Paarden geboren in 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:10

Uitstraling, dat kippenvel dat is idd alles! Bij de Arabs zijn de dekkingen behoorlijk prijzig én precies dát wat jij beschrijft Marion maakt voor mij altijd de doorslag!
En ja kleur is voor AV al helemaal niet relevant, al heb ik wel een giga voorkeur voor bruin en schimmels! <3
Ik ga áltijd voor beweging en type!

En ja commercieel gezien, zoals ik al zei, een goed paard verkoopt zichzelf. Van Nour, zo ver ik weet, al drie veulens in utero verkocht..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:11

zo zoek ik mijn paarden ook uit hoor Marion :j toevallig heb ik nu twee 'kleurtjes'. Vader van mijn veulen heb ik ook op gevoel uitgezocht.

Kimley

Re: Paarden geboren in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:15

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:23

Ik heb m'n merrie op bloedlijn en beweging gekocht, ze is karakter niet altijd makkelijk erg eenkennig. Ik zelf kan alles met dr maar tot nu toe is het dan ook lastig iemand te vinden die haar wil bijrijden zodat we samen kunnen rijden.

Mijn ruin heb ik puur op karakter gekocht ik vond hem totaal niet mooi om te zien en kwa kleur vond ik hem saai
Hij is dan ook erg veranderd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Door het eerste jaar heen zijn deze foto's gemaakt :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:12

Ik vind kleur wel belangrijk, het hele uiterlijk van het paard moet me aanspreken en daar heb ik een bepaald beeld bij waaraan het moet voldoen. Wil echter dan niet zeggen dat ik concessies doe op karakter, gezondheid, beweging, talent en bloedlijnen. Het hele plaatje moet compleet zijn.

Ik heb behoorlijk veel eisen, maar ik ben dan ook van plan er de komende 30 jaar mee te doen. ;)

Wat betreft het gevoel, daar ben ik het mee eens. Als laatste, maar meest belangrijke moet ik er verliefd op worden. Ik heb paarden bezocht die in theorie aan al mijn wensen voldoen, maar die het gewoon niet waren...

Wat een schattige kerstkaartjes zie ik al weer voorbij komen! Leuk!

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:17

Kimley schreef:
[ [url=m/eixfIZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kimley wat mooi!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:30

Ik kies op gevoel.
Je zoek criteria kunnen in de loop der jaren zo veranderen.
Ik heb jaren geleden een tinker merrie gekocht die echt een lelijk eendje was maar zoveel meer liet zien dan mensen van haar verwacht hadden.
Daar heb ik toen een veulen bij gefokt die helemaal geworden is wat ik verwachte.
Helaas was ik met rijden een andere weg ingeslagen en daar kon hij niet in mee.
Nu staat hij bij een vriendin waar hij helemaal tot zijn recht komt.

Je weet gewoon niet wat de toekomst brengt.

Die merrie is trouwens precies vandaag 4 jaar geleden overleden door koliek en word nog steeds gemist.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:42

Gooiske schreef:
Kimley schreef:
[ [url=m/eixfIZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kimley wat mooi!

Dankjewel :o

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:12

Ik wil vooral een goed gebouwd paard met oog op duurzaamheid. Verder kan ik voor heel veel wel vallen. Wel voorkeur voor merries. Kyra vind ik qua bouw en voorkomen een klein tikkie minder maar ze kan ermee door. De klik en haar karakter zijn perfect voor mij.

Ik heb de afgelopen jaren (te)veel paarden versleten, maar hoop Kyra en Lola zeker nog 20 jaar bij me te bij me te kunnen houden. En dat is best lang aangezien ik nog maar 23 ben :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:47

Kleur is voor mij ook een ondergeschikt iets. Ik zie het meer als een leuke bonus, paard moet gewoon goed in elkaar zitten en kunnen bewegen :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 01:17

Gilbey schreef:
Ik kies op gevoel.
Je zoek criteria kunnen in de loop der jaren zo veranderen.
Ik heb jaren geleden een tinker merrie gekocht die echt een lelijk eendje was maar zoveel meer liet zien dan mensen van haar verwacht hadden.
Daar heb ik toen een veulen bij gefokt die helemaal geworden is wat ik verwachte.
Helaas was ik met rijden een andere weg ingeslagen en daar kon hij niet in mee.
Nu staat hij bij een vriendin waar hij helemaal tot zijn recht komt.

Je weet gewoon niet wat de toekomst brengt.

Die merrie is trouwens precies vandaag 4 jaar geleden overleden door koliek en word nog steeds gemist.

Een rot dag dus voor je. :(:) Een paard verliezen aan koliek is heel verdrietig.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 02:19

gilbey sterkte :(:)

Tja, ik val op aparte gevallen maar dat doe ik niet expres.

Ik vond de palomino veulens prachtig terwijl niemand er iets in zag.
Spatter vond iedereen daar op stal een etter van een veulen en hij had veels teveel wit.
Hij was mijn pipi-paard <3
Blue was helemaal veeeels te wit , zelfs voor een paint en hij wordt nog helemaal wit ook _O-
Mijn Sinterklaas-paard <3

Tika :D ik zal maar niet vertellen hoe de mensen daar op de manege over haar praatte al was de eigenaar echt gek op haar.
Mijn Nonono <3

Zelfs mijn welsh cob ruin kocht ik als lelijke vos (was grijzig vos, maf kleurtje ,was toen 2.5 jaar) maar werd een prachtige koffievos.

Dat vind ik ook het voordeel van kopen.
Er wordt altijd wel ergens een veulen geboren waar je helemaal voor valt

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 02:19

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik Fabian wel gevonden heb door met trefwoord 'appaloosa' te zoeken :+

Ik vind een bijzonder kleurtje altijd wel heel leuk hoor, ik droom bijvoorbeeld nog steeds van een valkje en dan maakt t me echt niet uit dat je ze tegenwoordig meer ziet.

Tuurlijk is niet alléén het kleurtje belangrijk, maar persoonlijk vind ik t wel erg leuk :~

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 09:08

Afbeelding

Mijn knappe dame. Geprobeerd te fokken op kleur, maar niet de kwaliteit uit het oog verloren! In het KWPN heb je natuurlijk een brede hengsten keus en als ik een vos gebruik die goed bij de merrie past heb ik 50/50% kans op palomino of vos. En bij Jamay gelijk de goede kleur!

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 09:58

Kimley schreef:
Pff nou als dat het is :)
Bambi had laatst ook een hoofdstel te pakken en stond op het bit te knabbelen :')

Fin pakt momenteel alles met zijn mond...ik zal straks eens kijken of hij het bit inhapt....geen moeten, maar kijken wat hij doet.
Hij heeft echt een lelijke wond waar nu een knikker op komt....ik denk wel wild vlees, maar dat kunnen ze er dan altijd weer afsnijden heb ik me laten vertellen.

Gaaf hoesje Spatter.
En leuke foto's komen er voorbij. Ik heb nu vakantie dus heel misschien knutsel ik nog een kerstfoto in elkaar.....

En kleur heb ik ook niet naar gekeken .... ik zag hem en hij was het (en ik weet met een vos ga je los). Mijn pony was ook een vos en ik heb veel plezier van haar gehad.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:24

Ja bambi pakt alles vast wat in grijp afstand komt! :')

Als we naar het bos gaan, is het net een speurhond af en toe. Neus aan de grond en gaan! _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:27

Ik zou ook best een leuk bewegende Valk willen met maat en massa of een perlino maar tot nu toe nooit 1 gevonden die daar aan kon voldoen.

Is het een grote wond? Ik wil wildvlees altijd zo veel mogelijk voorkomen het aan snijden geeft veelal weer wildvlees en litteken weefsel.

Jelle is tot nu toe niet echt mondig ja met elkaar maar niet met mij of het touw etc ik ben daar ook streng in geweest vanaf veulen wellicht dag hij het daarom niet probeert

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:31

Bambi heeft gewoon "last" van dr tandjes, ze heeft speelgoed in de stal waar ze in mag bijten en buiten ligt een bult takken..

In mij bijten ( of een ander) is een absolute no go! En dat weet ze heel goed hoor.

Wel probeert ze het halster vast te pakken met om doen etc, maar daar stoor ik me niet aan :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:37

Dat merk ik nog niet jelle kwa tanden. Hij hapt wel in m'n ruin z'n halster in het land maar die speelt gewoon terug dus dat is prima

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:41

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om ontopic te blijven. Er wordt in de laatste pagina's afgedwaald van het onderwerp "Paarden geboren in 2014". Alvast bedankt!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:42

Kunnen we hier geen huiskamer van maken dan

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:43

Nouja dat hele gesprek over die kleurtjes had inderdaad niks te maken met onze knappe baby's :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:45

HK is dan beter inderdaad worden we niet op de vingers getikt als we vragen hoe het met iemand zijn andere paard gaat die niet in 2014 is geboren ;)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:45

Hele leuke foto kimley!!

Ieder kiest voor een paard met eigen redenen, dat vind ik ook heel mooi.
Met een jonkie is het ook altijd afwachten hoe ze uitgroeien, kan zo maar anders zijn als je had gehoopt.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:59

Dankjewel marion!