Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:01

_Lorette_ schreef:
Het is alleen wel verdraaid makkelijk dat ik nu weer drie paarden heb staan, want ze vinden het alledrie niet leuk om alleen achter te blijven als er 1 weg is en dat is nu dus geen enkel probleem meer.
_O-
Verkoop aan bekenden zou mijn voorkeur hebben, en anders zet je hem nog niet officieel te koop maar laat je die bekenden er wel mee rijden? dan kun je daarna altijd nog beslissen of hij de markt op gaat?

_Lorette_

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:06

Dat is zo enorm vrijblijvend dat ik zelf niet goed weet waar ik aan toe ben. Ik denk dat ik hem dan liever helemaal openbaar te koop zet. Een niet-bekende kan nog wel eens een veel betere eigenaar voor hem zijn dan een bekende.

Onze schimmel is teruggekocht door zijn fokker, die hem 5 jaar heeft gehad. Die mensen hebben wij via Bokt gevonden, jaren contact gehad + bezoeken en uiteindelijk wilde zij hem dolgraag terug. Dat vind ik nog weer een ander verhaal. Dat paard heeft dus ook nooit te koop gestaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:12

ik denk dat je er nog gewoon ff rustig over na moet denken en hem ergens in aug/ september te koop moet zetten :+
maar als frummel niet goed blijkt te zijn en dat je daar afscheid van moet nemen zou je hem dan niet willen houden?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:17

Daar denk ik over na... Al zie ik mezelf Bam dan alsnog niet jarenlang op dit niveau rijden.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:24

Ook ik wil me melden!! Leuk om ervaringen van anderen te lezen.

Ik ben opzoek naar een leuk leerpaard van 1.60 tot 1.70 en max. 15 jaar.
Braaf in de omgang en onder zadel. Wel lekker voorwaarts.

Vindt het zo moeilijk.... er staan zoveel paarden te koop.
Mijn budget is de lagere prijsklasse tot 2000,-- (liefst 1500)

Bied een zeer goed huis, met paardenvriendjes en stal met uitloopmogelijkheden, koper mag altijd komen controleren en kijken.

Ik heb op dit moment 1 paard bekeken, dit was niet naar waar ik opzoek was.
Vanavond ga ik kijken naar een 11 jarige ruin van kennedy, dus ik duim stiekem.... want hij ligt iets boven mijn budget, maar wie niet waagt?!

Daarbij heb ik nog een afspraak voor zaterdag staan, ik wil mij namelijk enorm orienteren tot ik 'het'paardje tegen kom. Wil voorkomen om een paard ooit weer weg te moeten doen :) Ben dus opzoek naar een maatje voor het leven!!

(edit 1 van de vele spelfouten )

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:51

hallo Ilsse! misschien kun je nog iets van de vraagprijs af onderhandelen? maar kijk eerst maar of de klik er is! laat je filmpjes maken als je vanavond gaat rijden?

@_Lorette_ ik snap wat je bedoelt.

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:59

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:22

LindseyM schreef:
hallo Ilsse! misschien kun je nog iets van de vraagprijs af onderhandelen? maar kijk eerst maar of de klik er is! laat je filmpjes maken als je vanavond gaat rijden?
.

Jahoor, er zit wel ruimte in de vraagprijs, helaas werd ik daarnet gebelt dat de verkoper zijn auto stuk is en dus niet naar de plaats waar de paarden gestald zijn kan. (vreemd, hoe dat hij dat als één van zn paarden ziek wordt? )

Ik maak in elk geval een filmpje als ik paarden ga rijden. En voor de klik ga ik zeker, het is niet niets wat je aanschaft he!

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:23

mobart schreef:
Lindsey, iets voor jou?
http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... kid/883699
http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... kid/883699

edit:
oeps!
las net je advertentie door, je bent dus op zoek naar een ruin en in een bepaald gebied :oo

nou, inmiddels zijn lieve merries ook toegestaan hoor! :oo
toevallig was die merrie mij ook al opgevallen en ze staat dichtbij dus je schoot helemaal raak! +:)+ ga zo even contact opnemen met de eigenaresse...
de ruin in de 1e staat nog net op de grens van wat ik reizen wil dus ik ga ff bellen, als het nou helemaal goed klinkt waag ik de gok wel! ;) dankje!

jammer Ilsse, het klinkt inderdaad wel raar maar laten we hem het voordeel van de twijfel geven? :?
heb je nu al een andere afspraak?

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:26

Jahoor LindseyM, tuurlijk geef ik hem de voordeel van de twijvel. Hij belt mij weer als de reparateur weet wanneer zijn auto klaar is. Ik hoop volgende week weer een afspraak te kunnen krijgen.

Weer een leuk paardje gezien, ga zo de eigenaresse bellen!

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:26

die schimmel uit de 2e advertentie is ook leuk, maar er staat bij prijs 0-1000 euro en bij de info staat 4500 :P

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:28

willie10 schreef:
die schimmel uit de 2e advertentie is ook leuk, maar er staat bij prijs 0-1000 euro en bij de info staat 4500 :P

Hihi, ik zag het ja, er kan nog over de prijs gesproken worden gelukkig.
ik heb vrijdag een afspraak bij dit paardje, heb er zin in! :D

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:23

Ik vind het niet zo raar dat 'ie dan niet kan komen, misschien kan hij niet 1 2 3 ander vervoer regelen en verzet hij dan liever een afspraak dan dat hij veel te laat moet komen..

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:25

ilsse schreef:
Weer een leuk paardje gezien, ga zo de eigenaresse bellen!

en al een afspraak bij dit paard?

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:50

Zag net een erg leuk paardje maar is heel pittig.. niet geschikt voor mij dus ;(

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:54

Sow.. wat gaat het topic hard zeg!
Als topic-starter van het allereerste op zoek naar een paard topic, kan ik het al niet meer bijhouden *D
Ik ben gelukkig al in Januari mijn paardje tegen gekomen.
Ze doet het heel goed en staat nu nog bij de zadelmakmaker.. Ze hebben er al opgezeten en ze is braaf.
Ga vrijdag voor het eerst kijken!

Ik blijf het topic ook volgen!
Veel succes iedereen die nog op zoek is!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:54

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:02

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:41

Ik ben vandaag weer bij de merrie geweest, heb besloten haar volgende week te keuren spannend!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:07

Nellekeee schreef:
Patty, wat superjammer van dat paard. Heb je niet af kunnen spreken dat zij hem nu gewoon op ijzers zetten en over 2 weken laten keuren en als hij goed is dat ze jou weer bellen? Ik ken genoeg paarden die zonder ijzer onregelmatig lopen waar met ijzertje niks aan te zien is.. Dus zou er nu niet gelijk een dikke streep doorzetten mar de deur nog wel op een kiertje houden ;)

Ik heb inderdaad afgesproken dat ze haar op ijzers zouden zetten. Ze is direct dezelfde dag voor beslagen.
Ik kreeg vandaag een sms dat ze aan de longe super gelopen had en dat ze op het harde ook goed liep en in de optiek van de amazone 100% verbeterd was.
Nu wil de amazone over een paar dagen dezelfde dierenarts laten komen kijken naar het paard. Als deze dierenarts tot de conclusie komt dat het paard goed loopt wil zij natuurlijk graag dat we opnieuw gaan keuren.
Ik moet er nog goed over nadenken. Wou dan ook als de dierenarts geweest is zelf nog even naar de dierenarts bellen om het verhaal van haar zelf te horen.
Het klinkt nu wel erg positief maar vind dat er van 1 dag weinig te zeggen is, zeker zo snel. Wel vind ik het super dat de amazone voordat er van opnieuw keuren gesproken wordt zelf de dierenarts erbij wil halen.

schipper1 schreef:
@Patty, als het straalbeen goed is en de ondervoet ziet er verder wel gezond uit, dan zou ik het wel aandurven met ijzertje. Maar, ik ben het zeker wel met je eens dat de verkoper zou moeten willen weten wat er is en daar een stukje in de kosten deelt. En ik zou m dan wel met 3 weken klinisch 100 willen hebben.
En, je moet het natuurlijk zelf ook wel willen! Als dit helemaal jouw paard is, wat compleet voldoet aan je gebruiksdoel?

Dit paard is niet mijn droompaard, maar voor het budget dat ik gesteld heb ga ik deze ook niet vinden.
Ik ben op zoek naar een paard waar ik leuk mee mee kan komen in de dressuurring, ook lekker mee een parcours kan springen(ook op concour) en lekker het bos in kan. En ik merk toch aan mezelf dat ik ook wel een maatje zoek. En met dit paard weet ik dat, als ze gezond is, ik dit allemaal kan en dat ze ook echt mijn maatje zou gaan worden.
Ben heel benieuwd hoe het verder gaat lopen. Goed blijven nadenken, eventueel nog eens ergens anders gaan kijken en zeker ook bloed laten trekken mocht ik haar toch opnieuw willen keuren. (en foto's laten maken)

_URIA_ schreef:
schipper1 schreef:
@Patty, als het straalbeen goed is en de ondervoet ziet er verder wel gezond uit, dan zou ik het wel aandurven met ijzertje. Maar, ik ben het zeker wel met je eens dat de verkoper zou moeten willen weten wat er is en daar een stukje in de kosten deelt. En ik zou m dan wel met 3 weken klinisch 100 willen hebben.
En, je moet het natuurlijk zelf ook wel willen! Als dit helemaal jouw paard is, wat compleet voldoet aan je gebruiksdoel?

@patty Ben het eens, als je een foto laat maken van die voet en deze 100% goed is zal ik het wel aandurven om er een ijzer onder te zetten en dan opnieuw te laten keuren over een tijd.

Mijn vorige paard (nu 2 weken geleden overleden) liep met rechts voor ook niet zuiver/wilde dit been een soort van ontlasten op de volte en uit de foto's kwam hoefgewrichtsontsteking (zijn ze wel voor te behandelen maar dit heeft bij hem niet aangeslagen) denk dat je voor jezelf duidelijk moet hebben of daar binnen in niks zit voor te kunnen beslissen of je het ijzer proberen wel of niet waard vind.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het ijzer 'even' een pijn/irritatie weg neemt en later als het ijzer er langer onder zit de eventueel pijn weer terug zal komen als het binnenin niet goed zit.

Foto's van dat gebied zijn niet heel duur, je kan overleggen of de eigenaar hier de kosten voor wilt maken?

Succes iniedergeval!

Het zou inderdaad zomaar kunnen dat ze over een tijdje niet meer goed loopt op ijzers. Of dat er binnenin toch meer zit dan gedacht wordt.
Heb dan ook wel zoiets dat als ze goed zou blijven nu en ook door de dierenarts goed bevonden wordt ik haar tevens ook op proef zou willen hebben.
Ik wil ook niet heel snel weer gaan keuren maar dan heb ik toch nog een arm om de hand of hoe zeggen ze dat ook alweer? :o

Iedereen die paarden gaat kijken succes!

Spannend Uria! :D

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:15

een slag om de arm ;)
inderdaad een lastige situatie, goed over nadenken ja!
maar als je ook maar even twijfelt zou ik persoonlijk het niet doen...

even een vraag: stel dat een paard na afkeuren ingespoten wordt in een gewricht en daardoor bij de 2e keuring goed loopt. kan dit dan met bloedonderzoek gevonden worden? (is dat de reden dat jij bloed wil laten trekken Patty?)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:19

Oja dat was het haha!

Dat is inderdaad de reden maar ik weet niet 100% zeker of ze ook het inspuiten terug kunnen zien in het bloed. Pijnstillers voeren dan weer wel, mij lijkt dit hetzelfde. Je zou er aan moeten kunnen zien dat het paard afwijkende bloedwaarden heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:35

Ik zou zeggen dat je dat terug kan vinden.
Maar daar kun je het beste een veearts voor bellen

Maar waarom van die voet niet een paar foto's maken? Dat zijn de grote kosten niet en dan weet je het zeker.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:40

Ik vroeg me trouwens af of iemand van jullie op zoek is naar een (beter) springpaard?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:49

Het is niet duidelijk genoeg welke hoef het nu echt is. Het zou rechtsachter kunnen zijn, rechtsvoor of toch linksvoor of diagonaal, of meer door die eventueel dunne hoefzool, of, of. Of misschien is het wel alleen spierpijn, zou zelfs ook kunnen.
Daarbij vind ik dat dat iets is wat de eigenaar hoort uit te zoeken en niet ik als eventuele koper.
Natuurlijk wil ik ook graag weten waar het aan ligt. Maar als ze over een tijdje nog niet goed blijkt te zijn dan laat ik haar zeker staan. Als ik dan niet precies de oorzaak weet dan is dat jammer maar ik ga niet die kosten op mijn nek halen voor iemand anders zijn paard. Als de eigenaar kan aantonen aan mij waardoor het komt en dat het misschien iets is waar overheen te stappen is wordt het weer een ander verhaal. Maar die kans is denk ik klein.

Nu is het plan: Afwachten, kijken wat de dierenarts er over zegt als deze langskomt daar, kliniek nog een keer bellen, ondertussen misschien nog naar een paard gaan kijken (misschien denk ik dan dat ik het niet moet doen, voor hetzelfde ben ik er zekerder van dat ik het wel moet doen), afspraken met de eigenaar maken, laten keuren klinisch + röntgenologisch (als klinisch goed is), en als ze goed is dan meenemen op proef.