Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lisch

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:12

tita hoe gaat het met je merrie? (pb?)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:14

@Tita: off-topic :o , maar ik vraag me af hoe het met Prince gaat? *pony van ons stond destijds ook in Utrecht*

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:15

Yvet, ken je die vos? Vond ik wel een leuke. Zijn voorvoeten zijn misschien wel een puntje van aandacht.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:18

Lante schreef:
Ik begrijp het wel Pletje; als je zulke jonge kinderen hebt, dan verandert er gewoon zoveel!
Jammer dat je het niet kunt vinden in de paarden die je nu hebt, maar dan is verkopen en opnieuw op zoek
gaan wel de juiste keus denk ik.
Op een gegeven moment moet je knopen doorhakken en dat heb je gedaan. Nu inderdaad blik vooruit en niet meer omkijken. Ik hoop dat je het paard vindt waar je altijd met een glimlach op stapt en waar je tijd voor maakt, ook als je het eigenlijk niet hebt, moe bent of wat dan ook. :)

Dankjewel Lante, zo is het precies :j

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:24

Groot gelijk, wij hebben er nu ook zoeen, en dat is echt elke dag zo genieten. Goud geld waard.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:24

@ Avaluna d
:) die gaat Geweldig afgelopen weekend naar het bos geweest zo gek als een deur met zijn 29 jaar bijna 30 loopt ie nog 3-4x per week buitenritjes. Nooit meer last gehad van koliek (zoals bokt beweerde toen ie met 24 in de kliniek stond en ik hem liet op knappen)

Afbeelding

Het viel me op dat ie wat magerder wordt, dus goed in de gaten houden

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 0002_n.jpg

@ Lisch
de merrie is sinds vrijdag weer in training vrijdag ging het wonderbaarlijk goed, zeer los, extreem bewegelijk helaas gister minder. We zullen haar in de maand sept/okt conditie opbouwen. En dan komt er een osteo/happy athelete (natasje van ecijk) bij om haar in de gaten te houden.
Kan er nog niet teveel over zeggen, omdat we nog maar net bezig zijn ze is wel wat dikker geworden en vacht glimt iets meer.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:27

@Tita: wauw :j *\o/* , super <3 . Fijn dat het zo goed met hem gaat en hij nog lekker ritjes maakt en nog helemaal fit in z'n koppie is!
Heb het even gemist met je merrie :(:)

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:33

Johnnydepony schreef:
Yvet, ken je die vos? Vond ik wel een leuke. Zijn voorvoeten zijn misschien wel een puntje van aandacht.

Ja, klopt.. Dit paard ken ik. De voorvoeten is niks mis mee hoor.. Lijken wat plat op de foto, maar valt in werkelijkheid mee.. Hij heeft zelfs vier hele sterke voeten. Is echt een superbraaf beest. Wil graag lopen en heeft een superlief karakter en is heel betrouwbaar.. Als het je wat lijkt, gewoon contact met ze opnemen, is superfijn paard, is heel allround, kun je alles mee.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:35

Op de een of ander fiets heb ik altijd gecombineerd bloed, dressuur x springen of andersom.
En dat bevalt me eigenlijk goed.

Ik zit er over te denken om mijn Florencio onder Estobar NRW of en broer van hem te zetten. Maar goed daar gaat het topic niet over.

Ik verduits helemaal met mijn paarden.
Voor de mensen die naakt foto's van de Furst Heinrich beloofd heb, het komt hier met bakken uit de lucht wordt vandaag helaas niets, of het moet vanmiddag droog worden en blijven.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:37

Pletje moedige beslissing, maar wel realistisch.
Dan kan ik je niets aanbieden van wat wij op stal hebben, het is of nog niet zadelmak of buiten budget.
Zal mijn ogen en oren eens open houden, had je verder nog specifieke wensen waar het paard aan moet voldoen? (sorry als je het al eens vermeld hebt)

Voeten is en blijft lastig, een smid kan daar een hoop aan verpesten of goed maken.
Onlangs kennisje paard in Utrecht afgekeurd, breng maar weg zo hoefbevangen. Paard is naar der eigen smid geweest en loopt er toch redelijk over nu niks niet inslapen of slacht.
Goede hoefsmeden kunnen je maken of breken.
Ook op de hoeven staar ik niet blind en kan je een hoop aan doen.

Afgelopen vrijdag enorm leuke paarden binnen gehaald. Deze week eens alles rustig bekijken en op foto's zetten.
Het paard met hartruis is door de eigen dierenarts helaas ook geconstateerd met hartruis, even een extra zekerheidje ingebouwd en niet afgaan op 1 dierenarts. Erg jammer maar is niet anders, was echt een goed paard.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:54

Zojuist met de veearts gebeld, rond 30 september mag ik terug voor peesscan, hopelijk is hij zover genezen dat ik weer kan opbouwen. Dan hoef ik niet meer te zoeken ;)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:56

spannend!! vonneke :):) ik duim voor je :):) :j

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:57

Lisch zal nog wel even wat paarden langs laten waaien hier.
Moet eigenlijk nodig wat doen, maar ben chronisch aan het verzuimen.

Vonneke spannend! Hoop natuurlijk voor je dat je weer mag gaan opbouwen!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:02

lisch schreef:
alane heb je daar een nakomeling van?
de moeder van waika heeft daar ook 1 van gehad
https://www.youtube.com/watch?v=FuoRLx2yv7A

jammer goos..
en nieuwe paarden! leuk plaats je ze hier nog?

Nee, mijn Florencio komt uit dezelfde moederlijn. En ik nogal moederlijnen belangrijk vind heb ik mijn keuze op die hengst(en) laten vallen.

Maar meerdere kinderen gezien uit die lijnen en die zagen er allemaal goed uit.
Laatst bijgewerkt door Alane op 18-09-12 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik hoop het ook. Ligt er al sinds begin januari uit met 3 weken zuiver en daarna een vele grotere blessure.
Dikke pech voor vos in 2012!

Alane

vonneke schreef:
Zojuist met de veearts gebeld, rond 30 september mag ik terug voor peesscan, hopelijk is hij zover genezen dat ik weer kan opbouwen. Dan hoef ik niet meer te zoeken ;)

Zal voor je duimen... :j

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:05

vonneke schreef:
Ik hoop het ook. Ligt er al sinds begin januari uit met 3 weken zuiver en daarna een vele grotere blessure.
Dikke pech voor vos in 2012!

Ook hier draaien de duimen! Hoop dat je positief nieuws krijgt en rustig aan weer wat kan gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:11

Ik hoop het ook echt. Het ziet er top uit, mooi dun been. Hij loopt als een tierelier en ook met vervelen in de wei reageert het been niet. Hopelijk is dat een goed teken.

Maar dan komt een minstens zo spannende periode. Hij zal na 9 mnd eigenlijk geen zadel gezien te hebben niet heel gemakkelijk zijn (was voor keupel worden pas 5 mnd onder het zadel)
Het nadeel is dat ik hem natuurlijk niet even uit kan laten kuren aan de longe.

Ga morgen beginnen hem eens een dekje op te leggen en een longeersingel eraan. Kijken wat hij daarop doet.
Wanneer dat goed gaat wil ik een paar dagen voor de scan wat aan het zadel laten wennen.
Als hij dan in orde is wordt het op hoop van zegen erop. Stappen zal wel gaan maar drafje zal een ander verhaal zijn hihi

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:14

beugelriem om de nek vonneke, zorgen dat ze vooruit blijven gaan als ze gek doen. gas erop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:15

beugelriem om de nek zal het wel worden.
Gas erop niet. Het zal een drafje worden van 2 minuten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:19

Spannend Vonneke!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:19

ja oke maar als ze gek doen vooruit met die geit. snap dat je uiteraard rustig op moet bouwen.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:28

Als die echt begint te bokken zou ik ze ook voorwaarts rijden, zeer been of niet. Mijn eigen botten zijn ook wat waard. Maar is lastig hoor. Hier ook een vreselijk heethoofd wat maanden heeft stilgestaan met peesblessure. Meiske was net niet handig genoeg en ging er op de kop af. Amazone geblesseerd :+ Paard kon weer even rustig bijkomen :D Inmiddels gaat het wel weer. Maar je moet altijd alert zijn op dat dier.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:45

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat inmiddels behóórlijk offtopic. Zo sneeuwen de informatie-vragen over te koop staande paarden onder. Graag weer ontopic blijven, en maak indien nodig een HK topic aan om verder te kletsen.