Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kletskousz schreef:Zadeldak? Haha maar ik snap je.
Mwah zadelmak is bijna elk paard vrij snel, dus of dat nou echt zoveel meer waarde heeft in de verkoop? En dan is het nog een pony van lagere prijsklasse. Onder de €1000,- maar lijkt wel of zulke mensen juist moeilijker doen dan de wat duurdere paarden. Daar heb ik echt nooit problemen mee boven de €1800,-
Knert schreef:Kletskousz schreef:Zadeldak? Haha maar ik snap je.
Mwah zadelmak is bijna elk paard vrij snel, dus of dat nou echt zoveel meer waarde heeft in de verkoop? En dan is het nog een pony van lagere prijsklasse. Onder de €1000,- maar lijkt wel of zulke mensen juist moeilijker doen dan de wat duurdere paarden. Daar heb ik echt nooit problemen mee boven de €1800,-
Al was het 100 euro. Heb het niet gepakt.
Met zadeldak bedoel ik ook met ruiter erop en kunnen stappen.
QueenMB schreef:Toen ik een jaar of 11/12 was heb ik meer dan een jaar een verzorgpony aan huis gehad. De pony was helemaal geweldig en superbraaf. Het meisje zelf vond de pony helaas niet zo geweldig als ik en werd dus verkocht. Moeder zette de pony voor een lage prijs te koop, en de volgende dag was er al iemand me intresse: een oude opa zonder paarden ervaring die op zoek was naar een pony voor zijn kleinkinderen. (Kinderen kwamen niet mee) Nadat ik de pony gereden had wou de man de pony nog even op de stenen zien draven. Dus wij de pony showen. Zei de man dat de pony niet helemaal goed liep met zijn rechterachterbeen en dat de pony meer moeite had met op de linkerhand aan de teugel lopen, maar hij wou de pony wel hebben voor de helft van de vraagprijs. We hebben gelukkig vriendelijk bedankt.
Omdat we toch wel vraagtekens zette bij deze man hebben we hem laterna even opgezocht op jnternet: hij was zo'n typische oplicht-handelaar die brave ponys verkocht voor beginnende ruiters tegen belachelijk hoge prijzen. Hij zou de pony waarschijnlijk voor het 4 dubbele van onze vraagprijs verkocht hebben.
Knert schreef:sneeuwpop schreef:Persoonlijk heb ik ze liever groen of licht ingereden, want met zadelmak, ben ik bang dat er iets is mis gegaan en doorrijden niet lukt.
Dat hoor ik inderdaad vaker. Maar elk moment een paard verkopen kan ook toevallig op dat punt zijn zonder dat er iets verontrustend is gebeurd.

Rok uit, blouse uit etc etc. Stond ze daar in haar sportbeha terwijl mijn stalgenoten met rode hoofden maakten dat ze wegkwamen. Mevrouw geneerde zich totaal niet en praatte een eind weg over haar kinderen, verwachtingen van de merrie etc
Ik wist niet waar ik kijken moest 
'Dat doet ze ook, maar in MIJN box!'
We durfden een paar minuten de stal niet in te lopen tot we zeker wisten dat ze 'klaar was'. Achteraf kon ze de wc blijkbaar niet vinden
Had ze wellicht ook gewoon even kunnen vragen 
We kunnen er nu nog steeds om lachen

. Bokt is zo fout nog niet
Cayenne schreef:Ook nog maar eens een luchtig verhaal tussendoor
Een jaar of 13 geleden verkocht ik een grote (1.60m) Haflingermerrie. Modern type en een knap dier.
Nog geen geen uur na plaatsing van de advertentie had ik een potentiële koper: een vrouw die na haar werk zou langskomen om te kijken.
Rond 18:00uur scheurde inderdaad een auto het pad op. Er stapte een dame uit in keurig mantelpakje. 'Ja sorry, het verkeer zat tegen en ik moet me nog omkleden!' Nou prima, dat kan best in de wc of kantine..
Maar voor ik dat kon zeggen stond ze in de zadelkamer al te strippenRok uit, blouse uit etc etc. Stond ze daar in haar sportbeha terwijl mijn stalgenoten met rode hoofden maakten dat ze wegkwamen. Mevrouw geneerde zich totaal niet en praatte een eind weg over haar kinderen, verwachtingen van de merrie etc
Ik wist niet waar ik kijken moest
Nou ja, ze heeft de merrie gereden en het klikte best goed. Helemaal enthousiast en terwijl ik de merrie terug naar het weiland bracht, liep ze mee... Dacht ik!
Komt er een stalgenootje naar me toe rennen: 'Ik weet niet of je het weet, maar de koopmevrouw heeft nogal hoge nood...' Uh ja, dan moet ze naar de wc gaan'Dat doet ze ook, maar in MIJN box!'
![]()
We durfden een paar minuten de stal niet in te lopen tot we zeker wisten dat ze 'klaar was'. Achteraf kon ze de wc blijkbaar niet vinden
Had ze wellicht ook gewoon even kunnen vragen
Uiteindelijk heeft ze de merrie wel gekocht en is er nog steeds erg blij meeWe kunnen er nu nog steeds om lachen
Maar ik voelde me opeens ontzettend preuts