Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jolliegirl schreef:Joolien schreef:Jolliegirl, dat denk ik niet. Wat ik zag in de training bij de andere stal is dat het paard te lang blootgesteld is aan spanning en soms geen tijd kreeg om te verwerken. Daardoor kan een paard heel snel overprikkeld raken denk ik.
Ik heb echt het idee dat het gewoon te snel is gegaan voor hem.
En nogmaals ik kraak de vorige stal niet af, ik zeg alleen maar wat ik denk
Hoe zou dit.opgelost kunnen worden?
Door hem weg te brengen zoals.meerdere zeggen, naar een stal die even goed doorpakt.
Een herman koorman of gert van t hof, om even bekende namen te noemen.
Joolien schreef:Ik zat ook te denken aan Herman of Gert, maar ik weet niet of ik in dit geval dat zou adviseren, het paard vertoond extreme spanning op verschillende momenten. Als ie de ruiter helemaal niet zo accepteren zou i kt meteen doen, maar in geval van Fiego zou ik eerder kiezen voor iemand die met heel veel rust te werk gaat.
Jolliegirl schreef:Joolien schreef:Ik zat ook te denken aan Herman of Gert, maar ik weet niet of ik in dit geval dat zou adviseren, het paard vertoond extreme spanning op verschillende momenten. Als ie de ruiter helemaal niet zo accepteren zou i kt meteen doen, maar in geval van Fiego zou ik eerder kiezen voor iemand die met heel veel rust te werk gaat.
Maar een Herman of Gert hebben wel de rust in hun koppie.
En misschien stralen die dan juist meer rust uit.
Dreamy schreef:Voor een handige, rustige, stabiele en relaxte ruiter die veel geduld en tijd heeft is dit uiteindelijk wss een geweldig paard. Echt, hoe hij aan de hand is en verder qua karakter.. super. Je zou niet verwachten dat ie zo paniekerig is onder de man. Alleen die paniek moet je mee weten om te gaan en hem goed weten gerust te stellen, en als ie daarin "doorslaat" (gemeen heeft ie nooit gedaan, maar hij is snel weg en om z'n achterhand gedraaid) ook te blijven zitten en dan alsnog op te lossen. En bereid zijn om vaak stapjes terug te moeten doen dus..