft daar dan ook helemaal niks om.
Ik weet niet of je wel is longeert in het donker?
Ik heb vrijdag ook weer voor het eerst op die van mij gezeten. Hij is een poosje gereden door iemand anders die veel jonge paarden rijdt om er een stuur en gas op te rijden. Dit gaat heel goed dus nu ga ik het langzaam weer overnemen
Lienek schreef:Tymone: mooi en fijn beeld!
Mijn merrie heeft de persoon die ik had ingehuurd er zondag afgegooid midden in de grootste regenplas. Puur puber actie en alles staat op film.![]()
Ze doet het verder erg goed. Vandaag deed ze het wel heel braafsteeds een stapje verder !
Tymone schreef:Lienek schreef:Tymone: mooi en fijn beeld!
Mijn merrie heeft de persoon die ik had ingehuurd er zondag afgegooid midden in de grootste regenplas. Puur puber actie en alles staat op film.![]()
Ze doet het verder erg goed. Vandaag deed ze het wel heel braafsteeds een stapje verder !
Hopelijk heeft die persoon zich geen pijn gedaan... Maar zoals je het beschrijft valt de schade mee neem ik aan.