Vrouw maakt foto van haar eigen Duitse herder, oh nee ik kwam de wolf tegen.
Maar vervolgens wel de reacties uitzetten.
Hoop voor haar hond niet, maar van mij mag mevrouw de wolf tegenkomen. Kijken of ze dan nog steeds zo'n grote bek heeft.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Telpeva schreef:Waarom zo lomp doen tegen een nieuwe user die zich zorgen maakt om haar dieren ivm de wolf... dat kan toch vriendelijker?
Welkom Belladonna, zoals je inmiddels misschien al hebt gemerkt stamt dit topic al uit 2020, de situatie en discussie van toen is eigenlijk niet echt meer van toepassing want we zijn al jaren verder. Ik kan wel aanraden om dit topic te volgen, al is het voor de zichtmeldingen. Je andere topic had ik gezien maar niet in gereageerd, ja wolven vallen ook aan in bewoonde gebieden, ze komen ook in tuinen van mensen. Hier in het topic is hier en daar al eens gesproken over omheiningen, met tips hoe je die beter wolfwerend kan maken en ook veilig kan houden voor je eigen dieren (met het oog op zaken als uitbreken door paniek). Veel sterkte en succes met je pony's, ik hoop dat je wat kunt vinden wat voor jullie werkt
Sanet schreef:Ik weet niet waar in Friesland je woont Belladonna, maar ze zitten hier wel al degelijk helaas.
Ik kan uit je omschrijving niet opmaken hoe hoog je omheining is. Maar de volgende dingen zijn sowieso waar:
* wolven zijn slim
* als een wolf springt, dan krijgt hij geen schok
Dus je omheining moet flink hoog zijn (2,5-3m) en met gaas wil je echt een ondoordringbare omheining hebben, maar dat is dan wel weer gevaarlijk voor je paarden.
Jessix schreef:In de plaatselijke krant werd zelfs aangemoedigd veel foto’s en filmpjes te maken van de jonge wolf in Amerongen. Zo kunnen ze hem volgen. En goed laten wennen aan mensen, dacht ik bij mezelf. Dan leert hij meteen dat hij daar niets van te vrezen heeft.
sterregoud schreef:In het Holtingerveld staan schapen ( waarschijnlijk van de schaapskudde ) buiten in het bos/ heide gebied 24/7 achter een laag draadje. Zo’n schapennet van 80 cm hoog, en nauwelijks stroom.
De schaapjes zien er schattig uit, ook aandoenlijke lammeren lopen er bij. Maar het is sinds kort wolvengebied, verdienen ze niet een beetje veiligheid ?
En voor de wandelaars ook dubbel, het ziet er nu zo mooi en schattig uit, maar hoe lang gaat dit goed ? En wanneer zie je ineens een heel ander schouwspel ?
De schapen zijn nodig om de vegetatie te beperken, en worden dus ook 24/7 buiten gelaten. Maar dierenwelzijn komt wel in de knel.