Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:22

driebergen schreef:
en is er nu geen kans dat ze dan weg is?
dat die man d'r niet aan die andere geinteresseerden verkoopt?

Nee absoluut niet.

Just_Simple

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:24

Ongelovelijk spannend Needje! Hier gaat geduimd worden voor jullie donderdag! Wat duurt wachten dan lang he?

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:25

Needje schreef:
driebergen schreef:
en is er nu geen kans dat ze dan weg is?
dat die man d'r niet aan die andere geinteresseerden verkoopt?

Nee absoluut niet.

Oh gelukkig!!! dat had ik even niet begrepen.

Hoop echt voor je dat ze goed gekeurd wordt!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:30

Ik ben niet zenuwachtig nog hoor.
Eerder zenuwachtig voor de 2 verstandskiezen die er woensdag uit gaan.... :=

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:33

Whahaha verstandskiezen die dingen haat ik ook! Vorige keer een week in de stress gezeten en uiteindelijk was het niet mogelijk het kreng eruit te snijden zonder zenuwbeschadiging dus mocht ik weer naar huis :(

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:36

:D
nou, dan kan je de aandacht van die verstandkiezen afleiden door aan je mogelijk nieuwe paard te denken. dat is een leuker onderwerp!!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:40

Nou ik ben zo klaar met iig 1 verstandskies dat ik gewoon blij ben dat ie er uit gaat. Ben alleen strontverkouden dus hoop dat ik adem kan halen...

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:52

Dames, wat gaan jullie vandaag langzaam vergeleken met de andere dagen, haha!
Ik ben langzaam aan voor een stalling aan het rond kijken omdat ik echt echt echt niet meer kan wachten.. Heb er nu één gevonden die 175 euro vraagt incl. hooi/ stro en binnen en buiten zetten. Dat is netjes hé! En ongeveer 10 minuutjes hier vandaag met de auto schat ik in. Dus dat klinkt goed! Binnenkort eens gaan kijken!
Ben tevens aan het solliciteren als oproepkracht bij een soort speelpark achtig iets (moeilijk uit te leggen) Dus als ik daar aangenomen word dan zou het in principe moeten lukken!! I hope sooo!!

Lowlita01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:18

Ik meld mij ook :) Na het overlijden van mijn vorige paard ben ik ook weer op zoek naar een andere. Heel lastig om een geschikt paard te vinden.. Ik ben op zoek naar een zeer braaf, betrouwbaar paard. Heb ook heel wat wensen op mijn lijstje wat de zoektocht er nu niet echt makkelijker op maakt. Mocht er nog iemand een braaf, betrouwbaar paard in friesland, groningen, drenthe, flevoland, kop van noord holland of overijssel weten dan hoor ik dit graag :) , max. 13 jaar, stokmaat vanaf 1.64, het paard moet goed bevestigd zijn in de basis(hoe ouder des te meer verwachtingen t.a.v. africhtingsniveau), bij voorkeur zwart of (donker)bruin, chique type en geschikt voor de basisdressuursport. Daarnaast moet het paard een nuchter karakter hebben, vertrouwen geven en niet snel ergens van onder de indruk zijn.
Vraagprijs maximaal 6000,-

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:12

Vanmiddag 3 paarden kijken :)

Zal vanavond alles vertellen!!!

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:18

Lowlita01 schreef:
Ik meld mij ook :) Na het overlijden van mijn vorige paard ben ik ook weer op zoek naar een andere. Heel lastig om een geschikt paard te vinden.. Ik ben op zoek naar een zeer braaf, betrouwbaar paard. Heb ook heel wat wensen op mijn lijstje wat de zoektocht er nu niet echt makkelijker op maakt. Mocht er nog iemand een braaf, betrouwbaar paard in friesland, groningen, drenthe, flevoland, kop van noord holland of overijssel weten dan hoor ik dit graag :) , max. 13 jaar, stokmaat vanaf 1.64, het paard moet goed bevestigd zijn in de basis(hoe ouder des te meer verwachtingen t.a.v. africhtingsniveau), bij voorkeur zwart of (donker)bruin, chique type en geschikt voor de basisdressuursport. Daarnaast moet het paard een nuchter karakter hebben, vertrouwen geven en niet snel ergens van onder de indruk zijn.

Ben gister wezen kijken bij een 4 jarige zwarte special D. Nog niet helemaal bevestigd maar wel heel erg braaf. Staat in lettelbert. (Op sporthorses onder Roden) Verder voldoet hij helemaal aan je eisen

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:18

Spannend Duijfje ben benieuwd! Niet de filmcamera vergeten

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:20

Was het niets voor jezelf, Nelleke?

Spannend, Duijfje!

Lowlita01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:32

Nellekeee schreef:
Lowlita01 schreef:

Ben gister wezen kijken bij een 4 jarige zwarte special D. Nog niet helemaal bevestigd maar wel heel erg braaf. Staat in lettelbert. (Op sporthorses onder Roden) Verder voldoet hij helemaal aan je eisen

Die had ik al een aantal keren voorbij zien komen inderdaad :) Mooi dier en ook echt wat ik graag zou willen hebben. Ik ben alleen niet zo'n goede ruiter dus ik vind het toch ook wel een vereiste dat de basis er in ieder geval goed in zit. Mijn vorige paard was ook een bloedmooi dier maar veel te sensibel en gevoelig(bleek pas achteraf). Niemand durfde daar op een gegeven moment nog op te stappen door het vele steigeren(ik ook niet dus :') ). Heel veel rijervaring heb ik dus nog niet..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:33

Idd wat is de reden dat jij hem laat staan Nelleke?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:34

Lowlita01 schreef:

Je zou bij het paard van Anoukie kunnen kijken. Advertentie staat op bokt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:37

Lowlitha waar kom jij vandaan?

Lowlita01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:41

Alja schreef:
Lowlitha waar kom jij vandaan?

Ik kom uit Heerenveen(friesland dus). Het paard van Anoukie vond ik inderdaad ook leuk.. Jammer genoeg wel net iets te ver weg

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:44

Ik ga zondag bij een paardje kijken. Het is wel wat ver weg. Moet 2uur rijden voor ik der ben :S
Maar ik hoop dat het de moeite waard is :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:45

@ lowlita: ik heb namelijk nog een heel leuk en super lief paard ( aurora op mijn website)
8 jaar en M1 dressuur geweest maar weet niet zeker als ik haar wil verkopen.
ze is de laatste tijd manege paard geweest omdat ik zelf niet kan rijden door rugklachten en zou haar nu aan huis neer gaan zetten maar dat betekend dat ze nog veel minder gaat doen en vind dat ook erg zonde maar verkopen weet ik dus ook niet ....

en heb wel het idee dat zij is wat je zoekt ;)

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:50

okeejj ik meld me ook hier :):):)

ik ben op zoek naar een haflinger of fries ( iets met mooie lange manen :P)
ik wil zelf weer dresseurmatig gaan lessen en buiten rijden. Mijn 8 jarig dochtertje moet er ook op kunnen. ze moet nog leren rijden ( natuurlijk blijven we erbij) Verder houd mijn dochtertje dus van poetse wassen knuffelen fruten enzo. dus het paardje moet van aandacht houden.
Het paardje moet dus niet te voorwaarts zijn of erg ligt aan het been.
Leefdtijd maakt niet uit niet te jong natuurlijk en niet ouder dan 15!. Het paardje komt bij ons elke dag minstens 10 uur buiten met vriendjes zomer en winter.
op het moment vindt ik het heel moeilijk in te schatten wat je voor een haflinger betaald, als ik op mp enzo kijk staan er leuke rond de 1000. Maar die zijn dan ook heel snel weg :(

heb er al verschillende bezocht/gereden, maar dan liepen ze niet zuiver en wilde niks van de prijs af doen. (zou zo en zo laten keuren) kan natuurlijk van stijf heid zijn.
Of ze hadden exzeem/allergie wat niet vermeld werd.

mvg danielle

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:03

@ lowlita:Als het paard van Anoukie je wel wat lijkt zou ik je door afstand niet tegen laten houden...Wat is nog ver weg tegenwoordig...Wij gingen zelfs onze pup in de kop van friesland halen terwijl we in zuid-oost brabant wonen

Lowlita01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:10

@ Alja: je hebt pb!
@ Maudenmarc: met een paard vind ik dat toch weer anders ;) Bij m'n vorige zoektocht ben ik ook stad en land afgereisd en uiteindelijk stond het paard om de hoek. Daarnaast ben ik wat betreft het vervoeren van het paard met de trailer nog afhankelijk van anderen(moet m'n E rijbewijs noghalen).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:14

Ik moest ook 166 km enkele reis maken.
En heb niet eens een eigen auto, dus ook nog afhankelijk van een ander.
Maar ik moest en zou r zien. haha

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:23

Hier kan ik ook alleen maar in het weekend gaan kijken, aangezien ik ook geen rijbewijs heb en afhankelijk van anderen ben.

Alja wel een erg leuke merrie!

Wat is het trouwens moeilijk om een lijstje te maken wat je graag wilt zien in een paard en wat niet... Ik zie echt heel veel leuks voorbij komen en op dit moment vind ik alles nog leuk.... Maar of het dan ook past in het plaatje wat ik wil.... tsja en dan begin je te twijfelen.... Vind het erg lastig nog.... Helemaal omdat ik op het moment nog niet veel kan met mijn rug, laat staan zelf een paard proberen, dus durf ook nog nergens echt werk van te maken :S