Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kiwiaa schreef:Mij werd aangeraden om de helft te betalen voor transport, en de helft als hij thuis is. Nu vond ik dat zelf best raar, aangezien ik als verkoper niet mijn paard zou meegeven met transport naar het buitenland als ie niet volledig betaald is. De verkoper liet iig ook weten dat hij het paard niet op transport zet voor hij betaald is. Voor mij was dat geen minpunt of verlies van vertrouwen, maar heb begrepen dat er toch wel wat mensen zijn die dit nooit zouden doen als koper en het paard daarop zouden laten staan
c_alsemgeest schreef:Ik vind als koper gewoon direct overmaken via de bank in het bijzijn van de verkoper gewoon de handigste manier.
Kunnen ze ook meteen op mijn telefoon zien dat het daadwerkelijk overgeschreven is. Hebben we toevallig dezelfde bank, staat het er bij hun ook meteen op.
(Ook voor grotere bedragen, dat kan je dan door je bank eenmalig laten ophogen zodat je het direct kan overmaken ter plekke).
Ik doe dat dan direct na goed keuring op de kliniek, krijg het door beide getekende koopcontract mee en zij een eigen exemplaar, en neem dan meteen het paard mee.
Dus ook geen verder risico voor beide partijen imo.
Voor mij geldt eigenlijk... als ik een verkoper al niet genoeg vertrouw om er geld naar over te maken, vertrouw ik het ook niet genoeg om er een paard van te kopen
StalDiefdijk schreef:Kiwiaa schreef:Mij werd aangeraden om de helft te betalen voor transport, en de helft als hij thuis is. Nu vond ik dat zelf best raar, aangezien ik als verkoper niet mijn paard zou meegeven met transport naar het buitenland als ie niet volledig betaald is. De verkoper liet iig ook weten dat hij het paard niet op transport zet voor hij betaald is. Voor mij was dat geen minpunt of verlies van vertrouwen, maar heb begrepen dat er toch wel wat mensen zijn die dit nooit zouden doen als koper en het paard daarop zouden laten staan
Ik heb ze ook niet op transport naar het buitenland gezet voordat het geld op mijn rekening stond. Daardoor wel wat stress en vertraging, maar ik durfde het anders niet aan. Zie je paard maar eens terug te halen, als er uiteindelijk niet betaald wordt....
Earth schreef:Getup schreef:Nog mensen kijkafspraken deze week ?
Niets gepland nog, maar lesklant is gisteren bij eentje wezen kijken. Die was gewoon kreupel in draf, ik snap niet dat mensen dat te koop aanbieden. Ik was er niet bij, maar zag het in de verkoopfilmpjes al
Padoertje schreef:Earth schreef:
Niets gepland nog, maar lesklant is gisteren bij eentje wezen kijken. Die was gewoon kreupel in draf, ik snap niet dat mensen dat te koop aanbieden. Ik was er niet bij, maar zag het in de verkoopfilmpjes al
Ja, sommige filmpjes zijn echt om te janken. Nu is de kwaliteit niet altijd top wat niet ten goede komt aan het dier. Dan hoop je in het echt dat het beter is, maar in dit geval dus eigenlijk heel sneu. Ik vraag me dan ook gelijk af of zo'n dier dan gewoon getraind wordt, terwijl het 'pijn' heeft.
Kimberly_83 schreef:Daarnaast twijfel ik om te gaan kijken bij een handelaar in Wijdewormer die heeft een portugese merrie van 8 staan
Evamarie schreef:Ja idd, zo te horen is dat het type paard wat je zoekt. Vergelijken is altijd goed. Leuk, succes!
Iemand geeft mij het advies voortaan met PayPall te betalen, dat is een meer veilige weg dan gewoon via de bank. Ik ga dat even uitzoeken.