Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:00

Wat een naar bericht Shanna, ga voor jullie duimen dat er toch een oplossing is voor het probleem. Heel veel sterkte in ieder geval met dit ontzettend moeilijke, maar dappere besluit mocht je dat moeten nemen.

Ook van mij hebben jullie al een tijdje niks gehoord.

Yori is niet de makkelijkste dat is mij inmiddels wel duidelijk. Hij vindt het opstappen rete spannend, dit gaat goed komen, maar heeft tijd nodig.

Afgelopen maandag is de ostheopaat voor de tweede keer geweest, ze heeft zijn rug (net achter het zadel) en zijn nek behandelt. We hebben een controle afspraak voor over 6 mnd gemaakt.

Nu lekker een weekje de wei op en dan gaan we met een schone lei weer verder.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:02

Zij is mooi uitgegroeid! Prachtig paardje!

Ik vind het jammer dat ik geen filmpje kan plaatsen, heb een los filmpje waar zowel gas en stuur warempel werken hihi.
Ze is nu voor de 4de keer onder het zadel maar de eerste 2x tellen niet echt, was alleen zitten en de tweede keer stappen.
Ze doet het zo goed en ben zo blij met haar! Ik hoop dat haar manen ook snel gaan groeien, er is een deel afgeschuurd of geknabbeld waardoor er in het midden een stuk ontbreekt helaas.

Shanna7836

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 15:00

hartstikke bedankt voor alle lieve reacties en steun! Woensdag zullen we naar de kliniek gaan met Calisto.
Wat fijn om te horen dat het verder allemaal zo goed gaat met jullie paardjes!

Yavannaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:08

hoihoi,

Ik heb ook al lang niks meer van mij laten horen dus hier komt een heel verhaal :P

Vorige maand heeft indra haar zadel gekregen en een weekje later zijn we echt begonnen met inrijden.
Na 2x aan de longe kon ze al gelijk los omdat ze het zo goed deed. Ze was super ontspannen en totaal niet druk, ofdat het doodnormaal was dat ik opstapte en wegreed haha. In het begin had ik echt heel veel geluk dat ze zo super goed reageert op stemhulpen draf was draf stap was stap enz. (nu reageert ze op been). Het hielp ook wel erg dat ik haar al heb sinds ze 1 jaar is (ze is nu 3,5) Ik heb er wel natuurlijk hulp bij van iemand die heel veel jonge paarden beleerd omdat ik zelf gewoon niet de ervaring heb om het zelf helemaal te kunnen en ik wil dat het goed gebeurd want jong geleerd is oud gedaan :j

Mams vind het altijd leuk om uit te stappen en dat hebben we gister buiten gedaan. Dat vond indra ook wel even lekker :D

Hier ook een filmpje van de les van vorige week *\o/*

https://vimeo.com/189511177

Wat ontzettend leuk om te zien hoe alle paarden het doen en zo snel al veranderen!

en Shanna7836 ik ga voor je duimen dat het goed komt!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:08

Zo net mijn eerste echte les gehad van Patrick Molenaar, heb het gevoel dat ik opnieuw moet leren rijden maar wat reageerd mijn dame goed op zijn wijze. Hij geeft les op de klasieke manier.

Hopelijk kan ik snel iemand charteren die foto's wil maken als ik rijd dan kan ik haar vooruitgang zien.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:13

De mijne is nu een half jaar serieus onder het zadel en ze is zo veel veranderd! Echt trots op haar <3

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:29

Ik heb vandaag weer een paardje zadel mak gemaakt <3 wat bijzonder werk heb ik toch hihi :-)

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:36

Al een hele poos niet meer gereageerd. Even flink bij gelezen. Wat ziet het er bij een hoop al goed uit, meer spieren, minder puppy en steeds meer volwassen Look.

Wij hebben het rijden de laatste tijd op een laag pitje staan. Rijden hooguit twee keer per week momenteel. Gelukkig blijft hij er braaf onder, laatst er wel afgevallen omdat hij schrok buiten en ik even niet opletten (eigenschuld dus haa) hij rende 5 passen weg en kwam toen snel terug haha gekke pony.

Momenteel zijn we opzoek naar een lesgever om het rijden wat serieuzer op te gaan pakken. Heb nu een Mail gestuurd naar iemand even kijken of het wat word! :D

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:42

Afbeelding
Afbeelding
Charmeur is qua bouw ook erg verandert. De eerste foto een paar weken onder het zadel. de laatste foto is van 2 weken terug

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:14

Shanna: Wat een naar bericht. Wat was de uitslag?
LiindseyV: Hij is er niet minder knap door geworden :)
Pradadaan: Mooi paard, verhelderend topic
Tymone: Lastig dat opstap probleem zoiets kost inderdaad tijd.
Lienek: Fijn dat het goed gaat! Die manen groeien wel weer aan gelukkig :)
Yavannaxx: Fijn dat het zo goed gaat!
Butengeweun: Fijn dat die les goed gaat!
xBostonx: Wat een knapperd!
Meisje2000: leuke foto's

Hier heb ik inmiddels rollen behang nodig.. Om dat grr paard van mij achter te plakken. Als het zadel erop ligt gaat het goed maar moet je nog opletten dan ze hem niet knijpt met de galop en in paniek raakt..

Het zadel opleggen was al een drama en word steeds erger.. Inmiddels begint ze te steigeren en nu heeft ze ook geprobeerd me te slaan met haar voorbeen. Ik ben zeer consequent en heb haar uiteraard niet laten winnen. Na een kwartier heb ik gewonnen en lag het zadel erop.
Ben benieuwd wat ze vandaag doet..

Hier probeerde ze me te slaan
Afbeelding

Ze kan ook ontspannen zijn maar is nog wel een puntje
Afbeelding

Een filmpje van haar en een stukje van haar gedrag staan op Instagram onder kwpn_floor voor de mensen die willen zien wat ze doet. Op het filmpje steigert ze nog niet echt maar buiten de stal komt ze echt heel hoog.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:32

Verbaast me eigenlijk niks dat het zo gaat uit je verhalen. Misschien een paar stappen terug en met wat meer geduld van het begin af aan nog een keer proberen.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 04-11-16 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:32

Jodi93, Heb je al een zadelpasser laten kijken. Hier moest ik ook binnen een maand aan een nieuwe. Ze keek zuur en wilde bijten dit waren bij haar al hele erge tekenen.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:40

Nies_ schreef:
Verbaast me eigenlijk niks dat het zo gaat uit je verhalen. Misschien een paar stappen terug en met wat meer geduld van het begin af aan nog een keer proberen.

Ik ben al 3 maanden met alleen een singel bezig geweest. Ze krijgt 2/3 keer in de week een zadel op. Positief gedrag word beloond. Ik doe het al super rustig aan :) Waar baseer je dat op uit mijn verhalen dan dat ik een stap terug moet doen? Tot nu toe gaat het prima. Alleen het opzadelen zit spanning in. Hier neem ik ook de tijd voor dat ze een positieve ervaring krijgt met het opzadelen.

Butengewoon: Die is net geweest het zadel ligt goed
Laatst bijgewerkt door Jodi93 op 04-11-16 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:43

En als je er juist is niet teveel aandacht aan besteed maar het gewoon doet?

Als ze wel dekje/dekensingel/longeersingel accepteert en zadel niet zit daar toch iets

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:47

butengeweun schreef:
En als je er juist is niet teveel aandacht aan besteed maar het gewoon doet?

Als ze wel dekje/dekensingel/longeersingel accepteert en zadel niet zit daar toch iets

Ja ik probeer er ook achter te komen wie haar beleerd heeft. Ik vermoed dat dit of heel grof gebeurd is of dat het vreselijk fout is gegaan.

Zoals ik al zei neem ik alle tijd. Alles wat goed gaat word beloond. Is ze braaf gaat het opzadelen goed dan is het ook klaar. Er word geen aandacht aan besteed als in overdreven. Echter als je haar over de zeik helpt kun je ophouden en pas over 2 dagen weer proberen. Ze mept ook niet met de achterbenen en is geen kwaadwillig gedrag.

Ik deel alleen mijn ervaringen hier. Heb niks aan commentaar als je het gedrag niet ziet. Een pb mag je me altijd sturen. Ik ben niet onervaren in paarden beleren en ik weet wat ik doe

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:53

Jodi93 schreef:
Nies_ schreef:

Ik ben al 3 maanden met alleen een singel bezig geweest. Ze krijgt 2/3 keer in de week een zadel op. Positief gedrag word beloond. Ik doe het al super rustig aan :) Waar baseer je dat op uit mijn verhalen dan dat ik een stap terug moet doen? Tot nu toe gaat het prima. Alleen het opzadelen zit spanning in. Hier neem ik ook de tijd voor dat ze een positieve ervaring krijgt met het opzadelen.

Butengewoon: Die is net geweest het zadel ligt goed

Misschien verwar ik je met iemand anders hoor, zou kunnen. Dit is toch het paard wat geblesseerd raakte nadat het met zadel op gelongeerd werd? Ik vind dat niet echt normaal. Ik heb er nooit zien bokken op het zadel eigenlijk. Als je ze van te voren bekend maakt met herrie op de rug is er ook niks spannends aan. Alleen het aansingelen kunnen ze dan nog spannend vinden, maar dat zal het niet zijn als de longeersingel geen probleem is.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:00

Nies_ schreef:
Misschien verwar ik je met iemand anders hoor, zou kunnen. Dit is toch het paard wat geblesseerd raakte nadat het met zadel op gelongeerd werd? Ik vind dat niet echt normaal. Ik heb er nooit zien bokken op het zadel eigenlijk. Als je ze van te voren bekend maakt met herrie op de rug is er ook niks spannends aan. Alleen het aansingelen kunnen ze dan nog spannend vinden, maar dat zal het niet zijn als de longeersingel geen probleem is.

Nee die van mij was niet geblesseerd. Alleen behoorlijk hevig gebokt eerste keer met het zadeltje. Wat normaal is wel had ze de palen kapot getrapt en een beetje een dik been maar dat was binnen 2 dagen al over. Geen moment kreupel geweest dus een blessure wil ik het niet noemen. Het zadel op de rug is geen probleem. Ze heeft na de eerste keer het zadel op niet 1 keer meer gebokt :) De eerste keer kwam ze met 4 benen omhoog en ging als een kangaroo in de ronde. Dat was het eigenlijk

Ik heb helaas geen beeldmateriaal van hoe ze bokte. Wel was er uiteraard professionele hulp bij. Ik doe niks alleen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:12

Dan zal ik het daarom wel door elkaar gehaald hebben. Vraag me nu dan wel af wie die ander dan was :=
Raakt ze ook in paniek in galop als het zadel er niet op ligt? Want dan zou ik de galop onder het zadel toch even vermijden tot het zadelen beter gaat.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:18

Nies_ schreef:
Dan zal ik het daarom wel door elkaar gehaald hebben. Vraag me nu dan wel af wie die ander dan was :=
Raakt ze ook in paniek in galop als het zadel er niet op ligt? Want dan zou ik de galop onder het zadel toch even vermijden tot het zadelen beter gaat.

Nee ze mag pas galopperen als ik dat zeg. Net als alle andere gangen. Ze wil nog wel heel hard. Maar ze is aan de longe goed aan de hulpen. Als ze harder wil begrens ik en moet ze terug. Ze mag van mij niet zomaar een overgang maken. Daar ben ik heel streng in. Verder doe ik veel overgangen stap, draf, galop. Dus als ze echt aan het werk is heeft ze geen tijd om in paniek te raken :)

Ik zal eens kijken of ik vandaag eens een stukje kan filmen.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:55

Gisteren voor de 2de keer gereden.
Opstappen vindt Yori nog best spannend, maar gaat steeds beter.
Voor de rest was hij heel braaf.
Heb er nu iedere keer iemand bij. Met een jong paard werk ik nooit alleen.

Wanneer hebben jullie voor het eerst in het donker gereden? Wil eens kijken of dat volgende week lukt.

Afbeelding

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:07

Wat fijn tymone! Ziet er goed uit ook. Ik heb al heel snel in het donker gereden maar die van mij geeft daar dan ook helemaal niks om.

Ik weet niet of je wel is longeert in het donker?

Ik heb vrijdag ook weer voor het eerst op die van mij gezeten. Hij is een poosje gereden door iemand anders die veel jonge paarden rijdt om er een stuur en gas op te rijden. Dit gaat heel goed dus nu ga ik het langzaam weer overnemen

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:27

Mandy_B schreef:
Wat fijn tymone! Ziet er goed uit ook. Ik heb al heel snel in het donker gereden maar die van mij geeft daar dan ook helemaal niks om.

Ik weet niet of je wel is longeert in het donker?

Ik heb vrijdag ook weer voor het eerst op die van mij gezeten. Hij is een poosje gereden door iemand anders die veel jonge paarden rijdt om er een stuur en gas op te rijden. Dit gaat heel goed dus nu ga ik het langzaam weer overnemen

Ja heb wel gelongeerd in het donker, dat gaat zonder problemen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 12:28

Tymone: mooi en fijn beeld!

Mijn merrie heeft de persoon die ik had ingehuurd er zondag afgegooid midden in de grootste regenplas. Puur puber actie en alles staat op film. :+
Ze doet het verder erg goed. Vandaag deed ze het wel heel braaf :) steeds een stapje verder !

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:38

Lienek schreef:

Mijn merrie heeft de persoon die ik had ingehuurd er zondag afgegooid midden in de grootste regenplas. Puur puber actie en alles staat op film. :+
Ze doet het verder erg goed. Vandaag deed ze het wel heel braaf :) steeds een stapje verder !

Hopelijk heeft die persoon zich geen pijn gedaan... Maar zoals je het beschrijft valt de schade mee neem ik aan.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:10

Tymone schreef:
Lienek schreef:

Hopelijk heeft die persoon zich geen pijn gedaan... Maar zoals je het beschrijft valt de schade mee neem ik aan.

Ja gelukkig niet! Ze stond meteen op gelukkig. ze was er heel nuchter over en ze is er meteen weer opgestapt! Ze beleerd ook professioneel paarden dus ze is wel wat gewend gelukkig :)
Daarom had ik haar ook ingehuurd, wilde echt een prof hebben die haar wanneer ik er niet ben van mij overneemt. (loop stage in belgie)