Wintu schreef:Geloof er nog steeds niet in. Kan me niet voorstellen dat een jonge wolf al zelfstandig jaagt.
Misschien een jaarling wolf ?
Aan de Kalteren zijn ze natuurlijk wel vaker gespot.
Diverse keren
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mellow schreef:Wintu schreef:Geloof er nog steeds niet in. Kan me niet voorstellen dat een jonge wolf al zelfstandig jaagt.
Kan toch dat de ouderdieren in de buurt waren...
Gebeurd hier nu een beetje hetzelfde als je een melding of gebeurtenis meldt en mensen die het niet geloven minstens 10 foto's en filmpjes willen als bewijs...
Happinez schreef:Wintu schreef:Geloof er nog steeds niet in. Kan me niet voorstellen dat een jonge wolf al zelfstandig jaagt.
Diverse keren
Wintu schreef:[quo
Hoezo, ik ben mega anti wolf, maar dan mag je geen bedenkingen hebben bij sommige meldingen?
Mellow schreef:Wintu schreef:[quo
Hoezo, ik ben mega anti wolf, maar dan mag je geen bedenkingen hebben bij sommige meldingen?
Dat mag zeker.
Ik vraag me dan alleen af wat jou dan geen bedenkingen meer geeft...
Het is in wolvengebied, pootafdrukken en wonden in been EN in de nek.
De grootte van de pootafdruk geeft mijn inziens niks aan, kan net zo goed een jongere wolf zijn geweest.
Mellow schreef:Als je dat zo voelt Wintu, dat is totaal niet mijn bedoeling. Maar dan mis je denk ik ook mijn punt...
Een vage melding is een vage melding daar kun je zeker je bedenking bij hebben.
Maar hier zijn toch al wel wat meerdere punten in de optelsom die het toch wel erg plausibel maken dat de melding wel klopt.
Dan vraag ik me dus af, WAT maakt het dat jij het dan een vage melding blijft vinden.
Hoeveel moet iemand dan "bewijzen".
tienus63 schreef:Wonden zijn bij een veulen ontdekt, die zijn meestal speels en als die een jonge speelse wolf aankijkt voor iedere normale hond als ie daar bekend mee is, heeft een jonge wolf helemaal een gemakkelijke prooi om het op te leren.
Vergeet niet dat de roedel het op veulens jagen dankzij Mekel goed geleerd heeft.
Citaat:Austerlitz Utrecht
26-07-2024
Rond 23.20 uur
Wolf gezien met minimaal 2 welpen tegenover het hondenlosloop gebied. Buiten het afgesloten stuk van Den Treek. Ook is er vanaf de woudenbergseweg wolvengehuil gehoord.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
Citaat:Rilland Zeeland
26-07-2024
2 schapen gedood
1 gewond
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
tienus63 schreef:Ik doelde op de jongen bij Den Treek, die zijn op 31 mei op de foto gezet, er zullen vast ook wel nesten eerder en later geboren zijn dan half mei.
Wintu schreef:Happinez schreef:
Diverse keren
Dan verwacht ik nog grotere poten om eerlijk te zijn. Vind de sporen ook aardig rond?
Happinez schreef:Wintu schreef:
Dan verwacht ik nog grotere poten om eerlijk te zijn. Vind de sporen ook aardig rond?
Maar met duidelijk kruis en nagels die naar elkaar wijzen. ( puntige poot/nagels )
Veulen scheen ook in de halsstreek verwondingen te hebben.