upendo schreef:Ja, inderdaad Alja.. Want wat is je doel precies Tita.
Voornamelijk dressuur
ik heb met moeilijk paarden redelijk “goed” wedstrijden gereden was een van de eerste pony combinaties in de Z in de jaren 2000 tussen de paarden met draak van pony. Dus ik wil mezelf zeker niet vergelijken als iemand van de manege of een recreant die alleen in bos rijdt
Mijn huidig paard springer heb ik zelf ingereden en is best leuk gelukt hoor.
Ik kan er niks aan doen dat de “pubertijd” niet over is gegaan. Laatste val heeft voor gezorgd (2019) dat ik flink kapot was in rug.
Dus ik wil iid weer richting dressuur maar wel met paard wat niet hysterisch wordt van een rolstoeler langs de bakrand of een fazant of een opblaasbare band in de wei…
Om paard gezond en fris te houden vind ik afwisseling belangrijk dus 1-2x per maand naar bos.
Misschien later af en toe wedstrijd om te kijken waar je staat maar niet zoals met huidig paard 22x starten in een jaar

Gefeliciteerd aatrox…flink paard

Toen haalde hij de 2 andere er ook uit en stonden ze alle 3 op een rijtje. Nou eerst de ene maar poetsen die ik wel heel leuk vond. Nou ik werd gewoon zenuwachtig van dat paard...geen rust in zn lijf en kon niet stil blijven staan. Eigenaar zei al meteen, dat gaat hem niet worden he? Uhh nee. Die witte zocht wel mn aandacht door aan mn rug te snuffelen en af en toe met zn hoofd langs mijn hoofd te kroelen. De 3e was ook wel leuk maar had er ook niet echt een fijn/wauw gevoel bij. Dus ook weer terug zn stal in. Toen kroop de witte bijna in mn jaszak en ben ik haar maar gaan poetsen. Jeetje wat een rust had dat beestje over zich. Na t poetsen gezadeld en ze bleef ook netjes en rustig staan. Er was al iemand aan het rijden in de rijbak (klein meisje) dus die wilde ik niet storen dus bleef ik op een afstandje maar even wachten. De eigenaar zei loop anders ff een stukje met dr naar het bos, je weet de weg toch nog vd vorige keer. Nou mn vriendin en ik een hele wandeling gemaakt maar toch durfde ik er nog niet op omdat het toch een vreemd paard is. Ze was erg braaf en als ik stopte met lopen stopte ze ook meteen netjes. Toen we weer terug waren was de rijbak weer vrij en kwam de eigenaresse en vroeg ik of ze er eerst op wilde. Paardje was erg voorwaarts en beetje gespannen (eigenaresse rijd dressuurmatig). Ik zei meteen tegen mn vriendin van sorry maar denk niet dat ik erop ga, veel te gestrest voor mij
. Dus rij technisch kan er nog veel verbeterd worden maar ja dat moet ik ook hahah. Laatste keer dat ik les kreeg was 2.5 jaar geleden. Maar ze was echt super braaf en heb me de hele tijd veilig gevoeld. Wat een braaf ding zeg...zit echt geen kwaad in. Eigenaar kwam kijken en zei: en had ik gelijk? Nou dat denk ik wel! Ik denk dat we met grondwerk elkaar echt veel beter gaan leren kennen en dan komt de rest vanzelf wel. Ik bel mn oude trainer wel weer op. We zijn nog binnen uitgenodigd voor een kop koffie en thee om weer ff warm te worden (na die grote regenbui) en nog even over alles na te praten. Morgen kan ik weer een keer komen rijden. We hebben een dierenarts gebeld en als ze me nog steeds bevalt komt die morgen daar keuren (voor t ergste geval dat t weer mis loopt en ik t zonde vind dat t paardje dan voor niks weer die hele rit moet maken) Klinisch en weer op de foto. En als ze is goedgekeurd komt hij haar netjes brengen. Het is een 11 jarige Appaloosa merrie met en stamboek en een naam die ik niet kan onthouden ahha dus noemde ik dr maar Mira haha. Wat een top service weer!