Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:14

upendo schreef:
Ja, inderdaad Alja.. Want wat is je doel precies Tita. :)

Voornamelijk dressuur :') ik heb met moeilijk paarden redelijk “goed” wedstrijden gereden was een van de eerste pony combinaties in de Z in de jaren 2000 tussen de paarden met draak van pony.
Dus ik wil mezelf zeker niet vergelijken als iemand van de manege of een recreant die alleen in bos rijdt

Mijn huidig paard springer heb ik zelf ingereden en is best leuk gelukt hoor.
Ik kan er niks aan doen dat de “pubertijd” niet over is gegaan. Laatste val heeft voor gezorgd (2019) dat ik flink kapot was in rug.

Dus ik wil iid weer richting dressuur maar wel met paard wat niet hysterisch wordt van een rolstoeler langs de bakrand of een fazant of een opblaasbare band in de wei…
Om paard gezond en fris te houden vind ik afwisseling belangrijk dus 1-2x per maand naar bos.
Misschien later af en toe wedstrijd om te kijken waar je staat maar niet zoals met huidig paard 22x starten in een jaar :=

Gefeliciteerd aatrox…flink paard

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:26

Gefeliciteerd! En wat een joekel!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:26

Nogmaals gefeliciteerd aatrox!! Hij. Heeft idd een geweldige lieve blik!!

happy2014

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:27

Iemand bekend met stal Almaro? Per pb uiteraard…

Ik ga er morgen bij een paard kijken.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:29

Babootje schreef:
StalNollie schreef:
3500 is dan echt weer te weinig daar komen handelaren al op af.

Ze heeft al online gestaan maar wegens overlijden van een hele naaste van mijn uit verkoop gehaald. Er zijn toen wel al mensen geweest maar 2 waren al handel en dat zoek ik niet. Deden zich anders voor!
En ik hoef niet het onderste maar wil ook nu alleen nog maar particulieren hebben. Vind dat veel leuker daar doe ik het echt voor. Maar merk als je te laag zit dat mensen twijfelen ( dat is wat in dit topic dan ook word gezegd.)

Babbootje ze is prima dressuur basis bevestigd.

StalNollie 3,5 en dressuur bevestigd is echt onmogelijk. Tenzij je met 2 bent begonnen met rijden, maar zo'n pony zou ik dan niet willen hebben. Dus ik zou dat zeker niet in de advertentie zetten.
Als je jonge pony's verkoopt krijg je ongetwijfeld handelaren op de stoep. Dat is niet per se slecht. Die zoeken dan pony's om op te leiden en dan te verkopen. Daar zit het grote geld in namelijk. De meeste mensen die een pony zoeken voor hun kind, zoeken een ervaren pony. Niet in een 3,5 jarige onbevestigde pony. Kinderen hebben onvoldoende ruitergevoel nog om een jonge pony te beleren. Dus handelaren op de stoep zou ik niet als probleem zien.
Wil het echt geld opleveren, moet de pony ook nog een beetje apart bewegen.

Babootje wat versta jij onder dressuur basis bevestigd
Voor mijn is dat en dat is ook wat de pony kent

Stap draf galop links en rechtsom loopt makkelijk nageeflijk en op eigen benen. Prima aan de hulpen niet te scherp eerder soms te lui maar kan je bijpakken met zweepje of sporen. ( word ze niet beter van maar net iets meer reactie dus ideaal)
Kinderen van 6.5 - 7 - 11 en 12 rijden er zo mee weg door weer en wind. Kent rijbak binnen en buiten en is verkeersmak. Zijn nu zachtjes aan pasje wijken erbij aan het pakken.

Voor mijn is dat plaatje basis dressuur en hoeven ze niet meer dan dat.

Edit hand opzoeken. Stelling, voltes etc bevestigd

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:32

3.5 jaar zou zeggen licht ingereden

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:36

Earth schreef:
_Tarzan schreef:
Ja dat is die mega knappe <3
Hij is waanzinnig maar ik ben echt té onzeker en bang met rijden -O-

Ah zo zonde, hij is zo knap. Ik pb je even.

Je hebt een heel verhaal terug :o

Gefeliciteerd Aatrox met je knapperd! *\o/*

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:45

Ik vind de pony van Nollie ook nog erg jong.Die mag toch pas een half jaartje onder het zadel zijn en kan dan toch nog niet bevestigd zijn.Voor een beginnend kind in elk geval veel te groen. Wat de prijs betreft is in de eerste plaats de braafheid, ook in de omgang, van de pony belangrijk.Verder het uiterlijk,daar zegt Nollie niets over,maar een echte "showstopper" kan aanzienlijk meer opbrengen dan een even goede pony met een onopvallend uiterlijk.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:53

StalNollie ik denk dat als ze netjes beweegt je zeker rond de €6.500 kan vragen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:57

Aatrox schreef:
Voor een jonge maar brave pony zou ik zo op €6500 inzetten!

Nou voor mij is de zoektocht dit jaar alweer afgelopen! Wij hebben vandaag onze nieuwe aanwinst opgehaald, een 5,5 jarige Zangersheide ruin van 1,75, springen bevestigd, verder nog redelijk groen in omgang.

[ [url=m/39slCs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H8mlF8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was dus het 6e paard wat we hebben laten keuren, en de eerste met een echt duidelijk positief aankoop advies.

Proficiat en veel geluk! Wat een grote! Hij heeft een mooi hoofd.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:05

Babootje schreef:
Het gaat er toch niet om waar jij wel of geen moeite mee hebt? Het gaat erom wat de rechter zou vinden op het moment dat je een geschil met een koper hebt.

Exact daarom maakt het me dus niet uit; dat gaat niet gebeuren. {:}

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:10

Gefeliciteerd Aatrox, hij oogt héél groot en heeft een enorm vriendelijke uitstraling!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:11

happy2014 schreef:
Iemand bekend met stal Almaro? Per pb uiteraard…

Ik ga er morgen bij een paard kijken.

Leuk Happy, succes morgen en hopelijk beter weer dan vandaag! Je hebt al pb zie ik. De stal zegt mij niets.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:13

Aatrox gefeliciteerd hoor, wat een joekel!

@Lieser, nee tis idd niet de allerknapste haha! Voor iemand anders hier mss wel geschikt? Ik ken het paard verder niet hoor, maar weet dat hier een aantal bokkers specifiek naar ISH en ID's kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:15

StalNollie schreef:
StalNollie schreef:
3500 is dan echt weer te weinig daar komen handelaren al op af.

StalNollie 3,5 en dressuur bevestigd is echt onmogelijk. Tenzij je met 2 bent begonnen met rijden, maar zo'n pony zou ik dan niet willen hebben. Dus ik zou dat zeker niet in de advertentie zetten.
Als je jonge pony's verkoopt krijg je ongetwijfeld handelaren op de stoep. Dat is niet per se slecht. Die zoeken dan pony's om op te leiden en dan te verkopen. Daar zit het grote geld in namelijk. De meeste mensen die een pony zoeken voor hun kind, zoeken een ervaren pony. Niet in een 3,5 jarige onbevestigde pony. Kinderen hebben onvoldoende ruitergevoel nog om een jonge pony te beleren. Dus handelaren op de stoep zou ik niet als probleem zien.
Wil het echt geld opleveren, moet de pony ook nog een beetje apart bewegen.

Stap draf galop links en rechtsom loopt makkelijk nageeflijk en op eigen benen. Prima aan de hulpen niet te scherp eerder soms te lui maar kan je bijpakken met zweepje of sporen. ( word ze niet beter van maar net iets meer reactie dus ideaal)
Kinderen van 6.5 - 7 - 11 en 12 rijden er zo mee weg door weer en wind. Kent rijbak binnen en buiten en is verkeersmak. Zijn nu zachtjes aan pasje wijken erbij aan het pakken.

Klinkt als een toffe pony. Toch vind ik het erg jong voor wat ze kan. Ze heeft geen papier. Uiterlijk is niets over bekend. Dat door weer en windrijden is wel echt een pluspunt. Je zou het taxatietopic kunnen proberen.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:17

.
Laatst bijgewerkt door janna op 31-08-24 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:20

janna schreef:
Nou een 3.5 jarige mag dat toch prima kunnen? Ik zit helemaal niet in de ponies, dus qua prijs geen idee.

Nou idd. Ik snap en dat is geen kritiek maar wellicht iets om over na te denken voor sommige.... Dat sommige nog geen paard gevonden hebben. Ze moeten van alles kunnen maar toch ook weer niet en dan liever pas vanaf 5 jaar maar dan liefst niet te duur. Weet je wat dat kost 5 jaar aanhouden en dan aanrijden! Islanders zijn niet voor niks zo duur!

Karakter us top kindjes kunnen er alles mee tot er zelfs onder door kruipen! Is vos met achter 2 witte voeten bles en geheel geschoren.

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:23

Gefeliciteerd Aatrox!

Verder even aan het bijlezen, ik zie dat ik de soap gemist heb…

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:24

StalNollie schreef:

Wat jij bedoelt is zadelmak/licht ingereden.

T/m Z2 is basis dressuur. :D
Maar als je bedoelt B dressuur betekent dat dat ie een B proef moet kunnen lopen, inclusief verruimen in draf en galop, hals strekken, enigszins op de letter. voordat je met een paard in de B kunt starten heb je wel een half jaartje minimaal werk vanaf zadelmak afhankelijk hoeveel balans het paard van zichzelf heeft.
Bij pony's gaat dat best wat sneller, maar ook dan moet je uitkijken dat je niet te snel gaat.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:26

Ik zit ook niet in de ponyprijzen (heb al genoeg moeite met de paardenprijzen :o :D ), maar een pony die mooi in de D-maat uitgroeit, netjes onder het zadel loopt en ook nog een goed karakter heeft, lijkt mij toch goud waard.

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:32

Nou mijn dag liep vandaag een beetje anders dan gepland stond :D Van een pyjamadagje naar proefrijden ahha.

Na de teleurstelling van afgelopen week met mn droomcriollo had ik er ff goed de pest in en was ik er ff goed klaar mee. Maar mijn man had nog app contact met de eigenaar van diezelfde stal en hij appte dat hij nog 3 paardjes had staan waarvan die zeker bij mij zouden passen. En van 1 daarvan wist hij dat het voor 95% een match zou zijn. Mijn man had helemaal niks tegen mij gezegd en ik werd vanmorgen ineens verzocht om me te gaan wassen en aankleden. Ik had er helemaal geen zin in want hij wilde ook niet vertellen wat we gingen doen. Toch maar aangekleed en hup de auto in. Onderweg nog ff een vriendin opgepikt. Toen kreeg ik dus te horen wat we gingen doen. Nou vooruit dan maar want we zijn nu toch al onderweg. Eenmaal daar aangekomen werden we weer heel goed ontvangen en hij liet de 3 paardjes zien die hij in gedachte had. hij haalde eerst een witte appaloosa. Tja fijn..weer een witte pfff...en ik hou helemaal niet van wit :n Toen haalde hij de 2 andere er ook uit en stonden ze alle 3 op een rijtje. Nou eerst de ene maar poetsen die ik wel heel leuk vond. Nou ik werd gewoon zenuwachtig van dat paard...geen rust in zn lijf en kon niet stil blijven staan. Eigenaar zei al meteen, dat gaat hem niet worden he? Uhh nee. Die witte zocht wel mn aandacht door aan mn rug te snuffelen en af en toe met zn hoofd langs mijn hoofd te kroelen. De 3e was ook wel leuk maar had er ook niet echt een fijn/wauw gevoel bij. Dus ook weer terug zn stal in. Toen kroop de witte bijna in mn jaszak en ben ik haar maar gaan poetsen. Jeetje wat een rust had dat beestje over zich. Na t poetsen gezadeld en ze bleef ook netjes en rustig staan. Er was al iemand aan het rijden in de rijbak (klein meisje) dus die wilde ik niet storen dus bleef ik op een afstandje maar even wachten. De eigenaar zei loop anders ff een stukje met dr naar het bos, je weet de weg toch nog vd vorige keer. Nou mn vriendin en ik een hele wandeling gemaakt maar toch durfde ik er nog niet op omdat het toch een vreemd paard is. Ze was erg braaf en als ik stopte met lopen stopte ze ook meteen netjes. Toen we weer terug waren was de rijbak weer vrij en kwam de eigenaresse en vroeg ik of ze er eerst op wilde. Paardje was erg voorwaarts en beetje gespannen (eigenaresse rijd dressuurmatig). Ik zei meteen tegen mn vriendin van sorry maar denk niet dat ik erop ga, veel te gestrest voor mij :D Mn vriendin zei hup gewoon erop en ga alleen maar even stappen om het te voelen en ik loop naast je. Nou uhh oke toch maar erop dan. Jeetje wat reed dat raar om met die korte teugels te rijden. Beestje was ook een beetje voorwaarts. De eigenaresse moest even weg en mn vriendin is in t midden gaan staan. Ik voelde me net een beginner, zo zenuwachtig was ik. Toen herinnerde ik weer wat lessen van mn trainer. Langere teugel en ze liep al wat meer ontspannen. Mn man zei doe je benen zo eens naar voren om dr te laten stoppen en kijk eens wat ze dan doet. En ze stopte gewoon. Dus wat meer westerachtig gaan rijden en daar reageerde ze veel beter op. Ze was dus ook gewoon western bereden! maar nu kende ik alleen basis western en moest ik de juiste knoppen nog zien te vinden want er zijn zoveel verschillende manieren om western te rijden. Mijn vorige paard ging juist slomer rijden als ik easy zei...deze gaat ineens van draf naar stap hahah. Maar na 40 min ging t al een heel stuk beter. Soms wilde ik van stap naar draf en ging mevr in galop en sneed de bochten af *D . Dus rij technisch kan er nog veel verbeterd worden maar ja dat moet ik ook hahah. Laatste keer dat ik les kreeg was 2.5 jaar geleden. Maar ze was echt super braaf en heb me de hele tijd veilig gevoeld. Wat een braaf ding zeg...zit echt geen kwaad in. Eigenaar kwam kijken en zei: en had ik gelijk? Nou dat denk ik wel! Ik denk dat we met grondwerk elkaar echt veel beter gaan leren kennen en dan komt de rest vanzelf wel. Ik bel mn oude trainer wel weer op. We zijn nog binnen uitgenodigd voor een kop koffie en thee om weer ff warm te worden (na die grote regenbui) en nog even over alles na te praten. Morgen kan ik weer een keer komen rijden. We hebben een dierenarts gebeld en als ze me nog steeds bevalt komt die morgen daar keuren (voor t ergste geval dat t weer mis loopt en ik t zonde vind dat t paardje dan voor niks weer die hele rit moet maken) Klinisch en weer op de foto. En als ze is goedgekeurd komt hij haar netjes brengen. Het is een 11 jarige Appaloosa merrie met en stamboek en een naam die ik niet kan onthouden ahha dus noemde ik dr maar Mira haha. Wat een top service weer! _/-\o_

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:41

Klinkt heel leuk :) Toch wel een voordeel als je een paar paarden kan vergelijken. Anders had je haar misschien nooit gekozen. Duimen maar voor de keuring! (Na de tweede proefrit :))

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:44

Babootje schreef:
StalNollie schreef:

Wat jij bedoelt is zadelmak/licht ingereden.

T/m Z2 is basis dressuur. :D
Maar als je bedoelt B dressuur betekent dat dat ie een B proef moet kunnen lopen, inclusief verruimen in draf en galop, hals strekken, enigszins op de letter. voordat je met een paard in de B kunt starten heb je wel een half jaartje minimaal werk vanaf zadelmak afhankelijk hoeveel balans het paard van zichzelf heeft.
Bij pony's gaat dat best wat sneller, maar ook dan moet je uitkijken dat je niet te snel gaat.

Ik vind dat Z-dressuur echt geen basis is maar: Zwaar! B-dressuur vind ik :Basis.Dan heb je nog Licht en Midden...Maar voor je ook een wedstrijd in die categorieen kunt rijden moet je ze thuis op een niveau hoger hebben getraind.Althans zo is het mij heel vroeger verteld.

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:46

Kalea schreef:
Klinkt heel leuk :) Toch wel een voordeel als je een paar paarden kan vergelijken. Anders had je haar misschien nooit gekozen. Duimen maar voor de keuring! (Na de tweede proefrit :))

Je hebt helemaal gelijk dat ik kon vergelijken. Omdat ik al niet van witte paarden hou had ik er zelfs niet eens bij gaan kijken. Maar zo wordt je dus weer met de neus op de feiten gedrukt dat een juiste match niet ras of kleur afhankelijk is :o

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:48

fensy79 schreef:
Nou mijn dag liep vandaag een beetje anders dan gepland stond :D Van een pyjamadagje naar proefrijden ahha.

Na de teleurstelling van afgelopen week met mn droomcriollo had ik er ff goed de pest in en was ik er ff goed klaar mee. Maar mijn man had nog app contact met de eigenaar van diezelfde stal en hij appte dat hij nog 3 paardjes had staan waarvan die zeker bij mij zouden passen. En van 1 daarvan wist hij dat het voor 95% een match zou zijn. Mijn man had helemaal niks tegen mij gezegd en ik werd vanmorgen ineens verzocht om me te gaan wassen en aankleden. Ik had er helemaal geen zin in want hij wilde ook niet vertellen wat we gingen doen. Toch maar aangekleed en hup de auto in. Onderweg nog ff een vriendin opgepikt. Toen kreeg ik dus te horen wat we gingen doen. Nou vooruit dan maar want we zijn nu toch al onderweg. Eenmaal daar aangekomen werden we weer heel goed ontvangen en hij liet de 3 paardjes zien die hij in gedachte had. hij haalde eerst een witte appaloosa. Tja fijn..weer een witte pfff...en ik hou helemaal niet van wit :n Toen haalde hij de 2 andere er ook uit en stonden ze alle 3 op een rijtje. Nou eerst de ene maar poetsen die ik wel heel leuk vond. Nou ik werd gewoon zenuwachtig van dat paard...geen rust in zn lijf en kon niet stil blijven staan. Eigenaar zei al meteen, dat gaat hem niet worden he? Uhh nee. Die witte zocht wel mn aandacht door aan mn rug te snuffelen en af en toe met zn hoofd langs mijn hoofd te kroelen. De 3e was ook wel leuk maar had er ook niet echt een fijn/wauw gevoel bij. Dus ook weer terug zn stal in. Toen kroop de witte bijna in mn jaszak en ben ik haar maar gaan poetsen. Jeetje wat een rust had dat beestje over zich. Na t poetsen gezadeld en ze bleef ook netjes en rustig staan. Er was al iemand aan het rijden in de rijbak (klein meisje) dus die wilde ik niet storen dus bleef ik op een afstandje maar even wachten. De eigenaar zei loop anders ff een stukje met dr naar het bos, je weet de weg toch nog vd vorige keer. Nou mn vriendin en ik een hele wandeling gemaakt maar toch durfde ik er nog niet op omdat het toch een vreemd paard is. Ze was erg braaf en als ik stopte met lopen stopte ze ook meteen netjes. Toen we weer terug waren was de rijbak weer vrij en kwam de eigenaresse en vroeg ik of ze er eerst op wilde. Paardje was erg voorwaarts en beetje gespannen (eigenaresse rijd dressuurmatig). Ik zei meteen tegen mn vriendin van sorry maar denk niet dat ik erop ga, veel te gestrest voor mij :D Mn vriendin zei hup gewoon erop en ga alleen maar even stappen om het te voelen en ik loop naast je. Nou uhh oke toch maar erop dan. Jeetje wat reed dat raar om met die korte teugels te rijden. Beestje was ook een beetje voorwaarts. De eigenaresse moest even weg en mn vriendin is in t midden gaan staan. Ik voelde me net een beginner, zo zenuwachtig was ik. Toen herinnerde ik weer wat lessen van mn trainer. Langere teugel en ze liep al wat meer ontspannen. Mn man zei doe je benen zo eens naar voren om dr te laten stoppen en kijk eens wat ze dan doet. En ze stopte gewoon. Dus wat meer westerachtig gaan rijden en daar reageerde ze veel beter op. Ze was dus ook gewoon western bereden! maar nu kende ik alleen basis western en moest ik de juiste knoppen nog zien te vinden want er zijn zoveel verschillende manieren om western te rijden. Mijn vorige paard ging juist slomer rijden als ik easy zei...deze gaat ineens van draf naar stap hahah. Maar na 40 min ging t al een heel stuk beter. Soms wilde ik van stap naar draf en ging mevr in galop en sneed de bochten af *D . Dus rij technisch kan er nog veel verbeterd worden maar ja dat moet ik ook hahah. Laatste keer dat ik les kreeg was 2.5 jaar geleden. Maar ze was echt super braaf en heb me de hele tijd veilig gevoeld. Wat een braaf ding zeg...zit echt geen kwaad in. Eigenaar kwam kijken en zei: en had ik gelijk? Nou dat denk ik wel! Ik denk dat we met grondwerk elkaar echt veel beter gaan leren kennen en dan komt de rest vanzelf wel. Ik bel mn oude trainer wel weer op. We zijn nog binnen uitgenodigd voor een kop koffie en thee om weer ff warm te worden (na die grote regenbui) en nog even over alles na te praten. Morgen kan ik weer een keer komen rijden. We hebben een dierenarts gebeld en als ze me nog steeds bevalt komt die morgen daar keuren (voor t ergste geval dat t weer mis loopt en ik t zonde vind dat t paardje dan voor niks weer die hele rit moet maken) Klinisch en weer op de foto. En als ze is goedgekeurd komt hij haar netjes brengen. Het is een 11 jarige Appaloosa merrie met en stamboek en een naam die ik niet kan onthouden ahha dus noemde ik dr maar Mira haha. Wat een top service weer! _/-\o_

Nou,succes! Ik ben benieuwd,klinkt goed!