JudithO schreef:Dat filmpje, dat is nou precies waarom ik nLooit ronde balen wil hebben
Is de landrover inmiddels alweer gemaakt?
Hi Juud, helaas gaat het repareren van de LaRo nog wel even duren. Het is een ingewikkelde operatie omdat de breuk zo aan het eind zit. Nu moet het hele differentieel open. Is jammer want die drieëenheid Pelle, tractor en LaRo gebruik Erwin bijna alle drie wel dagelijks. Hij heeft wel reservestangen in huis want toen we die wagen kochten in 99 zei die man, dat het heel vaak zou gebeuren als je met 4Wd aan op asfalt rijdt. Het is nog nooit eerder gebeurd. Nu met telkens weiland asfalt weiland afgewisseld, zo'n 30 keer, denkt Erwin dat hij misschien het een paar keer vergeten is. Ik vind dat dan gek dat dat dan daarvan stuk kan gaan, dus ik denk ook ouderdom. Die auto is al 45 jaar oud! Maar goed, van die dingen.
En ja, kleine pakjes zijn heerlijk handzaam. Alleen zijn pakjes een stuk lastiger in een hooiklok met hooinet te doen. Maar er zit bij ons geen boer in de buurt die kleine pakjes doet. Ik las wel een adv van iemand verder weg die het komt doen voor een euro per pakje en reiskosten. Die had ik achter de hand voor als mijn buurman het niet zou kunnen doen.
Pakjes kopen vind ik een dure business. Wij betalen voor een baal van 250 kilo 20 euro. 250 kilo pakjes kost hier à 3 kilo voor 15 euro, is 50 euro. Dus meer dan de helft zo duur. Dat vind ik wel heftig. Gelukkig hebben we nu dus gratis hooi en meer dan dat. En dan neem ik dat ze rond zijn graag op de =, letterlijk, koop toe. En wegrollende balen brengen wel humor

balance schreef:Jeetje, wat sta je daar gevaarlijk op de ladder bij het stapelen. Ik hield bijna mijn adem in.
Maar ziet er prachtig uit zo, wat een genot altijd als het veilig binnen is hè. Daar hadden jullie je nou zo druk om gemaakt en toen kwam de regen.
Geweldig om jullie zo samen aan de slag te zien en wat leuk dat het zo’n lang filmpje is geworden.
Balance je moest eens weten. Doodsangsten sta ik tegenwoordig uit op ladders. Ik ben drie jaar geleden vlak voor de verhuizing van een laddertje gevallen en een stukje ruggenwervel gebroken. De pijn die ik had liggend op die rand van de douchebak, oef, dat was niet echt grappig. Sindsdien ben ik niet meer zo'n held op ladders, maar ja, iemand moet toch kijken of het dak niet geraakt werd. Ik heb geen hoogtevrees, ook niet op ladders, maar het wiebelige van die krengen vind ik nu niet meer zo grappig.
Dank voor het complimentje over ons samen. Filmpjes geven wel een vertekend beeld natuurlijk, want alle vloeken moet ik er van Erwin uitknippen

-Namiro- schreef:Hard gewerkt hoor!!![]()
Mooi resultaat!
Dank je, Namiro, fysiek hard werken viel gelukkig erg mee, heerlijk om zo'n sterke arm als Pelle te hebben. Eerder deden we zulke tilwerk met lieren, maar dit is een groot gemak. Maar we hebben wel gezweten, zij het dan peentjes. Dat we het niet op tijd binnen zouden krijgen dat was wel stressen. En echt op een paar uur na ging het regenen, of zelfs eigenlijk een uur. De buurman vindt dat geen enkel probleem. Zijn eigen hooi ligt ook onbedekt in het land. Misschien is het voor koeien anders dan voor paarden, of zo.
Afijn, we zijn ook erg blij met het resultaat! Dank!