Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:24

pb's verstuurd! :)

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:25

Ik kom me ook melden!
Ik weet al precies welk paard ik wil hebben. Ze is nu nog van een manege, maar de eigenaar weet dat ik interesse heb!
Probleem is dat ik wel voldoende verdien per maand, ik heb echter alleen geen vaste baan. Druk aan het solliciteren!
Ben nu dus alvast spulletjes aan het kopen, heb al een hoofdstel, sjabrakken, halsters en poetsspullen! Zit nu te bedenken wat ik aan mijn lijstje wil gaan toevoegen!

Laux

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:31

Dekens?

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:33

Ja misschien een zweetdeken idd.. Weet niet of ik haar in de winter met deken op wil gaan zetten ;)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:34

Oke, ik vind dat wel fijn altijd. :)

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:39

Ik wil even gaan kijken hoe het gaat in de winter. Als ze een goede vacht heeft dan denk ik dat ik geen deken ga gebruiken. Maar een zweetdeken kan geen kwaad ;-)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:42

La_ruette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:44

Ah tnks ;)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:02

@comeback
wat als het paard afgekeurd wordt oid? dan zit jij met al die spullen! Spullen kun je beter kopen na de aankoop van het paard.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:06

@Lioony, ik ben ook wel benieuwd naar je filmpje! :o

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 13:07

Ik ook lioony!

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:08

lioony, ik ben ook benieuwd! *\o/*

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:10

Dan gaat er nog een pbtje verzonden worden! Kan even duren want moet echt de hele link overtypen :') (Pokke mobiel :') )

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:21

Ik denk dat je gewoon alles in de gaten moet houden, en duidelijk voor jezelf moet hebben wat je wilt in een paard. Zo ben ik de mijne ook tegen gekomen en die heb ik nu 2 maand, en ben super blij met hem:D.

Ik was nog niet echt op zoek, maar het was wel de bedoeling om in augustus/ september dit jaar echt goed te zoeken naar een eigen. Maar ja, toen kwam ik mijn knapperd tegen, en gelijk overlegd met mijn ouders (woon nog thuis). en die zeiden, nou we weten dat je het aankan, en dat je de tijd en energie ervoor hebt. dus laten we gaan kijken. ( ben voor mijn paardje even 3 uur heen en daarna weer 3 uur terug gereden, alleen om hem even te kijken).

Nu is hij eindelijk sinds 8 mei bij mij:D. kijk af en toe voor de grap nog wel eens rond, maar ik kan geen paard vinden die, die van mij overtreft, qua karakter, bouw, werkwilligheid, leeftijd en ga zo maar door:D

Conclusie: noteer gewoon eerst wat je zoekt in een paard, en wat je ermee wil doen. En ga dan rondkijken.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:34

Het lijkt mij wel dat iedereen dat doet. Je weet sowieso wel of je er de dressuur mee in wil of graag het bos ingaat. :')

Net weer bij een ander super fijn paard geweest! Weer erg fijn gereden! Maar die van gister kan al meer, dus daar gaan we eerst nog een keer heen. :)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:50

weer even bijlezen, we gaan waarschijnlijk dinsdag kijken, ben echt benieuwd, wat hij lijkt em zoo leuk!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:56

spannend! fjordje?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:31

Hello,

Ik zit nu een beetje in dezelfde situatie als Lauste, behalve dat ik zelf mag kiezen. Graag jullie mening! Na 12 paarden gezien lijken mij twee erg geschikt, ik twijfel alleen enorm.
Paard 1: 10-jarige vosruin, v. Gribaldi, m/z geschoold, loopt fantastisch, niets over verleden bekend, nooit op concour uitgebracht.
Paard 2: 5-jarige bruine ruin, v. Oscar, half jaar onder het zadel, basis zit er enigzins in alleen het sturen ging wat moeizaam.

Opzich zoek ik wat paard 2 heeft en onder het zadel klikte ik, denk ik. Ik merkte dat hij in stap/draf nog niet in balans is, maar mij lijkt het erg leuk om hem met begeleiding op te leiden.
Paard 1 reed fantastisch makkelijk, soepel in het lichaam, maar ik dacht niet waaaaaauw, dit is het.

Op de terugweg van paard 2 begon ik aan mijn kunnen te twijfelen, werd iet wat onzeker. Terwijl ik eigenlijk ook geen paard wil wat al vrij hoog geschoold is, is dit ook weer erg prettig.

Wat zouden jullie doen?

Ps. Vanavond ga ik een 2e keer paard 1 rijden!

Edit: paard 2 is met mij op het zadel gefilmd, ik vind ons een leuke match samen. Paard 2 filmen ee vanavond. Zal ik filmpjes hier ook plaatsen?
Laatst bijgewerkt door Marvel op 22-06-11 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:33

Hmm, of verder zoeken naar eentje die er tussenin zit?
Er zijn ook genoeg leuke 6/7-jarigen te koop. :)
Daar zoek ik nu ook naar.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:35

Tja, gaat er om wat jij wilt, kun je een paard doorrijden en wil je dat ook? gaat nog best wat tijd inzitten.
Of wil je een paard waar je gelijk mee op wedstrijd bv kan, waar je misschien zelf ook nog wat van kan leren.
belangrijkste vind ik zelf ook, waar heb je de meeste klik mee, zowel onder het zadel als ernaast

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:36

Jotoma schreef:
Hello,

Ik zit nu een beetje in dezelfde situatie als Lauste, behalve dat ik zelf mag kiezen. Graag jullie mening! Na 12 paarden gezien lijken mij twee erg geschikt, ik twijfel alleen enorm.
Paard 1: 10-jarige vosruin, v. Gribaldi, m/z geschoold, loopt fantastisch, niets over verleden bekend, nooit op concour uitgebracht.
Paard 2: 5-jarige bruine ruin, v. Oscar, half jaar onder het zadel, basis zit er enigzins in alleen het sturen ging wat moeizaam.

Opzich zoek ik wat paard 2 heeft en onder het zadel klikte ik, denk ik. Ik merkte dat hij in stap/draf nog niet in balans is, maar mij lijkt het erg leuk om hem met begeleiding op te leiden.
Paard 1 reed fantastisch makkelijk, soepel in het lichaam, maar ik dacht niet waaaaaauw, dit is het.

Op de terugweg van paard 2 begon ik aan mijn kunnen te twijfelen, werd iet wat onzeker. Terwijl ik eigenlijk ook geen paard wil wat al vrij hoog geschoold is, is dit ook weer erg prettig.

Wat zouden jullie doen?

Ps. Vanavond ga ik een 2e keer paard 1 rijden!

Edit: paard 2 is met mij op het zadel gefilmd, ik vind ons een leuke match samen. Paard 2 filmen ee vanavond. Zal ik filmpjes hier ook plaatsen?

Bij allebei nog een keer gaan kijken en dan op je gevoel afgaan :j
Als je je tijdens het rijden van de jongere niet zeker voelt moet je het niet doen. Achteraf onzeker is ander verhaal, maar kun je geen instructie meenemen?

@ Lauste
Kijk even in je inbox. :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:41

Mijn wantrouwigheidsbelletje gaat alweer rinkelen als ik lees over paard 1.. Je weet niets over zijn verleden, en hij is nooit uitgebracht maar wel op niveau getraind. Wil dat zeggen dat hij moeilijk te rijden was? Niet makkelijk te laden? Erg gestresst op vreemd terrein?
Ik wil je absoluut niét bang maken of afschrikken, maar het zijn wel vragen die je je kan stellen!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:43

Lauste schreef:
Hmm, of verder zoeken naar eentje die er tussenin zit?
Er zijn ook genoeg leuke 6/7-jarigen te koop. :)
Daar zoek ik nu ook naar.

Ik heb ze nog niet gevonden... En kom ze ook niet zoveel tegen.

Qua klik had ik veel meer met de 5-jarige, ook naast het rijden.
Instructie kan vanavond helaas niet mee, was wel de bedoeling. Dus ik ga eerst op eigen gevoel af. Lijkt het me wel wat, dan gaan we een derde keer naar paard 1. Paard 2 ga ik vrijdag 2e keer heen met instructrice.

@lioony: onder het zadel was ik absoluut niet onzeker, juist ontspannen en moest erg lachen om onze stunteligheid af en toe.

@julie: die bellen rinkelden bij mij ook al. Vragen ook al gesteld, maar niets negatiefs kwam vd eigenaar vandaan uiterasrd

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:43

Ja precies, dat idee had ik ook Julie.
Jotoma het lijkt mij eigenlijk verstandig om nog éven verder te zoeken.. Want dit is het allebei eigenlijk niet echt, ze zijn wel leuk, maar of ze supergeschikt zijn?
Het beste kun je een paard kopen waar je helemaal zeker over bent.
Laatst bijgewerkt door Laux op 22-06-11 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:44

Welk budget heb jij dan Jotoma?
Laatst bijgewerkt door Laux op 22-06-11 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt