Ik kom gezellig even binnen vallen

na een tijdje meegelezen te hebben (al van voor de soap om een tijdsindicatie te geven) nu toch ook maar even me melden en mee praten. Ik vind de informatie die wordt gedeeld super interessant!
De laatste week flink wat paardjes goedgekeurd en bij bokkers op stal gekomen, gefeliciteerd allemaal! Nu lekker van ze gaan genieten.
Ik zag prijzen langs komen van rontgen en klinische keuringen en vind het bij jullie erg goedkoop. Bij mij in de buurt ben je boven de 1500 kwijt voor fotos van benen, klinische keuring en scopie ivm cornage. Scopie zit standaard in het pakket. Ga misschien toch maar verder kijken qua dierenartsen. Wil wel dst ze kundig en kritisch zijn. Mensen nog suggesties?
Zag ook de discussie langs komen van de 3.5 jarige pony. Ik vind wat hij kan niet meer dan normaal. Sommige dieren leren heel snel, hebben een zacht mondje en kunnen met 3x in de week rijden prima een B proefje rondrijden. Denk dat het grootste probleem is dat veel mensen voor hun kinderen geen jonge pony willen hoe braaf ook, juist omdat er nog een verdere opleiding aan vast zit waar een jong kind niet altijd even handig in is. Sommige mensen gokken het dan wel voor een lagere prijsklasse.
Ik ben zelf de verkoop aan het afronden van een nu net 5 jarige pony (tijdens verkoop dus nog 4 jarig). Max 4 keer in de week rijden, maar wel erg slim en willen werken. Allround gefokt met goede afstamming maar meeste talent in het springen. En die kan bijv een (erg groene) galopswissel omdat dat met het springen al veel vaker meegenomen wordt. Kan hij dan teveel of is het gewoon een slimme pony die dit aanbied?
Heb nu echt hele leuke mensen die hem gaan keuren. Goede klik met de instructrice (die 2x mee is geweest en precies hetzelfde zegt als dat ik zou doen). Kind van 12 die heel netjes stil rijdt en hard zijn best doet. Want de juiste koper vinden is ook belangrijk voor jonge ponys.
Veel succes in ieder geval met de verkoop!
Ik ga zelf vandaag bij een paardje kijken. Via de app al heel fijn contact met de verkoopster, dus ik heb een positief gevoel op dit moment (nu duimen dat het paard ook echt iets is voor me).