Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 16:48

Waar ik bang voor ben is dat we meer en meer maar moeten wijken voor die wolf. Terwijl wij ook gewoon ruimte nodig hebben. En hoger in de voedselketen staan. Er zijn nog enorm veel wolvenknuffelaars. En ja, een wolf met een welpje ziet er wel lief uit, maar zijn het niet.
Met 5 miljoen mensen in Nederland ging samenleven met de wolf al niet, en nu zou het met 18 miljoen mensen wel lukken? Het zal je schaap, pony, hond of kind maar zijn die gegrepen wordt. 1 of 47, het leed is er gewoon. Dat kun je niet ontkennen.

En wie gelooft nu dat een wolvenconsulent gaat helpen? Wolfwerende rasters helpen al niet.

Nyaleti

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 16:52

Citaat:
Kamperland Zeeland
25-07-2024
Houd rekening met een wolf in omgeving Kamperland er komen signalen binnen.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding

Vage melding maargoed.

Die aan al in Ede... Zouden ze achter een wolf werend raster gestaan hebben? Dat de wolf (of wolven) er niet meer zo gemakkelijk uit kwamen en daardoor in paniek zijn gaan moorden?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 16:52

Mogelijke zichtmeldingen Kamperland Z

(Persoonlijke opmerking, zouden dat ook niet ontsnapte of losgelaten wolfhonden uit België kunnen zijn. Net als paar maanden geleden daar zijn aangetroffen. Hoewel die toen uit mijn hoofd wat oostelijker in de provincie werden gezien en gevangen).

Citaat:
Kamperland Zeeland
25-07-2024
Houd rekening met een wolf in omgeving Kamperland er komen signalen binnen.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/Wksn4s ... tid=WC7FNe

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 16:53

tienus63 schreef:
Welke omgeving is dat Popstra?
Sterkte met veilig houden van jullie dieren.

Het buiten gebied tussen Woudenberg en Scherpenzeel

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 16:55

Geen idee, maar als dat zo is, dan breekt de pleuris daar wel uit.
En dan wordt er wel een ‘weksenkacht’ op touw gezet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 16:55

Popstra schreef:
tienus63 schreef:
Welke omgeving is dat Popstra?
Sterkte met veilig houden van jullie dieren.

Het buiten gebied tussen Woudenberg en Scherpenzeel

En daar komen die van de UH vast ook weleens buurten. Zo ver is dat niet voor hen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 16:58

Niemand, in elk geval niet met gezond verstand. Wolf heeft voedsel nodig en dat is problematisch als dat vee, huisdieren en kinderen/mensen wordt.
Daarnaast hebben we ivm EU niet alleen een beschermings verplichting qua wolf, maar ook voor vrijwel alles wat er verder aan wild rondloopt. Komt nog eens een grondwettelijke verplichting voor veilige leefomgeving burgers bij (iets met overheid heeft geweldsmonopolie).
Nederland heeft geen geschikte wildpopulatie om wolven te voeden, en is dus geen geschikt leefgebied. Die hele bescherming is daarmee geheel onzin, wolf heeft hier geen geschikte leefomgeving. Ze komen enkel hier naar toe omdat elders geen plek meer is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 16:58

Mac schreef:
Zou dat niet een roedel zijn geweest met zoveel dode schapen?

Zou me niets verbazen met het aantal roedels wat hier al rondloopt ook gezien dat er nu al 'oudere' jongen bij zijn die ook mee op jacht gaan.

Me dunkt dat zolang ze niet opgejaagd worden binnen een 'wolfwerend' raster ze er ook uit kunnen komen als ze zouden willen. Er is immers ook geen wolf daar meer aangetroffen toen de schapen ontdekt zijn. Ik neem dat tenminste aan, want dat zou ook dan wel bekend zijn.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:02

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:09

En dan schrijft die reporter dit:
Citaat:
Daarnaast heeft BIJ12 DNA-monsters afgenomen van de getroffen schapen. Op basis daarvan kan uitsluitsel gegeven worden of het daadwerkelijk wolven waren en hoeveel.

DNA van de schapen, en dan nagaan of het wolven waren. Toch wolf in schaapskleren dus?! Slaat dat dan op BIJ12?

Jemig, je zult zo je dieren toch aantreffen.

(Echte) wolven zijn prachtig, mits achter de echte rasters bij Burgers Zoo

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:12

Triest, heel triest voor de schapen en de eigenaar.

Aan de andere kant zullen de mensen die pro wolf zijn en denk dat wolfwerende rasters de oplossing zijn inmiddels bij stap 6-7 aan gekomen zijn?
Dat dat niet helpt, wolf er eenmaal in, dan nog veel meer slachtoffers? En dat er simpelweg geen plek is voor de wolf in het drukke Nederland.

Mensen die logisch nadenken weten dit al, en die weten dat er inmiddels al genoeg wolven in Nederland volgens die andere stap 6-7 acteren.
Die stappen van ene dhr V Geist.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:16

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:18

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:22

Ach jeetje bij de Noord-Ginkel. Ik wandel daar graag. Alhoewel ik nu vooral in de landbouw enclave loop omdat dat veiliger voelt. Zo jammer dat meer dan de helft van de schaapskudde slachtoffer is geworden ;(

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:26

SusanH schreef:
Ach jeetje bij de Noord-Ginkel. Ik wandel daar graag. Alhoewel ik nu vooral in de landbouw enclave loop omdat dat veiliger voelt. Zo jammer dat meer dan de helft van de schaapskudde slachtoffer is geworden ;(

Ik denk dat ik weet waar je bedoelt en dat is nu precies waar deze aanval is geweest (vermoed ik).

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:26

Wolven die meermalen wolfwerende hekken omzeilen zouden ook probleemwolven zijn. Ook dat is al door pro wolf gefrustreerd.

41 schapen achter een wolfwerend hek vermoord. Het wolvenprobleem is gewoon langzaam een crisis aan het worden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:28

Zoals ik al zei, de pleuris gaat daar uitbreken! En ik geef ze groot gelijk!!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:33

Pro wolf:
Dan hadden ze er maar een hond bij moeten zetten.

Die gaan niet zeggen dit gaat te ver.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:34

Ah het was een begrazingsproject ergens op de hei. Ik ken hier in de buurt iig geen boer die zoveel schapen heeft lopen momenteel.

Citaat:
De kudde werd beschermd door een raster dat door BIJ12 geadviseerd wordt ter bescherming van schapen. Voorafgaand aan de nacht zijn de hekken gecontroleerd door het graasbedrijf en deze waren op dat moment op orde. De provincie is vandaag ter plaatse geweest en onderzoekt of het raster inderdaad aan de eisen voldeed en hoe het eventueel mogelijk is dat het niet geholpen heeft om de schapen te beschermen.
Hoe duidelijk wil je het hebben dat die rasters niet werken !!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:38

DuoPenotti schreef:
Pro wolf:

Kijk en huiver;

WAARSCHUWING ZEER GRUWELIJKE BEELDEN via link.
Kroatië.

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/T3kzXRw6SASVxpst/?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:38

Als je ergens waus van bent dan verzin je altijd wel weer nieuwe excuses om je fascinatie kracht bij te zetten.

Wat een slachtpartij -O-...
Vreselijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:39

Ja dat soort foto's gaan hier rond bij de poffertjes op verjaardag .. Weer een paar voor de collectie |(

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 17:58

tienus63 schreef:
DuoPenotti schreef:
Pro wolf:

Kijk en huiver;

WAARSCHUWING ZEER GRUWELIJKE BEELDEN via link.
Kroatië.

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/T3kzXRw6SASVxpst/?

Mogen oneliners nu eigenlijk? Mijn enige reactie was :oo met een lading scheldwoorden die niet door mijn eigen censuur komen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:02

@rocamor en dan te bedenken dat dergelijke beelden van KBH’s (kuddebewakings/beschermingshonden), erfhonden, al dan niet aan de ketting en huishouden met enige regelmaat op deze pagina worden doorgelinkt vanuit heel Europa. Van Italië, Frankrijk, de Balkan, Polen, Scandinavië.

Ik plaats ze normaliter niet omdat het (nog) niet of met zekerheid in Nederland is gebeurd.
Af en toe plaatsen ze ook beelden van bewakingscamera’s of wild camera’s van het feit zelf. Ik scroll verder. De omschrijving doet mij huiveren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:05

Citaat:
Pas maar op voor de boze wolf.
Door Marcella Kleine

Marcella wil door middel van dit boek een aandeel leveren in het duidelijk maken van de nachtmerrie waarin wij met elkaar al lange tijd gedwongen worden te leven rondom het Drents Friese woud /Westerveld en ruime omgeving.

Het gaat om een thriller met een fictief verhaal, waarin waargebeurde voorvallen zijn verwerkt.

De gebeurtenissen waar Marcella over schrijft zijn o.a. gebaseerd op de beelden en informatie op onze meldsite.

Afbeelding

Bron meldingen in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/Y9hoZX ... tid=WC7FNe