Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Als het paard echt zo talentvol was dan was het allang weg geweest voor dit geld..
Ik denk dat het gewoon een leuk paard is waar teveel voor gevraagd wordt en er genoeg vergelijkbare leuke paarden zijn voor minder geld.
Sam94 schreef:@Benzz
Wow ja, daar had ik niet aan gedacht. Dank je. Een GOEDE trainer zou het snel moeten zien ook als het een ander paard zou zijn. Het is wel een braaf en gezond paard, maar ik denk dat hij er gewoon nu al van af wil om de een of andere reden en daarom nu al zit te pushen ipv mij nog een jaar de tijd te geven.
MarjanB schreef:Het gezeur dat ik zie aankomen is,
-het paard bevalt je na paar keer rijden. Hij blijft pushen om boven je budget te kopen. Jij gaat hier niet in mee. Relatie met je trainer bekoeld
- je koopt het paard, gaat bij hem lessen. Het loopt anders dan jij had gehoopt, je voelt je er erg vervelend over maar durft er niks mee omdat je bij hem traint
- paard is niet braaf omdat hij wat gaat puberen oid, trainer geeft jou de schuld en je voelt je ellendig. Hij krijgt weer meer geld omdat hij je paard gaat trainen
Uit alles wat je vertelt denk ik meisje, je wordt bespeeld. Wat ik in de paardenhandel heb geleerd is dat mensen over lijken gaan als het om geld gaat. Je komt op me over als een hele lieve dame die nog niet veel ervaring heeft met het kopen van paarden en hij probeert daar misbruik van te maken. Wat maakt hem zo’n fijne trainer en fijne plek voor je nieuwe paard?
Lieser schreef:Het kan natuurlijk best dat de trainer het goed ziet, en dit het perfecte paard voor jou is. Maar dan nog komt het een jaar te vroeg en is het te duur.
Het zou ook kunnen dat de trainer denkt dat jij dit paard echt graag wil, maar nog wat koudwatervrees hebt. Dan kun je hem niet kwalijk nemen dat hij 'met je mee denkt' en aandringt op het proefrijden. En dan is het aan jou om duidelijk te maken dat je er (toch) vanaf ziet. Hij kan geen gedachten lezen en weet misschien helemaal niet dat jij je bedacht hebt.
Benzz schreef:Sam94 schreef:@Benzz
Wow ja, daar had ik niet aan gedacht. Dank je. Een GOEDE trainer zou het snel moeten zien ook als het een ander paard zou zijn. Het is wel een braaf en gezond paard, maar ik denk dat hij er gewoon nu al van af wil om de een of andere reden en daarom nu al zit te pushen ipv mij nog een jaar de tijd te geven.
Heel simpel: je hebt het geld niet en moet je in de schulden steken voor dit volgens je trainer fijne paard. Nu niet en nooit niet.
Sam94 schreef:Farjen schreef:Tuurlijk zegt je trainer dat dit het ultieme paard is. Voor hem is het een win-win situatie..
Paard verkopen plus stalling plus lesgeld. Ik vind het nogal manipulerend overkomen.
Als je doel st georges is, dan wil je uiteraard een paard met kwaliteit maar uiteindelijk draait het voornamelijk om de correctheid van een gereden proef en niet om de gangen van een paard imo.
Ik vind zelf +20 000 voor een 4jarige erg veel geld, maar het is ook wat de gek ervoor geeft.
Mijn toen 3-jarige was iets meer dan de helft van je budget en is altijd een braaf, niet ril paard geweest met een keuring die volledig in orde was. Dus het kan heus wel volgens mij in de huidige markt
Het is voor hem idd een win-win. Paard + stalling + lessen verkopen. Super dat je zo’n braaf en gezond paard hebt kunnen kopen. Dat is goed om te weten dat er brave gezonde paarden bestaan onder dat budget. Mijn trainer heeft het paard aangekocht als 3 jarige. Dus ik vermoed dat hij hem voor 10k ofzo heeft aangekocht? En nu een jaar getraind heeft en daar genoeg winst uit wil halen.
Sam94 schreef:Ja dat kan ook natuurlijk. Dus je bedoelt dat you misschien denkt dat ik nog wat koudwatervrees heb en het budget als excuus gebruik?
MarjanB schreef:Eens met Elisa, het hoeft echt geen slecht paard voor je te zijn. Vind het alleen niet netjes hoe hij je onder druk zet en probeert er een slaatje uit te slaan.
En ook mensen uit je omgeving kunnen je bedonderen. Ook zelf meegemaakt.. iemand die ik al 15 jaar kende, die ik altijd had geholpen met haar paarden. Ze kon me altijd bellen. Die heeft me zo enorm bedonderd… en het ergste was nog dat ze mensen heeft verteld dat ik terminaal was zodat mensen geen contact met me op zouden nemen.
Sam94 schreef:ikke schreef:En dus meldt je dat je budget ca 15k is. Eventueel zeg je erbij dat daar wel wat marge op zit.
Zit er marge in zijn vraagprijs, zal hij dat melden en kun je kijken of je bij elkaar kunt komen.
Als hij denkt dat ie echt 25k kan vangen, gaat het paard waarschijnlijk ook niet weg voor 20k.
Blijkt uiteindelijk dat het paard die 25k niet op gaat brengen, heb je weer een andere situatie.
Want wat niemand hier durft te zeggen: het maakt uit wie het paard verkoopt en wat zijn klantenkring is.
Er staat er eentje op Marktplaats die 67000 moet kosten, volgens de advertentie.
Er zijn kringen die dat betalen; er zijn kringen die dat niet betalen.
Als hij eerst 30k vroeg en ik begin met 15k, zal hij dat niet super beledigd zijn?
Dus een trainer met een klantenkring die meer wilt betalen, die zal er steeds meer voor kunnen vragen dan als ik het goed begrijp. Hoe weet ik eigenlijk wat zijn klantenkring is? Hij heeft het paard ook enkel maar op sporthordes gezet en niet op zijn eigen Facebook of Instagram ofzo.
oji schreef:@Sam94: Ik lees echt zoveel rode vlaggen in jouw verhaal.
- Stel het paard is echt zo goed als jouw instructeur aangeeft en het geld waard, waarom wil hij het dan verkopen aan iemand zonder hele hoge sportambities. Voor jouw ambities is een 4-jarige van 25-30K gewoon veel te veel geld. Dat is een (als prijs naar kwaliteit is) een prijs voor een ambitieuze sportruiter, die gaat de kwaliteiten van het paard ook optimaal benutten.
- Een verkoper die A zegt (niet adverteren, zeggen dat jij hem voor een speciale prijs kan krijgen) en B doet (wel adverteren en jou notabene een nog hogere prijs noemen dan waarvoor hij geadverteerd staat) en waar je na de deal ook nog een soort van afhankelijkheidsrelatie mee hebt, zou ik sowieso heel ver van wegblijven. Je geeft ook aan dat je de advertentie achter de hand wilt houden voor als hij ineens met een nog veel hogere prijs komt. Als er al zo weinig vertrouwen is dat je hem daarvan verdenkt en denkt dat het nodig is dat jullie op die manier met elkaar om moeten gaan, dan moet je gewoon geen duur paard bij zo iemand kopen.
- Geld lenen voor een paard boven je budget is echt een hele dikke NO GO. Wat als het paard straks een pech ongelukje krijgt of koliek? Zit je met torenhoge dierenartsrekeningen waarvoor je je dan nog dieper in de schulden moet steken, en als het paard het uiteindelijk dan niet haalt zit je met een enorme schuld en lege handen. Gewoon echt niet doen!
- Als hij zo op je gevoel inspeelt, mag je het paard wel overkeuren dan? Of speelt hij dan ook de goed vertrouwen kaart? Want heel eerlijk, afgaande op jouw verhaal zou ik echt niet op de keuring van de verkoper/instructeur vertrouwen.
Eerlijk, ik denk dat je veel meer bezig bent met deze instructeur niet tegen de schenen te schoppen als dat je bezig bent met het zoeken naar een paard dat echt geschikt is voor JOU en jouw rijambities. Je laat je leiden door iets dat vooral goed in zijn plaatje past en goed is voor zijn portemonnee. Jij houdt aan alle kanten rekening met zijn gevoel, hij niet met jouw gevoel. Want als hij eerlijk naar jou zou zijn, en het paard is echt zo goed en getalenteerd als hij zegt, dan zou hij het jou niet eens aanbieden voor zoveel boven jouw budget en ook nog eens blijven aandringen. Voor mij stinkt dit aan alle kanten.
Wees gewoon duidelijk, ik heb niet het geld dat jij ervoor wilt hebben, en sowieso ben ik niet van plan zoveel aan een paard uit te geven.
En echt, een leuke gezonde brave 4-jarige die prima in de basissport mee kan komen, is echt voor 20K en minder te vinden! Voor jouw ambities zou ik eerder een ambitie van 10-15K max aanhouden.
En tenslotte....maar dat vraag ik me al vanaf jouw eerste post af, hoezo kan een 4-jarige, stap draf galop, wijken ...en ...contragalop??? Dat stap draf galop en wijken is normaal, past bij de leeftijd, maar contragalop als eerst volgende erop monteren vind ik echt wel een rare. Is het wel contra? Zit ie niet gewoon heel vaak in de verkeerde galop? Er zijn toch zoveel stappen tuseen stap draf galop wijken en contra van zaken die je een paard eerder aanleert als de contra. Ik vind dat heel bijzonder. Klinkt mij een beetje in de oren als iemand die ik ken die zich door een handelaar had laten vertellen, dit paard is zo goed in travers, hij doet het eigenlijk continue....
Benzz schreef:Ik dacht het....
Al ben ik het niet eens met Oji dat Prix st George ( lichte tour) amper sport ambitie is.
oji schreef:En tenslotte....maar dat vraag ik me al vanaf jouw eerste post af, hoezo kan een 4-jarige, stap draf galop, wijken ...en ...contragalop??? Dat stap draf galop en wijken is normaal, past bij de leeftijd, maar contragalop als eerst volgende erop monteren vind ik echt wel een rare. Is het wel contra? Zit ie niet gewoon heel vaak in de verkeerde galop? Er zijn toch zoveel stappen tuseen stap draf galop wijken en contra van zaken die je een paard eerder aanleert als de contra. Ik vind dat heel bijzonder. Klinkt mij een beetje in de oren als iemand die ik ken die zich door een handelaar had laten vertellen, dit paard is zo goed in travers, hij doet het eigenlijk continue....