Ik kan de update natuurlijk niet beginnen zonder jullie allemaal te bedanken voor de onwijs lieve reactie's die ik elke dag toch weer krijg! Wat ik doe vind ik zelf heel normaal, en dan jullie onwijs toffe berichtjes te lezen is wel heel speciaal! Dus vele malen dank daarvoor!
Het is alweer even geleden dat ik echt uitgebreid heb kunnen reageren. Hoezo druk druk druk hahaha. Deze week ook weer 3,5 dag werken, en dan kinders, huishouden, dieren, manlief, paardjes, enz. maakt het soms een beetje chaotisch en druk. Maar we komen er wel! En gelukkig heb ik echt mazzel met onwijs lieve stal genootjes , die als het nodig is even wat drollen willen rapen, of binnen/ buiten willen zetten. Echt ontzettend fijn zulke stalgenoten!!
Daarnaast vraagt Bambi toch wel om een dusdanig voeder beleid/ verzorg beleid dat ik dit niet had kunnen doen zonder mijn geweldige staleigenaren! Hoe onwijs fijn ze meedenken/ mee helpen, en akkoord gaan en helpen met al mijn ideeën, is echt onvoorstelbaar! Kan me geen fijnere staleigenaren wensen! En volgens mij vind Bambi dat ook
Met Bambi gaat het de laatste week echt opeens een stuk beter! Ik had echt een tijdje het gevoel dat ze stil stond qua gewicht, maar de laatste paar dagen valt het gewoon op hoe goed ze aan het aankomen is! Ze begint nu zelf wat vlees op der billen te krijgen. Dinsdag avond was ik op stal na een drukke dag werk. Ik ging even lekker met Bambi aan de wandel, en madam had er echt zin in! Dusdanig veel zin zelfs, dat ze iets met haar hoofd gooide terwijl ze aandraafde! Gezien het donker was, en ik haar niet in de losgooibak durfde los te gooien, even de binnenbak in gevlucht. Gezien ze mij als een hondje volgt, moet ik in beweging komen wil zij in beweging komen. Dus hup, ren ik naar de andere kant van de bak, en wat zie ik daar!!!! Jaja!!! Bambi kan galloperen!!!!! Ik heb dit gelukkig op video weten vast te leggen, hahahaha. Daarna doet ze even 2 kuchjes, maar dat waren de ook de enigste 2 die ik die hele avond gehoord heb:
Ik heb ook nog een filmpje kunnen maken waarin je duidelijk kan zien hoe ontzettend mens gericht ze is, en dat ze dus ook liever geen meter van mijn zijde wijkt:
Vandaag gelukkig vrij, dus had wat meer tijd om op stal door te brengen. De wond op haar hoofd is eigenlijk zo goed als weg:
En dat in vergelijking met hoe die was!:
Nooit verwacht dat op de zwarte huid, op de onderste foto zichtbaar, nog haar zou gaan groeien! Geneest echt mooi!
Ik heb vandaag ook geprobeerd een foto te maken die qua compositie op deze foto lijkt:
Niet heel makkelijk, met een pony die eigenlijk niet stil wil staan. Maar deze foto van vandaag komt in de buurt. Denk dat we wel mogen zeggen dat het verschil duidelijk zichtbaar is
Ze begint zelfs al bil te krijgen!
Toen we haar mee genomen hadden van de markt, had ze in de trailer haar kont opengehaald aan de achterste buis. Gezien het huid over bot was had ze dit binnen no-time open. Daarna leek het te gaan ontsteken, en was daar dus ook vrij druk mee. Gelukkig had ik van http://www.veterinairewondzorg.nl een tube mesitran gehad, zodat we voldoende hadden om te smeren! En wat blijft dat toch geweldig spul! Zo was het: (Schrik niet)
En zo is het nu!
Die zwarte haren eromheen is van het vet van de zalf. Dit moet er goed uitgewassen worden, maar ik wil hiermee wachten tot het geheel goed genezen is.
En nog nog even de vergelijkingsfoto van vandaag! Om even te herinneren hoe ze ook al weer was:
En nu:
Ook in stal blijft ze heerlijk hinniken en een onwijs pittig (welsh) koppie hebben:
Nou, voor nu even genoeg foto's/ filmpjes.
Qua deken. Ik wil iedereen nog even hartelijk bedanken met hun reactie's over wel of geen deken. Voor nu staat ze toch nog zonder deken. Er zijn meerdere redenen waarom ik deze keuze gemaakt heb. Ze staat eind van de middag tot 's ochtends binnen in stal. Het is hier altijd wel goed te doen, geen wind en ze heeft een heerlijk dik strobed. Groot voordeel van een grote binnen stal complex. Daarnaast is haar vacht niet alleen lang, maar ook erg dik. Zodra ik ook maar 1 sec. twijfel zou hebben of ze het koud zou hebben ligt er gelijk een deken op. Maar voor nu denk ik dat het voor haar prettiger is zonder. Nogmaals, zodra ze begint te trillen (buiten in de kou met wat spetters stond ze gewoon warm, niet te trillen) gaat ze direct onder een deken. Dankzij 2 onwijs lieve bokkers (sasja0705 en Pandakaas ) heeft ze nu al fijn een regen deken en fleece deken. De stal eigenaren hebben nog een gevoerde winter deken voor der, dus het gaat helemaal goed komen indien het nodig is!
Verder is er nog wat gebeurd, waar ik gewoon sprakeloos van ben geworden. En geloof me, dat gebeurd niet gauw!! Een dierenarts (tevens bokker) die heeft het verhaal van Bambi hier gelezen en gevolgd. Deze wilde dolgraag wat doen om te helpen. En ik kan het bijna niet geloven, maar die persoon gaat dus gewoon een volle grote doos prascend sponsoren!!!! Is toch echt bijna niet te geloven! Zo onwijs lief!!!! Deze persoon wil graag anoniem blijven, en dat begrijp en respecteer ik, maar jeetje, wordt er gewoon bijna weer stil van. De doos komt volgende week waarschijnlijk hier, en dan kunnen we gaan beginnen met medicatie. Ben echt onwijs benieuwd wat dit voor Bambi gaat betekenen!
Voor nu is dit denk ik wel de update zo Ik bedenk me dadelijk vast wel weer 101 andere dingen die ik nog wil vertellen, maar dat komt dan wel Nu eerst hondjes uitlaten en dan naar bed! Morgen ochtend weer half 6 op, 7 uur vertrekken naar Zwolle om te werken en om 6 uur 's avonds weer thuis. Dus morgen avond maar weer even langs het tuig Iedereen nogmaals bedankt voor de leuke/ toffe/ lieve/ behulpzame reacties! Had ik nooit verwacht toen ik het topic opende! Fijne avond!!! Groetjes Wendy
Edit: Grrr... zei toch al dat ik dingen ging vergeten hahahaha. Ik had nog een gezellig stap en drafje filmpje van de wandeling van vandaag gemaakt. Die wil ik natuurlijk ook met jullie delen:
Ik heb net je topic door gelezen, WAUW wat heeft ze al een verandering door gemaakt, het is bijna ongelooflijk. Diep respect voor je dat je deze pony een 2de kans hebt gegeven en hoe veel je eraan doet om haar weer helemaal goed te krijgen. En wat een leuk pret hoofd heeft ze nu zeg. En wat super dat iemand gewoon een doos medicatie wil sponsoren Ik kijk uit naar nieuwe updates.
CarinaR
Geplaatst: 15-10-15 21:58
Wauw wat onwijs lief van die DA/bokker. en wauw wat is ze ongelooflijk opgeknapt al zeg.
Saaams
Geplaatst: 15-10-15 21:59
Toffe update en wat een fantastische bokkers bestaan er toch!
Shalimar
Geplaatst: 15-10-15 22:01
Wauw wat gaaf allemaal, echt supertof om te lezen! Ze ziet er al zoveel beter uit, en wat een lieve dierenarts! En je stal eigenaren ook natuurlijk, en de bokkers met dekentjes... En wij... Haha wat een feel good story, heel erg leuk. Bambi is echt te gek, dat hoofd! Smek smek hinnik, daar zit echt karakter in Ze wil je nooit meer kwijt, logisch! Heel heel gaaf allemaal.
Wat gaat het goed met Bambi!!! En wauw dierenarts-bokker, chapeau!
gerpiegorp
Geplaatst: 15-10-15 22:12
Wat een verandering! En echt geweldig van je dierenarts, dat verwacht je toch niet? ze ziet er al super uit, en het is echt aandoenlijk dat ze zo achter je aan komt dribbelen in de bak haha En dat filmpje in de stal. Wat onwijs schattig
cyrus
Geplaatst: 15-10-15 22:17
Wat is het toch een heerlijk dier
Pandakaas
Geplaatst: 15-10-15 22:19
Wauw, ze gaat echt vooruit! En wat moet het voor Bambi fijn zijn zoveel goede zorg en aandacht te krijgen. Je ziet haar gewoon gelukkiger worden
Wat super dat je van die Da deze gift krijgt! Hopen dat het goed aanslaat bij Bambi
Wat je zegt, dat je het zelf normaal vind om haar deze zorg en alles te geven kan ik alleen maar beamen, vind ik ook. Maar laten we ook eerlijk zijn, het is een dappere keuze om een pony in zulke staat mee te nemen. Iedereen weet namelijk dat er bij zo'n keuze ook flink wat kosten en tijd bij komen kijken. Daarom mag zeker het compliment gegeven blijven worden dat je dit doet, want ja zorgen voor een dier is normaal, maar dit is wel met veel extra's
Syrianda
Geplaatst: 15-10-15 22:24
Vind ik een leuke update!
#een vindikleukknopmistnog#
Super hoe Bambi opknapt. En wat een lieve bokker om een doos pillen te doneren. Ik kan me voorstellen dat je dan ff stil wordt...... Maar ook Super van de hulp op stal. Dat maakt het voor jou ook makkelijker. Ik zeg een grote pluim voor alle helpers!
Wauw zeg, idd die billen, wat een verschil!! Go Bambi!
Suusenmalvin
Geplaatst: 15-10-15 22:31
Ach lieve Wendy, wat een mooie update! Het gaat zo goed met die kleine Bambi! Dapper ding is het. Volgens mij zeg ik het hier iedere keer, maar ik blijf me gewoon verbazen over de opgewektheid van haar. Ze is altijd vrolijk! Je zorgt zo goed voor haar en dat is te zien! Warme stal, altijd emmers met voer, lekker op de wei.. Echt een paradijsje voor haar. Je mag trots zijn op jezelf.
Enne.. Die drollen scheppen doen we graag hoor
laughterline
Geplaatst: 15-10-15 22:31
Oooh wat heeeeerlijk om dit te zien en wat gaat ze goed vooruit!! Bedank jezelf ook even elke dag! Tof, lief, waardevol persoon!
roooooss
Geplaatst: 15-10-15 22:32
Wauw, wat ziet Bambi er fantastisch uit! Ze is er echt ook helemaal bij met haar volle aandacht. Echt super om haar zo vrolijk te zien! Daarnaast is ook een bijzonder mooi gebaar dat je allemaal spullen van bokkers hebt gekregen. Hoe mooi de wereld maar weer kan zijn
Ik weet heel zeker dat jij een wereld van verschil hebt gemaakt voor Bambi en dat ze nu zeker de gelukkigste pony op aarde is met jou als eigenaar en je dochter. Ze heeft het zeker goed getroffen bij jou. Echt een onwijs mooi gebaar, en ik blijf het maar zeggen. Want iedere keer blijf ik het zo bijzonder vinden wat je voor Bambi hebt gedaan. Echt geen woorden voor!