Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Damelza schreef:Ik zou ook altijd keuren, ook voor een klein bedrag. Als ze daarna niet goed blijken te zijn ben je alsnog heel veel kosten kwijt. En volgens mij denken er meer mensen zo over, dus bij verkoop zou ik een paard ook al gekeurd aanbieden. Dan kan iemand altijd zelf nog beslissen of ze hem over willen keuren, maar dan weet je igg wat je verkoopt en kom je daarna bij een keuring niet voor verrassingen te staan. Een verkoop kost volgens mij al tijd zat
anjali schreef:Damelza schreef:Ik zou ook altijd keuren, ook voor een klein bedrag. Als ze daarna niet goed blijken te zijn ben je alsnog heel veel kosten kwijt. En volgens mij denken er meer mensen zo over, dus bij verkoop zou ik een paard ook al gekeurd aanbieden. Dan kan iemand altijd zelf nog beslissen of ze hem over willen keuren, maar dan weet je igg wat je verkoopt en kom je daarna bij een keuring niet voor verrassingen te staan. Een verkoop kost volgens mij al tijd zat
Als koper zou ik een keuringsrapport (recent of niet?) van de verkoper eigenlijk niet echt vertrouwen.
grauwman schreef:Er is een hoop veranderd in de huidige markt en dat komt voornamelijk door de rotte appels die het verpesten voor een eerlijke verkoper.
Van gedrogeerde paarden, ontbrekende essentiële foto's en superbrave staats gevaarlijke paarden ik heb het helaas allemaal al meegemaakt.
grauwman schreef:Ik stap zowieso niet op als dier niet wordt voorgereden.
Had dit jaar een stalgenoot welke haar staatsgevaarlijke paard als braaf te koop had staan voor een hoog bedrag. Voor dat bedrag denk je als koper niet meteen dat zo'n dier niet te vertrouwen is. Lastige is dat je je er persoonlijk officieel niet mee mag bemoeien. Uiteindelijk heb ik de staleigenaar maar ingeschakeld want voor hetzelfde geldt breekt degene die proef rijdt z'n nek. Dier was zo onvoorspelbaar.
AppleSter schreef:Dank voor dit voorbeeld!
Ik zal even kijken op Sporthorses.
@Damelza, dat is hij zeker. Hij is geboren met blauwe ogen en ze zijn nu amberkleurig. Z’n kleur zie je (helaas) niet zoveel.
Ik ben even snel door alle foto’s gegaan, het zijn er enorm veel maar geen (recente) standfoto’s helaas. We hebben de knoop nog niet 100% doorgehakt, dus we hebben nog geen verkoop foto’s gemaakt.
[ [url=m/QglJrE.jpg]Afbeelding[/url] ]
@Grauwman ook dank voor je reactie. Ik heb geen bepaalde prijs in gedachten, het is alleen ontzettend lastig vergelijkbare paarden te vinden om prijzen te bepalen. De prijzen zijn sowieso erg hoog vind ik, kijkend naar prijzen voor Fjorden en Haflingers. En een vriendin kocht vorig jaar een D maat Tinker zonder papier voor zo’n €8000![]()
Ik zoek wel echt een liefhebber voor hem. Meebetalen aan keuring bij bemerking is ook zeker bespreekbaar. En klopt qua opleidingsniveau, al is hij wel erg braaf.
AppleSter schreef:Benzz schreef:Dus je weet niet of hij gezond is
Voor je hier geld en tijd in steekt zou ik hem eerst laten keuren inclusief hals en rug. Dan kun je pas een fatsoenlijke prijsindicatie geven.
Wat een zure reactie Benzz. Dat ik het in het politieke topic niet met je eens ben wil niet zeggen dat je hier meteen zo naar hoeft te doen.
Hoezo “voor je hier geld en tijd in steekt”? Hij is 4 jaar, bij ons geboren, dus er zit al heel wat tijd , liefde en geld in dit dier. Hij is nooit kreupel of ziek en ik ken z’n (medische) geschiedenis volledig.
Een eventuele koper (als we die stap straks gaan zetten) mag hem keuren als hij of zij dat wil.
@MarjanB Ik heb gekeken op marktplaats en andere websites maar het is moeilijk iets vergelijkbaars te vinden. Is het nu een KWPN (of Tinker of Fjord) dan zou het wat makkelijker zijn.
_Tarzan schreef:Wat ik mij afvraag, jullie zeggen als er staat niet voor de onzekere ruiter oid dat jullie meteen denken dat er iets mis is of het paard niet te vertrouwen is.
Ik heb hier ook een die absoluut niet voor de onzekere ruiter is en mocht ik hem ooit verkopen zou ik hem ook zo adverteren maar er is niks mis met hem, hij staat heel scherp op de hulpen, laat zich netjes rijden maar is en blijft wel een onzeker paard met heel veel GO dus een onzekere ruiter zal niet uit de voeten komen met hem. Hij is verder doodbraaf en goudeerlijk.
Hoe zouden jullie dat dan wél adverteren vraag ik mij af?
Paard is verder niet te koop hoor, alleen als het allerbeste huisje zich zou voordoen zal hij weg mogen.
_Tarzan schreef:Wat ik mij afvraag, jullie zeggen als er staat niet voor de onzekere ruiter oid dat jullie meteen denken dat er iets mis is of het paard niet te vertrouwen is.
Ik heb hier ook een die absoluut niet voor de onzekere ruiter is en mocht ik hem ooit verkopen zou ik hem ook zo adverteren maar er is niks mis met hem, hij staat heel scherp op de hulpen, laat zich netjes rijden maar is en blijft wel een onzeker paard met heel veel GO dus een onzekere ruiter zal niet uit de voeten komen met hem. Hij is verder doodbraaf en goudeerlijk.
Paard is verder niet te koop hoor, alleen als het allerbeste huisje zich zou voordoen zal hij weg mogen.
Elisa2 schreef:_Tarzan schreef:Wat ik mij afvraag, jullie zeggen als er staat niet voor de onzekere ruiter oid dat jullie meteen denken dat er iets mis is of het paard niet te vertrouwen is.
Nee, ik denk niet gelijk dat er wat mis mee is.
Denk dan dat het paard of groen is, of gewoon niet van gestuiter op de rug houdt, onduidelijke hulpen etc., of een paard wat de leiding overneemt bij een iets minder assertief persoon.
Ik zou zoiets adverteren als: ohz is het een wat onzeker paard met heel veel Go, is doodbraaf en goudeerlijk maar heeft daarom wel een wat meer ervaren ruiter nodig.
Zoiets..