Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:50

Gefeliciteerd Aatrox. Ziet eruit als een echte GVR! Heel veel plezier ermee! Wat is de afstamming?

opisop_shop

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:56

Wat leuk Fensy, hoop dat het wat wordt.
Maar komt er nou morgen op zondag een dierenarts keuren?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 20:56

Gefeliciteerd Aatrox! Lieve blik heeft hij, wat een joekel, 1.75 haha! Hopelijk ga je er veel plezier mee beleven!

Wat een onwijs leuke verrassing op een pyamadag Fensy!! Maar dan heb je geluk met die dierenarts, de meesten zijn niet te porren voor een keuring op zondag haha!
Ik zie een 3,5 jarige liefst met een gas, rem en een beetje stuur. Hoeft nog niet in de nagefelijkheid, belangrijkste vind ik braaf, ho en al een beetje reageren op zit.
Het mooiste is als ze niet scheef zijn als een banaan. :)

Ik ben het wel eens met de opmerking dat de meeste kinderen een pony niet goed dressuurmatig door kunnen rijden. Vaak zie je dan toch de stijve vastgezeten armpjes en de pony in de krul getrokken..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:57

Dat heeft niks met kindjes te maken maar met goed les!!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 20:58

StalNollie schreef:
Dat heeft niks met kindjes te maken maar met goed les!!

Klopt, maar vind maar eens goede instructie. De gemiddelde ponyclub instructrice is echt om te janken, maar dat is wel waar die meeste kids naartoe gaan.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:01

Wat leuk Fensy, duimen maar! Zo zie je maar dat we soms iets verder moeten kijken dan ons neus lang is.

Dankjewel voor alle lieve reacties <3 Speciaal ook gezocht op een 'wat' groter paard :-)
Oji, zijn papa is Taran de La Pomme en mama's kant is Casall.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:02

Maar dat vind ik van volwassenen ook en als ik het topic doorlees. Meer dan 75 % hier is onzeker!!! En dat is deels ook vanwege de lessen/instructie

Maar het liefst wel allemaal met papier en bloed maar daar kunnen gemiddelde niet mee overweg maar zonder papier word niet aangekeken (of minder!)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 21:05

Aatrox schreef:
Wat leuk Fensy, duimen maar! Zo zie je maar dat we soms iets verder moeten kijken dan ons neus lang is.

Dankjewel voor alle lieve reacties <3 Speciaal ook gezocht op een 'wat' groter paard :-)
Oji, zijn papa is Taran de La Pomme en mama's kant is Casall.

Mooi bloed! :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 21:07

StalNollie schreef:
Maar dat vind ik van volwassenen ook en als ik het topic doorlees. Meer dan 75 % hier is onzeker!!! En dat is deels ook vanwege de lessen/instructie

Maar het liefst wel allemaal met papier en bloed maar daar kunnen gemiddelde niet mee overweg maar zonder papier word niet aangekeken (of minder!)

Eens hoor :) Nou moet ik bekennen dat ik dat ook wel was, al is dat nu een stuk minder. Belangrijkste is dat je blijft zitten en daarna zorgen dat je paard geen tijd meer heeft om te lopen klooien. Dus gewoon naar voren rijden :+

Bij instructie is er een hoop winst te behalen. :)

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:08

Ik ben van mezelf ook een onzekere (maar niet bange) ruiter, ik merk dat ik onder begeleiding daar veel beter mee kan en leer omgaan. Daar is zeker een hoop winst uit te halen maar je moet er wel tijd (en geld) in investeren! Soms red je het met 1x per week lessen gewoon niet bijvoorbeeld..

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:12

StalNollie schreef:

Oh, ik word juist heel zenuwachtig van naam huppeldepup x naam hatseflats x naam nogwatduurs :) Doe mij maar gewoon een gewone, niks hoog in het bloed :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 21:12

En... Ook belangrijk, zoek een instructie die je de theoretische onderbouwing mee kan geven, je kan helpen in het gevoel ontwikkelen en je vragen stelt om op die manier zelf verder te kunnen omdat je voelt wat er onder je gebeurt en dat je daar zelf proactief op kan inspelen.

Ik zie zo vaak gebeuren dat er geroepen wordt 'meer/minder druk, geef nu even druk met je binnen/buitenbeen' maar zo leer je niet zelf nadenken en voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:19

Zo, ik moest echt even lezen Fensy.
Wat zou het toch leuk zijn als je jouw paard vind. +:)+ Wordt het een paard echt alleen voor jezelf? 11 jaar is een mooie leeftijd. Lekker ervaren en niet te oud.

Genieten morgen dus ;)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:22

Fensy wat een leuk nieuws! Duimen dat deze wel goedgekeurd wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:26

Oja en succes uiteraard met de keuringen!

Niet geheel onbelangrijk.. Of mag ik dat niet meer zeggen. :o |o

:P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-01-22 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 21:29

Wat voor reactie verwacht je nu Evamarie? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:30

Is een grapje ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 21:32

Ah, dan had ik de |o wellicht verkeerd geïnterpreteerd.

Grappig, sommige geschreven tekst komt dan anders over dan bedoeld.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:34

Succes Fensy!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:34

En ik kom er wel een beetje op terug. Een keuring zegt echt niet alles daar blijf ik toch echt bij, maar in sommige gevallen is het wel een goed idee.

Het geeft toch echt wel een stukje meer zekerheid.

Ja dat is lastig met emoticons, daarom zette ik er ook nog even een :P bij.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:35

Ik ben dit jaar niet op zoek naar een paard....maar naar een hengst voor mijn merrie. Ha ha net zo'n puzzel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:37

Dat lijkt mij ook wel lastig ja.

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:37

Zo dames, ik had 30 min nodig om bij te lezen hihi. Ik mag morgen ook weer proefrijden PRE van MP van bijna 7 van 1.65 en nog rond mijn budget ook :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 21:38

In alle gevallen is keuren een goed idee. Wij kunnen een paard niet van binnen bekijken.

Zo hebben wij een keer een paard laten keuren die klinisch prima er doorheen kwam, maar op de foto's van de benen zag de DA 'wolkjes'. Bleek peesverkalking op de aanhechting van de pees te zijn op meerdere plekken.
Dat weefsel blijft stug, dus een veel groter risico op peesblessures.

Als we niet hadden laten keuren hadden we nu dus mogelijk met een kapot paard van inmiddels pas 7 jaar gezeten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 21:39

oji schreef:
Ik ben dit jaar niet op zoek naar een paard....maar naar een hengst voor mijn merrie. Ha ha net zo'n puzzel :+

Oh heerlijk, word ik helemaal enthousiast van! Volgend jaar gaat die van mij ook naar de keuring. :D Vond haar nu nog te puppy, zowel in het koppie als in het lijf.

Maar over een paar jaar als het meezit begint de babydaddy zoektocht hier ook <3