Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MISTRAL94 schreef:PEET_G schreef:Beetje bizar dat ze bij de 1 een hoop heisa maken niet digitaal op kunnen zeggen, niet reageren op aangetekende brieven en een ander kan probleemloos opzeggen maar krijgt alsnog het blad gewoon toegestuurd......
Als je op mij doelt, ik had schriftelijk opgezegd (niet aangetekend) toen hebben ze niet gereageerd en vervolgens geld afgeboekt. Daarna heb ik een boze mail gestuurd dat dit niet de bedoeling was en kreeg ik een reactie terug dat niet aangetekend opzeggen de bedoeling was. Daarna heb ik een mail gestuurd dat wettelijk gezien dit niet mag en ik heb er niets meer van gehoord. Misschien sta ik wel op de nominatie hoor voor een brief van het incassobureau. Maar ze komen maar. Ik vind het wel erg jammer dat ze al zo lang deze praktijken kunnen uitvoeren zonder dat hier van hogere hand actie wordt ondernomen.

MISTRAL94 schreef:Ze heeft iets geschreven in de trant van u dient schriftelijk op te zeggen zoals vermeld staat in het blad oid. Dus ze hebben niet indirect bevestigd dat mijn opzegging binnen was. Maar goed als ze het voor willen laten komen dan doen ze dat maar! Ik vind het helemaal prima, gezien het aantal negatieve reacties.
Citaat:Ze heeft iets geschreven in de trant van u dient schriftelijk op te zeggen zoals vermeld staat in het blad oid.
MISTRAL94 schreef:Ze heeft iets geschreven in de trant van u dient schriftelijk op te zeggen zoals vermeld staat in het blad oid. Dus ze hebben niet indirect bevestigd dat mijn opzegging binnen was. Maar goed als ze het voor willen laten komen dan doen ze dat maar! Ik vind het helemaal prima, gezien het aantal negatieve reacties.
reiziger schreef:Ik heb ook de 39,50 laten storneren, en de automatische incasso laten intrekken door de bank.
Het Aprilnummer heb ik nog niet ontvangen.
Omdat ik geen gedoe verder wil, wil ik mijn abonnement opzeggen. Maar naar welk adres moet je een brief sturen? Weet iemand dat? Publiforce bestaat toch niet meer?
reiziger schreef:Ik heb ook de 39,50 laten storneren, en de automatische incasso laten intrekken door de bank.
Het Aprilnummer heb ik nog niet ontvangen.
Omdat ik geen gedoe verder wil, wil ik mijn abonnement opzeggen. Maar naar welk adres moet je een brief sturen? Weet iemand dat? Publiforce bestaat toch niet meer?
beantsje schreef:Daar heb je helemaal gelijk in, kleinvosje. Als ze te vroeg incasseren, mag je storneren.
Maar het abonnementsgeld is nu al verhoogd, zie colofon. In hun algemene voorwaarden staat ook dat ze het alleen maar in het blad zelf hoeven te vermelden als het abonnementsgeld omhoog gaat. Beetje rare regel lijkt mij, maar goed.
PascalB schreef:Ik heb het idee dat de mensen die een beetje van zich afbijten en de juiste (wet)regeltjes per mail doorgeven zonder problemen van hun abonnement afkomen omdat ze weten dat ze het never gaan winnen bij een rechter. ze proberen de mensen af te schepen met wat regeltjes van hun en kijken of dit voldoende is.
PEET_G schreef:Als iemand die wetregeltjes heeft, dus welk artikel het is in het burg. wetboek dan zou ik het fijn vinden als ze nog even hier gemeld worden!
Die van het digitaal opzeggen is:
Artikel 6:267 van het Burg. Wetboek