Met contragalop bedoel ik niet dat die verkeerd aanspringt. Hij springt aan in de juiste galop, gaat dan op de diagonaal en daarna weer verder op de hoefslag in contragalop. Het is een oefening bij de proeven voor 5 jarigen.
Ik zou niet zover gaan om niet meer bij m'n trainer te lessen. Hij zorgt heel goed voor de paarden, ook die van pensioenklanten. Hij maakt geen onderscheid of dat het zijn paarden zijn of die van pensioenklanten. En hij doet ze in de winter elke dag een aantal uur op de paddock. Dat is hier in de buurt een uitzondering. Meestal moet je ze zelf laten "de benen strekken". Ik zal hem nog eens vragen wat voor prijs hij in gedachten heeft. Zes maanden geleden zei hij 30k voor een buitenstaander, minder voor mij. 4 maanden geleden zet hij het paard online aan 25k. Misschien bedoelt hij met die advertentie excl btw, dan heeft hij niet gelogen. Of misschien is hij vergeten dat hij 6 maanden geleden 30k gezegd heeft. Heeft hij de advertentie geplaatst aan 25k. En denkt hij dat hij 25k voor buitenstaanders gezegd heeft tegen mij en wil hij er nu 30k vraagprijs voor. Het zijn dus allemaal veronderstellingen, die ik met hem ga uitklaren. Maar wou hier gewoon eens vragen naar wat jullie vinden van het verhaal (omdat ik hier nog niet ervaren in ben) en of het gebruikelijk is om in de advertentie te adverteren met een prijs excl btw zonder er ergens iets van de in de advertentie te vermelden.
@Jet en @Veronica2 Nee ik rijdt nog geen wedstrijden met m'n huidig paard. Die is er niet voor geschikt, is al wat ouder en fysiek niet meer 100%. Ik zou heel graag een leermeester kunnen kopen, maar helaas past dat helemaal niet binnen mijn budget. Die zijn toch meestal +50k en dat heb ik niet. Ofwel moet je dan een ouder paard kopen, maar ik heb met een aantal oudere leermeester al vaak gelest, maar sindsdien is er al 1tje van dood (een 13 jarige die op dat moment te koop stond voor 50k) en dan een andere leermeester van 18j waar ze 60k vragen, omdat ik regelmatig met het paard les, weet ik dat hij zeer regelmatig geïnfiltreerd wordt, dus niet meer zuiver loopt. Dus ik vrees gewoon dat leermeester heel erg boven mijn budget vallen, ofwel zijn het oudjes (waar ze soms ook heel veel voor vragen) maar dan zit ik met 2 senior paarden.
@Asjemenou Ik zou toch graag voor de hogere winstpunten gaan. Ik denk ook dat als hij er zoveel vraag naar had op wedstrijd, hij allang verkocht was.
@MyWishMax Het paardje was oorspronkelijk niet boven m'n budget. Maar nu die trainer zegt dat de prijs gestegen is, is die vraagprijs wel boven m'n budget. Maar ik zou hem idd niet als slechterik wegzetten, want er zijn veel dingen die ik idd nog niet gevraagd heb en zelf ingevuld heb. Zal dit binnenkort met hem bespreken.
@Farjen, Zijn wedstrijdresultaten kan ik online vinden. ik laat hem zeker ook keuren. Klinisch en RX. En ook bloed afnemen, want heb gehoord dat ze ook een paard kunnen verdoven. Ik weet enkel niet of alles altijd traceerbaar is? Nu, ik denk niet dat hij hem verdooft want dan zou hij dat al een jaar moeten doen, maar ik wil toch zeker bloed afnemen.
@Earth, heel erg bedankt. Maar ik zit helaas niet in het oosten.
@Kendra : ik denk dat het nogal zal opvallen als er ineens iemand anders interesse heeft, als er in 6 maanden nog niemand komen kijken is. Dan denk ik dat hij zal weten dat het een kennis is van mij. De paardenwereld is dan ook heel klein.
Alleszins al heel erg bedankt iedereen voor alle adviezen!