Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:16

Ernie061111 schreef:
Hihi erg grappig allemaal.

Ik was laatst bij mijn vriendin die heeft een kleine meid ik geloof dat ze 4 of 5 is. Mijn vriendin verwacht een veulen (haar paard natuurlijk) we stonden wat te kletsen in de stal en hadden het erover al is ie straks geel, groen paars met witte stippen dat maakt niet uit als het maar gezond is.

Daarna moesten we ff naar de AH voor wat kleinig heidjes en ik had verf nodig voor mijn haren. Stonden daar natuurlijk weer te kweppen of het choco bruin of castanje bruin moest worden. Staat de kleine mup mijn mandje vol te proppen wat op de grond staat met allemaal doosjes haarverf. Ik maar eens gezegd schat zoveel heb ik er niet nodig. Zegt ze zo heel droog uit het niet ja mamma heeft ook altijd maar 1 pakje hoor maar als de baby komt en die is niet mooi hebben we er meer nodig om haar mooi te maken. Ik vond het toch wel zo lief. Ze dacht echt omdat we dat gezegd had dat de kleine een gekke kleur zou krijgen.

:D Ik vind het wel doordacht voor zo kleine freumel :+

maflinger1

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:38

Zit ik helemaal blij te vertellen over m'n verzorgpaard, komt standaard de opmerking
'maar krijg je daar dan helemaal niks voor?' (en dat bedoelen ze nog serieus ook :+ )
Uuh nee, ik mag blij zijn dat ik niks hóef te betalen want daar heb ik echt geluk mee gehad...

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:50

Ik liep vorig jaar een keer door 't dorp met een vriendin, met mijn toenmalige verzorgpaard + shetjes. Paard is bont, shetjes ook.
Komt er een jochie naar ons toe gerend, is die (wijzend op het paard) de mama van die??? (wijzend naar de shetjes)
Ik heb hem maar vriendelijk uitgelegd dat dat niet het geval was :')

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:54

ik was eerst aan het buitenrijden en mn paard stijgerde. stond er n groep jongens.
komenze aan 'WHEELYWHEELY'
doe dat nog eens..

uhm dat kan ie niet op comando hoor.

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:17

Laatst was ik op wedstrijd.
Reed ik met mijn fries tussen de KWPN'ers.
Zegt een meisje tegen mijn vriend "dat paard van jullie heeft kei veel last van haar benen ze tilt ze zo hoog op".

Gelukkig had de jury wel verstand van friezen en kreeg ik een mooie 3e plaats :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:25

Ossie96 schreef:
Een meisje haalde haar pony eens uit de stal om hem te gaan poetsen. Pony had blijkbaar in een natte plek gestaan want toen hij door de stalgang liep zag je hoefafdrukken op de grond. Zegt haar moeder: ''He bah! Hij heeft zweetvoeten!''

_/-\o_ _/-\o_

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:26

XxKayleigh schreef:
Zegt een meisje tegen mijn vriend "dat paard van jullie heeft kei veel last van haar benen ze tilt ze zo hoog op".

Gelukkig had de jury wel verstand van friezen en kreeg ik een mooie 3e plaats :P

Zo hee, ik mag hopen dat dat meisje in het publiek stond en niet mee reed? :')
Mooi dat je alsnog een 3e plaats had!

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:31

UMayDream schreef:
XxKayleigh schreef:

Zo hee, ik mag hopen dat dat meisje in het publiek stond en niet mee reed? :')
Mooi dat je alsnog een 3e plaats had!

Het meisje was de groom van een van de andere ruiters hahaha

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:43

Onlangs was er een kennis hier die altijd wel eens graag bij de paarden gaat kijken. Dus ik stond met hem aan het weiland. Op dat moment was één van mijn paarden geschoren en stond dus met dekens.
Vraagt de kennis waarom hij eigenlijk zo'n deken aanhad en de anderen niet. Ik leg dus uit dat dat tegen de koude is en dat de andere paarden een wintervacht hebben. Dan uitgelegd dat deze geschoren was en dus bij gebrek aan vacht een deken in de plaats had gekregen.
Antwoord hij: "Oh, hij is geschoren... dat wist ik niet.. Ik heb altijd gedacht dat er net als bij honden ook langhaarpaarden en korthaarpaarden waren en dat deze dus een korthaarpaard is."
Ik heb al van alles gehoord, maar die redenering had ik toch nog nooit gehoord!
Al is het toch nog niet zo gek.. bij honden bestaat het inderdaad wel, dus dan is het niet zo vreemd dat iemand denkt dat het bij paarden ook kan.

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:44

mijn vorige verzorgpaardje was een schimmel, en als ik dan naar buiten ging met een rode zweetdeken : "hee dat is het paard van sinterklaas!!" <:)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:47

Juleke, whahaha! En dan is het nog niet eens helemaal fout, er zijn inderdaad rassen met een dikkere wintervacht dan andere rassen :') zo vergezocht is het eigenlijk niet... wel een aparte redenatie.

Ik sta op het púnt om erachter te komen hoe musketonhaken heten in het niet-paards... wil iemand het me vertellen? := Bij de hobbywinkel hadden ze namelijk geen idee wat ik bedoelde...

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:35

kellyloet schreef:
ik was eerst aan het buitenrijden en mn paard stijgerde. stond er n groep jongens.
komenze aan 'WHEELYWHEELY'
doe dat nog eens..

uhm dat kan ie niet op comando hoor.

Geniaal! En dan vonden ze zichzelf waarschijnlijk nog stoer ook :')

@Appelmoes_11: Misschien een foto ervan uitprinten? :P

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:48

Moet ik misschien maar eens doen ja :P

"Eh ja ik bedoel dus zo'n klikding dat bijvoorbeeld aan een halstertouw zit?"
"... wát?"
"Ja jeweetwel zo'n ijzeren haak..."
"Uhh..."
"... die je ook wel eens bij sleutelhangers ziet, maar dan groter?"

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:48

Maar dat heet toch gewoon een musketon(haak)? :+

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:52

Vraag het eens bij de Gamma o.i.d. Wedden dat ze weten wat een musketonhaak is :+

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:01

Volgens mijn tante is mijn paard toch echt wel een springpaard, erg jammer dat ik er dressuur mee rijd.
Op mijn vraag waarom ze dat dan toch zo zeker wist, kreeg ik het antwoord:
"Jouw paard heeft brede hoeven, dat is eigen aan springpaarden. Dressuurpaarden hebben fijne hoeven!" -O-

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:35

Appelmoes_11 schreef:
Ik sta op het púnt om erachter te komen hoe musketonhaken heten in het niet-paards... wil iemand het me vertellen? := Bij de hobbywinkel hadden ze namelijk geen idee wat ik bedoelde...

Dat is het normale woord ervoor. Musketonhaken zijn niet speciaal voor de paardenwereld bedoeld maar een algemeen gebruiksartikel :)

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:55

Zitaswoon schreef:
Volgens mijn tante is mijn paard toch echt wel een springpaard, erg jammer dat ik er dressuur mee rijd.
"Jouw paard heeft brede hoeven, dat is eigen aan springpaarden. Dressuurpaarden hebben fijne hoeven!" -O-

Hmm.. Nooit geweten, ben wel benieuwd hoe je tante aan die info is gekomen xD Haha _O-

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:26

Nymphe schreef:
Zitaswoon schreef:

Hmm.. Nooit geweten, ben wel benieuwd hoe je tante aan die info is gekomen xD Haha _O-

Voor mij was het ook een openbaring :+ Tja, ze doet wel meer van die vreemde uitspraken, niet alleen over paarden. Maar ze was er toch van overtuigd, omdat die dressuurpaarden zo netjes lopen (op tv, grand prix, inderdaad mijn niveau ja :+ ) moeten ze wel fijn zijn, een paard met grote hoeven kan zo'n fijne oefeningen toch niet is haar denkwijze... :')

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:10

Toch een aparte denkwijze :) Maar zo kun je wel nog eens lol hebben.. haha
Maar ik begrijp haar helemaal hoor.. Al die luchtweerstand die je hebt met grote hoeven :=

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:16

Ik was voor paar dagen geleden even aan het rijden door het dorp heen, ik merkte dat ze niet helemaal lekker liep. Dus ik stapte halverwege de weg af om haar terug te brengen naar stal...

Dus ik liep met mijn paardje aan de hand verder door het dorp heen.

Toen kwam er een meneer met de opmerking...."" het is de bedoeling dat je OP je paard zit"

"Goh meneer, daar heb ik niet eens over nagedacht, u bent echt slim"

Hij dacht zeker dat hij het wiel had uitgevonden....wat een opmerking!

Ook nog een opmerking:

Ik loop heel vaak met mijn paardje als het mooi weer is...gewoon van het weer genieten en lekker ontspannen.
Het is blijkbaar heel raar, 80 % van wat er voorbij komt aan mensen vraagt of ik mijn paard aan het "uitlaten" ben

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 02:29

Haha ja en allemaal denken dat ze origineel zijn :=

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 02:38

De allereerste keer dat ik mee mocht doen aan de Limburgse Kamioenschappen (1996) kwam de halve familie kijken inclusief mijn oma van bijna 90 jaar. Omdat ik nog niet aan de beurt was zijn ze eerst op de tribune bij het Z gaan kijken. Toen ik eenmaal aan de beurt was (reed toen B) vroeg mijn oma hardop wanneer mijn paard ook zo zou gaan dansen!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 08:58

Zat ineens te denken weet er ook nog wel 1 leuke !

Mijn vriend ging keer mee naar me oude verzorgpony (die mense late niks meer horen helaas na 2 jaar traine erg jammer) en Sunny proeste in ene keer...
Me vriend vloog 5 meter naar achtere en zegt "gatverdamme hij niest me onder"

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:09

Ik was vanmiddag even aan het wandelen met mijn pony, kwam er een meisje naar me toe. Heel gesprek gehad, zegt ze ineens: 'Sommige paarden vinden gras niet zo lekker. Weet je waarom? Ik vind patatjes ook niet zo lekker.' :D