Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 18:34

Een 4 op het straalbeen linksvoor i.p.v. een 2 wat gegeven was. En ik vertrouw hem daar dan wel in.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 18:39

Damelza schreef:
Een 4 op het straalbeen linksvoor i.p.v. een 2 wat gegeven was. En ik vertrouw hem daar dan wel in.

Oeps dat is geen twijfelgevalletje..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 18:40

Oef hoe vervelend ook zou die idd laten staan dan. Wat zei verkoper?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 18:43

Oef dat is wel iets wat niet te betwijfelen is dan. Zonde hoor.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 18:48

Damelza schreef:

Jeetje een 4 of een 2, das nogal een verschil. Kan me nog iets voorstellen dat de ene DA een (ruime) 2 geeft waar de andere DA een (misschien krappe) 3 scoort. Maar een 2 vs een 4 dan heeft er wel iemand poep in zijn ogen gehad zeg.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 18:55

Wat wordt er eigenlijk bedoeld met een 2 of een 4? Of die sterk is of een afwijking, of dat er artrose op zit?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:32

MarjanB schreef:

Verder nog niet echt gesproken, ik ben niet zo'n beller dus heb zo netjes mogelijk een appje gestuurd met dat ik er helaas nu wel vanaf zie.

Waren echt lieve mensen, ze wilde me zondag ook helemaal naar het bos rijden zodat ik haar daarin even kon 'proberen'. Dus vond het zeggen nog het lastigst

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:45

Ach wat sneu Damelza! Ook voor de verkopers niet leuk. Een 4 is ook echt wel fors. Hopelijk vind je snel wat anders

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:05

Damelza schreef:
MarjanB schreef:

Verder nog niet echt gesproken, ik ben niet zo'n beller dus heb zo netjes mogelijk een appje gestuurd met dat ik er helaas nu wel vanaf zie.

Waren echt lieve mensen, ze wilde me zondag ook helemaal naar het bos rijden zodat ik haar daarin even kon 'proberen'. Dus vond het zeggen nog het lastigst

Overigens nu wel reactie gehad: Ik heb ook nog foto’s van toen ze 2,5 was, toen kreeg ze ook een 2 op het straalbeen. En er is geen verslechtering te zien. En overigens ook nog nooit kreupel geweest.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:07

Misschien is dan toch een second (of third) opinion idee op specifiek die foto?

Chan_tal55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:15

Derma schreef:
Heeft iemand ervaring met Lisa de Graaf paardensport en recreatie uit Oud gastel?
Ik wil een paard van haar kopen en ik hoop dat ze betrouwbaar is. Inmiddels is mijn zoektocht al een tijdje bezig en kom ik nogal wat rare praktijken tegen
Hoe zit het als je via bemiddeling koopt? Weet iemand dat?

Wij hebben zeker geen goede ervaring met Lisa. Paard laten keuren, afgekeurd. Stond 10 min later weer te koop op marktplaats, zonder vermelding van gebrek/keuring. Gezien haar reactie en verspreking leek ze ook van het gebrek te weten. Wij komen nooit meer bij haar!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:19

Change3x schreef:

Dit zou ik ook doen, misschien is het wel een 2/3 en nog prima acceptabel. Het ligt soms ook aan de DA die keurt of de hoek waarin een foto genomen wordt.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:21

Elisa2 schreef:
Change3x schreef:

Dit zou ik ook doen, misschien is het wel een 2/3 en nog prima acceptabel. Het ligt soms ook aan de DA die keurt of de hoek waarin een foto genomen wordt.

Ja lastig, opzich vertrouw ik deze dierenarts er wel in (Willem - Hollands Kroon). Maar als er iemand in dit topic zit die er verstand van heeft dan hoor ik het graag :P

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:28

Misschien ook nog even doorsturen naar Doeke Walstra?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 22:18

Damelza schreef:
Overigens nu wel reactie gehad: Ik heb ook nog foto’s van toen ze 2,5 was, toen kreeg ze ook een 2 op het straalbeen. En er is geen verslechtering te zien. En overigens ook nog nooit kreupel geweest.

Als dat echt zo is heb je dus zo'n geval "dierenarts die z'n verantwoording niet neemt" te pakken.
Dan moet je niet het paard maar de dierenarts afserveren.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 22:22

Ik zou in dit geval de foto's nogmaals door een onafhankelijke arts laten beoordelen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 22:40

Damelza schreef:
Ja lastig, opzich vertrouw ik deze dierenarts er wel in (Willem - Hollands Kroon). Maar als er iemand in dit topic zit die er verstand van heeft dan hoor ik het graag :P

Willem is een hele kundige VA in mijn ervaring. Ook geen fouten kijker. Hij heeft Jam toen met alleen 1'tjes goedgekeurd.
Als je het zeker wil weten kan je inderdaad nog een andere VA er naar laten kijken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 23:00

Als het je eigen paard is dat van de ene da een 2 krijgt en een ander een 4 zou ik om een third opinion vragen. Maar gezien het gaat om een paard van een ander en 1 van de dierenartsen die je kent en vertrouwd? Luister naar zijn advies. Bij twijfel niet oversteken. Klasse 4 staat gewoon voor onacceptabel. Zelfs al is het "maar" een klasse 3, dan is het nog een verhoogd risico.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 23:07

Damelza, is de dierenarts van degene die verkoopt ook eentje die goed te vertrouwen is? Als Willem van Hollands Kroon zegt: niet doen, zou ik het echt niet doen. Als het paard bij jou niet goed blijkt op dat been zit je met een groot probleem. Ik zou als ik jou was verder kijken en niet nog een andere dierenarts naar de foto's laten kijken.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 23:46

Willem heeft het eerste paard wat ik op het oog had gekeurd, was helaas niet “goed gekeurd”. Voor mijn huidige paard heeft hij de foto’s herbeoordeeld. Het is jammer dat hij zover weg zit, fijne kritische en realistische arts.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 12:48

Als Willem zegt niet doen dan is dat gewoon zo. Hij gaat z'n vingers echt niet branden door iets gunstiger te beoordelen dan het is. Het is jammer maar ik zou verder zoeken.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:34

Ik zou nieuwe foto's laten maken, de ene foto is de andere niet.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:46

Jet schreef:
Damelza, is de dierenarts van degene die verkoopt ook eentje die goed te vertrouwen is? Als Willem van Hollands Kroon zegt: niet doen, zou ik het echt niet doen. Als het paard bij jou niet goed blijkt op dat been zit je met een groot probleem. Ik zou als ik jou was verder kijken en niet nog een andere dierenarts naar de foto's laten kijken.

Ik vind een tweede herbeoordeling van de foto's ook een beetje zonde geld, dan zou wellicht een herkeuring nog een optie zijn.

Ze is eerder gekeurd bij de Hofstede.
Laatst bijgewerkt door Damelza op 20-12-23 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 16:14

Damelza schreef:
Jet schreef:

Ik vind een herbeoordeling van de foto's ook een beetje zonde geld, dan zou wellicht een herkeuring nog een optie zijn.

Ze is eerder gekeurd bij de Hofstede.

Ik heb voor het herbeoordelen van de foto's voor de herkeuring €48,- betaald. Dit heb ik twee keer laten doen, het eerste paard werd bij het herbeoordelen al voorzien van een negatief advies. Het tweede paard heb ik na het herbeoordelen opnieuw volledig laten keuren. Beter €50,- van te voren kwijt dan €1000,- om iets wat op de oude foto's misschien al naar voren was gekomen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 16:16

Oja, ik bedoelde een tweede herbeoordeling inderdaad. Stond er een beetje krom.