Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
-Namiro- schreef:Ooh Mo… sterkte daar! Zowel voor je diertjes als voor jezelf
uxgranta schreef:Dat is kl*te Monique! Zowel van jouw rug, als het getob met Yoda en Xerox.
Wat ik wel voor ogen zou houden: het moet wel leuk blijven voor Yoda. Bij dieren gaat het vooral om de kwaliteit van leven en minder om de kwantiteit. Mogelijk dat ik dan weer heel bokt over mij heen krijg, maar dat zij dan zo.
In ieder geval heel veel sterkte!
rocymax schreef:Wij hadden ook onze labrador Nuka met epilepsie. ze had heel weinig aanvallen, maar als ze die had, dan had ze die ook heel erg en we waren dan ook altijd erg bang dat ze erin zou blijven. Ze liet dan ook alles lopen, die arme ziel. en dan evengoed nog met de staart kwispelen als ze weer een beetje bij kwam. Ze is er dan ook helaas ingebleven , maar ze had ook kanker, dus het ene kan het andere zomaar uitgelokt hebben. Heel erg is het en blijft het.
Ik hoop dat Yoda snel weer de oude is, het is zo sneu...
uxgranta schreef:Wij hadden een labrador met zware epilepsie en die was een paar dagen helemaal van streek na een aanval. Vond het ook heel erg dat hij alles liet lopen terwijl het voor ons niets uitmaakte. Vandaar mijn opmerking. Gelukkig is iedere hond anders.
senna21 schreef:Wat vervelend zeg! Alle drie in de lappenmand. Beterschap gewenst.
Heeft Yoda geen spierpijn de dag erna?
wortel115 schreef:We zijn nog niet op vakantie. 2 juli pas, maar had vandaag een dag vrij.
-Namiro- schreef:Ik denk dat arnica nooit kwaad kan.
Vliegendeken is misschien echt een noodzakelijk dan voor Prisca.. hier staan ze sinds gisteren ook onder de dekens.
We gingen van 0 naar 100 dazen in een uur tijd. Paarden die met 100 km per uur de stal in vlogen en er net zo hard weer uit. Dan maar de deken op.
Je zou ook nog kunnen proberen om knoflook te voeren? Zou ook moeten helpen tegen vliegend spul maar daar heb ik geen ervaring mee..
Monique1963 schreef:@Wortel hoe gaat het met je vakantie, lekker om even weg te zijn (en te kunnen bokken) Ik ben ook een puzzelmens! Sudoku's, kruiswoords, crypto's, logische puzzels, legpuzzels (op internet) Mandala's maken. Maar sinds ik modelbouw gevonden heb, of modelbouw mij, ben ik om.
@muga en @Namiro, ik zou ook alleen maar een insectenbult kunnen bedenken. Wat kan er anders op die plek gebeuren. Maar het is zoooo groot. Ik bedoel, je kunt er makkelijk een cup B mee vullen. Ik kijk het nog even aan of het verandert van vorm of groter wordt. Of pijnlijker wordt of niet. En ondertussen spuit ik af. Zal ik er insectenbetenspul van mensen op smeren? Of arnica? Dat is meer voor blauwe plekken, maar om bloed afvoer te stimuleren. Ik kan nog kijken welke van de supplementen die ik heb, die ook voor doorbloeding zijn.
Ik vind het vooral zo sneu voor haar, niet die bult die boeit haar niet, maar ze wordt zo gepest door de vliegen. De andere 3 hebben er tig keer minder last van. Ik ga eens kijken of er in haar maat vliegendekens bestaan.
-Namiro- schreef:Vliegendekens is een ramp.. want of ze zijn dik en dus superwarm of ze zijn dun en in no time zitten er 100 scheuren/gaten in..
https://www.agradi.nl/tempest-vliegende ... 50-200.htm
Deze heb ik nu voor mijn ruin, maar ook hier zitten al gaten in..
Moossie90 schreef:Ik heb in Frankrijk een cortisonenzalf voor insecten beten bij de apotheek gehaald toen ik gestoken was door een hoornaar. Vrij verkrijgbaar en werkt als een trein. Heb het hier ook wel op de paarden gebruikt. Misschien dat dat helpt? Kostte ook rond de €5.
Fleuribelle schreef:Hoi Monique, mijn Fries had twee weken geleden op precies dezelfde plek ook een bult. Waarschijnlijk is zij ook gestoken en was het een reactie op de beet. Maike heeft er verder geen last van gehad. Ik heb het plekje waar zij gestoken was ontsmet. Na een paar dagen was de zwelling verdwenen.
Tinka schreef:Pathos had in zijn lies een grote bult van een teek.
Ik heb voor Angie dekens van Shires, van katoen achtige stof, had niet echt het idee dat het te warm voor haar was. Dit jaar nog geen deken op gehad, misschien als ze heel veel dazen krijgen.
-Namiro- schreef:Die van mij had een bult onder zijn buik.. toen hij nog geen deken op had.
Met deze deken staat hij heel rustig dus ik heb niet het idee dat de vliegen nu juist op dat stuk gaan zitten.
Ik vind deze wel deken wel fijn vanwege de buikflap en hij is relatief dun. Door de mesh lijkt het nog dunner.
En hij is niet schreeuwend duur.. ook fijn
Besje schreef:
wortel115 schreef:https://www.caribu.com.au/collections/h ... neck-combo
Is deze deken een idee? Helpt voor de vliegen en de zon.