3heathcliff5 schreef:Je kan overal wel wat positiefs of negatiefs bij bedenken. Als rekening houden met wat jan en alleman wel eens zou kunnen denken de norm moet zijn, kan je niks meer vooraf omschrijven.
Ik vind zoals elisa2 het omschrijft juist wel heel duidelijk en bij veel go denk ik niet aan er gaat vast teveel voer in. Dan denk ik gewoon aan een paard dat van nature veel looplust heeft. Een paard waar teveel energie in gevoerd wordt, is meestal niet in dezelfde adem goudeerlijk en doodbraaf.
Jawel, betrouwbaar is karakter; veel go kan karakter zijn maar ook te veel voer.
Staat er nu een op stal die heeft best wat stress gehad van de verhuizing. Ik stond bij dat paard in de stal en ze was best onrustig want ze stond binnen en de rest niet.
Maar met alle drukte die ze maakte heeft ze mij niet eens aangeraakt, laat staan iets anders want in al haar drukdoenderij lette ze nog wel op waar ik stond! Dat is karakter.
En ja, je kunt overal wat van vinden. Lees maar teug, ook hier zijn we erg goed in het afkraken van paarden en tegelijk kopers knettergek maken dat het niet kan dat een paard van 4k gewoon simpel gezond is.