de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:53

mij is verteld dat lyme heel moeilijk te diagnotiseren is omdat veel meer paarden antistoffen in hun bloed hebben, maar de ziekte niet hebben.

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:55

Een bekkenecho doen ze trouwens inwendig, als er iets mee aan de hand is kunnen ze dat goed beoordelen!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:13

Maar ik vraag het me af, als ik alles wil 'na checken' wat laarakker heeft gedaan zal ik misschien wel meer kwijt zijn dan de behandeling. Lyme testen kan ook negatief uitkomen terwijl het er wel zit. Het zijn homeopathische middelen, kunnen meer goed doen dan kwaad. Ik ga dit gewoon zo doen en geef mijn paard de tijd. Hij is pas 3,5 en ik hoef er ook echt morgen nog niet op te zitten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:21

Met homeopathische middelen kan je de ziekte van Lyme niet behandelen.

Die behandel je met antibiotica.(hoe eerder hoe beter)

En dat doe je niet op 'het vermoeden van lyme" maar na een gedegen bloedonderzoek.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 29-10-14 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:44

Een bekkenecho is goedkoper als een afspraak bij laarakker incl. alle voorgeschreven druppels en poeders en je weet tenminste wat.
Maar als jij hier het volste vertrouwen in hebt dan moet je je hart volgen, ik geef alleen maar een tip omdat het ook tegen kan vallen en je na alle moeite en geduld erachter zou kunnen komen dat het totaal anders aangepakt had kunnen/ moeten worden.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:06

pepelien schreef:
Een bekkenecho is goedkoper als een afspraak bij laarakker incl. alle voorgeschreven druppels en poeders en je weet tenminste wat.
Maar als jij hier het volste vertrouwen in hebt dan moet je je hart volgen, ik geef alleen maar een tip omdat het ook tegen kan vallen en je na alle moeite en geduld erachter zou kunnen komen dat het totaal anders aangepakt had kunnen/ moeten worden.

Maar daar heb ik nu niks meer aan, want ik ben al geweest, heb al een consult gehad en heb al middelen meegekregen. Er zijn zoals ik had gezegd positieve en negatieve ervaringen. Dat is met alles en iedereen.

op hun eigen site staat dit: Een (langdurige) antibioticumkuur kan Borrelia bestrijden. Daarnaast is vaak nog een ondersteunende behandeling (met bijvoorbeeld pijnstillers) noodzakelijk. Onze ervaring is dat we met een aantal (kruiden) middelen en behandelmethodes het herstel van de ziekte kunnen stimuleren en bespoedigen.

Ik weet ook niet wat ik onder 'lyme' moet verstaan bij laarakker. Maar weet je, ik ga het nu gewoon zo aanpakken.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:18

ZO hehe wat een dag gisteren. Gently gaat SUPER. De peesplaten zitten bijna helemaal vast en daarvoor nog 1 weekje boxrust. De buik is totaal dicht en er zit zelfs geen haarscheur. Littekenweefsel is echt minimaal waar ze zeer blij om waren in de kliniek. Hier zal hij totaal gene hinder van hebben tijdens rijden springen of wat dan ook. Hij was gegroeid en zag en super uit zei de kliniek. Nu nog 1 week boxrust dan 1 week aan de hand stappen dan 1 week stappen en longeren dan 1 week stappen longeren en lekker in de paddock en de week daarna dus nu over 4 weken mag mijn dochter er weer op.
De dierenarts was echt SUper tevreden en we hoeven dan ook niet meer terug, zoals hij het zei 100% geslaagd dus

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:19

lyme wordt ook behandeld met bioresornantie.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 02:25

Maar daar kun je alles mee behandelen, volgens mij genezen ze daar zelfs kanker mee...:+

Ik heb vanmorgen vliegles gehad := Hij was woensdag zo braaf dat ik dacht dat ik er wel zonder longeren op kon stappen, nou dat ging dus niet :o Met kop tussen de benen bokkend de baan door, halverwege kon ik het niet meer uitzitten en lag ik er af. Even gelongeerd, opnieuw opgestapt, niets meer aan de hand :+ Nu wel spierpijn...

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 07:06

*\o/* *\o/* *\o/* wat een geweldig nieuws van Gently!

Oh jeetje Gomir dat is schrikken, gelukkig alleen spierpijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:26

Zirano schreef:
lyme wordt ook behandeld met bioresornantie.

Het is een bacterie. Die gaat daar niet van dood.
Probleem met lyme is dat het zich kan gaan verschuilen in het lichaam.(lyme kan wel met antistoffen dan worden aangetoond)

De werking van bioresonantie is nog nooit aangetoond. Ik zou mijn geld er niet aan uitgeven. Maar dat is mijn mening.

Goed nieuws van Gently....das erg fijn.

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:58

Jemig Gomir dat is zeker schrikken!!
Zo ben ik pas geleden ook bijna van Dolce Vita afgevallen, dan zijn ze braaf en ga je er toch wat makkelijker mee om, maar heb besloten om er voorlopig toch niet zonder te longeren op te stappen ook al lijkt ze braaf ha.ha!
Wat super Zirano dat je paard zo goed hersteld!!

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:02

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:14

Er ging even wat mis, misschien lukt het nu!

Afbeelding

Afbeelding

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:29

Ziet er goed uit pepelien!

@gomir oehh dat is niet zo fijn, die fout maakte ik ook een keer. Gelukkig had Gigi door dat het qua balans niet slim was om door de blijven rennen hahaha

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:42

Phoebe longeer ik sinds een paar weekjes niet meer voor het rijden. Is geen probleem. Gisteravond heb ik voor het eerst de martingaal afgelaten, ging super. Zo ontzettend braaf. Voor mijn gevoel mag ze zelfs iets meer pit hebben. Maar dat is denk ik ook een beetje een conditie-dingetje. Maar ik ben blij dat ze meer op haar vader dan op haar moeder lijkt, hahaha

Ze is nu bijna 2 maanden onder het zadel. Binnenkort weer eens foto's maken

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:05

Als jullie een driejarige stilzetten om even op adem te komen, na hoeveel maanden zadelmak te zijn is dit dan ongeveer? En is het daarna, terug even aan de longe en erop? Paard is zadelmak sinds augustus, na mijn serieuze val in september doorgereden door iemand anders en nu binnen twee weken zouden ze hem stilzetten tot ik het terug aankan (normaal februari)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:29

Gomir hoe is het nu?

Ziet er goed uit pepelien!

Titia als ie verder gewoon braaf is, is het straks ff 10 minuten longeren en dan opstappen. Gaat hier altijd heel gemakkelijk. Ze verleren echt niks :)

Grande heb ik maandag geschoren en ik ben dinsdagavond (toen het heeeel koud was) zo opgestapt zonder te longeren. Ging heerlijk! Hij deed het veel gemakkelijker nu! Haar zat hem echt in de weg.

Over longeren... Dat doe ik eigenlijk nooit voor ik opstap... Eerste 5x daarna niet meer. Ik vind het zelf teveel gedoe... En daarbij heb ik ze liever voorwaarts dan 'terug' :) Maar dit jaar heb ik gemakkelijk praten, zowel grande als Given zijn echt super braaf. Veel braver dan hun moeders ooit geweest zijn!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:30

Die van mij heeft 3,5 maand vrij gehad deze zomer. Toen hij terugkwam heb ik hem eerst gelongeerd en heb ik degene die hem zadelmak gemaakt heeft, gevraagd er eerst op te stappen. Na 2x ben ik hem zelf gaan rijden.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 12:17

Mooie foto's. Ik zie wel dat jij hetzelfde 'probleempje' als ik heb, dat ze af en toe nog lekker diep willen lopen.

Hebben meer van jullie hier last van? Je ziet het nl. Regelmatig bij jonge paarden. Ik heb daar nog regelmatig moeite mee om haar 'omhoog' te houden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:23

De mijne krijgt straks in de zomer een pauze. Hij is is nu net onder het zadel. Als ik hem van de winter al een pauze geef dan explodeert hij denk ik tijdens een vorst periode.

Lizzy1, ik heb er zelf nog niet opgezeten. Maar ik denk niet dat ik dat probleem ga krijgen daar ik een Gelderse heb. Die lopen eerder te hoog dan te laag ingesteld.

Bij mijn springpaard destijds had ik daar wel last van.

Mooi dier Pepelien. Ziet er al heel fijn uit.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:02

Maar is er dan een soort regel hoelang ze al ohz moeten zijn om niets te verleren? Hij is echt braaf zat daar zit het probleem niet en hij accepteert het bit ook al vele beter, loopt al mooi "in het krulletje" en ze zijn er nu wat lage kruisjes mee aan het oefenen, kent ie dat ook al :D

Lizzy komt dat niet vanzelf als ze sterker worden? Meer op die achterhand gaan lopen, sterker in de rug worden dan kan je ook makkelijker met die voorkant spelen

djengiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:43

Hoi dames, ik ben hier al tijdje niet meer geweest, maar heb alles teruggelezen. Zie dat er paardjes bij de kliniek zijn geweest :( hopen dat de paardjes snel de oude weer zijn!

Ben nog steeds super blij met mijn babyboef, hij wordt steeds krachtiger en is ontzettend leergierig. Blijf het uiteraard nog steeds rustig aandoen.

hier nog een fotootje van mn knapperd! (hier had ik hem net, is alweer 5 maanden geleden)
Afbeelding

djengiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:47

oepsie beetje groot :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:49

Een reuze knapperd, Djengiz, leuk paard!