Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:52

Nou als iedereen die een brief van dat incassobedrijf niet betaald en een klacht in zal dienen lijkt me dat het incassobureau er snel mee op zal houden.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:55

MISTRAL94 schreef:
PEET_G schreef:
Beetje bizar dat ze bij de 1 een hoop heisa maken niet digitaal op kunnen zeggen, niet reageren op aangetekende brieven en een ander kan probleemloos opzeggen maar krijgt alsnog het blad gewoon toegestuurd......

Als je op mij doelt, ik had schriftelijk opgezegd (niet aangetekend) toen hebben ze niet gereageerd en vervolgens geld afgeboekt. Daarna heb ik een boze mail gestuurd dat dit niet de bedoeling was en kreeg ik een reactie terug dat niet aangetekend opzeggen de bedoeling was. Daarna heb ik een mail gestuurd dat wettelijk gezien dit niet mag en ik heb er niets meer van gehoord. Misschien sta ik wel op de nominatie hoor voor een brief van het incassobureau. Maar ze komen maar. Ik vind het wel erg jammer dat ze al zo lang deze praktijken kunnen uitvoeren zonder dat hier van hogere hand actie wordt ondernomen.

Daarmee hebben ze indirect al en bevestiging terug gestuurd dat ze verzoek tot opzegging gelezen hebben(of de eerste of de tweede keer), aangezien ze je verwijzen naar aangetekend opzeggen. Ik zou dat iig goed bewaren mocht je het ooit nodig hebben.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 23-05-10 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Re: Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:59

Ze heeft iets geschreven in de trant van u dient schriftelijk op te zeggen zoals vermeld staat in het blad oid. Dus ze hebben niet indirect bevestigd dat mijn opzegging binnen was. Maar goed als ze het voor willen laten komen dan doen ze dat maar! Ik vind het helemaal prima, gezien het aantal negatieve reacties.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:03

MISTRAL94 schreef:
Ze heeft iets geschreven in de trant van u dient schriftelijk op te zeggen zoals vermeld staat in het blad oid. Dus ze hebben niet indirect bevestigd dat mijn opzegging binnen was. Maar goed als ze het voor willen laten komen dan doen ze dat maar! Ik vind het helemaal prima, gezien het aantal negatieve reacties.

Een stukje terug heb ik ene link geplaatst over een IT jurist die hier een artikel over heeft geplaatst.(algemeen opzeggen)
mocht je hem niet kunnen vinden stuur maar even een pb.
Citaat:
Ze heeft iets geschreven in de trant van u dient schriftelijk op te zeggen zoals vermeld staat in het blad oid.

Daarmee geven ze aan dat ze jouw mail hebben tot opzeggen hebben gelezen. Dit kan je eventueel gebruiken mocht je het echt voor laten komen.
Het schriftelijk opzeggen met onnodige kosten kan als bezwaarlijk worden gezien. (ben geen jurist) en volgensmij is het bij een aantal ook niet de garantie geweest dat daarna de problemen waren opgelost.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 23-05-10 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:07

Eigenlijk te zot voor woorden dat ze zo'n plaat voor hun kop hebben!
EN dat er idd nog niet ingegrepen is door 1 of andere organisatie! Is er niet zoiets als een toezichthouder in deze sector?
Dat heb je bij de banken, de telecombedrijven enz enz.....
Is er helemaal geen geschillencommissie of zoiets?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:12

Blad April is hier gisteren binnengekomen.
Geen maart gehad en ook geen reactie meer op mijn mailtjes dat maart en april nog niet binnen waren.

Idd, wat een flutblad is april.
Durven nog te adverteren met: Dikker dan ooit! Het zijn nog maar 45 blz en dan begint het hondengedeelte. Vroeger kreeg ik Horsimo's van meer dan 90 blz. dik!

En dan die fouten in de artikelen. Bij het longeergedeelte hebben ze het zelfs over: Als je je paard met zadel longeert, moet je opletten dat de sporen niet langs zijn flanken klapperen. SPOREN?! Stijgbeugels zul je bedoelen!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:13

MISTRAL94 schreef:

je hebt PB ;)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:13

reiziger schreef:
Ik heb ook de 39,50 laten storneren, en de automatische incasso laten intrekken door de bank.
Het Aprilnummer heb ik nog niet ontvangen.

Omdat ik geen gedoe verder wil, wil ik mijn abonnement opzeggen. Maar naar welk adres moet je een brief sturen? Weet iemand dat? Publiforce bestaat toch niet meer?

ik denk dat het niet verstandig is om te storneren vóórdat je je abbo hebt opgezegd of hen in gebreke hebt gesteld. Dan moet je nl. gewoon betalen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:14

De stand tot zover;

Citaat:
Lijst voor protestactie Radar:
Kehdra
Jesskn
IngridB
dammie1
neutje
Angela_
texelse
bey
Isabonny

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:16

reiziger schreef:
Ik heb ook de 39,50 laten storneren, en de automatische incasso laten intrekken door de bank.
Het Aprilnummer heb ik nog niet ontvangen.

Omdat ik geen gedoe verder wil, wil ik mijn abonnement opzeggen. Maar naar welk adres moet je een brief sturen? Weet iemand dat? Publiforce bestaat toch niet meer?

Op de site Horsimo.nl staat dit adres:
Horsimo
Kelvinring 44
2952 BG Alblasserdam

Dit staat echter niet in het blad?

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:21

Astrid heeft mij toen verteld dat alle leden een brief zouden krijgen waarin zou worden aangekondigd dat het blad duurder zou worden per Augustus 2010.
Is er eigenlijk al iemand die zo'n brief gehad heeft???
Ben namelijk wel benieuwd of er een adres instaat.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:23

Nee geen brief gehad

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:23

Per augustus 2010?
Dan zijn ze flink op tijd met de incasso's......

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:25

Haha ja behoorlijk, maar goed mijn abo geld werd 7 maanden voor aflopen afgeschreven, dus ze houden wel van op tijd afschrijven. En ook ik had geen automatische incasso verleend aan ze.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:27

Even een paar dingetjes die ik terug zag in posts van jullie:

Een aangetekende brief kan wel naar een postbus, dan stoppen ze gewoon een briefje in de postbus waarop staat dat er een aangetekende verzending klaarligt die ze af moeten halen.
Verder zegt iemand dat storneren voordat je opgezegd hebt niet slim is: Wel als er veel te vroeg en veel te veel geïncasseerd wordt, dat mag niet en door te storneren ben je je geld niet kwijt. Zeker niet als ze zelf zeggen dat ze pas per augustus 2010 het geld omhoog gooien. Daarnaast is de opzet en inhoud van het blad dermate gewijzigd zonder kennisgeving vooraf, dat je echt direct van je abonnement af kunt als je dat wilt. Ze horen je daar de kans toe te geven, als ze dat niet doen, lappen ze wederom regels aan hun laars.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:32

Daar heb je helemaal gelijk in, kleinvosje. Als ze te vroeg incasseren, mag je storneren.
Maar het abonnementsgeld is nu al verhoogd, zie colofon. In hun algemene voorwaarden staat ook dat ze het alleen maar in het blad zelf hoeven te vermelden als het abonnementsgeld omhoog gaat. Beetje rare regel lijkt mij, maar goed.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:37

beantsje schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in, kleinvosje. Als ze te vroeg incasseren, mag je storneren.
Maar het abonnementsgeld is nu al verhoogd, zie colofon. In hun algemene voorwaarden staat ook dat ze het alleen maar in het blad zelf hoeven te vermelden als het abonnementsgeld omhoog gaat. Beetje rare regel lijkt mij, maar goed.

Ze zetten het wel in het blad, maar wat zegt de wetgeving hierover?
Iemand die hier in thuis is?
Ze staan niet boven de wet, ook al hebben ze allemaal leuke regels.

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:38

Ze vermelden alleen in colofon dat de verzendkosten 39.95 zijn voor verzending in nederland? Of mag je dat ook rekenen tot het vermelden dat de abonnementsprijs omhoog gaat?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:40

Precies PEET_G, ze zetten het gewoon in de colofon, dat is niet melden dat het abo-geld omhoog gaat. Daar zouden ze een apart artikeltje aan moeten wijden. Ze hebben ook niet op voorhand verteld dat de inhoud van het blad zou wijzigen, terwijl dat ook hoort. Dat is allemaal bij wet vastgelegd, weet alleen niet welke wetboeken dat zijn...

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:44

Ik heb het idee dat de mensen die een beetje van zich afbijten en de juiste (wet)regeltjes per mail doorgeven zonder problemen van hun abonnement afkomen omdat ze weten dat ze het never gaan winnen bij een rechter. ze proberen de mensen af te schepen met wat regeltjes van hun en kijken of dit voldoende is.

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:45

Ik schrijf alle punten die voorbij komen op, mocht ik geen reactie krijgen aankomende week dan maak in een nieuwe mail die ik gewoon dagelijks ga versturen naar alle vindbare emailadressen die ik kan vinden.

Begin er nu een beetje pissig om te worden, als ik alles zo lees lappen ze alle regels aan hun laars!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:46

Inderdaad, ze maken gebruik van de onwetendheid van mensen. Heel slim van ze, maar lang leve fora als bokt!

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:47

PascalB schreef:
Ik heb het idee dat de mensen die een beetje van zich afbijten en de juiste (wet)regeltjes per mail doorgeven zonder problemen van hun abonnement afkomen omdat ze weten dat ze het never gaan winnen bij een rechter. ze proberen de mensen af te schepen met wat regeltjes van hun en kijken of dit voldoende is.

Als iemand die wetregeltjes heeft, dus welk artikel het is in het burg. wetboek dan zou ik het fijn vinden als ze nog even hier gemeld worden!
Die van het digitaal opzeggen is:
Artikel 6:267 van het Burg. Wetboek

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:52

PEET_G schreef:
Als iemand die wetregeltjes heeft, dus welk artikel het is in het burg. wetboek dan zou ik het fijn vinden als ze nog even hier gemeld worden!
Die van het digitaal opzeggen is:
Artikel 6:267 van het Burg. Wetboek

Nog even een quote uit de link die ik hier eerder heb geplaatst

"Als je het abonnement echter "langs elektronische weg" afsluit, dan staat er in de wet (art. 6:267 BW) dat je langs diezelfde weg het contract ook weer kunt ontbinden. Alleen, "ontbinden" is een speciaal geval: dat doe je als je opzegt wegens wanprestatie en dergelijke. Voor gewoon opzeggen staat nergens in de wet dat dat langs elektronische weg kan. Dit heeft me altijd verbaasd, en ik verdedig dan ook dat je ook gewone opzeggingen langs dezelfde weg moet kunnen doen als de "speciale" opzegging die ontbinding heet. Tot dusverre heeft niemand het bij de rechter durven proberen."
Bron http://www.security.nl/artikel/30857/1/ ... en%3F.html

Ontbinden moet wel lukken onderhand:
* Blad steeds te laat ontvangen, of een maand helemaal niet.
* De inhoud van het blad zonder waarschuwing compleet is aangepast( 2 bladen samen voegen, terwijl het oorspronkelijk een paardenblad was)
* Zonder duidelijke aankondiging de prijs omhoog gooien.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 23-05-10 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:59

Ik ga nu naar stal maar mocht het moeilijk zijn om betreffende wetregeltjes te vinden dan wil ik vanavond wel ff googelen, kijken wat ik boven water kan krijgen.

Ik krijg wel het idee dat ontbinden normaal gesproken helemaal geen probleem moet zijn zoals PascalB en Kleinvosje al aangaven....