Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:02

Kendra schreef:
PSvanLot schreef:
Ik mag toch twijfelen over een 3 op een foto? Buitenlandse verkoop is dan al zo goed als van de baan.

Het was een 3 in de rug? Ik zou een echt overleggen met een andere DA. Want de interpretatie van rugfoto’s is nogal eens verschillend.
Er zijn overigens ook landen waar ze geen foto’s van hals/rug vragen.

Mijn eigen veearts geeft exact hetzelfde cijfer.

Ik weet ook dat gewoon een goed cijfer is, maar ik ben zelf gewoon wat strenger en daarom mijn twijfel.
Moet er nog maar eens over denken of mijn twijfel gegrond is.

opisop_shop

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:17

Ik snap inderdaad ook niet dat een scopie voor cornage standaard bij een keuring gedaan wordt. Zeker bij een jong paard is die kans heel erg klein en zou je het klinisch ook wel merken als het echt cornage is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:19

Als ik zou weten dat een paard een "gemiddelde"of "matige" rug zou hebben dan zou ik daar bijv. geen heel zware ruiter oplaten. Stel dat ik hem door iemand zou laten inrijden of trainen dan zou ik in zo'n geval ook erop letten dat ik daar een licht iemand voor zou kiezen. Als een paard last van zijn rug zou krijgen dan kan hij heel chagrijnig worden en gaan bokken of staken. De oorzaak wordt niet altijd herkend. Ik spreek nu in het algemeen en doel niet op paarden die in dit topic besproken zijn want die ken ik immers helemaal niet.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:44

zo, ik ben terug van paard kijken! Was een super leuk paard. Heb er buiten een stukje op gereden en daar was hij heel braaf in. Hij sprong alleen even opzij bij een weitje waar wat paarden aan gerend kwamen. Ik merk dat ik daar dan gelijk op reageer en daar baalde ik dan weer van (voornamelijk van mijzelf). Op zich zou ik hier best voor willen gaan. Ik denk dat als ik weer ga lessen (dat heb ik al jaren niet meer gedaan, met mijn vorige paard reed ik de laatste jaren alleen nog buiten) het met mijn vertrouwen wel weer goed komt en dit paard moet ik natuurlijk ook beter leren kennen...
Mijn twijfel zit in:
_ het is een handelaar. Wel een leuke meid, kwam eerlijk over. Maar zij heeft paard ook nog niet zo lang, dus weet ook niks van zijn verleden.
- de prijs. Het paard is echt niet duur. Dan vraag je je toch af, is er wat mee? heel stom natuurlijk, maar in deze markt met deze prijzen. Maar goed, je kan natuurlijk ook gewoon een beetje mazzel hebben. Ik heb de filmpjes even terug gekeken en hij is wel echt leuk!! (kan ze hier natuurlijk niet laten zien, want het is mijn paard niet)

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:48

happy2014 schreef:
zo, ik ben terug van paard kijken! Was een super leuk paard. Heb er buiten een stukje op gereden en daar was hij heel braaf in. Hij sprong alleen even opzij bij een weitje waar wat paarden aan gerend kwamen. Ik merk dat ik daar dan gelijk op reageer en daar baalde ik dan weer van (voornamelijk van mijzelf). Op zich zou ik hier best voor willen gaan. Ik denk dat als ik weer ga lessen (dat heb ik al jaren niet meer gedaan, met mijn vorige paard reed ik de laatste jaren alleen nog buiten) het met mijn vertrouwen wel weer goed komt en dit paard moet ik natuurlijk ook beter leren kennen...
Mijn twijfel zit in:
_ het is een handelaar. Wel een leuke meid, kwam eerlijk over. Maar zij heeft paard ook nog niet zo lang, dus weet ook niks van zijn verleden.
- de prijs. Het paard is echt niet duur. Dan vraag je je toch af, is er wat mee? heel stom natuurlijk, maar in deze markt met deze prijzen. Maar goed, je kan natuurlijk ook gewoon een beetje mazzel hebben. Ik heb de filmpjes even terug gekeken en hij is wel echt leuk!! (kan ze hier natuurlijk niet laten zien, want het is mijn paard niet)

Spannend! Wat heb je nodig om een keuze te maken?

En voor de 'wat als er iets mis mee is' kun je altijd keuren:)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:58

Wat is de reputatie van de handelaar? Eerlijk gezegd, ik koop 1000x liever bij een handelaar met een goede reputatie als bij een particulier. Een particulier ziet of zijn eigen paard door een roze bril, of is het paard zo spuug en spuug zat dat ze alles doen om het dier maar te slijten en zelf met iets nieuws aan de gang kunnen. En dan heb je het nog niet eens over consumentenbescherming gehad die bij aankoop via een handelaar echt vele malen gunstiger is voor de koper als bij aankoop van een particulier.

Maar goed, een onbetrouwbare handelaar met een slechte reputatie is net zo beroerd, zo niet beroerder als een louche autohandelaar.

En als je lang twijfelt, pies je altijd naast de pot in de huidige markt, dus ik zou echt snel voor jezelf duidelijk proberen te krijgen of je er voor gaat of niet.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:02

ze is nog jong, doet het volgens mij nog niet lang, maar geen oliebol over te vinden, en eerlijke meid. Kan ook een voordeel zijn. Ze rijdt veel paarden dus voelt goed aan wat braaf is en niet...zo kan je het natuurlijk ook zien...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:06

happy2014 schreef:
ze is nog jong, doet het volgens mij nog niet lang, maar geen oliebol over te vinden, en eerlijke meid. Kan ook een voordeel zijn. Ze rijdt veel paarden dus voelt goed aan wat braaf is en niet...zo kan je het natuurlijk ook zien...

Kun je via google wat vinden over het paard?

Dasje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:10

happy2014 schreef:
Mijn twijfel zit in:

Was dit toevallig een zwarte ruin in Kootwijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:32

Er staat een heel mooie 5 jarige ruin. Nog geen 10.000. RK en R goedgekeurd. Klinkt echt als een leuk paard. Voor mij is de schofthoogte te hoog.

Happy, dat klinkt echt wel goed hoor. Handelspaarden zijn over het algemeen ook iets goedkoper. Als je gevoel goed zit en je het ook redt als hij wat meer gaat spoken (evt met les) en je bent verliefd zie ik geen gekke beren op de weg adhv je verhaal om het te doen. Hoe oud is het paard?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:45

Happy maar heeft niks gepresteerd en is natuurlijk wel op zijn retour kwa leeftijd.
Dat speelt mee.

Jij kan um altijd laten keuren wat was je gevoel dressuurmatig

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:51

Staat voor de buitenritten een leuk paard.
Ongunstige foto’s maar ik zie boven zijn hoofd de metro van Rotterdam echt wel leuk paard
Goedkoop waarom is daar nog niemand naar toe geweest

Volgens mij nog gereageerd op paard bokker die is flink gezakt en die reageert dus niet :D

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:53

Ik zag trouwens net een HUNK van een ruin op mp, als ik niet al een paard gevonden had ( *\o/* 21 januari komt steeds dichterbij!) had ik zeker gereageerd. En waarschijnlijk achterover geslagen van de prijs en zielig terug gekropen in een armoedig hoekje.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 19:57

Ik heb idee dat nieuwe mensen gewoon niet weten wat ze moeten vragen zo is er net nieuwe merrie op MP mooie foto’s maar niks bijzonders kwa kunnen bam bijna 17000€

Serieus dan denk ik op basis van wat

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:01

PSvanLot schreef:
happy2014 schreef:

Kun je via google wat vinden over het paard?

Niks! Verkoper kan ook niks vinden

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:02

Happy zaten er geen papieren bij.
Paard komt toch ergens vandaan

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:02

Als paard uit Duitsland komt is het volgens mij al lastig om iets te vinden..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:04

oji schreef:
Wat is de reputatie van de handelaar? Eerlijk gezegd, ik koop 1000x liever bij een handelaar met een goede reputatie als bij een particulier. Een particulier ziet of zijn eigen paard door een roze bril, of is het paard zo spuug en spuug zat dat ze alles doen om het dier maar te slijten en zelf met iets nieuws aan de gang kunnen. En dan heb je het nog niet eens over consumentenbescherming gehad die bij aankoop via een handelaar echt vele malen gunstiger is voor de koper als bij aankoop van een particulier.

Maar goed, een onbetrouwbare handelaar met een slechte reputatie is net zo beroerd, zo niet beroerder als een louche autohandelaar.

En als je lang twijfelt, pies je altijd naast de pot in de huidige markt, dus ik zou echt snel voor jezelf duidelijk proberen te krijgen of je er voor gaat of niet.

Juist fijn toch als hij niet duur is! Ik zou dan niet te lang twijfelen want anders is hij weg.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:08

En de 2 punten waar je over twijfelt. Had je op voorhand al kunnen uitzoeken. Of over na kunnen denken. Ik vind dit soort punten weet gevalletje zonde van mijn tijd omdat je vooraf al weet dat dit de punten zijn.

Vandaag nieuwe foto's en filmpjes gemaakt kan pony van de week online

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:13

dat ben ik niet helemaal met je eens Stalnollie..tenminste...het tweede punt. Eerste wel. De prijs kan ook dat je door rijden en het paard in het echt meemaken meer het gevoel hebt van "ja, dit past wel bij het type paard"...

En handelaar wel of niet willen heb je een punt. Hoewel je daar natuurlijk verschil in hebt...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:16

Happy wat ga je doen want nog ff nachtjes over slapen werkt niet

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:17

en om het nog moeilijker te maken....

Ik heb twee weken geleden een heel heel leuk paard gezien. Heeft een paar uur op Sporthorses gestaan, toen was hij verkocht. Ik baalde hier heel erg van en wellicht kan iemand zich nog herrineren dat ik op bokt had geplaatst dat mijn kijkafspraak was afgezegd omdat paard binnen een halve dacht verkocht was. Ik heb de verkoper een half uur aan de telefoon gehad en dat paard was echt (maar wel op papier!) helemaal wat ik zocht!! 8 jaar, familiepaard, uberbraaf etc etc.

ik krijg nu net 5 minuten geleden een appje dat het niet doorgaat en paard weer beschikbaar is gekomen. Paard zou naar buitenland gaan, maar dat gaat niet door.

Vind dit heel lastig. Paard van vanmiddag was leuk, maar paard waar ik twee weken terug zou kijken, was ik echt weg van, maar op papier. Ik weet niet hoe ik hem in het echt vind...

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:20

Tsja, dat is gokken. Als je een afspraak maakt kan het paard van vandaag weg zijn, of je kan zelfs weer naast beide grijpen als deze ook weer wordt verkocht. Ik zou wel geinteresseerd zijn waarom de verkoop niet is door gegaan, iets in de keuring??

Jij kan het beste bepalen of het paard van vandaag jouw paard is. Denk dat het daar bij start. :o

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:22

Hup kijken happy ….. nu in de auto

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:24

Idd, nu in de auto en vanavond een keuze maken.