De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kletskousz

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:37

Zadeldak? Haha maar ik snap je.
Mwah zadelmak is bijna elk paard vrij snel, dus of dat nou echt zoveel meer waarde heeft in de verkoop? En dan is het nog een pony van lagere prijsklasse. Onder de €1000,- maar lijkt wel of zulke mensen juist moeilijker doen dan de wat duurdere paarden. Daar heb ik echt nooit problemen mee boven de €1800,-

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:04

Kletskousz schreef:
Mwah zadelmak is bijna elk paard vrij snel, dus of dat nou echt zoveel meer waarde heeft in de verkoop? En dan is het nog een pony van lagere prijsklasse. Onder de €1000,- maar lijkt wel of zulke mensen juist moeilijker doen dan de wat duurdere paarden. Daar heb ik echt nooit problemen mee boven de €1800,-

Al was het 100 euro. Heb het niet gepakt.

Met zadeldak bedoel ik ook met ruiter erop en kunnen stappen.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:12

mijn oudje heeft gelukkig bij de eerste kijker een goed huis gevonden.
dus soms gaat het ook goed.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:36

Zadelmak is ook een begrip die voor veel enorm verschilt. De één zegt dat een paard/pony zadelmak is als hij/zij een zadel op zijn/haar rug duldt, de ander vindt een paard zadelmak als je er op kunt zitten aan de hand en weer een ander zegt stap, draf en galop onder het zadel maar nog geen stuur. Dus het begrip zadelmak wordt nog wel eens uit zijn verband getrokken.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:46

Knert schreef:
Kletskousz schreef:

Al was het 100 euro. Heb het niet gepakt.

Met zadeldak bedoel ik ook met ruiter erop en kunnen stappen.

Een zadeldak ligt op een huis. Het is zadelmak hoe kom je erop

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:48

Waarschijnlijk een autocorrect, niet iets om je over op te winden; je begreep wat ze bedoelde of niet?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 09:27

Persoonlijk heb ik ze liever groen of licht ingereden, want met zadelmak, ben ik bang dat er iets is mis gegaan en doorrijden niet lukt.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:36

Hahah zadeldak zadelmAk .... Sorry. Ja autocorrect. En gezien mijn beroep niet zo raar!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:25

sneeuwpop schreef:
Persoonlijk heb ik ze liever groen of licht ingereden, want met zadelmak, ben ik bang dat er iets is mis gegaan en doorrijden niet lukt.

Dat hoor ik inderdaad vaker. Maar elk moment een paard verkopen kan ook toevallig op dat punt zijn zonder dat er iets verontrustend is gebeurd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:26

QueenMB schreef:
Toen ik een jaar of 11/12 was heb ik meer dan een jaar een verzorgpony aan huis gehad. De pony was helemaal geweldig en superbraaf. Het meisje zelf vond de pony helaas niet zo geweldig als ik en werd dus verkocht. Moeder zette de pony voor een lage prijs te koop, en de volgende dag was er al iemand me intresse: een oude opa zonder paarden ervaring die op zoek was naar een pony voor zijn kleinkinderen. (Kinderen kwamen niet mee) Nadat ik de pony gereden had wou de man de pony nog even op de stenen zien draven. Dus wij de pony showen. Zei de man dat de pony niet helemaal goed liep met zijn rechterachterbeen en dat de pony meer moeite had met op de linkerhand aan de teugel lopen, maar hij wou de pony wel hebben voor de helft van de vraagprijs. We hebben gelukkig vriendelijk bedankt.

Omdat we toch wel vraagtekens zette bij deze man hebben we hem laterna even opgezocht op jnternet: hij was zo'n typische oplicht-handelaar die brave ponys verkocht voor beginnende ruiters tegen belachelijk hoge prijzen. Hij zou de pony waarschijnlijk voor het 4 dubbele van onze vraagprijs verkocht hebben.

Heel goed dat je daar vriendelijk voor bedankte, want hij was toch een opa zonder paardenervaring. En dan zie je toch echt niet als er wat mee is en vroeg hij niet of hij ff op het harde kon gaan draven......dan weet je toch voldoende, dat er hier een ordinaire paardenhandelaar bezig is.

Het is altijd ontzettend oppassen geblazen van wie er komt kijken.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:08

Knert schreef:
sneeuwpop schreef:

Dat hoor ik inderdaad vaker. Maar elk moment een paard verkopen kan ook toevallig op dat punt zijn zonder dat er iets verontrustend is gebeurd.

Bij zadelmak, kan ik niet proefrijden...

Bij groen merk je wel of ze (veel) in handen zijn geweest.

Een paard kopen is altijd risicovol.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:34

Ook nog maar eens een luchtig verhaal tussendoor :+
Een jaar of 13 geleden verkocht ik een grote (1.60m) Haflingermerrie. Modern type en een knap dier.
Nog geen geen uur na plaatsing van de advertentie had ik een potentiële koper: een vrouw die na haar werk zou langskomen om te kijken.
Rond 18:00uur scheurde inderdaad een auto het pad op. Er stapte een dame uit in keurig mantelpakje. 'Ja sorry, het verkeer zat tegen en ik moet me nog omkleden!' Nou prima, dat kan best in de wc of kantine..
Maar voor ik dat kon zeggen stond ze in de zadelkamer al te strippen :wow: Rok uit, blouse uit etc etc. Stond ze daar in haar sportbeha terwijl mijn stalgenoten met rode hoofden maakten dat ze wegkwamen. Mevrouw geneerde zich totaal niet en praatte een eind weg over haar kinderen, verwachtingen van de merrie etc :+ Ik wist niet waar ik kijken moest _O-
Nou ja, ze heeft de merrie gereden en het klikte best goed. Helemaal enthousiast en terwijl ik de merrie terug naar het weiland bracht, liep ze mee... Dacht ik!
Komt er een stalgenootje naar me toe rennen: 'Ik weet niet of je het weet, maar de koopmevrouw heeft nogal hoge nood...' Uh ja, dan moet ze naar de wc gaan :+ 'Dat doet ze ook, maar in MIJN box!'
:wow: :wow: We durfden een paar minuten de stal niet in te lopen tot we zeker wisten dat ze 'klaar was'. Achteraf kon ze de wc blijkbaar niet vinden :? Had ze wellicht ook gewoon even kunnen vragen :+

Uiteindelijk heeft ze de merrie wel gekocht en is er nog steeds erg blij mee :D We kunnen er nu nog steeds om lachen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:39

:')

Prachtig verhaal Cayenne _/-\o_

In 2008 heb ik een merrie gekocht die ik door omstandigheden in 2009 heb verkocht. Mijn ex en ik gingen op dat moment uit elkaar en ik kon maar 1 paard, mijn oudste merrie, houden. De jongste was hij knettergek op, mende ermee en dergelijke, dus aan hem verkocht voor een prijsje. Ze kon bij hem 24/7 in het land, helaas wel alleen maar hij keek toen uit naar een tweede paard om dubbelspan mee te gaan mennen.

Heel soms zag ik nog wat op FB langskomen, en hoewel ze er niet echt bespierd uitzag en beetje schrale kant zag ik wel steeds de oortjes erop en positieve reacties van mensen die met hem meegingen, dus ik dacht "die doen het goed".

Helaas heb ik afgelopen weekend verhalen gehoord... Echt, ik vind het nu dood- en doodzonde dat ik weet dat hij haar nooit gaat verkopen. Anders stond ik nu stante pede daar op de stoep om haar terug te halen. Dan denk je dat je iemand kent en dat die goed ervoor gaat zorgen, blijkt de realiteit in de jaren helemaal omgedraaid te zijn.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:56

Ik heb mijn best gedaan om de advertentie van mijn PRE hengst te verbeteren, ik hoop dat hij nu beter is en er zijn zelfs nieuwe recente foto's en een filmpje gemaakt..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:00

Stuk beter imo! :j

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:20

paintedblack schreef:
Ik heb mijn best gedaan om de advertentie van mijn PRE hengst te verbeteren, ik hoop dat hij nu beter is en er zijn zelfs nieuwe recente foto's en een filmpje gemaakt..

Dat de koffie gratis is vind ik een geniaal stukje in je advertentie :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:28

paintedblack schreef:

Veel duidelijker, leuke advertentie zo!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:39

Dat is nu een fijne ad Paintedblack...niet teveel geneuzel.Kort en bondig de eigenschappen.Foto's prima.

Ja...als ik zo'n paard zou zoeken zou ik nu wel contact opnemen terwijl ik je vorige ad weg had gescrolled :)

Succes met de verkoop,hopelijk snel de juiste koper.Prachtig paardje +:)+

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:30

Ziet er uit als een prima advertentie. Heel duidelijk, prima stand foto er bij, niks mis mee.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:48

Bedankt voor jullie mening, zo heb ik er ook wat aan *D . Bokt is zo fout nog niet <<)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:04

Cayenne schreef:
Ook nog maar eens een luchtig verhaal tussendoor :+
Een jaar of 13 geleden verkocht ik een grote (1.60m) Haflingermerrie. Modern type en een knap dier.
Nog geen geen uur na plaatsing van de advertentie had ik een potentiële koper: een vrouw die na haar werk zou langskomen om te kijken.
Rond 18:00uur scheurde inderdaad een auto het pad op. Er stapte een dame uit in keurig mantelpakje. 'Ja sorry, het verkeer zat tegen en ik moet me nog omkleden!' Nou prima, dat kan best in de wc of kantine..
Maar voor ik dat kon zeggen stond ze in de zadelkamer al te strippen :wow: Rok uit, blouse uit etc etc. Stond ze daar in haar sportbeha terwijl mijn stalgenoten met rode hoofden maakten dat ze wegkwamen. Mevrouw geneerde zich totaal niet en praatte een eind weg over haar kinderen, verwachtingen van de merrie etc :+ Ik wist niet waar ik kijken moest _O-
Nou ja, ze heeft de merrie gereden en het klikte best goed. Helemaal enthousiast en terwijl ik de merrie terug naar het weiland bracht, liep ze mee... Dacht ik!
Komt er een stalgenootje naar me toe rennen: 'Ik weet niet of je het weet, maar de koopmevrouw heeft nogal hoge nood...' Uh ja, dan moet ze naar de wc gaan :+ 'Dat doet ze ook, maar in MIJN box!'
:wow: :wow: We durfden een paar minuten de stal niet in te lopen tot we zeker wisten dat ze 'klaar was'. Achteraf kon ze de wc blijkbaar niet vinden :? Had ze wellicht ook gewoon even kunnen vragen :+

Uiteindelijk heeft ze de merrie wel gekocht en is er nog steeds erg blij mee :D We kunnen er nu nog steeds om lachen :')

Een pismerrie! Maar wel goed voor je Haflinger toch!?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:05

Oh, dat absoluut, hoor :D Maar ik voelde me opeens ontzettend preuts :')

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:27

Reuze ongemakkelijk, zo'n bijzonder ongedwongen mens in je gezelschap..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:30

mrie schreef:
Reuze ongemakkelijk, zo'n bijzonder ongedwongen mens in je gezelschap..

Och...zij heeft verder nergens last van :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:45

Binnen een week een goede plek voor mijn oudere dame, anderhalve maand later is ze zo achteruit gegaan (ondanks goede zorg) dat ze ingeslapen is.

Dan voel je ook flink beroerd.