Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JudithO schreef:Tjee wat een gedoe zeg. Is er geen optie om in Nederland een paspoort te regelen of moet dat verplicht in Frankrijk als je in Frankrijk woont? Gelukkig hoeven wij voorlopig nog niet.
Veel plezier in de bergen!
Tinka schreef:Volgens mij kan dat ook gewoon in Nederland, bijvoorbeeld bij een grensgemeente of op Schiphol.
Neem je de honden mee naar de UK Mo?
Kaatastrof schreef:Ja het is toch wat he die Brexit. Als we naar Wales zijn gegaan vorig jaar heb ik ook een paspoort moeten aanvragen. Gelukkig is dat hier in België wel minder gedoe. Gewoon aanvraag indienen bij gemeente, foto's erbij leveren en iets van 50 a 75 euro betaald? Ze blijven wel lang goed. Maarja had makkelijker geweest als het überhaupt niet had gehoeven
Nu heeft mijn vriend ook familie in de UK dus plannen we wel regelmatig te gaan.
balance schreef:Kan inderdaad op Schiphol maar dan moet je terugkomen om het af te halen als het klaar is. Althans, met verlengen kan dat.
Ik vind het zo raar dat jullie speciaal naar Parijs moeten hiervoor, belachelijk.
10 jaar geldig geloof ik, dat dan weer wel.
Jet schreef:Dat Monique naar Parijs moet daarvoor is denk ik omdat ze in Frankrijk woont en omdat je als je in het buitenland woont, je naar de Nederlandse ambassade moet voor verlenging/diefstal/kwijtraken van ID-kaart/paspoort.
Wel een heel gedoe inderdaad, over een maand dus waarschijnlijk weer...
Muga schreef:Was weer een heerlijke filmpje. Best onaardig eigenlijk, want jullie "ellende" en alle klussen geven mij zeker 10 min rust.
Schuren die koortjes bij Prisca niet? Dat de huid stukgaat?
Wat een dierentuin geniet er van de pruimen zeg. En binnenkort kleine haasjes... hopelijk geen holen in t weiland...
Tinka schreef:Ik dacht dat het op raad en daad stond, maar weet het niet zeker meer. Volgens mij heeft de Nederlandse ambassade in Frankrijk ook een Facebook pagina.
Jet schreef:In de tussentijd kan je nog iets van een stuk handdoek dubbel/driedubbel/vierdubbel vouwen en dat achter de gesp(en) doen, de helft van het doek er achter, de andere helft sla je dan om naar voren ( of zoveel als nodig is om de lap niet af te laten zakken). Eentje bij ons op stal doet dat ook bij haar paard dat wel eens last heeft van die sluitingen. Het voorkomt in elk geval dat de huis open schuurt. Tenzij Prisca het leuk vindt om het er tussenuit te trekken, het zit tenslotte los.
Kaatastrof schreef:Haha herkenbaar - van paardenmensen valt niet te erven heHopelijk werkt de borstverbreder goed en is dat probleem toch opgelost.
Monique1963 schreef:Kaatastrof schreef:Haha herkenbaar - van paardenmensen valt niet te erven heHopelijk werkt de borstverbreder goed en is dat probleem toch opgelost.
Hi Kaat, En toch voelen we ons heel verschrikkelijk rijk. Als je dan in Parijs ziet dat mensen hun kostje bij elkaar moeten scharrelen met het roosteren van kastanjes. Dan kom je weer even met beide benen op de grond. En dan bedoel ik met een supermarktkarretje rondtrekken met je hele hebben en houwen erin en dan illegaal op een hoekje hopen dat iemand je verboden kastanjes wil. of van die tentwijken bij de afslagen. En dat ik gewoon op een doordeweekse dag kan beppen hierover op bokt, dan zijn we rijk, heel erg rijk. En als we dan zoals vanmorgen ontbijten met uitzicht, dan kun je niet meer willen.
Kaatastrof schreef:Ik doelde eerder op het feit dat je als paardeneigenaar maar kan blijven kopen voor die paarden, haha. Maar het klopt wel hoor wat je zegt. Ik mag ook absoluut in mijn twee handjes wrijven en ben heel dankbaar voor de mooie thuis die mijn ouders mij geboden hebben (en nog steeds bieden) omringt door groen en dieren. Ik werk in Brussel en passeer quasi dagelijks mensen die het niet zo goed hebben en jammer genoeg hun "geluk" zoeken in verslavende middelen. De lege gascans liggen gewoon in het openbaar verspreid naast de vuilnisbakken.Heel triest is dat om te zien. En ik ga eerlijk zijn dat ik er mij ook niet erg veilig voel.
Wat zielig dat Prisca quasi niet buiten durft door alle steekbeesten. Ik herken het wel hoor, hier gaan ze op zo'n dagen ook snel weer zelf naar de schuilstal. Ik hoop dat jullie paarden zich snel weer comfortabel voelen en van jullie mooie weilanden kunnen gaan genieten.