Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HealthTIES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:43

Mellis86; Op de valreep mijn BP van euro-star toch nog omgeruild en op zoek gegaan naar 'jou nieuwe vriend'
Ik heb nu inderdaad een zelfde model als die van jou en wat een verschil *\o/* . Ik had niet gedacht dat een BP enigszins comfortabel kon zitten, maar deze zit echt stukken beter. Vanmiddag rijden met 'mijn nieuwe vriend'. Laat nog wel even weten hoe het ging. Bedankt voor de tip!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:49

haha ik zei het toch! Van een goede BP hoor je geen echte last te hebben, tuurlijk voel je het wel, maar het moet iig niet vervelend zijn. En vooral de ruimte om je armen is echt super belangrijk voor het comfort. Veel plezier ermee! Hopelijk gaat het je helpen, ik ben benieuwd.

ps: leuk om te zien dat zoveel mensen mijn blog lezen!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:05

Van de week was ik met een vriendin in de bak aan het rijden en vanuit mijn ooghoek zie ik haar pony een aantal bokjes geven en dan vliegt mijn vriendin door de lucht en komt op de knieen in het zand, ik denk ik stap snel af voor die pony van haar denkt Yahoo, sta ik bijna op de grond denk die van mij huh een paard zonder ruiter en stapt opzij gevolg mijn balans ver te zoeken en ik ook op mijn knietjes in het zand :o
We hebben in een deuk gelegen en daarna er weer op en gewoon verder rijden.

Gister met een stalgenoot een buitenrit en ik moet zeggen die van mij was sloom niet vooruit te branden, vrachtwagens waren ok en zelfs brommers waren niet heel eng.
Een wapperend lintje keek hij niet naar terwijl die van mijn stalgenoot bijna de weg opsprong.
Ook de eenden die weg vlogen waren een beetje raar en we waren bijna terug en ik zie in de berm een stuk hout liggen en zeg tegen mezelf, rechtop zitten, benen lang en net dat ik goed zit vliegt er een eend weg en hij geeft me toch een bok en toen ook met 4 benen van de grond, ik viel iets voorover en gelukkig bleef het bij 1 bok en ik kom terug in het zadel en rij gewoon door alsof er niets aan de hand is.
Mijn stalgenoot slaakte een gil en een diepe zucht en had zoiets van vind je dit niet eng en ik had zoiets van "nee eigenlijk niet"
En zelfs nu heb ik zoiets van nou ja kan gebeuren en vind het niet erg eng ofzo.
Morgen weer les en maandag ook maar dan van een ander dus we gaan gewoon door. :D

Peer_hvj

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:41

Net terug van mn paard en het ging goed! Veel tegen haar gepraat tijdens het rijden om haar rustig te houden. Toen ik er net opzat schoot ze wel even weg, maar kon haar snel herpakken. Na een tijdje gereden te hebben begon ze weer met haar kont naar binnen te draaien op die ene hand. Heb haar niet gepushed terug te gaan en gewoon maar even een afwending gemaakt om niets op te gaan zoeken, ik zat namelijk toch niet helemaal gerust met mn knie erbij.. Maar ben wel weer even trots op mezelf :j

HealthTIES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:59

Fijn he als het gewoon lekker gaat. Hier nog een die lekker gereden heeft. Met mijn 'mijn nieuwe vriend' (BP) aan :D Hij zit goed, draagt comfortabel, ben vrij in mijn bewegingen en voel me wat zekerder...wat wil je nog meer. De les bij een ander manege was ook een aanrader. Omdat ik op deze manage geen paard en geen mens ken, kon ik me ook nergens van te voren druk over maken (wat er op welk paard, bij welke instructrice wel allemaal niet mis kan gaan) Ik heb het allemaal over me heen laten komen en dat ging goed. De manier van lesgeven bij de instructeur die ik nu had, sprak me ook wel aan. Ik moet nog wat vaker een lesje rijden om natuurlijk een indruk te krijgen of deze manier van lesgeven beter bij mij pas, maar het is in ieder geval de moeite waard geweest van het proberen.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:20

Fijn dat het ook zo lekker ging Healthties met je bp, ook van de instructie! Zo naar als je het niet kan vinden in de manier van lesgeven van je instructeur. Hopen dat de volgende keren ook zo lekker gaan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:08

Vandaag heel wat overwonnen en eindelijk zonder angst gereden.
Voor het eerst in galop met mijn eigen paardje, was heerlijk. Het staat ook op film, dus ik ga wel ff spammen. Vooral niet letten op mijn houding en alles, het was gewoon ff proberen of hij het deed en of ik durfde.
Ik denk dat we binnekort het bos ingaan.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:11

Top!

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:16

rockwitch schreef:
het was gewoon ff proberen of hij het deed en of ik durfde.
yeeh huh :D :D :wow:

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:17

Oh ja ook vooral niet letten op mijn JEEEEEEEEEEEJ WHOOHOO aan het einde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:21

Hoi mede Haasjes, tijd voor een update van mij. Sinds een maand rij ik (weer) bij een manege om aan mijn vertrouwen te werken. Het was voor mij erg belangrijk om in een hele veilige omgeving te zijn met geduldige mensen die me niet opjutten met vage kreten als ' kom op je kan het' en dergelijken. Het gaat eigenlijk erg goed en ik rij daar rond alsof ik geen probleem heb, soms vergeet ik ook gewoon om op alles om me heen te letten. Dat is wel het voordeel van manegepaarden, je hebt dan geen tijd om alles in de gaten te houden. Geen brandjes meer in mijn buik en klappertandjes meer voor ik ga rijden en ik dacht dus ook dat ik er doorheen was. Maar gisteren had ik een kennismakingsritje op een eventueel bijrijdpaard en dat ging helemaal niet goed. In de eerste 5 minuten voelde ik het gewoon weer opkomen, als een soort misselijkheid en ben ik dus vrij snel weer afgestapt omdat ik me niet veilig voelde in die omgeving. Het paard is trouwens heel braaf en vrij schotvast, maar ik ben er nog niet klaar voor.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:22

Netjes hoor! Ziet er goed uit!

Net de veearts aan de foon gehad..... pony moet op absolute boxrust en aan de vitamine spullen..... Flinke spierproblemen en te korten zijn er uit de bloedtest gekomen.
Arm ding :+

@Lovely: jammer dat het bij het potentiele bijrijdpaard niet fijn ging :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:26

Sterkte met pony.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:27

Sterkte idd met pony, hopelijk komt het snel goed.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:32

Hoop het ook :) het was trouwens niet geheel de reden waarom ik bloed liet prikken, maar het is wel fijn dat het eruit is gekomen.
Ze zal er wel van balen dat ze dus niet verder de box uit mag dan tot de poetsplaats (naast haar box) en weer terug naar de box.
Over 2 weken mag ik rustig gaan opbouwen met stappen en een paar stukjes draf.
Gaat trouwens om dit monster:
Afbeelding
Gelukkig heb ik nog een welwillend slachtoffer staan om te beleren deze zomer :D
Heb ons nieuwe vervoermiddel al binnen (gister)
Afbeelding

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:32

heel stilletjes zit ik te overwegen om voor Bink toch maar een ander baasje te zoeken. Wij gaan ben ik bang geen vriendjes meer worden.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:41

truus1970 schreef:
heel stilletjes zit ik te overwegen om voor Bink toch maar een ander baasje te zoeken. Wij gaan ben ik bang geen vriendjes meer worden.

Wat jammer, maar ja als de klik er niet (meer) is dan houd het op.

Ik was gister ook heel stoer. We hebben bij onze stal een hele lange oprijlaan.
Die ben ik gister op en neer gestapt, dus inimini buitenrit gedaan.
Met lange teugel nog wel! *\o/*
Vandaag weer de stoute schoenen aan doen en springzadel erop.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:51

Angsthaas die ik ben, heb mezelf weer in een nieuw avontuur gestort. Meet Against All Odds
Afbeelding
Een 7 jarige hengst van Negro x Obrecht die al een half jaar niks meer gedaan heeft. Hij moet nog wel wat worden opgeknapt en gecastereerd :(:) , maar het is een echte lieverd <3

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:20

Nogmaals gefeliciteerd. :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:20

Thanx :D

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:02

Inoterry: die ziet er iig heeel lief uit , samen met castreren moet dat een vreselijke lieverd worden!!! <3

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:13

Toepasselijke naam ;-).
Heel veel geluk ermee.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:32

Gefeliciteerd Inoterry! Leuk ding!

Vandaag heerlijk gelest weer! Het begin had ik nog wat spanning maar hij gelukkig niet, heerlijk gereden weer! Zal snel eens foto's/filmpjes laten maken!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:23

Inoterry: wat leuk! ik heb er niet zo veel verstand van, maar 7 is toch best wel een 'late' leeftijd om te laten castreren? Heeft hij geen hengstenstreken?

Ik had gisteren les op de westernstal waar ik rijd, had een quarter die óf heel langzaam was, óf heel snel. Nou vind ik snel wel leuk, zodra ze niet bokken ofzo (want dan lig ik er sowieso af :')). Alles ging goed, heeeeeeerlijke draf heeft ze, maar toen... moesten we in galop. Dat vind ik dus meestal niet zo eng, en omdat de hele les erg goed ging maakte ik me ook geen zorgen, maar ik zet haar in galop en ze schiet er vandoor. Kloppend hart in mijn keel, gelukkig was mijn instructrice erg aardig en zei ze dat ik het rustig nog een keer moest doen. Dit keer was ik wél zenuwachtig, dus ik zet haar voorzichtig aan in galop, schoot ze er weer vandoor, recht op alle andere paarden af, ik kon sturen wat ik wilde maar het werkte niet. Toen was ik het zat, nog steeds met een kloppend hart in mijn keel en kleffe handen van de zenuwen, maar ik WILDE galopperen! Zweepje erbij gepakt, tik op haar schouder en ik had het voor elkaar. Ze galoppeerde heerlijk en goed op de cirkel. Ik was onwijs bij! Maar toen ... Gingen we van hand veranderen en begon het drama weer opnieuw, + ze sprong steeds aan in de verkeerde galop. Gelukkig kreeg ik commentaar van de mede-rijders als: '' wooow wat een draak is dat zeg! '' dus ik voelde me niet zo heel erg stom haha. Volgende keer wil ik wel weer op haar rijden om mezelf te verbeteren, maar dat zal vast en zeker weer met een kloppend hart in mijn keel gaan... Wat je er maar niet voor over hebt om van je angst af te komen :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:40

Stoer dat je hebt doorgezet Kaniche +:)+ . Dat is mijn ergste nachtmerrie, er vandoor gaan := .

Odje heeft absoluut geen hengstenstreken. Volgens mij, en vele anderen, weet hij gewoon niet dat hij hengst is :+: en dat willen we zo houden tot hij word gecastereerd }> .