Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:04

@Twilight dat stel ik dus zo lang mogelijk uit :o (al zou oefenen zeker ook voor mij wel nuttig zijn maar heb er gewoon geen zin in/tijd voor....)

Marvel

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:30

Goeiemorgen allemaal,

Gister even lekker gelongeerd tussen alle traktoren door (ze waren aan het hooien), dat was dus meer een rensessie dan longeren whaha. Nu had ik hem daarvoor ook op de wasplaats gezet en zijn manen en staart met teershampoo uitgewassen (hij had enorme jeuk, zielepietje) en dat vind hij toch best spannend.. niet het water, maar wel het sproei geluid als het water aangaat. Dus het was misschien ook nog wat spanning van het douchen.. Toen er echt een grote machine aankwam heb ik hem voor de zekerheid op stal gezet, vond het niet echt verantwoord want weet niet hoe hij hierop reageert. Daarna kaptoom omgedaan en weer overnieuw begonnen in alle rust, het ging super!! Onze communicatie gaat zo goed! Hij reageert echt erg goed op lichaamstaal en is er helemaal gecontreerd bij.. ik heb dus veel gewerkt aan buiging, overgangen en tempowisselingen. Linksom blijft voor hem lastig, dat merkte ik vooral in galop, dan wil hij enorm naar buiten gaan lopen.. ik vraag hem steeds de volte te verkleinen zodat hij niet aan de bakrand blijft plakken..

Vandaag is de eerste dag sinds 20 juli dat ik niet bij hem ben... na mijn werkdag heb ik na het eten gelijk verjaardag van mijn zus. Vind het wel moeilijk een dag zonder paardje!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 12:35

Je bent goed bezig Jotoma, je paard doet het ook erg braaf. :)

Ik maak altijd van die roosjes met naald en draad, vind ik ook erg leuk om te doen.
Maar ik vind het sowieso erg leuk om een paard helemaal mooi te maken voor concoursen. :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:51

Fijn dat hij zo goed reageert Jotoma!

Ik maak ook altijd roosjes met naald en draad. Vind het ook leuk om te doen! Vlecht het paardje van m'n instructrice ook eigenlijk altijd in als ze wedstrijd heeft. Zo kan ik mooi oefenen! Ik mag wel zeggen dat ik er aardig goed in ben, maar het kan altijd beter :P Afgelopen weekend was m'n invlecht in de voorpluk echt perfect! Voor het eerst dat hij echt zo goed was :P

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:07

Invlechten kan ik dus echt niet he haha :=

Vandaag was de tandarts er, alles zag er prima uit maar Ferro heeft een wolftandje die er over een week of 2 uit gehaald wordt. Hij zei verder dat het geen problemen op zou leveren ook niet met het bit ofzo maarja dr moet bij een andere op stal 4 van die kiezen weggehaald worden en die mag ook even niet meer met bit gereden worden dus laat ik Ferro ook maar meteen doen :)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:23

Ik heb het druk gehad, niet alles bijgelezen, maar dat zal ik straks nog even doen.
Ik vlecht altijd gewoon met elastiekjes, kan het wel netjes maar vriendje kan het nog veel mooier. Dus als hij mee gaat kijk ik 'em altijd even lief aan of hij wil vlechten, ideaaaal! Ik heb Let's z'n zadel weer even laten nakijken, hij is nu weer helemaal top. En hij was na 5 jaar bijna niet scheef, dus dat was ook wel fijn, bevestiging dat ik aardig recht op een recht paard zit :D

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:21

Haha wat grappig dat jouw vriend zo goed kan vlechten := Dat heb ik nog nooit gehoord!

Heb gister een sms gekregen met het adres van de schimmel maar heb afgezegd. Ik kijk eerst bij andere paarden en als dat niet lukt dan kan ik altijd nog terug komen!

Én ik heb mijn ideale paard vandaag gevonden hoor :D Gisteren was ik nog naar Duitsland voor de tweede keer geweest maar het paard wilde na een paar minuten rijden niet in draf, hij stopte dan gewoon ermee. Na wat strenger rijden had hij wel even door dat hij naar mij moet luisteren maar als hij nu al praatjes krijgt dan wordt het alleen maar erger lijkt me :+
Vandaag dus naar de 7 jarige ruin van 1.79 m geweest :D Hij is wel gróót maar oh zo lief! Rijden ging erg lekker, ik moet zelf alleen beter gaan rijden maar het paard deed het goed :) Ik zou hem zo kopen, wat een leuk dier! Is ook vorige week dinsdag klinisch gekeurd omdat de dierenarts toch moest komen voor een castratie en dat is allemaal prima in orde. Dus misschien is hij binnenkort mijn paard!!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:57

@ Sanne; Laat je geen rontgenkeuring doen dan?
@Safire; Ik meende al dat ik alle advertenties door elkaar haalde haha!

@ Siddiq : Leuk fototje zeg!!

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:05

Ohja, gefeliciteerd Siddieqje met je aanwinst :D

@Safire: ben je al geweest vandaag? Hoe was het?

Een rontgenkeuring vind ik niet zo nodig, vind een klinische keuring goed genoeg :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 15:11

Hahaha nee, daar heb ik ook nog nooit van gehoord LETS. :P

Ik kan ook wel netjes vlechten, maar ben ook heel erg precies.
Invlecht in voorlok is ook altijd zo mooi' :))
Mooier dan een gewoon knotje vind ik.
Ben wel blij dat Comique zo'n dikke staart, manen en voorlok heeft.
Vlecht nog mooier dan dat dunne spul.

Wat een goed nieuws Sanne!!! :D
En jeetje, wat een joekel!
Ben benieuwd hoe dqt eruit ziet als ik daar met mijn 1.65 op zou gaan zitten.
Had die ook niet Amethist in het bloed zitten?
Mijm pony is daar ook van, maar die is maar 1.59 geworden (ingemeten naar 1.56 :+ ).

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:17

Ik vind vlechten ook leuk, met naald en draad :) Altijd proberen om het perfecte roosje te krijgen haha! Voorpluk vind ik moeilijker maar doe het altijd wel voor de mooi.

Ja hij heeft ook Amethist :D Ik vond ook dat bokker 'Imposant' hem vroegah heeft gehad! Wat grappig :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 17:11

Oh dat is inderdaad grappig, en handig! :D

Amethist zie je niet veel meer, maar Abke van Comique ook niet (in Nederland dan).

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:34

Sanne en Lauste; Hij is groom van beroep, 'invlechtexpert' haha. Als we samen op concours gaan hoef ik alleen zelf m'n stang en trens hoofdstel te doen, hij is normaal met springpaarden op pad ;). Maar ideaal hoor, zo'n man!

Amethist is oud bloed, zie je idd weinig meer. Vind het wel leuk altijd, beetje andere afstammingen dan Jazz, Gribaldi, Krack etc..

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:38

@ Sanne;Ah, oke ;)! Dat kan. Houd er wel rekening mee dat er op 't moment wel veel narigheid tussen loopt :). Zou sneu zijn als je paardje achteraf toch wel een flinke bemerking(en) heeft die met klinische keuring niet naar voren is/zijn gekomen. Maar ieder zn eigen keus natuurlijk!
Zoals Silly19?? haar vriendin.. met haar recreatiepaardje..
Die van mij moet rontgen omdat anders de verzekering hem niet wil verzekeren voor dat bedrag, anders had ik het alsnog gedaan. Is bij mij teveel afgekeurd dat ik zonder rontgen niet eens meer aandurf haha :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 17:43

Klopt, is oud bloed. :j
Inderdaad wat anders, als je op startlijsten van wedstrijden kijkt zie je bijna altijd heel veel dezelfden. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:45

Lauste schreef:
Klopt, is oud bloed. :j
Inderdaad wat anders, als je op startlijsten van wedstrijden kijkt zie je bijna altijd heel veel dezelfden. :+

Leuk he, modeverschijnselen.........

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 17:45

Haha ja, ik doe alleen niet mee hoor met mijn Abke. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:52

Lauste schreef:
Haha ja, ik doe alleen niet mee hoor met mijn Abke. :+

Daar ken ik er meer van.
Zoek eens op Seven Mornings Brennin...........

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 17:55

Is dat een nakomeling van Abke?
Ik kom alleen maar uit op een welsh cob.

En ja, er zijn er ook wel meer. Maar ik kom ze niet heel vaak tegen. :P

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:03

Ik heb een Pion x Idool, ook oud bloed dus. Met het nieuwe paard ga ik wel naar alle 'mode' hengsten haha, Zhivago Krack C x Jazz) x Gribaldi. Daarachter zit wel oud bloed; Rinaldo en Saros XX.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:22

Lauste schreef:
Is dat een nakomeling van Abke?
Ik kom alleen maar uit op een welsh cob.

En ja, er zijn er ook wel meer. Maar ik kom ze niet heel vaak tegen. :P

Brennin is inderdaad een Welsh Cob en dat is ook geen standaard verschijning in de wedstrijdring. Van Brennin weet ik dat hij met succes uitgebracht is. Daarin is ie niet uniek, maar alledaags is het zeker ook niet.

Onbekend maakt onbemind en dat is jammer want er is best wat mooi, degelijk (oud) bloed in omloop. Het maakt misschien niet de blits op de startlijst, maar de punten komen ook gewoon binnen.

LETS schreef:
Ik heb een Pion x Idool, ook oud bloed dus. Met het nieuwe paard ga ik wel naar alle 'mode' hengsten haha, Zhivago Krack C x Jazz) x Gribaldi. Daarachter zit wel oud bloed; Rinaldo en Saros XX.

Pion in de afstamming is voor mij een reden om af te haken, zeker als dat "dichtbij" is.

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:36

hihi veel van het oude bloed ik ook dus :P
@lauste, ik kan niet met naald en draad vlechten moet het nog leren,
maar gewoon met elastiekjes gaat heel goed,
ik kan ook gewoon goed invlechten deed ook altijd heel veel paarden pony's voor de nationale caroussel vlechten en voor elke wedstrijd wat heel veel is geweest in totaal en voor vriendinnen :P

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:46

@ikke; ik hoor vaak 'Pion, die zal wel moeilijk zijn'. Maar ik heb nog nooit een fijner paard meegemaakt. Zo ontzettend werkwillig, lief en vriendelijk. Wel vrij dominant, wat het zadelmak maken niet echt eenvoudig maakte, maar daarna nooit meer wat mee te doen gehad. Ook nog nooit 1 pas kreupel geweest, zo hard op de benen. Maar dat karakter komt uit de moederlijn; in combinatie met een fijne moeder durf ik Jazz/Pion etc wel aan. Is vaak toch een kwestie van geduld en opvoeding, er zijn weinig paarden die van zichzelf 'slecht' zijn. Het is uiteindelijk toch de ruiter die een hoop doet. En een wat complexer karakter zorgt er op hoger niveau vaak voor dat ze wat meer in zich hebben :).

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:48

Oh dat bedoel je ermee, ik dacht dat je ermee bedoelde dat dat ook een Abke was. :+

Mij kan de afstamming voor op de startlijst eigenlijk geen moer schelen.
Heb meerdere keren geschreven en de jury's keken nooit naar afstamming/leeftijd.
Heel soms als ze dachten een hengst te herkennen in het paard, maar serieus bijna nooit. :P
Je punten zijn daar dus wel totaal onafhankelijk van.

Ohja met stiekjes kan ik ook wel goed vlechten, maar ik doe toch liever naald en draad.
Zit voor mijn gevoel steviger. :P
Naald en draad is ook echt niet moeilijk hoor! Als je met stiekjes goed kunt vlechten, dan kun je dat met naald en draad ook wel!

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:54

haha lauste ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen als ik met naald en draad moet vlechten :P