Nellekeee schreef:Patty, wat superjammer van dat paard. Heb je niet af kunnen spreken dat zij hem nu gewoon op ijzers zetten en over 2 weken laten keuren en als hij goed is dat ze jou weer bellen? Ik ken genoeg paarden die zonder ijzer onregelmatig lopen waar met ijzertje niks aan te zien is.. Dus zou er nu niet gelijk een dikke streep doorzetten mar de deur nog wel op een kiertje houden

Ik heb inderdaad afgesproken dat ze haar op ijzers zouden zetten. Ze is direct dezelfde dag voor beslagen.
Ik kreeg vandaag een sms dat ze aan de longe super gelopen had en dat ze op het harde ook goed liep en in de optiek van de amazone 100% verbeterd was.
Nu wil de amazone over een paar dagen dezelfde dierenarts laten komen kijken naar het paard. Als deze dierenarts tot de conclusie komt dat het paard goed loopt wil zij natuurlijk graag dat we opnieuw gaan keuren.
Ik moet er nog goed over nadenken. Wou dan ook als de dierenarts geweest is zelf nog even naar de dierenarts bellen om het verhaal van haar zelf te horen.
Het klinkt nu wel erg positief maar vind dat er van 1 dag weinig te zeggen is, zeker zo snel. Wel vind ik het super dat de amazone voordat er van opnieuw keuren gesproken wordt zelf de dierenarts erbij wil halen.
schipper1 schreef:@Patty, als het straalbeen goed is en de ondervoet ziet er verder wel gezond uit, dan zou ik het wel aandurven met ijzertje. Maar, ik ben het zeker wel met je eens dat de verkoper zou moeten willen weten wat er is en daar een stukje in de kosten deelt. En ik zou m dan wel met 3 weken klinisch 100 willen hebben.
En, je moet het natuurlijk zelf ook wel willen! Als dit helemaal jouw paard is, wat compleet voldoet aan je gebruiksdoel?
Dit paard is niet mijn droompaard, maar voor het budget dat ik gesteld heb ga ik deze ook niet vinden.
Ik ben op zoek naar een paard waar ik leuk mee mee kan komen in de dressuurring, ook lekker mee een parcours kan springen(ook op concour) en lekker het bos in kan. En ik merk toch aan mezelf dat ik ook wel een maatje zoek. En met dit paard weet ik dat, als ze gezond is, ik dit allemaal kan en dat ze ook echt mijn maatje zou gaan worden.
Ben heel benieuwd hoe het verder gaat lopen. Goed blijven nadenken, eventueel nog eens ergens anders gaan kijken en zeker ook bloed laten trekken mocht ik haar toch opnieuw willen keuren. (en foto's laten maken)
_URIA_ schreef:schipper1 schreef:@Patty, als het straalbeen goed is en de ondervoet ziet er verder wel gezond uit, dan zou ik het wel aandurven met ijzertje. Maar, ik ben het zeker wel met je eens dat de verkoper zou moeten willen weten wat er is en daar een stukje in de kosten deelt. En ik zou m dan wel met 3 weken klinisch 100 willen hebben.
En, je moet het natuurlijk zelf ook wel willen! Als dit helemaal jouw paard is, wat compleet voldoet aan je gebruiksdoel?
@patty Ben het eens, als je een foto laat maken van die voet en deze 100% goed is zal ik het wel aandurven om er een ijzer onder te zetten en dan opnieuw te laten keuren over een tijd.
Mijn vorige paard (nu 2 weken geleden overleden) liep met rechts voor ook niet zuiver/wilde dit been een soort van ontlasten op de volte en uit de foto's kwam hoefgewrichtsontsteking (zijn ze wel voor te behandelen maar dit heeft bij hem niet aangeslagen) denk dat je voor jezelf duidelijk moet hebben of daar binnen in niks zit voor te kunnen beslissen of je het ijzer proberen wel of niet waard vind.
Het kan natuurlijk ook zijn dat het ijzer 'even' een pijn/irritatie weg neemt en later als het ijzer er langer onder zit de eventueel pijn weer terug zal komen als het binnenin niet goed zit.
Foto's van dat gebied zijn niet heel duur, je kan overleggen of de eigenaar hier de kosten voor wilt maken?
Succes iniedergeval!
Het zou inderdaad zomaar kunnen dat ze over een tijdje niet meer goed loopt op ijzers. Of dat er binnenin toch meer zit dan gedacht wordt.
Heb dan ook wel zoiets dat als ze goed zou blijven nu en ook door de dierenarts goed bevonden wordt ik haar tevens ook op proef zou willen hebben.
Ik wil ook niet heel snel weer gaan keuren maar dan heb ik toch nog een arm om de hand of hoe zeggen ze dat ook alweer? 
Iedereen die paarden gaat kijken succes!
Spannend Uria!