Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 14:49

Ja en dan die kinderachtige reacties daarna _-:(

Vrouw maakt foto van haar eigen Duitse herder, oh nee ik kwam de wolf tegen.
Maar vervolgens wel de reacties uitzetten.

Hoop voor haar hond niet, maar van mij mag mevrouw de wolf tegenkomen. Kijken of ze dan nog steeds zo'n grote bek heeft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 14:51

Van de week ook zo'n blije foto op een pagina van fotografie. begin steeds gemener te worden en denken..hoop dat jij volgende keer een foto kan maken van tanden in je arm....
Domme doos.... dat is het enige wat gaat helpen.

Belladonna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 14:53

DuoPenotti schreef:
Belladonna1 schreef:
]
Ik ben niet zo zeer anti wolf . Maar Nederland is een te klein land om wolven te houden . Ik vind het jammer dat mensen dit niet willen zien

waarom haal je nog een berichtje van 12-11-20 omhoog???

Mag dit dan niet ? Wand het is nogsteeds van toepassing .

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 14:57

Belladonna1 schreef:
DuoPenotti schreef:

waarom haal je nog een berichtje van 12-11-20 omhoog???

Mag dit dan niet ? Wand het is nogsteeds van toepassing

.[/quote]
Waarom zou je het doen in dezelfde tijd type je een nieuw bericht. En een wand is een muur.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 14:58

Niet mogen weet ik niet maar ik was al aan het scrollen waar ik dat bericht had gemist.
Persoonlijk vind ik het niet erg handig. Lijkt dan meer op berichten sprokkelen dan op echt iets toevoegen aan het lopende.
Maar misschien ben ik wel de enige die het vervelend vind, dat kan ook :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 15:00

Waarom zo lomp doen tegen een nieuwe user die zich zorgen maakt om haar dieren ivm de wolf... dat kan toch vriendelijker?

Welkom Belladonna, zoals je inmiddels misschien al hebt gemerkt stamt dit topic al uit 2020, de situatie en discussie van toen is eigenlijk niet echt meer van toepassing want we zijn al jaren verder. Ik kan wel aanraden om dit topic te volgen, al is het voor de zichtmeldingen. Je andere topic had ik gezien maar niet in gereageerd, ja wolven vallen ook aan in bewoonde gebieden, ze komen ook in tuinen van mensen. Hier in het topic is hier en daar al eens gesproken over omheiningen, met tips hoe je die beter wolfwerend kan maken en ook veilig kan houden voor je eigen dieren (met het oog op zaken als uitbreken door paniek). Veel sterkte en succes met je pony's, ik hoop dat je wat kunt vinden wat voor jullie werkt

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 15:02

mce schreef:
grappig, stond vandaag op Horses en inmiddels op bokt met veel reacties
[/quote]

Stond 2 dagen geleden al in dit topic

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 15:04

Lomp, een vraag waarom? Als dat al lomp is

Belladonna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 15:10

Telpeva schreef:
Waarom zo lomp doen tegen een nieuwe user die zich zorgen maakt om haar dieren ivm de wolf... dat kan toch vriendelijker?

Welkom Belladonna, zoals je inmiddels misschien al hebt gemerkt stamt dit topic al uit 2020, de situatie en discussie van toen is eigenlijk niet echt meer van toepassing want we zijn al jaren verder. Ik kan wel aanraden om dit topic te volgen, al is het voor de zichtmeldingen. Je andere topic had ik gezien maar niet in gereageerd, ja wolven vallen ook aan in bewoonde gebieden, ze komen ook in tuinen van mensen. Hier in het topic is hier en daar al eens gesproken over omheiningen, met tips hoe je die beter wolfwerend kan maken en ook veilig kan houden voor je eigen dieren (met het oog op zaken als uitbreken door paniek). Veel sterkte en succes met je pony's, ik hoop dat je wat kunt vinden wat voor jullie werkt

Dir heb ik inderdaad gemerkt sorry als ik dit onnodig omhoog gooi.
Wij houden de waarnemingen goed in de gaten . Woon in Friesland tot nu toe nog niet een wolven gebied
.maar de angst zit er wel in hier . Hij is is op het moment nergens gespot
.maar toch. Ze.staan wel in een omheining met 4 draden hoog . De buren.heben ook schrikdraad in de tuin vanwege hun honden en de moestuin ik kan je vertellen de buren hebben een flinke boost er op.staan . Voor de rest hebben we een kerk naast ons . En een rij bosjes met prikkeldraad er tussen . En daar voor weer ene hek zodat de pony s er niet in kunnen . Onze stroom kast is met accu maar ook met zonnecel . En daar hebben we een wild stand op en een normale weide stand

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 15:19

Zou je misschien je berichten iets leesbaarder kunnen maken? :o

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 15:33

Joh jongens, kom op.
Niet gelijk zo op de achterste poten.

Ik vind het bericht prima leesbaar trouwens.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 15:40

Ik vind het bericht ook prima te lezen.
Misschien heeft ze dyslexie.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 15:51

Ik weet niet waar in Friesland je woont Belladonna, maar ze zitten hier wel al degelijk helaas.

Ik kan uit je omschrijving niet opmaken hoe hoog je omheining is. Maar de volgende dingen zijn sowieso waar:
* wolven zijn slim
* als een wolf springt, dan krijgt hij geen schok
Dus je omheining moet flink hoog zijn (2,5-3m) en met gaas wil je echt een ondoordringbare omheining hebben, maar dat is dan wel weer gevaarlijk voor je paarden.

Belladonna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 16:09

Sanet schreef:
Ik weet niet waar in Friesland je woont Belladonna, maar ze zitten hier wel al degelijk helaas.

Ik kan uit je omschrijving niet opmaken hoe hoog je omheining is. Maar de volgende dingen zijn sowieso waar:
* wolven zijn slim
* als een wolf springt, dan krijgt hij geen schok
Dus je omheining moet flink hoog zijn (2,5-3m) en met gaas wil je echt een ondoordringbare omheining hebben, maar dat is dan wel weer gevaarlijk voor je paarden.

Ik zit vlak bij Leeuwarden. En tussen dronryp . Daar zijn ze nog niet gespot . Op die plek . We houden het goed in de gaten zodra de wolf echt dichter bij ons komt dan gaan ze op stal.

Ik ben 1.58 . En de omheining komt bij mij tussen men heup en voorgevel. Dus denk wel hoger dan 1.20 met 4 draden langs het pad . En daar tussen. Hebben we dus ook 3 draden binnen in . Ik weet dat ze kunnen springen. Zelf kan ik nog niet opmaken aan de pony's dat ze wat ruiken. Soms is men jongste wat zenuwachtig maar de buur man heeft koeien naast hun .

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 16:19

1.58 en dan op boezemhoogte is 1.20, je hoofd tot je oksels is ongeveer een kwart van je lichaamslengte namelijk. En aangezien je aangeeft dat de omheining tussen heup en boezem zit, zit hij tussen de 0.80cm en 1.20m in. Je heupen zijn ongeveer op de helft van je lichaamslengte.

4 draden betekent bij 80cm dat ze iedere 20cm staan als ze vanaf de grond af gelijk zijn, maar dat is sowieso te laag om onder wolfwerend hekwerk te vallen. Maar bij 120cm is dat al weer iedere 30cm (30-60-90-120) en dus te ver uit elkaar voor de wolf.

Ga er dus maar vanuit de omheining die je hebt staan op geen enkele manier wolfwerend is. De mijne overigens ook niet.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 16:37

120 wordt als wolfwerend geadviseerd, maar dat is het helaas niet. Daar springt mijn Stabij nog overheen. Kijk bij dierentuinen en wolvenopvang. 4 meter gaas met daarboven een schuin overstek met stroomdraad.

Belladonna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 16:39

Geen idee of het werkt. Maar dit is een foto van de herfst . Hier zie je men oudste . ( niet de oudste van de kudde ) deze is 18 en de schoft hoogte 99 cm . Net gene meter de draden staan op.de achter grond. Niet bij de takken maar bij de paal
https://ibb.co/JQTC0Z2 dit is de foto
Afbeelding

Dir is de omgeving waar we wonen
https://ibb.co/s2Gz2Y1
Ik heb wel even de straat naar blanco gemaakt wegen pryfisie. Wat ik rood omsingeld heb is van ons
En de pony weide heb ik ook omsingeld dan hebben jullie een beeld van waar ik ze heb staan . Echt best tussen de huizen
Laatst bijgewerkt door Belladonna1 op 03-06-23 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 16:42

In de plaatselijke krant werd zelfs aangemoedigd veel foto’s en filmpjes te maken van de jonge wolf in Amerongen. Zo kunnen ze hem volgen. En goed laten wennen aan mensen, dacht ik bij mezelf. Dan leert hij meteen dat hij daar niets van te vrezen heeft. |o

Belladonna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 16:53

Jessix schreef:
In de plaatselijke krant werd zelfs aangemoedigd veel foto’s en filmpjes te maken van de jonge wolf in Amerongen. Zo kunnen ze hem volgen. En goed laten wennen aan mensen, dacht ik bij mezelf. Dan leert hij meteen dat hij daar niets van te vrezen heeft. |o

Dat is Iers wat helaas niet moer gebeuren . Lijkt wel also ze van de weide grazen af willen ik zal met men de eigenaar overleggen of we het hek mogen aanpassen zodat het wolf proof word . Morgen zie ik hem.weer . Wand ik woon. Ook daar

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 17:09

Wolfproof bestaat dus niet met een “normale paarden omheining”. Tenzij je 3-4m hoog wilt gaan, en hoe ga je dat praktisch doen dan?

Mijn herders (zo’n 20cm kleiner dan een wolf) springen al voor de lol tot oog hoogte. Dus dan moet een wolf met gemak 2m kunnen springen, laat staan als ze zich een beetje boos maken.

Belladonna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 17:46

Klopt maar zolang het nog rustig is bij ons is het goed . Ik wil wel met hem overleggen aangezien er nog 2 bij staan die van hem zelf zijn . Ik ben wel blij dat ik toch wel wat omheinign heb waar constant stoom.op staat . Plus dat de buren hun tuin met stroom hebben kan je vertellen daar staat een flinke lading op . Die van ons is deze stroom kastje https://ibb.co/0X60vgj . De weide afrastering staat al een aantal jaar . Dus voor dat de wolf echt in Nederland kwam
.ik woon ook op het platteland en niet bij dichte bebossing .

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 19:01

Ik kom ineens binnen vallen en nog niets gelezen hier, maar heb een vraag. Rijden jullie nog met je paard in de bossen waar wolven gezien zijn?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 19:53

Jazeker wel. Als we ons daar wat van aan zouden trekken kunnen we het paard wel weg doen. Ze lopen hier rondom en niet alleen in het bos dus kun je ze overal tegenkomen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 20:35

In het Holtingerveld staan schapen ( waarschijnlijk van de schaapskudde ) buiten in het bos/ heide gebied 24/7 achter een laag draadje. Zo’n schapennet van 80 cm hoog, en nauwelijks stroom.

De schaapjes zien er schattig uit, ook aandoenlijke lammeren lopen er bij. Maar het is sinds kort wolvengebied, verdienen ze niet een beetje veiligheid ?
En voor de wandelaars ook dubbel, het ziet er nu zo mooi en schattig uit, maar hoe lang gaat dit goed ? En wanneer zie je ineens een heel ander schouwspel ?
De schapen zijn nodig om de vegetatie te beperken, en worden dus ook 24/7 buiten gelaten. Maar dierenwelzijn komt wel in de knel.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 20:41

sterregoud schreef:
In het Holtingerveld staan schapen ( waarschijnlijk van de schaapskudde ) buiten in het bos/ heide gebied 24/7 achter een laag draadje. Zo’n schapennet van 80 cm hoog, en nauwelijks stroom.

De schaapjes zien er schattig uit, ook aandoenlijke lammeren lopen er bij. Maar het is sinds kort wolvengebied, verdienen ze niet een beetje veiligheid ?
En voor de wandelaars ook dubbel, het ziet er nu zo mooi en schattig uit, maar hoe lang gaat dit goed ? En wanneer zie je ineens een heel ander schouwspel ?
De schapen zijn nodig om de vegetatie te beperken, en worden dus ook 24/7 buiten gelaten. Maar dierenwelzijn komt wel in de knel.

Volgens mij gaat alles de kooi in snachts.