[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 15:46

balance schreef:
:)* ik had inderdaad spraakherkenning aanstaan. Slim idee dat van inbrekers die bang van paarden zijn. Hoewel mijn paarden erg vriendelijk zijn naar iedereen maar het zal vast helpen als je er bang voor bent.
Ik vermoed trouwens dat iemand met slechte intenties snel wordt opgepikt door een paard daar zijn ze sensitief genoeg voor. En of ze dan nog vriendelijk zijn dat weet ik niet.

Warm houden, die pipoppas. Ik vind het moeilijk om betrouwbare oppas te vinden. Iemand die oog voor paarden heeft en er ook daadwerkelijk aan voelt of ze niet te dik worden etc.
Ik heb een paddock achter mijn huis waar een paard en een mini staan die snel dik worden.

Pasgeleden was hun hooi (op rantsoen) op en stond de grootste te gapen.
Dan schrik ik weer dat mijn man dat gewoon niet ziet.
Overigens heeft de grootste merrie zich de kleine toegeëigend en krijgen ze daardoor allebei ruim voldoende beweging :+.
Af en toe moet ik ze even scheiden als ik zie dat de mini teveel in de benen is gezet.
Maar ik wil jouw topic niet kapen ;).

Kaap gerust, alleen maar leuk om ervaringen van anderen te lezen. Ja, mijn man hier doet ook erg zijn best als ik er niet ben, maar hij zal het pas opmerken als een paard niet eet. Of blijft liggen. Dat doet hij wel trouw, mij een hartaanval bezorgen door te zeggen dat er eentje ligt. Dat doen ze namelijk niet zo vaak en dan ben ik gelijk terug in de stuk of tien koliekaanvallen van Callas in het begin en die ene keer dat ze op straat ging liggen platuit en niet meer op wilde staan. brrr. Dus ja, Pippas ben ik erg blij mee.

En ja, veel mensen zijn bang voor paarden. En schrikdraad! Ik herinner me nog de bange postbode op een van mijn filmpjes, alleen omdat Callas over het draad keek.

En idd is het bijhouden van paarden iets waar je oog voor moet hebben. Zoals jij dan de meisjes weer even uit elkaar haalt omdat ze te veel voor elkaar zijn etc. Dat kun je alleen zien als je er dagelijks veel tijd in steekt en ... van ze houdt.

balance
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:01

Haha, daar kun je inderdaad van schrikken ja als hij je dat steeds meldt. Hier liggen ze veel en vaak. Gelukkig niet met koliek.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 16:14

balance schreef:
Haha, daar kun je inderdaad van schrikken ja als hij je dat steeds meldt. Hier liggen ze veel en vaak. Gelukkig niet met koliek.

Ik hoop dat die van mij in de toekomst ook gewoon wat vaker gewoon lekker gaan liggen voor een kwartiertje of zo. Dat het zo goed tussen hun gaat, dat dat kan. Ik geloof dat die rust er op dit moment nog niet is, en nu dan zeker door de vliegen vs Prins K. ;-)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 09:43

Net terug van een experimentele training met PrinsK ;-) In voorbereiding op het gaan rijden met hackamoor ben ik vanmorgen met het halster gaan sturen, gewoon op het erf, tussen bomen door, op het rijveld balkjes sturen en met de nieuwe rubberen teugels en mét vliegendeken.

Vliegendeken beetje tricky natuurlijk, want het is geen uitrijddeken dus heb ik de deken helemaal strak getrokken, pad erop, dat ging goed. De dekensingels waren wat lastiger, maar ik kon er omheen werken. Scheelt erg veel in de irritatie bij Prisca. Ik mag zeggen dat we in onze training niet door vliegen gedomineeerd werden en het was toch al erg zonnig. Dus ik ga sparen voor een vliegen uitrijddeken.

De rubberen gripteugels. Eng. Ik heb leren teugels en van die stoffen/kunststof springteugels. Leer wil ik niet meer en ik vond dat ook glad worden met de transpiratie van Prisca's hals. Ook zijn dat westernteugels en die zijn zo lang bij Prisca's korte pootjes dat ze er zowat op stapt en dat ze het vaak beschouwde als irritante vlieg tegen haar been. De springteugels vond ik te breed voor lekker in mijn handen en te kort voor haar hals. Deze rubberen teugels zijn erg zwaar, heel bizar, dat verwacht je niet. Met rijden merk je dat niet, maar ze lijken zelfs zwaarder dan leer. Ze zijn heel smal, bijna weer té smal. Daar had ik dan wel op gezocht, maar je weet dan toch eigenlijk niet hoe smal het is totdat je het in je handen hebt.
Maar grip is geweldig. Er zitten allemaal bolletjes in gedrukt als patroon en dat is super. Ook deze vind ik toch weer kort. Ik ben lang western gewend en alles lijkt dan zo kleuterig kort. Maar goed Prisca kan wel haar hals ermee strekken, dus het is lang genoeg. Maar ik vond het eng. Want precies als met bit, zit ze vooral vast op links en dan moet ik toch trekken, niet normaal, ik heb zelfs met twee handen moeten trekken. Met bit is dat soms ook zo erg, dus kennelijk maakt het niet uit bij Prisca, en dat bevestigt dan wel mijn theorie dat een bit in gewone situatie bij haar dus geen ruk uitmaakt en ik net zo goed bitloos kan gaan rijden want ik moet net zo hard trekken. Het lijkt me alleen voor haar fijner om niet in haar mond getrokken te worden. Verder vond ik het super gaan en heb ik erg veel goede hoop voor de hackamoor. Achterwaarts is wel een enorm dingetje op het halster, maar dat is mooi om te kijken hoe het dan met hackamoor zal gaan. Maar omdat ik dus zo moest trekken, had ik het idee dat ik die rubberen teugels zou gaan breken. Dat is nog even tussen mijn oren om daar vertrouwen in te hebben.

Verder ook experimenteel is dat ik tijdens deze afwezigheid van Prisca de andere niet in hun boxen heb opgesloten. Om eens te kijken hoe Callas met de verlatingsangst omging. Er was wel degelijk onrust, meer hinniken, maar omdat ik op het erf aan het sturen was, zag ze ons telkens weer en was het ok. Q en P hebben er weinig last van. Althans die zijn niet zo expressief als Callas. Toen ik dan nog even op het rijveld ging oefenen, was er wel meer hinnik, maar toen ik terugkwam was Callas niet bezweet en ademde niet versneld of zo. Dus dat gaat ook steeds beter.

Dus gripteugels, goede grip, eng om er vertrouwen in te hebben, wel kort maar ok en smal geen last meer van gehad.
Uitrijdvliegendeken moet ik zeker gaan doen, geef zoveel meer rust.
Bitloos goede hoop!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 10:17

Maar, waarvoor moet je zo hard trekken aan de teugels dan? Sturen?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 10:24

Sintara schreef:
Maar, waarvoor moet je zo hard trekken aan de teugels dan? Sturen?

O dat kan indd niet duidelijk zijn, ja sturen. Echt bizar. Prisca is enorm tank. Heeft een speknek waar geen beweging in zit en als haar richting x is, dan moet je van goede huize komen om het y te maken. En dan lijkt ze naar rechts daar minder problemen mee te hebben.

Ik zal volgende keer mijn gopro omdoen en het laten zien. Ik heb echt nog nooit zoiets meegemaakt.

Ik vond altijd wel, zoals met al die paarden testen toen ik in Fr vorig jaar op zoek ging naar paarden, dat ze erg hard in hun mond waren. ik vond dat opvallend. Van draver tot trekpaard, letterlijk trekpaard, want sturen is geen pinkjeswerk zoals met Callas maar echt je hand heel ver uitbrengen en ook moeten trekken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:09

Ik ken heel wat paarden die je niet kunt sturen op teugel. Want teugels besturen in de dressuur alleen de hals houding (stelling) en niet de rest van het paard.

De rest stuur je op zit en been. Reageert ze daar niet wat beter op?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:11

Trekpaard is wel gebouwd om alles in die nek op te vangen en in te zetten om last te trekken. Flexen of inbuigen is geen eerste reflex oplossing en ook moeilijker met zo'n dikke nek (met of zonder spekjes teveel, deel is stomweg bouw die in de weg zit). Valt voor een deel wel te trainen, maar dat is echt 1000+x herhalen en om te beginnen is dat met stomweg er naast staan en dus lesje grondwerk van maken. Zeker totdat je over die neiging heen bent en reflex inbuigen er echt goed inzit, zou ik echt niet eens denken over een hack. Hack geeft nl weinig opzij stuur en dat heb je juist nodig, paard dat niet makkelijk inbuigt op echt lichte hulp en dus genoeg heeft aan druk van teugel op de hals aka neckreined kan sturen kan dan makkelijk stuurloos raken en dat is niet fijn rijden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 11:24

Sintara schreef:
Ik ken heel wat paarden die je niet kunt sturen op teugel. Want teugels besturen in de dressuur alleen de hals houding (stelling) en niet de rest van het paard.

De rest stuur je op zit en been. Reageert ze daar niet wat beter op?

eh, Sintara, kuiten en zit? Nee, daar heeft ze nog nooit van gehoord. Ze weet dat drijven harder betekent, maar daar stopt het ongeveer bij. Ze reageert niet op 1 kuit en het verschil van de plek van mijn kuit begrijpt ze ook niet. Op zit rijden heeft ook geen effect. Mogelijk dat als ik als een stuntrijder helemaal naast mijn zadel ga hangen dat ze dan uit haar evenwicht gebracht wordt en reageert, maar nee, dat komt allemaal niet over. Ook drijven met de zit voor wat meer vaart, kent ze niet.

Nu is dat ook allemaal helemaal niet belangrijk, want ik wil alleen ritjes rijden en wat klooien op het rijveld, maar sturen is toch wel handig ;-)

@Tamara, nee joh, dat gaat allemaal veel te ver met dit paard. Ze is al bijna 20. En ik wil alleen ritjes rijden en dat gaat prima want die paden zijn duidelijk, kan met losse teugel. Ga ik alleen op het erf of in de bak sturen, dan merk je dat ze dat helemaal niet begrijpt of geen zin in heeft. En omdat ik met bit net zo hard moet trekken als met halster, kan ik net zo goed bitloos gaan rijden, dan doe ik haar in ieder geval minder pijn.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:33

Ja maarja, aan teugels trekken is gewoon niet heel logisch/ intuïtief voor een paard als hulp om een bocht om te gaan.

Zeker als je met twee handen gaat trekken ga je enorm tegen zitten, en met gewicht en been de andere kant op sturen. Zelfs als ze dat niet kent zit je op deze manier fysiek in de weg.

Ik zou als ik jou was wijken van druk toch eens meepakken vanaf de grond, om je eenzijdige beenhulp en gewichthulp haar (bewust) aan te leren.. want onbewust is dat voor elk paard logisch, ze sturen elkaar ook weg met de druk - geen druk methode

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 11:46

Sintara schreef:
Ja maarja, aan teugels trekken is gewoon niet heel logisch/ intuïtief voor een paard als hulp om een bocht om te gaan.

Zeker als je met twee handen gaat trekken ga je enorm tegen zitten, en met gewicht en been de andere kant op sturen. Zelfs als ze dat niet kent zit je op deze manier fysiek in de weg.

Ik zou als ik jou was wijken van druk toch eens meepakken vanaf de grond, om je eenzijdige beenhulp en gewichthulp haar (bewust) aan te leren.. want onbewust is dat voor elk paard logisch, ze sturen elkaar ook weg met de druk - geen druk methode

druk geen druk deed ik ook met Western, en bij Callas werkte dat zo goed! Werken op de grond zie ik niet zitten met Prisca. Ze is echt zo'n enorme tank, zelfs op het platform met poetsen, is ze nul flexibel, begrijpt na een jaar nog steeds niet dat ze om moet. Ook als ik inloop met mijn lichaam, zoals de andere wel gewoon doen, gaat zij niet opzij. Mogelijk is ze dominant, maar ik denk dat ze gewoon zo tank is dat ze een beetje een plaat voor haar hoofd heeft. Ik heb wel eens wat geoefend met een stickje, dat vindt ze vreselijk. Daar is ze heel bang voor. Dan kan ik natuurlijk gaan desensibiliseren etc maar daar heb ik op dit moment geen energie voor.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 12:08

En dat ik terwijl ik dit hierboven zat te tikken, al een paar keer hoorde dat Erwin aan het rommelen was op de parkeerplaats en dat ik dacht dat het klonk als paardenvoeten en dat ik dat grappig vond dat hij zo klonk en dat ik het weer en weer hoorde en hem vroeg door het raam wat hij allemaal aan het doen was en dat er geen antwoord kwam en dat het toch wel erg klonk als paarden, maar dat dat toch echt niet kan want die staan in het land en dat ik dan toch maar ga kijken omdat je je onderbuikgevoel altijd moet volgen en dat je dan al je vier paarden gewoon rustig grazend op je erf terugvindt op weg naar hun boxen?????????? Dat we ze dan samen op stal zetten en naar het land lopen en verwachten dat ik het hek niet heb dichtgedaan en dat je dan het schriklint totaal verwoest vindt, met een afgebroken paal, meerdere schrikdraad ogen afgebroken, dikke stroomdraad die onder de grond doorgaat afgebroken, lint tot zeker 50m het land in getrokken? En dat je dan baalt omdat de camera die daar stond, uiteraard het niet doet sinds een paar dagen. En dat je dan terugrent naar stal om iedereen te controleren op de meest vreselijke wonden en dat het gelukkig allemaal goed is, maar dat Callas wel erg bezweet is en timide en we dus kunnen constateren dat zij in het draad heeft gehangen. De grote vraag is dan natuurlijk waarom. Heeft Q weer lopen dreigen en haar klem gelopen? We zullen het nooit weten. Drama.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:16

Tjonge toch. Dan baal je goed dat het niet op de camera is vastgelegd zeg.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 15:32

balance schreef:
Tjonge toch. Dan baal je goed dat het niet op de camera is vastgelegd zeg.
H

Ja vooral Erwin baalt als een stekker. Heeft ie eindelijk overal camera's, wil het ding niet bijladen.

En dat balen als een stekker ... We zitten al een uur op de noodstroomgenerator. Vette stroomstoring. Op internet zegt men dat men het aan het repareren is. We hebben ook al hulpdiensten horen rijden, maar we kunnen niet ontdekken wat er aan de hand is. Gaan ook niet kijken, want als er iets is hebben ze geen behoefte aan ramptoeristen. Dus deze tekst is geschreven op benzine ;-)

Wel grappig, toen de stroom uitviel, zei ik meteen, Nou nou Callas, je kunt het ook overdrijven :))

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:34

Oeh, niet leuk zulke fratsen. Gelukkig zijn de paarden zelf nog heel, op een gebutst ego van Callas na dan misschien..

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 15:53

Sintara schreef:
Oeh, niet leuk zulke fratsen. Gelukkig zijn de paarden zelf nog heel, op een gebutst ego van Callas na dan misschien..

Zeker Sintara, dat is het belangrijkst. Wat we allebei wel gelijk zeiden, is dat het fijn is dat alles breekt. Niet lollig voor ons, maar als het niet breekt, dan is de kans op wonden bij het paard wel erg groot. Ik denk dat het dankzij het breken van al het materiaal is, dat er geen gewonden zijn gevallen. Wel moet nog blijken hoe stijf Callas morgen is. Ze is in volle galop denk ik weggestierd, want het lint ligt tot halverwege de wei.
Waar we allebei ook errug blij mee zijn, is dat ze zelf naar huis zijn komen lopen. Toen ik ze dan vond op het erf en binnen heb gezet heb ik ze ook allemaal beloond met een lekkere bak eten. Brave paarden om naar huis te komen!

Wat we ervan leren is dat het dus niet goed is om je schriklint in een lus te hebben. Het onderlint ging bij de eindpaal verticaal en dan als bovenlint weer terug. Dit omdat we niet wilden knippen in zo'n tweehonderd meter rol. Ze is dus in het onderlint blijven hangen en is gaan rennen. Ze heeft zodoende het onderlint meegetrokken tot ze zelfs zo ver ging dat het door de lus het bovenlint ook meetrok. Als we het wel doorgeknipt hadden, dus met twee losse einden, dan had het bovenste lint gewoon blijven zitten en was het een barrière geweest voor de grote meiden en Q. Poupette had er dan wel uit gekund, maar dat had ze niet gedaan denk ik.

Dus gaan we zeker daar waar ze bij doorbreken van de heining op straat komen te lopen, kijken of we deze lus-fout niet nog een keer gemaakt hebben. En ik deel het bij dezen, zodat anderen ook weer wat aan deze ervaring hebben.

EDIT: Erwin zegt dat hij het bewust doet zo'n lus omdat als het ene lint stukgaat, er toch nog spanning blijft staan op het andere lint. Nu na deze ervaring maken we voortaal wel een doorverbinddraadje, maar dan een dun breekbaar stroomdraadje dat niet echt verbonden zit maar alleen geleid.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:01

Ja dat is erg braaf van ze. En inderdaad, laat de materialen maar breken :j

Mel heeft het laatst ook gehad, was per ongeluk alleen achter gebleven en ze heeft verlatingsangst. Dus die was in paniek door de draad gegaan, van stal weg zelfs. Dat arme paard functioneert niet meer op zo'n moment, heeft geen idee wat ze doet :(:) gelukkig had ze alleen een oppervlakkige schram, die weliswaar wat brandde maar meer kaal dan open was. Kusje erop en de volgende dag kon ze weer mee rijden ;) en ik knoop dat draadje dan wel, geen probleem

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 16:17

Sintara schreef:
Ja dat is erg braaf van ze. En inderdaad, laat de materialen maar breken :j

Mel heeft het laatst ook gehad, was per ongeluk alleen achter gebleven en ze heeft verlatingsangst. Dus die was in paniek door de draad gegaan, van stal weg zelfs. Dat arme paard functioneert niet meer op zo'n moment, heeft geen idee wat ze doet :(:) gelukkig had ze alleen een oppervlakkige schram, die weliswaar wat brandde maar meer kaal dan open was. Kusje erop en de volgende dag kon ze weer mee rijden ;) en ik knoop dat draadje dan wel, geen probleem

Ow arme Mel. Ik houd Callas nu al een aantal uur in de gaten, maar ze is nog geen hooi gaan eten. Ze staan nu de bij de stallen bij het hooi, omdat het land kapot is. Ze is toch wel erg onder de indruk. Ik hoop maar dat ze niet gevallen is of zo en dat ze inwendig iets heeft wat pijn doet, dat ze daarom niet eet. Ik kijk het nog even aan tot morgen en anders ga ik de d.a. erbij halen.

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 18:06

Oh jee, wat zal je geschrokken zijn. Gelukkig zijn ze niet op straat gekomen en zijn ze ook nog braaf naar huis gekomen. Nu hopen dat het met Callas meevalt.

Ik snap wel dat je met Prisca niet nog allerlei handwerk wilt gaan doen, zeker niet als ze er geen klap aan vindt. Die van mij was in het begin ook vrij stijf in de nek, of eigenlijk hield ze zich stijf denk ik van de spanning. Toen kreeg ik de tip om met snoepjes haar hoofd naar links en naar rechts en omlaag te vragen. Ik was helemaal niet van de snoepjes, maar bij haar werkte het als een tierelier (want eten is heilig voor haar). Ik doe dat nog steeds en niet echt als training, maar gewoon als ik haar toch in de hand heb, bij het halster om doen en af doen. Bij ons is het kleine moeite, groot plezier. Ze vind het ook maar wat leuk tegenwoordig om het snoepje te pakken als je die tussen haar voorbenen houdt :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 18:16

bribro schreef:
Oh jee, wat zal je geschrokken zijn. Gelukkig zijn ze niet op straat gekomen en zijn ze ook nog braaf naar huis gekomen. Nu hopen dat het met Callas meevalt.

Ik snap wel dat je met Prisca niet nog allerlei handwerk wilt gaan doen, zeker niet als ze er geen klap aan vindt. Die van mij was in het begin ook vrij stijf in de nek, of eigenlijk hield ze zich stijf denk ik van de spanning. Toen kreeg ik de tip om met snoepjes haar hoofd naar links en naar rechts en omlaag te vragen. Ik was helemaal niet van de snoepjes, maar bij haar werkte het als een tierelier (want eten is heilig voor haar). Ik doe dat nog steeds en niet echt als training, maar gewoon als ik haar toch in de hand heb, bij het halster om doen en af doen. Bij ons is het kleine moeite, groot plezier. Ze vind het ook maar wat leuk tegenwoordig om het snoepje te pakken als je die tussen haar voorbenen houdt :)

Ja Bribro, snoepjes zijn hier ook heilig. Dat wil Prisca ook en dat doe ik ook regelmatig, maar ze kan bijv niet bij haar heupen, terwijl de andere dat wel kunnen. En ze kan ook niet met haar hoofd onder haar buik. De andere paarden zie ik regelmatig zeeeer bijzondere standjes maken, dat ik denk, huh kan een paard dat? Maar Prisca is natuurlijk erg vreemd gebouwd. Ze is een misbaksel van de natuur vermoed ik, veel te korte benen en een reusachtig lijf. Als ik op haar zit, vraag ik haar ook om te kijken voor een koekje, dat lukt allemaal wel zo ongeveer min of meer. Maar als zij vindt dat we naar rechts moeten, dan moet ik toch echt mijn best doen om haar naar links te krijgen, ze is enorm sterk en plank.

Callas is wel bij het hooi gaan staan en ik denk dat ze wel weer gaat eten, maar als ik ter plekke ga kijken of bespieden, dan zie ik haar niet eten, maar ja, dan kijkt ze naar mij wat ik dan kom doen. Altijd leuk namelijk mensen. Je weet nooit wat voor lolligs we nou weer gaan doen. Of een tietjesknuffel. Maar ik denk dat het wel goed komt. Ze stond wel met rechtsachter nu veel op rust en belastte dus zelfs rv die zeer doet. Dus mogelijk toch wel een beetje pijn, maar ja. Maar even kijken hoe het gaat. Het is hier vandaag een feestdag, dus al zou ik een d.a. hebben willen bellen, dan had ik toch een probleem gehad. Maar ik denk dat het allemaal meevalt.

Ondertussen staat de verwachting dat de stroomstoring opgelost wordt op 20u vanavond...

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 23:34

Herkenbaar hoor, dat inzetten van hun kracht. Ze douwen gewoon door die koudbloeden...

Fijn dat Callas wel weer bij het hooi staat. Duim voor je dat het mee valt.

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 01:22

Ach Callasje toch...ze is waarschijnlijk erg onder de indruk...
Hopelijk eet ze inmiddels weer..

Wij zij een paar weken geleden in zuid Frankrijk geweest en met een toertocht een paar keer door het plaatsje Callas gekomen
Heb dus iedere keer aan jullie gedacht :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 10:02

bribro schreef:
Herkenbaar hoor, dat inzetten van hun kracht. Ze douwen gewoon door die koudbloeden...

Fijn dat Callas wel weer bij het hooi staat. Duim voor je dat het mee valt.

Hahaha, ja dat, Bribro. Maar er zit volgens mij geen kwaad achter. Gewoon een beetje domme ongevoeligheid. Zo van, ik kan heel veel pijn verdragen, ik ben een tank, als ik naar links wil duw ik gewoon die boom of struik omver en als ik daarbij schrammen oploop, who cares. Dat gevoel heb ik ook bij Prisca. En dan heb je natuurlijk koudbloed en koudbloed. Ik bedoel, de beide grote dames zijn dat, maar wat is Callas hypersensitief vergeleken bij Prisca.

vopo914 schreef:
Ach Callasje toch...ze is waarschijnlijk erg onder de indruk...
Hopelijk eet ze inmiddels weer..

Wij zij een paar weken geleden in zuid Frankrijk geweest en met een toertocht een paar keer door het plaatsje Callas gekomen
Heb dus iedere keer aan jullie gedacht :D

Wat geweldig grappig dat er een plaats in Frankrijk is die Callas heet, VoPo! Ik heb het natuurlijk meteen opgezocht. Het ligt in de Var, daar heb ik een kennis wonen. Als ik ooit die kant weer opga voor een bezoekje dan ga ik dat plaatsbordje natuurlijk fotograferen. Ik bedoel als ze al in een woordpuzzel voorkomt, dan nu een plaats naar haar vernoemd ;-) wat wordt dan de volgende beroemde stap *\o/*

En over Callas gesproken, stijf. Enorm stijf op haar zere rechter voorbeen. Het lint dat ze heeft mee genomen helemaal het land in, is zo'n 50 meter denk ik. Maar dat land is niet plat, dat gaat in terrassen want dat is een oude wijngaard geweest. Dus dat is wel een belasting geweest voor haar been. Maar ze eet weer en is in ieder geval weer "Callas" en heel nieuwsgierig en ze liep vanmorgen wel mee, zij het dan kreupel. Maar ze lijkt niet dikker, haar been dan bedoel ik, dan anders. Ik heb ze even met zijn allen op het rijveld gezet, staat genoeg te knagen. Even niet op dat veld van van de week om ze de kans te geven dat trauma wat naar de achtergrond te duwen en morgen gaan ze dan op het 'druivenland' (er staat een wijngaardje nog in de hoek van het land).

Mijn nieuwe hackamoorhoofdstel is op de post, dus volgende week ben ik heel benieuwd. Maandag ga ik weer paardwandelen met Pipoppas, morgen weer een filmpje hoop ik.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 11:08

Kan je haar niet een paar dagen een pijnstiller geven als ze zoveel pijn heeft?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 11:20

Tinka schreef:
Kan je haar niet een paar dagen een pijnstiller geven als ze zoveel pijn heeft?

Hi Tinka, ja, daar heb ik ook over zitten denken. Maar ik durf het niet. Als je geen/minder pijn voelt, gaat ze het dan te veel belasten?

Ik loop nog steeds tussen mijn pc en hun heen en weer en het gaat alweer beter. Ze loopt weer redelijk normaal op vlak zonder steentjes, komt ze een hobbel tegen dat is het wat meer au.