Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:29

Heel eerlijk moet ik bekennen, dat onze hond voor mij meer een gevoel van liefde terug geeft dan de paarden.
Ze volgt me overal en is er altijd!
Mijn paarden gaan verhuizen en ik heb iets meer luxe voor de paarden zelfs wat naar achter geschoven, omdat op een andere stal met minder luxe mijn hond mee kan.
Een paard functioneert toch meer uit eigen belang.
Ik weet niet hoe ik het precies moet omschrijven, maar ik verkies dus wel degelijk onze hond boven de paarden.

Junia

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:38

Ik denk dat ik dat wel snap. Ik heb geen eigen hond, maar je hond kun je heel de dag bij je hebben en overal mee naartoe nemen. Zodra ik genoeg tijd heb (en mits hij met de kat kan) zou ik ook heel graag een hond hebben, en dan eentje die mee kan naast het paard en dan zo het weekend doorbrengen in de bossen... Lijkt me zo heerlijk!

Maar even een vervelende vraag... Als iemand dan een miljoen voor je hond bood?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:08

Daar heb ik ook over zitten nadenken en ben er nog niet uit. Ik denk dat ik nu nee zeg, maar kan me er geen voorstelling van maken hoe ik zou doen voor een miljoen.
Diep in mij zegt een stem nee en dan voel ik me niet schuldig tegenover mijn paarden, die wel gaan voor een lager bedrag.
Wij hebben een border collie, die is geweldig met de paarden. Gaat ook altijd los mee en heeft haar eigen pony, de shetlander. Daar kan ze allemaal trucjes mee.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:10

Ik hoor vaak: Geld maakt niet gelukkig. Ik wil even zeggen: Geen geld, maakt ongelukkig.
In de situatie waarin ik nu zit, en ze gaven mij een miljoen?! Ja... (enkel ook voor goed huis).
Maar had ik een miljoen op mijn rekening staan? Neh, dan hou ik hem wel...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:19

Mijn merrie gaat echt niet weg en dat zei ik ook over mijn ruin maar die mag dan zeker mee :o (gaat de verkoop in dus makkelijke keuze al blijf ik het heel moeilijk vinden |( )

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:27

Tendance schreef:
Daar heb ik ook over zitten nadenken en ben er nog niet uit. Ik denk dat ik nu nee zeg, maar kan me er geen voorstelling van maken hoe ik zou doen voor een miljoen.
Diep in mij zegt een stem nee en dan voel ik me niet schuldig tegenover mijn paarden, die wel gaan voor een lager bedrag.
Wij hebben een border collie, die is geweldig met de paarden. Gaat ook altijd los mee en heeft haar eigen pony, de shetlander. Daar kan ze allemaal trucjes mee.

Als je paarden het goed hebben dan is dat toch verder geen probleem ;) Maar ik ben denk ik met mijn pony zoals jij met je hond. Ieder vrij uurtje ben ik bij haar, neem haar het liefst overal mee naartoe (ook wel eens mee naar huis :D) In het weekend gaan we bijna altijd een dag naar het bos, ben er wel eens 7 uur mee weggeweest en dat doet ze dan omdat ik zeg dat we gaan. Terwijl ik haar vroeger niet eens van het erf af kreeg. En ben wel eens een weekendje weg geweest met haar, soms ben ik pas 's avonds op stal en dan ga ik op haar rug liggen en doen we samen een dutje :). Of logeren op stal en dan in m'n pyjama nog even Tirzah een kus geven voor het slapen gaan. En ik weet precies waar ze graag gekroeld wordt, ze loopt los achter me aan, dat soort dingen.
Misschien kun jij door je bijzondere band met je hond toch de mensen uit het nee-kamp een beetje begrijpen :)
Edit: en een Border Collie is ook precies het ras dat ik altijd voor mezelf in gedachten had! Alleen denkt mijn vriend dat zo'n beest ons huis sloopt :o

DaisNBenj je hebt zeker gelijk! Als je nooit ergens geld voor hebt is vreselijk. Gelukkig is die tijd voor mij voorbij, anders had ik nooit een pony gekocht.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:10

Tendance schreef:
@ miss Caroo
Ik vind dat niet zo raar. Over het algemeen zijn er veel goede mensen, die goed voor jouw en dan hun paard zullen zorgen.
Dat onvoorwaardelijke liefde? Daar geloof ik helaas niet in. Sorry.

Sommige mensen denken dat paarden op dezelfde manier voelen en emoties hebben als wij mensen, daar geloof ik niet in.
Ik geloof, dat mijn paarden gek op me zijn en zich fijn voelen bij me, maar als ze bij een ander op stal staan, dan gaan ze zich aan die persoon hechten en vergeten ze me langzaamaan. Ze zullen je nog herkennen, maar de nieuwe eigenaar neemt gewoon je plekje in.

Mijn paard gaat voor 50.000 euro. Iemand die dat geld voor een paard neerlegt, kan hem vast een goed leven geven.

Dan zie ik dat wat anders dan jou. Ik heb het ook niet over dat je paard alleen gehecht is aan jou, of jij alleen aan hem. Maar aan beide.
Ik bedoel, ik ben wel erg aan mijn paard gehecht, en nu zeg ik dat ik hem niet kwijt zou willen voor een miljoen.
Ik weet neit of paarden dezelfde emoties hebben en zo als mensen, maar ik geloof zeker wel dat ze je onvoorwaardelijke liefde kunnen geven! Zo zijn dieren, ze geven je liefde maar hoeven er niets voor terug.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:40

Ik ben van mening, dat honden zo zijn, maar paarden en katten bijvoorbeeld niet.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:19

Dan zie ik het ook anders....een hond kan zich ook prima bij een ander vermaken en hebben het daar ook goed en herkennen je ook als ze je nog eens zien en bij een paard is dat net zo hebben het ook goed bij een ander en herkennen je ook.....maar moet je ze daarom weg doen? omdat ze het bij een ander ook goed hebben?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:24

Dan zien we het inderdaad anders.
Plus, dat wij een border collie hebben. Die binden zich heel slecht aan nieuwe mensen en zijn ook vaak niet te herplaatsen. Ze zijn super lief tegen onbekenden, maar wel heel eenkennig.
Als je dus perse een border collie wil, dan zou ik die nooit uit een asiel halen.
Overigens zou ik andere rassen best uit een asiel halen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:30

Ik zou al m'n dieren okee dan wel per stuk wel weg doen voor een miljoen en dan zijn vooral m'n honden wel echt m'n soort babys(kleed ze niet aan maar als ze soms zo schattig liggen of iets grappigs doen) ze horen er ook echt bij en vooral één zal ook buiten nooit van je zijde wijken. Maar er zijn veel dingen die ik ooit gedaan wil hebben in m'n leven waarvan ik weet dat ik dat met een miljoen wel kan realiseren...je leeft toch maar één keer.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:53

Tendance schreef:
Als je dus perse een border collie wil, dan zou ik die nooit uit een asiel halen.

Bedankt voor de tip! Het gaat nog minstens 2 jaar duren voordat ik echt een hond kan nemen, maar had best een collie uit het asiel gewild. Ze zitten er best vaak, omdat veel mensen onderschatten hoeveel beweging ze nodig hebben. Dus is wel handig om te weten dat dat geen succes is ;)

Overigens is mijn pony ook behoorlijk eenkennig. Dus persoonlijk denk ik dat honden niet de enige dieren zijn die zich echt aan hun baas kunnen hechten.

Maar ik zou er zelf vooral heel veel moeite mee hebben haar weg te doen, want ook al hecht ze zich wel weer aan een ander, ik zou nooit met een ander paard kunnen hebben wat ik nu met Tirzah heb.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:55

DaisNBenj schreef:
Ik hoor vaak: Geld maakt niet gelukkig. Ik wil even zeggen: Geen geld, maakt ongelukkig.
In de situatie waarin ik nu zit, en ze gaven mij een miljoen?! Ja... (enkel ook voor goed huis).
Maar had ik een miljoen op mijn rekening staan? Neh, dan hou ik hem wel...

En te veel geld maakt ook ongelukkig ;)
Ga maar na bij mensen die een loterij hebben gewonnen

pony_whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:56

marise83 schreef:
die van mij niet hoor... Geld maakt niet gelukkig (wel makkelijker) en mn paardje maakt mij wel gelukkig ;)

helemaal waar :j :j :j

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:56

Inderdaad en nogmaals ik ben ook vóór een hond uit het asiel, maar een border collie is vaak geen succes.
Onze border is een super rustige hond, ligt heerlijk lang te slapen naast me op de bank en heeft in tegenstelling tot andere borders veel minder beweging nodig.
Als je overigens een kruising schotse collie/border collie neemt, dan tref je vaak ook een minder actieve hond. Wel actiever dan een doorsnee hond, maar iets relaxter dan de doorsnee border collie.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:57

pony_whisper schreef:
marise83 schreef:
die van mij niet hoor... Geld maakt niet gelukkig (wel makkelijker) en mn paardje maakt mij wel gelukkig ;)

helemaal waar :j :j :j

Er zijn ook genoeg andere paarden, die je voor die miljoen kunt kopen, die je ook gelukkig maken!

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:59

Nou echt niet!
Mijn paard met verlatings angst verkopen,gatver over mijn hart niet!
En als ik al me geld in me zak wil stoppen,had ik niet aan een paard moeten beginnen..

Hij brengt mij meer liefde en plezier dan geld mij kan geven.

En by the way.. Een miljoen voor je paard krijgen en dan "maar" een ander paard kopen?
Waar hebben we het over? Wegwerp artikelen..?
Sorry maar mijn schuldgevoel zal groter zijn dan dat hele bedrag..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:07

Ik vind het niet netjes, dat jij zegt, dat we onze paarden als wegwerpartikelen zien, dat is namelijk niet zo!
En als je een beetje normaal nadenkt, dan begrijp je zelf ook wel, dat je de plank misslaat!
Dat wij niet dezelfde mening delen, dat kan, maar daarom hoef je mij niet te veroordelen.

Ik ben er zeker van, dat een ander ook goed voor mijn paard kan zijn en hem/haar een goed leven kan geven.
Geld is niet alles, maar mijn verbintenis met mijn paarden is niet zo groot, dat ze voor een miljoen niet weg gaan.
En inderdaad, dan koop ik een ander, dat wil niet zeggen, dat ik niet van mijn paarden houd, maar dat ik er gewoon anders in sta, dan jij!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:10

Ik ben gewoon zelf echt heel erg aan mijn pony gehecht en ik zou me niet meer op die manier aan een ander paard hechten. Zelfde met de kat (ja erg he!!!) dat vind ik gewoon echt de tofste kat OOIT! Die zou ik nooit wegdoen. Terwijl ik eerder een kat heb gehad die ik wel weg heb gedaan toen ik ging verhuizen. Daar heb ik toen ook nooit over gezegd dat ik haar altijd zou houden, terwijl die zeker lief was en ik er echt wel van hield.

Mijn konijnen mag je trouwens wel alledrie hebben voor een miljoen :D En ik heb ook een konijn gehad die voor een miljoen niet weggegaan zou zijn, die ik voor meer dan 1000 euro aan haar kaak wilde laten opereren, maar de dierenarts zei dat ze dan geen goed bestaan meer kon leiden. Dus die heb ik moeten laten inslapen.

Het verschilt bij mij echt per dier, elk dier (zelfs een muis!) heeft een eigen persoonlijkheid, soms klikt dat super super goed en vind je het een hartstikke leuk dier, maar als iemand anders er ook goed voor kan zorgen heb je er geen probleem mee diegene blij te maken.

Als ik een ander paard had gehad, had ik daarmee waarschijnlijk niet de band die ik nu met Tirzah heb en was hij wel weggegaan voor een miljoen (of minder ;) )

@ Tendance: ik zoek juist een hele actieve hond die ik voor lange ritten naast het paard kan meenemen en die dan ook goed gehoorzaam is... Maar ik heb nog 2 jaar om te beslissen of een border collie daar ideaal voor is of dat ik bijv. een andere herder, of een Saluki (of hoe schrijf je dat ) neem. Maargoed, beetje off topic dit :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:13

Semmerd schreef:
Nou echt niet!
En als ik al me geld in me zak wil stoppen,had ik niet aan een paard moeten beginnen..

En by the way.. Een miljoen voor je paard krijgen en dan "maar" een ander paard kopen?

Wat heb je dat toch mooi verwoord.....
(laat ons dan maar een andere mening hebben)
Laatst bijgewerkt door _PatriciaH op 31-07-11 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:14

Ik snap echt werkelijk niet, dat mensen vinden/denken, dat mensen, die hun paard wel voor een miljoen of minder verkopen ook minder van hun paarden houden.
Dit is namelijk zeer zeker niet het geval.

Voor mij persoonlijk is een paard iets anders dan een huisdier. Ik heb er een andere band mee, dan met mijn hond bijvoorbeeld. Ik zie mijn paard als mijn beste teammaatje, maar niet als 1 van mijn kinderen, terwijl mijn hond me wel dit gevoel geeft.
Soms neem je afscheid van een teammaatje, omdat dit voor 1 van beiden of voor beiden beter is. Beiden vindt je als je dat wilt wel een nieuw teammaatje weer. Zo is het, hoe ik het zie!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:14

Zoek schreef:
Semmerd schreef:
Nou echt niet!

Wat heb je dat toch mooi verwoord.....

Ik vind er niets moois aan. Iemand verwijten, dat hij of zij zijn paard als een wegwerpartikel ziet? Kom op zeg!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:21

Hoezo verwijten, dan verwijt je ons ook omdat wij onze dieren niet zomaar weg kunnen doen? voor mij zijn mijn dieren mijn alles, ik wil geen kinderen en dat is voor vele ook niet te begrijpen want ik heb er helemaal niets mee, maar mijn hond is me net zoveel waard als mijn paard. Mijn hond is de hele dag bij me dat is het enige verschil maar de liefde die ik van hem krijg maar ook van m`n paard als ik daar ben is even veel ze houden allebei even veel van mij want ze weten niet beter. Iedere keer krijg ik een lekkere knuffel of het nu van onze staff is of van ons paard is ze geven ieder hun eigen liefde en als ik ze beide weg doe ja dan geven ze beide de liefde weer aan een ander maar waarom verschil tussen paard of hond???

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:31

Oeee woo woo!
Rustig aan zeg, dat zeg ik niet én bedoel ik niet!
Dat was mijn mening en ik veroordeel niemand!(ik heb trouwens niet eens 41 pagina's lang gelezen en puur op de vraag "Gaat jou paard/pony weg voor een miljoen" )

Er word wel gezegt Nou geef mij maar 1 miljoen dan koop ik er wel een ander mee..
Nou dat komt voor mij over als nou dan kopen we wel een ander.. Dat vind ik erg "wegwerp artikel" gesproken. Ik vind niet dat je dat zo kan doen,maar dat is dus ook MIJN menig.
Mijn paard is wel mijn alles en mijn hond trouwens ook.

Maar dat is MIJN mening ik snap best dat sommige dat niet zo zien en dat is toch prima?
Het lijkt eerder of mij nu dingen verweten worden..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:33

Ik verwijt jouw niets. Daar zul je me ook niet op kunnen betrappen, behalve dat ik je verwijt, dat jij dingen zegt, die niet waar zijn. Dat je de paarden niet verkoopt moet je namelijk helemaal zelf weten daar heb ik niets over te zeggen en zou ik ook niet doe. Dat heb ik ook al eerder gezegd, maar heb daarbij gezegd, dat ik ze wel weg zou doen.
Voor mij zit er tussen de paarden en hond een heel groot verschil! Paarden zie ik als mijn maatjes en hond bijna als een kind!
Dat jij geen kinderen wil, dat moet je ook zelf weten, ook daar ga ik oordeel over vellen. Zelf heb ik geen kinderen, hoop dat ze er komen, maar weet het nog niet zeker en ook daar hoeft niemand me om te veroordelen.