Tibeella schreef:Even een update van onze aanwinst. Proberen om een foto te plaatsen maar lukt me dus niet.
Is wel een lang verhaal en misschien weet iemand raad…
Paardje was braaf en vriendelijk tot… heb hem in de 2 weken dat hij bij ons elke dag aan de hand genomen, eens aan de longe gezet met longeersingel om, los in de paddock en 1x onder het zadel want dochterlief wou haar paard toch even kort rijden. We willen hem de tijd geven want zo een verhuis brengt toch wel stress.
Vrijdag wou ze er terug even op… het aankomen met zadeldekje was al genoeg om een heftige reactie uit te lokken, bijten en slaan. Uiteindelijk gelukt maar wat een gevecht. Eenmaal zadel erop en losjes gesingeld niets meer aan de hand. Super braaf, wou graag werken, oortjes naar voor en gaan. Bleef mooi in zijn werk zelfs al ging de grootste clown van de stal er een aantal keer vandoor. Zondag was al helemaal een ramp. Heeft zich tot 2x toe los getrokken en na borstelen en rond wandelen maar terug op stal gezet. Hij wou zelfs slaan bij het opleggen van zijn deken naar mijn dochter. Even kort geweest en liet het bij mij dan wel toe. Niet van harte maar toch. Pfffff paard werd goedgekeurd met rx van benen door eigen DA. Geen foto’s hals en rug want vertoonde klinisch geen enkel teken van een rug probleem. Duwen op rug vind hij niet erg maar zijn buik aanraken vindt hij niet zo fijn.
Hij eet en drinkt goed en krijgt meer dan voldoende ruwvoer. Staat op een relax mix met luzerne en havervrij wat hij bij vorige eigenaar ook kreeg. Voetjes geven doet hij braaf, achteruitlopen op commando doet hij ook zonder tegenwerken en rolt zich graag als hij los is.is het pijn, gedrag, testen??? Donderdag komt de osteopaat want boos maken op hem wil ik niet zolang zijn reactie door pijn zou kunnen komen. We begrijpen niet waaruit het zou kunnen komen? Vooral omdat hij het de eerste keren allemaal braafjes toe liet. Lang verhaal maar wou het hier toch even kwijt
Ik denk dat je er goed aan doet om de dierenarts te laten kome en om hem te testen op maagzweren. Verhuizen kan ongemerkt stress met zich meebrengen en dat kan zich uiten in dit gedrag, al is het wel heftig. Ik zou met zo'n heftige reactie ook niet eerder de osteopaat laten komen, je wil neit dat ie je paard gaat behandelen als hij zoveel pijn heeft. Een goede osteo zou dat ook zeggen denk ik.