Kimberly_83 schreef:Zo dames, ik had 30 min nodig om bij te lezen hihi. Ik mag morgen ook weer proefrijden PRE van MP van bijna 7 van 1.65 en nog rond mijn budget ook
Spannend zeg! Best een aardig formaatje voor een PRE. Hopelijk is het wat!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
upendo schreef:oji schreef:Ik ben dit jaar niet op zoek naar een paard....maar naar een hengst voor mijn merrie. Ha ha net zo'n puzzel
Oh heerlijk, word ik helemaal enthousiast van! Volgend jaar gaat die van mij ook naar de keuring.Vond haar nu nog te puppy, zowel in het koppie als in het lijf.
Maar over een paar jaar als het meezit begint de babydaddy zoektocht hier ook
fensy79 schreef:opisop_shop schreef:Wat leuk Fensy, hoop dat het wat wordt.
Maar komt er nou morgen op zondag een dierenarts keuren?
Ja klopt...in belgie doen sommige dat gewoon haha
Charmaine schreef:Op het moment dat Evamarie begon over of we keuren verstandig vonden, wist ik al wel hoe laat het was...Ze is verliefd geworden en wil koste wat kost de pony hebben. En heeft het er voor over de gok te wagen met een fiks bedrag. So be it.
Ik wilde nog even op onderstaand bericht reageren eigenlijk. Want ik denk echt dat dit nu dé manier is om in deze markt op een enigzins normale manier wat de vinden. Ik ben op fb en insta dus allerlei stallen gaan volgen om zo het aanbod te kunnen volgen wat niet eens op verkoopsites komt. Maar hoe kom je nou achter namen van goede verkoopadressen? En dan doel ik dus niet op de geijkte handelsstallen die we op bijv marktplaats voorbij zien komen. Kun en mag je hier namen noemen Spaansepony, van stallen die vol staan?Spaansepony schreef:Maar als jullie niks kunnen vinden kijken jullie dan bewust niet bij handelaren? Ik ken nl genoeg handelaren die momenteel propvol met dieren staan en kan mij niet voorstellen dat je gewoon niet slaagt
Spaansepony schreef:Charmaine schreef:Op het moment dat Evamarie begon over of we keuren verstandig vonden, wist ik al wel hoe laat het was...Ze is verliefd geworden en wil koste wat kost de pony hebben. En heeft het er voor over de gok te wagen met een fiks bedrag. So be it.
Ik wilde nog even op onderstaand bericht reageren eigenlijk. Want ik denk echt dat dit nu dé manier is om in deze markt op een enigzins normale manier wat de vinden. Ik ben op fb en insta dus allerlei stallen gaan volgen om zo het aanbod te kunnen volgen wat niet eens op verkoopsites komt. Maar hoe kom je nou achter namen van goede verkoopadressen? En dan doel ik dus niet op de geijkte handelsstallen die we op bijv marktplaats voorbij zien komen. Kun en mag je hier namen noemen Spaansepony, van stallen die vol staan?Spaansepony schreef:Maar als jullie niks kunnen vinden kijken jullie dan bewust niet bij handelaren? Ik ken nl genoeg handelaren die momenteel propvol met dieren staan en kan mij niet voorstellen dat je gewoon niet slaagt
Jeetje jongens! Wat een discussie zeg. Ik heb proberen bij te lezen maar dat was geen doen.
Fijn dat alles goed afgelopen is evamarie en je centjes terug hebt. Nooit meer als 2/300 euro aanbetalen, dan wachten verkopers echt wel hoor.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet de braafste van het stel ben en alle paarden op 2 na bij mij niet gekeurd zijn. Ik kan klinisch zelf duidelijk inschatten of het paard rad is, hoe oud aan gebit etc. En ik de gokjes altijd wel durf te wagen. En ik heb op alle dieren na van mezelf geen enkele kreupele of 1 met gebrek. En zowel wist ik daar vanaf van te voren.
Ook nu in de huidige markt koop ik paarden in om ook wel weer een baasje voor te vinden. En koop ik ongekeurd, maar wat niet goed is kan 9 van de 10 keer terug bij de overige handelaren, behalve wat ik particulier weg haal. Nieuwe eigenaren willen vaak keuren en dat mag, en tot nu toe nog geen 1 afkeur gehad.
Ik heb zelfs gehad dat ik een super mooie goede new forest pony had staan, klant wilde keuren door eigen da. En bij goedkeur verkocht. Da keurde de pony goed maar vond de pony te smalle pootjes hebben voor het simpele manege werk en raadde de manege af om de pony te kopen maar ze kon hem niet afkeuren op smalle pootjes. Sta je dan, ga je dan alsnog zeggen goedkeur is verkocht dus je neemt m maar? Heb de pony zo weer opgeladen en bedankt voor verspilde moeite.![]()
Ik weet trouwens niet of ik hier namen mag noemen van handelaren, maar zo ja wil ik best een lijstje samen stellen hoor.
Spaansepony schreef:Ik zag trouwens op een Belgische verkoop site een super mooie leuke ponyhengst paint. Dacht leuk voor m’n papierloze merries waar we wel eens veulentjes uitfokken. Zadelmak maken, en daarna ruinen en leuke kinderpony. Prijs afgesproken, afspraak gemaakt krijg ik recente foto’s gestuurd advertentie was schijnbaar geen recente foto’s, heeft pony toch een dik been en oude wond erop zitten en een olifanten poot was er niks bij. Maar bedankt, blij dat ik nog niet onderweg was
fensy79 schreef:Spaansepony schreef:Ik zag trouwens op een Belgische verkoop site een super mooie leuke ponyhengst paint. Dacht leuk voor m’n papierloze merries waar we wel eens veulentjes uitfokken. Zadelmak maken, en daarna ruinen en leuke kinderpony. Prijs afgesproken, afspraak gemaakt krijg ik recente foto’s gestuurd advertentie was schijnbaar geen recente foto’s, heeft pony toch een dik been en oude wond erop zitten en een olifanten poot was er niks bij. Maar bedankt, blij dat ik nog niet onderweg was
Ik weet nog wel een leuke criollo hengst van 3.5 jaar die al zadelmak is...is dat niks voor je
Lieser schreef:Wij gaan even pauzeren met onze zoektocht (denk ik nu ...). Misschien kijken of we een lease- of bijrijdpaard kunnen vinden, om de overgang van manegepaarden naar eigen paard wat kleiner te maken. Of zoiets ...