balance schreef:ik had inderdaad spraakherkenning aanstaan. Slim idee dat van inbrekers die bang van paarden zijn. Hoewel mijn paarden erg vriendelijk zijn naar iedereen maar het zal vast helpen als je er bang voor bent.
Ik vermoed trouwens dat iemand met slechte intenties snel wordt opgepikt door een paard daar zijn ze sensitief genoeg voor. En of ze dan nog vriendelijk zijn dat weet ik niet.
Warm houden, die pipoppas. Ik vind het moeilijk om betrouwbare oppas te vinden. Iemand die oog voor paarden heeft en er ook daadwerkelijk aan voelt of ze niet te dik worden etc.
Ik heb een paddock achter mijn huis waar een paard en een mini staan die snel dik worden.
Pasgeleden was hun hooi (op rantsoen) op en stond de grootste te gapen.
Dan schrik ik weer dat mijn man dat gewoon niet ziet.
Overigens heeft de grootste merrie zich de kleine toegeëigend en krijgen ze daardoor allebei ruim voldoende beweging.
Af en toe moet ik ze even scheiden als ik zie dat de mini teveel in de benen is gezet.
Maar ik wil jouw topic niet kapen.
Kaap gerust, alleen maar leuk om ervaringen van anderen te lezen. Ja, mijn man hier doet ook erg zijn best als ik er niet ben, maar hij zal het pas opmerken als een paard niet eet. Of blijft liggen. Dat doet hij wel trouw, mij een hartaanval bezorgen door te zeggen dat er eentje ligt. Dat doen ze namelijk niet zo vaak en dan ben ik gelijk terug in de stuk of tien koliekaanvallen van Callas in het begin en die ene keer dat ze op straat ging liggen platuit en niet meer op wilde staan. brrr. Dus ja, Pippas ben ik erg blij mee.
En ja, veel mensen zijn bang voor paarden. En schrikdraad! Ik herinner me nog de bange postbode op een van mijn filmpjes, alleen omdat Callas over het draad keek.
En idd is het bijhouden van paarden iets waar je oog voor moet hebben. Zoals jij dan de meisjes weer even uit elkaar haalt omdat ze te veel voor elkaar zijn etc. Dat kun je alleen zien als je er dagelijks veel tijd in steekt en ... van ze houdt.