Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 09:22

Zichtmelding Zuidveld Dr
Citaat:
29 juli 2024
Zuidveld
Tijd: 5.45 uur

Wolf gespot in Zuidveld tijdens uitlaten van een hond. Wolf kwam vanuit de struiken en sprong de N374 over om te verdwijnen in de mais naast de camping de Kastanjehoeve.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon. U helpt hier dierenhouders enorm mee.

Afbeelding

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/ZC5Us9DWp4ThPyS6/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 09:24

Citaat:
29 juli 2024/Hoog Buurlo
En weer de valse voorlichting van SBB
Deze honden hebben al een wandelaar met hond aangevallen/gebeten.

Item rtvutrecht, item te zien via bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/v/ekJHBQLEYQWxRLCR/?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 10:06

Mellow schreef:
Ik zie nu waarom je zo reageert...
In mijn eerste bericht het ik jou gequote waardoor het lijkt alsof mijn bericht alleen op jou gericht is. Daarop heb ik voortgeborduurd en zijn wij in dit conclaaf gekomen.

Ik had jou niet moeten quoten want het ging mij om het hele draadje erboven.

In de algemeenheid:
Doordat de afgelopen weken er een aantal incidenten zijn geweest met de wolf die door bepaalde uitspraken van mensen "afgezwakt" zijn/weggewuifd. Vind ik het dan tricky als mensen stellig gaan zeggen: ik geloof het niet. Of dat lijken mij hondenpoten.

Misschien had ik mijn berichten anders kunnen verwoorden of beter uit kunnen leggen.

Dank je wel!

Ik loop zelf ook vrij vaak aan tegen ongeloof hoor of "het zal allemaal wel een beetje mee vallen" . Vaak zijn het mensen zonder dieren of weidedieren.
Ik merk dat er een enorme tweedeling is en dat het een wig drijft, net als met corona toen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 10:25

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 10:36

Dan heb je ook portie lef om een vreemde KBH te jatten! Zeker als er meerdere bij de kudde lopen.
Zo vriendelijk worden onbekenden niet ontvangen.

Vorige zomer was er toch ophef over twee KBH’s op de Veluwe die niet meer te benaderen en te verzorgen waren door hun eigenaar of scheper.
Die honden werden beetje aan hun lot over gelaten. Achter stroomdraad en de brokken werden ze wel toegegooid. De schapen waren al weg.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 10:48

Wintu schreef:
Mellow schreef:
Ik zie nu waarom je zo reageert...
In mijn eerste bericht het ik jou gequote waardoor het lijkt alsof mijn bericht alleen op jou gericht is. Daarop heb ik voortgeborduurd en zijn wij in dit conclaaf gekomen.

Ik had jou niet moeten quoten want het ging mij om het hele draadje erboven.

In de algemeenheid:
Doordat de afgelopen weken er een aantal incidenten zijn geweest met de wolf die door bepaalde uitspraken van mensen "afgezwakt" zijn/weggewuifd. Vind ik het dan tricky als mensen stellig gaan zeggen: ik geloof het niet. Of dat lijken mij hondenpoten.

Misschien had ik mijn berichten anders kunnen verwoorden of beter uit kunnen leggen.

Dank je wel!

Ik loop zelf ook vrij vaak aan tegen ongeloof hoor of "het zal allemaal wel een beetje mee vallen" . Vaak zijn het mensen zonder dieren of weidedieren.
Ik merk dat er een enorme tweedeling is en dat het een wig drijft, net als met corona toen.

Dat is bij mij ook het geval. Pro-wolfers zitten op een zodanig andere golflengte dan ik dat ik helemaal niets meer met ze te maken wil hebben. Terwijl ik met anti-wolfers krachten wil bundelen en alle andere persoonlijke differenties van tafel veeg, omdat die momenteel geen prioriteit zijn.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 11:59

Ik vind het juist heel vervelend, want ik zou graag gewoon de discussie open houden en vaak wordt ie door de patstelling compleet dicht geslagen.
En ik vind het jammer dat mensen er met wie ik normaliter prima kan opschieten, een soort van ongemakkelijkheid ontstaat.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 11:59

tienus63 schreef:
Dan heb je ook portie lef om een vreemde KBH te jatten! Zeker als er meerdere bij de kudde lopen.
Zo vriendelijk worden onbekenden niet ontvangen.

Vorige zomer was er toch ophef over twee KBH’s op de Veluwe die niet meer te benaderen en te verzorgen waren door hun eigenaar of scheper.
Die honden werden beetje aan hun lot over gelaten. Achter stroomdraad en de brokken werden ze wel toegegooid. De schapen waren al weg.

Zullen vast mensen met kennis van zaken geweest zijn. Stroom hebben ze uitgeschakeld en de speciale halsband die de hond om had is achter gelaten door de dieven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 12:09

Wintu schreef:
Ik vind het juist heel vervelend, want ik zou graag gewoon de discussie open houden en vaak wordt ie door de patstelling compleet dicht geslagen.
En ik vind het jammer dat mensen er met wie ik normaliter prima kan opschieten, een soort van ongemakkelijkheid ontstaat.

Als je met die mensen toch prettig wilt omgaan dan kun je het beste vermijden over het wolvenprobleem te praten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 12:15

Wintu schreef:

Als je toch met die mensen wilt omgaan dan kun je het beste vermijden over het wolvenprobleem te praten. Je overtuigt ze toch niet. Vroeger raadde men aan om dan maar "over koetjes en kalfjes" te praten, maar die worden inmiddels ook al door wolven bedreigd!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 12:42

Ik vind het jammer dat door de starre houding vanuit natuurclubs met betrekking tot de wolf. Er zoveel steun ten behoeve van andere noodzakelijke zaken omtrent natuurherstel ook onder druk komt te staan.

Neem bijvoorbeeld zaken als bijensterfte of water vervuiling en biodiversiteitsverlues. Er zijn zoveel problemen. Maar alles draait om de wolf. Het laat wel heel duidelijk zien dat natuurorganisaties een hele andere agenda hebben dan echt iets duurzaams voor de natuur te betekenen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 13:04

Loretta schreef:
Ik vind het jammer dat door de starre houding vanuit natuurclubs met betrekking tot de wolf. Er zoveel steun ten behoeve van andere noodzakelijke zaken omtrent natuurherstel ook onder druk komt te staan.

Neem bijvoorbeeld zaken als bijensterfte of water vervuiling en biodiversiteitsverlues. Er zijn zoveel problemen. Maar alles draait om de wolf. Het laat wel heel duidelijk zien dat natuurorganisaties een hele andere agenda hebben dan echt iets duurzaams voor de natuur te betekenen.

Volgens mij is dat die "stikstof". Aangezien onze landbouwhuisdieren mest produceren en grond bezet houden moeten ze weg. En de wolf helpt dat doel te bereiken. Ik vraag me wel af wat ze gaan doen als de wolven alle andere dieren hebben opgegeten of weggewerkt? Want ze gaan dan niet van gras leven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 13:08

anjali schreef:
Loretta schreef:

Volgens mij is dat die "stikstof". Aangezien onze landbouwhuisdieren mest produceren en grond bezet houden moeten ze weg. En de wolf helpt dat doel te bereiken. Ik vraag me wel af wat ze gaan doen als de wolven alle andere dieren hebben opgegeten of weggewerkt? Want ze gaan dan niet van gras leven.

hey dat heet vooruit denken..dat kunnen poffertjes niet....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 13:21

anjali schreef:
Loretta schreef:

Het kromme is juist dat ze heel goed zouden kunnen samenwerken met paardenhouders en verschillende vormen van extensieve veehouderij. Er waren hele mooie dingen mogelijk geweest. Maar natuurorganisaties doen liever aan egotrippen en dromen van een soort Krugerpark dat fysiek nooit in Nederland zal gaan passen tenzij je meer dan de helft van de bevolking weet te lozen.

Natuurorganisaties maken ruzie met iedereen waarmee ze potientiele bondgenootschappen hadden kunnen aangaan.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 13:33

Ja, vooral de extensieve veehouderij lijkt door de wolven te moeten wijken. Waarom juist die tak van verduurzaming wordt benadeeld en de intensieve veehouderij juist wel kan blijven bestaan vind ik zo krom en jammer.

Ik ben aan het door denken, moeten we met de wolven leven zodat we straks tegen Canada kunnen zeggen wij leven gewoon met de wolven, dus jullie moeten alle ijsberen die doordat het ijs gesmolten is bij jullie door de woonwijken lopen opvangen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 14:47

anjali schreef:
Wintu schreef:

Als je toch met die mensen wilt omgaan dan kun je het beste vermijden over het wolvenprobleem te praten. Je overtuigt ze toch niet. Vroeger raadde men aan om dan maar "over koetjes en kalfjes" te praten, maar die worden inmiddels ook al door wolven bedreigd!

Klopt, alleen komt het onderwerp hier in de buurt nu eenmaal vaak voorbij, dus soms ontkom je er niet aan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 14:50

Lanoca schreef:
Ja, vooral de extensieve veehouderij lijkt door de wolven te moeten wijken. Waarom juist die tak van verduurzaming wordt benadeeld en de intensieve veehouderij juist wel kan blijven bestaan vind ik zo krom en jammer.

Ik ben aan het door denken, moeten we met de wolven leven zodat we straks tegen Canada kunnen zeggen wij leven gewoon met de wolven, dus jullie moeten alle ijsberen die doordat het ijs gesmolten is bij jullie door de woonwijken lopen opvangen.

Volgens mij is de verklaring vrij simpel. Het is een verdienmodel voor een aantal vooraanstaande lieden binnen natuurorganisaties.

Het wordt tijd dat er bij natuurorganisaties eens flink de bezem door gaat.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 14:52

Van de facebookpagina van de stichting Wij(s) met Wolven:

WOLVENRUSTGEBIED
Statenlid Jesseka Bateau (PvdD) stelt voor om wolfrustgebieden in Nederland te maken.
Wij gaan van officieel gepubliceerde cijfers uit. Dus even een rekensommetje: 1 wolvenroedel neemt een territorium van 150-350 km2 in. Voor het gemak rekenen we even met 250 km2 per roedel.
Op de Veluwe zijn volgens officiële cijfers 7 roedels.
7 x 250 = 1750 km2
Veluwe = ongeveer 1000 km2 (let wel: inclusief dorpen en steden als Apeldoorn en Arnhem)
Utrechtse Heuvelrug heeft officieel 1 roedel wolven
Utrechtse Heuvelrug = 22 km2
Drenthe heeft 2 roedels wolven
Drents Friese Wold = 65 km2
Dwingelderveld = 32 km2
Conclusie: Wie kan rekenen, rekent er niet op dat dit gaat passen!
En dan hebben we nog niet eens gekeken naar het feit dat wolven pootjes hebben en zichzelf heus niet aan de grenzen van een zogenaamd rustgebied zullen houden.
Dit illustreert hoe absurd en simplistisch er door sommige politici gedacht wordt over het houden van wolven in Nederland.
https://www.facebook.com/reel/467917399281833

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 14:55

Het is maar goed dat de PVDD een splinterpartij is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 16:35

Heel de Veluwe 'rustgebied'.... dus geen auto's meer op die wegen, geen tourisme en iedereen die buitenaf woont een helicoptertje omdat je te voet of op de fiets verplaatsen te gevaarlijk is geworden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:05

Er wonen en werken ook gewoon mensen he, in die rustgebieden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:13

SusanH schreef:
Er wonen en werken ook gewoon mensen he, in die rustgebieden.

Ja, die moeten volgens de mevrouw in het filmpje gewoon iets beter geïnformeerd worden 8)7

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:22

Met rustgebieden bedoelen ze gewoon natuurgebieden afsluiten. Vervolgens mag je niet meer de natuur in, maar krijg je wel de overlast.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:29

Dat wordt een boel huizen onteigenen hier in de omgeving.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:35

Als ik de natuur niet meer in mag ga ik emigreren. Ik heb het bos nodig voor mijn mentale welzijn.