Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:25

Ik snap best dat je na komst over een prijs kan twijfelen. Als het paard minder kan dan de omschrijving doet vermoeden of als het paard voor wat hij kan juist heel gunstig geprijst is. Maar soms blijven heel leuke paarden staan. Maar in jouw geval zie ik echt geen gekke dingen happy.

Hierbij wil ik toch nog even reageren op de reactie (die ik nu pas lees van Tyrza ) Het was geen miscommunicatie. Ik werd in de ochtend afgebeld met erbij gezegd dat ik mijn geld terug zou krijgen en kreeg simpelweg mijn geld niet terug. Eerst na een paar uur kreeg ik na veel appen en bellen en een boze uitval aan de lijn 500 terug, met moeite. Ze weigerde de rest te betalen en ik werd geblokkeerd. Pas toen de dochter van mevrouw via Facebook mijn bericht zag (waarbij ik iedereen waarschuwde voor haar moeder) heeft ze mij gebeld en geregeld dat ik de overige 500 terug kreeg. Uiteraard met de afspraak dat ik mijn berichten zou wissen. Dit heb ik direct gedaan. Er was 1 lieve bokker die heeft mij de gouden tip gegeven het op Facebook te plaatsen. En dat is iemand die hun kent en ook nog geld krijgt.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:35

tita schreef:
Happy maar heeft niks gepresteerd en is natuurlijk wel op zijn retour kwa leeftijd.
Dat speelt mee.

Jij kan um altijd laten keuren wat was je gevoel dressuurmatig

geen idee, ik heb hem alleen in het bos gereden. Was geen bak bij alleen een weiland. Wat best nat was. Paard had ijzers dus ik vond dat wat spannend omdat ik ooit onderuit ben gegaan in een natte weide met ijzers. Hij had in ieder geval een fijn mondje. Maar verder dressuurmatig? geen idee.Ik wilde in eerste instantie weten of ik mij er safe op voelde en of ik een klik met paard had.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:39

oji schreef:
Idd, nu in de auto en vanavond een keuze maken.

bijna wel he!! ware het niet dat ik een klein kind heb en een baan en paard tegen de Belgische grens staat. dan zijn we om 01.00 uur vanacht weer thuis...

nee, ik moet denk ik nu een keuze maken. Ga ik voor het paard waar ik vanmiddag ben wezen kijken of zeg ik die af en ga ik dan voor het paard bij de belgische grens kijken...

Bovendien komen er morgen weer nieuwe kijkers voor het paard van vandaag, dus ik moet uiterlijk morgenochtend laten weten of ik het doe of niet....

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:41

happy2014 schreef:
ze is nog jong, doet het volgens mij nog niet lang, maar geen oliebol over te vinden, en eerlijke meid. Kan ook een voordeel zijn. Ze rijdt veel paarden dus voelt goed aan wat braaf is en niet...zo kan je het natuurlijk ook zien...

Fijn dat je een positieve ervaring hebt gehad vandaag! Inderdaad een jonge eerlijke meid die leuk opweg is. Dat de geschiedenis dan niet bekend is van een paard, dat is inderdaad lastig met paarden van een handelaar..

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:50

absque_dubio schreef:
happy2014 schreef:
ze is nog jong, doet het volgens mij nog niet lang, maar geen oliebol over te vinden, en eerlijke meid. Kan ook een voordeel zijn. Ze rijdt veel paarden dus voelt goed aan wat braaf is en niet...zo kan je het natuurlijk ook zien...

Fijn dat je een positieve ervaring hebt gehad vandaag! Inderdaad een jonge eerlijke meid die leuk opweg is. Dat de geschiedenis dan niet bekend is van een paard, dat is inderdaad lastig met paarden van een handelaar..

Ik vind dat wel wat lastig merk ik ja...ik heb tot op heden alleen gekeken bij particulieren en ook mijn vorige paard kwam van een particulier. Maar over deze meid zelf niks verkeerds! leuke meid, dacht goed mee en komt zeer betrouwbaar over!
Laatst bijgewerkt door happy2014 op 09-01-22 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:51

Spannend Happy, hoop voor je dat je met 100 procent zekerheid de knoop kan doorhakken voor jezelf. Dat is zo rot aan deze tijd. Dat je toch snel moet schakelen.

happy2014

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:04

ik ga vanavond de knoop doorhakken. Voordat ik uberhaubt naar de Belgische grens ga, beslis ik of ik voor paard 1 ga.

En...ik heb niet eens een stal...Toen mijn paard overleed heb ik mijn stal niet aangehouden omdat ik dat zonde geld vond en toen nog dacht dat het wel een half jaar zou duren. Nou weet ik elders wel een stal... maar 2x verhuizen ook zo sneu voor een nieuw paard....zal morgen eens bellen of ze niet iets van een plekje kan fabriceren...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:09

Maar dat is toch iets waar je al veel eerder over na had kunnen denken?
Een ding is zeker, voor twijfelaars is geen ruimte in deze markt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:11

Gut.. Bij mij is het precies andersom. Ik zit met een lege stal die nu extra leeg voeld en een afspraak voor de hoefsmit. Gelukkig wil de eigenaar van ons pensionshetje wel van de afspraak gebruik maken bij de smit.

Ik zou idd maar bellen dan..

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:13

over de stal? daar is over nagedacht. Tenminste, ik heb een optie B voor als mijn eigen stal geen plek heeft. Dat is een paddock paradise waar altijd wel plek is. En de manege om de hoek heeft ook altijd wel plek.

mijn eigen stal kan verschillen per dag. Er kan er net eentje opzeggen of ook net eentje komen. Ik heb nog gewoon goed contact met de eigenaresse. Maaar om een stal vrij te houden, moet ik doorbetalen. Logisch natuurlijk. Maar ik wilde dat niet. Met het risico dat ik niet daar terecht kan.
Aan de andere kant had het ook een half jaar kunnen duren voor ik iets leuks zag en dat werd mij dan wel een beetje te gortig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:14

Simbaa schreef:
Maar dat is toch iets waar je al veel eerder over na had kunnen denken?
Een ding is zeker, voor twijfelaars is geen ruimte in deze markt :D

Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Over zo'n bijzondere aankoop als een paard mag je best even nadenken. De verkoper mag daar ook best ruimte voor geven vind ik. Een goede plek is ook heel wat waard. Je ziet regelmatig dezelfde paarden weer terug keren op MP, dat wil je toch ook niet voor je paard.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:15

whaha kom ik tijdelijk bij jouw stalletje Evamarie!

nee hoor, een tijdelijke stal is geen probleem. Ik ga alleen morgenochtend even met mijn eigen stal bellen om te vragen of daar niemand heeft opgezegd toevallig. Het is wat grotere stal, dus er is nog wel eens verloop. Dus wie weet heb ik mazzel. En anders wordt het gewoon een tweede keuze.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:16

Zo werkt het in de ideale wereld, maar daar leven we niet in. Kan je kort door de bocht vinden, maar o.a. dit topic wijst uit dat je die tijd nu (vaak) niet hebt (als reactie op Evamarie)
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 09-01-22 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:16

Ja je mag nadenken in de auto op weg naar huis maar dan moet je wel weten of je door wilt gaan of niet

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:19

Gelukkig zijn er ook verkopers die best een dag willen wachten of je een tweede keer willen laten rijden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:28

Ik zou wel voor het andere paard gaan, om in ieder geval te kijken. Ik denk dat je anders eeuwig een 'wat als' gevoel gaat houden. Ik hoor je niet super enthousiast over het paard van vandaag, enkel dat het wel zou kunnen passen. Maar over dat andere paard was je veel meer enthousiast. En daar draait het om toch? Voor die voor vandaag komt er vast wel weer een andere langs. Deze misschien niet ;)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:44

Ik koop het liefst bij een fokker. Via een kleinschalige handelaar (ook jonge meid) heb ik een keer gedaan en toen bleek dat het paard geslacht had moeten zijn in België. Daar kwam ik achter toen het KWPN mij opbelde. Sta je raar te kijken. :+ Dit wist de verkoper overigens niet. Paard was wel in zeer slechte conditie.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 09-01-22 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:45

_Lorette_ schreef:
Ik koop het liefst bij een fokker. Via een kleinschalige handelaar (ook jonge meid) heb ik een keer gedaan en toen bleek dat het paard geslacht had moeten zijn in België. Daar kwam ik achter toen het KWPN mij opbelde. Sta je raar te kijken. :+

Was wel hele leuke mooie merrie

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:47

Ja, ik had er alsnog erg veel plezier van en paard doet het nu nog steeds top. Maar ik had het liever vooraf geweten... :7 Wat ook had gekund als de database van het KWPN iets eerder openbaar werd (ik was net in die tijd geen lid). Maar goed, ze kwam weer officieel tot leven met behulp van de keuringspapieren waarvoor de chip was uitgelezen. :P

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:11

Goh, als zo’n paard verkocht is en dan blijkt dat de verkoop toch niet is doorgegaan, vraag ik me toch af waarom. Er kan natuurlijk vanalles vanuit de kant van de koper zijn maar ik zou denken dat het paard mss niet door de keuring is gekomen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:15

Lukasje schreef:
Goh, als zo’n paard verkocht is en dan blijkt dat de verkoop toch niet is doorgegaan, vraag ik me toch af waarom. Er kan natuurlijk vanalles vanuit de kant van de koper zijn maar ik zou denken dat het paard mss niet door de keuring is gekomen.

3-the op de rug bv helemaal niet erg maar voor buitenland nogo :7

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:18

Lukasje schreef:

Ik vraag mij dat uiteraard ook af. Verkoper heeft het er netjes bij verteld ( maar vind het niet zo netjes om dat open en bloot te zetten) en klinkt op zich heel aannemelijk, maar goed..ik heb Altijd een gezonde dosis argwaan maar soms moet je iets ook maar gewoon aannemen

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:21

Earth schreef:
Ik zou wel voor het andere paard gaan, om in ieder geval te kijken. Ik denk dat je anders eeuwig een 'wat als' gevoel gaat houden. Ik hoor je niet super enthousiast over het paard van vandaag, enkel dat het wel zou kunnen passen. Maar over dat andere paard was je veel meer enthousiast. En daar draait het om toch? Voor die voor vandaag komt er vast wel weer een andere langs. Deze misschien niet ;)

Dat klopt! Ik was erg gecharmeerd van het paard… maar ik had niet het gevoel wat ik had toen ik mijn paard voor het eerst zag. Toen zei ik gelijk dit is hem! Die heb ik ook in 5 min gekocht. Maar goed… ik weet ook niet of ik dat gevoel ooit weer krijg bij een paard. En dit was wel echt een leuk paard

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:23

happy2014 schreef:
Lukasje schreef:

Ik vraag mij dat uiteraard ook af. Verkoper heeft het er netjes bij verteld ( maar vind het niet zo netjes om dat open en bloot te zetten) en klinkt op zich heel aannemelijk, maar goed..ik heb Altijd een gezonde dosis argwaan maar soms moet je iets ook maar gewoon aannemen

Misschien had de koper zich laten opjutten door de huidige paardenmarkt, en sloegen de twijfels pas toe na de (goed)keuring.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 22:23

happy2014 schreef:
Lukasje schreef:

Ah oke, ze heeft een reden gegeven. Ik ben net zoals jij hoor, best wel argwanend, maar het kan natuurlijk ook kloppen wat ze zegt.
Pff lastige keuze! Paard 1 klinkt goed maar weet je natuurlijk niet. Je kan pas echt goed vergelijken wanneer je de eerste ook geprobeerd hebt.
Kan je het paard van vandaag niet in optie nemen voor enkele dagen, en asap paard 1 gaan proberen?
Succes met de keuze!