[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:17

dat is mijn ervaring ook Ikke, ze is kijkerig maar blijft prima te rijden. Zulke paarden zijn goud waard vind ik!

SophievdV

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:30

Die Creool vond ik al wat klassiek, toen zag ik de afstamming: hartstikke Gelders! :D Voor mij zou ze te groot en zwaar zijn, maar het lijkt mij inderdaad een prima paard verder :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:32

ilsevg schreef:
dat is mijn ervaring ook Ikke, ze is kijkerig maar blijft prima te rijden. Zulke paarden zijn goud waard vind ik!

Feitelijk is dat het paard wat iedereen hier zoekt, maar velen niet toe willen geven.

Mijn tip aan Marus: niet zeuren over details die niet ter zake doen; ga die Epilot bekijken en waarschijnlijk stop je dat beest zonder strikje zo in je trailer!

Ik zal het nog erger vertellen: met proefrijden vond ik mijn huidige paard helemaal niks. Na wat praten kwam ie een maand op proef. Ik reed de tweede dag zonder zadel, op een halstertje door het bos!
Als biedt je meer dan wat wie ook hier in het topic te besteden heeft, je krijgt 'm niet mee!!!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:34

@Ikke: geef mij ook zo;n paard :+ .
Ik zal morgen bellen voor een afspraak, want tsja om nou op nieuwjaarsdag te storen vind ik ook weer niet echt fatsoenlijk

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:41

Marus schreef:
@Ikke: geef mij ook zo;n paard :+ .
Ik zal morgen bellen voor een afspraak, want tsja om nou op nieuwjaarsdag te storen vind ik ook weer niet echt fatsoenlijk

Je hebt d'r al gevonden, dat moet je alleen nog ontdekken. Ik zou er per ommegaande een mail aan wijden dat je een bezichtiging wil afspreken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:08

Hihi, nou, na al deze lof kun je eigenlijk niet meer met de boodschap aankomen maar eh...
Wel laten keuren hoor Marus, want ook Epilots kunnen wat mankeren.
(en ik ken er dus wel eentje die écht niet simpel in het koppie is, halfbroertje van mijn vos. Ook Epilots hebben een moeder := )

Als ik een paard te koop had staan, had ik er geen moeite mee als een kijker vanmiddag zou bellen. Je mocht zelfs wel meteen komen kijken :j

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:09

@Dees: ik zelf zou er ook geen problemen mee hebben hoor, maar bel op dit soort dagen niet zo snel naar onbekende mensen.
En daarbij kan ik deze dagen ook niet bezichtigen, word het weekend of de maandag en dinsdag

styl22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:13

De beste wensen allemaal!

Leuk dier ilsevg! Ik hou van vossen!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:16

*kijkt om het hoekje hier :o *

Heel voorzichtig ben ik ook aan het kijken voor een nieuw paard. Ik heb er op dit moment nog 1 te koop staan en wanneer ik voor hem een goed huisje heb gevonden wil ik toch graag weer een jonge merrie er bij :o Ik zit al een tijdje gewoon een beetje rond te kijken op internet, maar kom niet heel veel tegen waarvan ik denk; wow daar wil ik graag bij gaan kijken :+ Nu wel zojuist een info vraag naar iemand gestuurd om te kijken of het misschien in mijn plaatje zou passen. Toch altijd weer enorm spannend.

En als er vandaag iemand zou bellen om te komen kijken bij mijn andere paard, zou ik daar geen probleem mee hebben ;) Kom maar door, ben toch vrij vandaag :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:33

Mijn eisen waren een 4/5 jarige goed doorgereden ruin bijvoorkeur parcoursklaar. Ik kom thuis met een net zadelmakke 3 jarige vosmerrie. Thuis zeiden we altijd vos is lelijk. Nadat ik erop gestapt ben en thuis de moederlijn heb doorgespit de knoop doorgehakt. Ik heb haar nu goed 2 weken op stal en wat een fijn dier. Het enige wat ik wist was de vader en de stokmaat. Op stal was het echt geen beauty en dacht echt: meen je dit nou. Verkoper kent mij en zei dat dier past helemaal bij jou. Mijn voordeel was wel dat zij niet op internet stond en groot oogt.
Kijk dus niet alleen op kleur en stokmaat maar ga gewoon kijken en proberen.

@ JN heb je al kijkers gehad voor Lex?

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:47

Altijd alles laten keuren, zelfs een Epilot ;-)
En inderdaad, ook moeders doet een duit in het zakje, dus de ene Epilot zal zeker niet altijd de andere zijn. Maar mijn ervaring is goed!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 16:31

Goede middag iedereen, de bezoekjes zijn weer achter de rug nu even rustig zitten.

Het klinkt als een geschikt dier voor je Marus, mailen kan altijd wel :j
Morgen word at op gehaald die staat nu nog heerlijk te genieten met dr vriendinnetjes. De baby's gaan mamatje overste vast missen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:42

Iedereen een heel paardrijk nieuwjaar gewenst :)

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:42

jipje_niekje schreef:
*kijkt om het hoekje hier :o *

Heel voorzichtig ben ik ook aan het kijken voor een nieuw paard. Ik heb er op dit moment nog 1 te koop staan en wanneer ik voor hem een goed huisje heb gevonden wil ik toch graag weer een jonge merrie er bij :o Ik zit al een tijdje gewoon een beetje rond te kijken op internet, maar kom niet heel veel tegen waarvan ik denk; wow daar wil ik graag bij gaan kijken :+ Nu wel zojuist een info vraag naar iemand gestuurd om te kijken of het misschien in mijn plaatje zou passen. Toch altijd weer enorm spannend.

En als er vandaag iemand zou bellen om te komen kijken bij mijn andere paard, zou ik daar geen probleem mee hebben ;) Kom maar door, ben toch vrij vandaag :)

Hoi jipje,
leuk je hier tegen te komen weet je nog wie ik ben?van die oscar merrie destijds

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:53

Hoi Urobi. Wat leuk om je hier tegen te komen :) Ben je ook op zoek naar een ander paardje of hebben jullie nog iets te koop van de veestapel?

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:04

Ook maar een keertje reageren *stille meelezer*

Ik heb een 3,5 jarige vosmerrie van Oscar x Havel te koop. Stokmaat rond de 1.64 m. Ze is in Oktober beleerd onder het zadel en wordt nu 1x in de week gereden. Het is een hele lieve en brave merrie. Helaas heb ik nog geen fotos of filmpjes, zal kijken of ik dat deze week kan doen. Wie interesse heeft kan Pb'en ;)

Zelf ben ik namelijk op zoek naar een iets groter paard.

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:27

hihi, ineens allemaal stille meelezers in actie! :-)

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:41

Kom weer even binnen vallen.

Marus die Epilot is echt braaf, ken het paard en het is een lekkere knuffelkont, lief dier.

Succes hopelijk is het echt wat voor je, is dat ik er 2 toppers heb anders wist ik het wel.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:06

jipje_niekje schreef:
Hoi Urobi. Wat leuk om je hier tegen te komen :) Ben je ook op zoek naar een ander paardje of hebben jullie nog iets te koop van de veestapel?

op zoek ben ik nog niet eerst maar eens wat ruimen.We hebben nog een hele fijne allround 5jarige merrie van 1.80 met hele fijne bewegingen.Mijn man is ze nu 3 weken aan het rijden en we kennen haar niet meer terug.Ze gaat echt heel goed springen.Ze is nu een paar keer mee op oefenparcours geweest en 6 januari gaat ze mee op concours, we hadden niet verwacht dat het zo positief uit zou pakken ze gaat 23januari ook nog een ibop test doen en laten we een stamboekopname doen.We moeten ook wat verkopen ze staat niet officieel te koop. We hebben ook nog een voorlopig keur merrie staan van 1.64 die is goed zadelmak maar dat is een hitte petit en daar doen we nu rustig mee aan.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:16

Allemaal de beste wensen!
Hier startte het jaar helaaas niet helemaal fijn.
Kennis van mn vriendin die ligt in het ziekenhuis en vader van kennis van mij ligt er ook, door ongeluk in Raard (auto in menigte gereden). Zo sneu.

3 januari komt al steeds dichterbij :+
@ Marus; Die Epilotmerrie klinkt inderdaad fijn! Gewoon ff achteraan gaan. En mooi dichtbij toch!

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:21

Heb het ook gehoord Romanoff!!!
Geen leuk nieuws in het nieuwe jaar.

Allemaal ook een heel fijn 2013 toegewenst. :)

Morgen met 1 van de pony`s naar de Bit talentendag.Waarschijnlijk komt daar ook een koper om de pony.
We wachten het rustig af.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:44

Beste wensen allemaal! wat gaan jullie hard zeg :P

voor de gene die het onthouden hebben. ben zondag wezen kijken bij die vos dirigent. is een twijfel gevalletje... wel een jonge ruin en nieuwschierig maar nooit geent, nooit op de trailer geweest en galop vind hij echt heel erg moeilijk. blijf nog lekker even rond kijken!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:51

Ik ben blij dat ik pas donderdag naar de clinic in drachten hoef voor de bittrainingsdagen. Heb vooral ziek het nieuwe jaar ingeluid, zal ook nog wel ff duren voor er weer bij ben. :=
Zou morgen kijkers hebben voor t veulen, maar die maar bericht gedaan dat dat m voor mij niet gaat worden.
Maar even een paar dagen gedwongen rustig aan dus.

Wbt Champ moeten er nog een aantal dingen geregeld worden voor hij evt weg zou gaan, dus nog niet helemaal rond, maar t komt toch wel dichtbij zo hoor := Heb nog nooit eerder een paard verkocht wat ik niet te koop had staan en waarmee ik nog allerlei plannen had. -O- Leuk is anders, maar soms moet je realistisch zijn. Maar goed, we zijn er nog niet helemaal dus, voor hij daadwerkelijk op de trailer staat en definitief weg is ga ik proberen me er niet te druk om te maken.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:03

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:05

Faline, Ik had mij ook opgegeven maar niets meer gehoord, heb jij een mail oid gehad?