Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 07:44

Dat is jammer Blohal dat je het niet zelf kan doen, ik zou het die kant op niet weten , woon zelf in Noord-Holland ;)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:56

Hoi Blohal, sta jij toevallig op de Randhoeve?

BloHal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:22

@moniek21 ontzettend jammer!

@leonie_m ja dat klopt :)

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:57

Helemaal op een roze (of valk-kleurige :+ ) wolk op dit moment! *\o/* Vandaag voor het eerst echt gaan hangen en Takoda deed het echt super goed! Totaal geen spanning bij haar en ze vond het eigenlijk wel leuk al die aandacht. Het begin is er! :D *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:15

Wat super gaaf Boston, wat staat ze er relaxt bij.

Gisteren op Haydn gezeten, we waren weer aan de kant in de binnenbak waar hij met mij ging rennen, hij bouwt aan deze kant veel spanning op... Zo ook gisteren en rechtsom ging hij ook heel hard wer rennen ( ik had zelf geen spanning ;) ) op een gegeven moment heeft m'n instructrice hem naar binnen gehaald omdat het er niet naar uit zag dat hij rustiger werd ( na 5 min rondjes rennen ) toen hij bijna bij haar was kon hij door de vele spanning maar 1 kant op ... Omhoog , dat deed hij dan ook... Ik ben er daarna afgegaan..toen was hij gelijk weer totaal ontspannen.
Vandaag is hij gemasseerd , toen bleek dat de linker rugspier behoorlijk strak was... Die is los gemaakt, als ik dan terug denk aan gisteren dat hij rechtsom zo ging rennen kan dat best gekomen zijn door die spier die zeer deed... Logische reactie voor zon gevoelig dier denk ik dan. Morgen ga ik er weer op maar dan aan de andere kant weer van de bak waar hij steeds zo ontspannen is ;) .

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:31

Wat gaaf boston. Ga je hem zelf zadelmaken?

Jeetje Moniek, klinkt weer als een heftige rit. Kijk je wel uit.

Met Sjef gaat het super. Het is zo'n relaxt dier.
Kan al een redelijk nette volte rijden. Waar je al niet blij mee kan zijn :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:08

Super Boston!

Hm moeilijk Moniek, hopelijk is het probleem van de baan na de massage.. Ik zou het niet fijn vinden, zo'n sensibele :)

Heel herkenbaar Leonie, dat leren de jonkies ons wel, blij zijn met kleine dingen!

Ik ga vanavond weer met die van mij rijden, heb er weer een week niet opgezeten. Zondag wel nog op verplaatsing geweest met springruiter. De eerste minuten waren spannend, maar hij bleef braaf, en daarna gewoon kunnen rijden zoals thuis. Voor het eerst ook iets meer gesprongen dan een huppeltje van 20cm, dit was denk ik 80cm:

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:36

Leonie, het was ook weer erg heftig .. De overgangen terug waren erg explosief waardoor hij weer naar voren schoot, ik hoop dat hij morgen weer wat meer ontspannen is :)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:43

Moniek, heb je wel al eens geprobeerd hem iets te geven om de spanning wat weg te laten vloeien?
Anders een keer Nutricalm proberen. Dat is geen verdoving, ze worden er zeker niet suffer van, alleen wat meer relaxed. Wordt erg veel gebruikt bij wedstrijdpaarden tegenwoordig.
Heb het zelf ook al enkele getest bij Danica. Ik merk groot verschil! Ze is namelijk erg kijkerig en daardoor soms helemaal niet te rijden. (Giraf modus en achter het been) met die nutricalm is ze beter te rijden, dan kan ze het wat loslaten zeg maar. Trager is ze er absoluut niet mee.
En het is geen doping, en geen verdoving. Is met magnesium en L-tryptofaan.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:35

Leonie_M schreef:
Wat gaaf boston. Ga je hem zelf zadelmaken?

Jeetje Moniek, klinkt weer als een heftige rit. Kijk je wel uit.

Met Sjef gaat het super. Het is zo'n relaxt dier.
Kan al een redelijk nette volte rijden. Waar je al niet blij mee kan zijn :D

Het is een merrie haha :o Ze heeft een beetje mannelijk voorkomen hoor ik vaker :D

Ja ik ga haar zoals het er nu naar uitziet zelf zadelmak maken. Dat was sowieso het plan altijd al, behalve als mn instructrice en ikzelf zouden merken dat het voor mij te hoog gegrepen zou zijn. Ik heb voor een handelaar ook paarden (door)gereden en zadelmak gemaakt dus het is niet de eerste keer :) Wel de eerste onbeleerde die ik voor mezelf gekocht heb dus dat is wel even spannend :D

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:02

Dat ziet er relaxed uit boston!!
Monique....balen dat haydn vandaag even een mindere dag had, morgen weer op naar een betere!
mallootje....dat ziet er fijn uit joh!!

Hummie gaat erg fijn weer op het moment, wel uitproberen maar ze pakt alles zo makkelijk op. Kan inmiddels een B proefje doorsturen, dat doet ze allemaal prima...ook wijken gaat steeds makkelijker. Puntje van aandacht is nu vooral linksom goed recht houden want dan wilt ze nogal makkelijk met de kont naar binnen lopen. Heb voor volgende week een les gevraagd, hopen dat het gaat lukken :d

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:51

@ Coberlina , Haydn krijgt al 2 mnd elke dag nervcontrol van pavo, aan de hand is hij super relaxt geworden , nu nog onder het zadel ;)

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:50

Gewoon nog eentje, omdat ik zo trots op Takoda ben :D

Afbeelding
zie nu pas dat ik mn sporen nog om had, Had ervoor Boston gereden en we zouden Tako eigenlijk alleen longeren. Spontaan besloten om te gaan hangen aangezien mn instructrice zag dat ze dat wel aan kon. Volgende keer gaan ze uiteraard uit ^^

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:51

Wat een leuke paarden allemaal!!!
Die takoda heeft een lekker buikje zeg! haha

En Hinde, wat een plaatje is dat zeg!

Ik ben wel een beetje fan van Amaretto. maar misschien ook stiekem omdat ie bont is.

Doen jullie vaak longeren?
Ik eigenlijk niet maar wil het wel vaker doen om te galop te oefenen. Onder het zadel galopperen we nog niet.

Hier 2 fototjes van mijn lieverd;

Afbeelding
D'r manen heb ik er nog niet af durven te halen. Ze zijn zo mooi wit. Maar met rijden doe ik wel altijd een vlecht want anders zit het zo tussen je handen enzo!

Afbeelding

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 11:08

Wat een gave bonte Roos! Ziet er ook al heel netjes uit hoor. Ik rijd 2x in de week en longeer Hinde nu 1x in de week aan de lange lijnen, daar wordt ze zo lekker soepel van!

Gister heerlijk in de buitenbak gereden en m'n vriend heeft daarna ook even op haar gezeten! Haha.

Afbeelding

Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:13

Ik longeer eigenlijk alleen voordat ik er op ga. Onze longeerbak is aan de kleine kant en ik merk dat hij dan moeite heeft om zijn balans te houden. Dan komt hij onder het zadel een stuk beter tot zijn recht.

Ik rij hem nu 3x in de week 20 min en de rest staat hij lekker in het land.

Gaan jullie nog meedoen met de jonge paardencompetities?

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 11:51

@ Leonie, ik wil meedoen aan de VWF Prinsenstad en de Horsefood competitie. Jij plannen?

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:06

Ik zit aan prinsenstad te denken, maar dat is al wel vrij snel.
Weet niet of hij dat gaat redden

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 12:15

Leonie_M schreef:
Ik zit aan prinsenstad te denken, maar dat is al wel vrij snel.
Weet niet of hij dat gaat redden

17 oktober dacht ik! Als je nu al aan het rijden bent, is het wel haalbaar hoor. Het zijn een paar rondes draf, stap en galop. Als dat gewoon goed bevestigd is komt het wel goed.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:41

Hier vandaag weer heerlijk gereden op hum!

Wat houden die jonge paarden competities precies in? wat word er verwacht? Waar zijn die?

Heb hier totaal geen ervaring mee, ben wel van plan om vanaf oktober te gaan starten en in november de IBOP te doen.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:59

Roos_M schreef:
Wat een leuke paarden allemaal!!!
Die takoda heeft een lekker buikje zeg! haha

Ja klopt! Ze lijkt op de foto's wel dikker dan dat ze eigenlijk is. Ze heeft een lekker grasbuikje. Ik heb haar pas vanaf 30 mei. Daarvoor heeft ze 24/7 op de wei gestaan en niks gedaan. Komt straks wel goed, nu ze lekker in training staat :D

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 18:21

@Carmuh, meestal zijn die wel door heel het land heen. Vaak vragen ze alleen stap, draf, galop en worden ze beoordeeld op verschillende onderdelen. Aanleg als dressuurpaard, souplesse, beweging, exterieur etc.

Vandaag weer heerlijk op Hinde gereden, ze was wel een beetje fris! Maar ik vind haar altijd wel fijn te rijden als ze wat frisser is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:00

Yentl......klinkt leuk, zeker als er in oktober eentje is voorafgaand aan de ibop als oefening. Ga eens even op onderzoek uit hoe, wat en waar...

Jouw hinde blijf ik echt een heerlijk dier vinden om te zien, ziet er altijd fijn en vriendelijk uit!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:33

Gaat goed he Yentl, ze staat best al ver zo te zien!

Wij hebben vandaag een keer iets anders gedaan.. Schriktraining. Naja, het blauwe zeil was 1 rondje eng en daarna ging meneertje er zelf naartoe, dus veel training was er niet aan.. Ook de paraplu was niet eng, dus we waren eigenlijk heel snel klaar :D
Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 19:39

Ziet er weer fijn uit Yentl.
Heb je ook een filmpje?