Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:45

_rosita_ schreef:
nadat hij is ingeslapen door ouderdom, heb ik een ander paard gekocht. dan maar geduld.
ik veroordeel niemand hoor die een paard verkoopt, alleen bij mij werkt dat niet zo.

Ik verkoop een paard liever als hij nog gezond is dan dat ik hem naar de slacht moet brengen of hem in moet laten slapen...
Dat vind ik pas erg!!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:04

En zo'n paard zou ook een stuk meer toegevoegde (emotionele) waarde kunnen krijgen,
doordat meerdere kinderen (of volwassenen) er een hoop van kunnen leren.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:27

_rosita_ schreef:
maikeltje schreef:
Heb jij al je pownies nog op stal staan dan? Clown

tsja.... je kán natuurlijk elk jaar een nieuwe pony eisen van paps en mams.
ik heb op mijn 8e mijn pony gekregen en mijn lieve beestje is tot zijn 30e en mijn 21e bij mij gebleven en ja.... daar is heeeeeeel wat geld van mijn ouders heen gegaan. geld waar zij een auto, heeeeel wat boodschappen en vakanties van hadden kunnen kopen. maar ach... zij gaven zelf ook om dat dier en zelfs bij hen kwam het niet eens in hun gedachten op het beestje waar ik op heb leren rijden, waar ik al mijn vrije uurtjes in stopte, het beest waar ik alles, maar dan ookálles mee kon te verkopen en mijn hartje te breken.

De eerste pony van mijn kinderen gaat ook nooit meer weg, maar op een gegeven moment moet er een grotere komen, en misschien weer een grotere. Als deze pony's te klein worden dan gaan ze echt wel weg naar een nieuw baasje. Zoals dat bij de meeste mensen zo gaat.

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:29

nee tuurlijk niet...tommie is (zeker voor mij) veel meet waard dan een miljoen!

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:30

gaat dit topic nog steeds door? Lachen

ik blijf bij dat we er een strikje om heen doen en hem wegbrengen! (behalve Sunny)

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:43

KarinvdM schreef:
_rosita_ schreef:

Ik verkoop een paard liever als hij nog gezond is dan dat ik hem naar de slacht moet brengen of hem in moet laten slapen...
Dat vind ik pas erg!!

Dan kun je net zo goed géén paard kopen Clown
Bij de lusten horen ook de lasten..

Ik vind dat mijn paarden het verdienen dat ik er tot hun dood bij ben. Hoe naar het er ook uit gaat zien en hoe moeilijk het ook is.

Nee, ik geniet vollop van mijn huis-tuin-en-keuken-paarden Clown En mensen die het maar niet willen geloven dat ik ze niet verkoop moeten zelf maar een keer langskomen en het bieden Lachen

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:46

Ja, ik heb mijn pony niet zelf kunnen kiezen en ik zou dus liever een andere pony gehad hebben...(rare zin..Tong uitsteken) .. tuurlijk hou ik wel van der en ze is ook hartstikke lief.. maar een miljoen en dan mijn droompaardje kopen.. ja dat zou ik wel doen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:47

maikeltje schreef:
De eerste pony van mijn kinderen gaat ook nooit meer weg, maar op een gegeven moment moet er een grotere komen, en misschien weer een grotere. Als deze pony's te klein worden dan gaan ze echt wel weg naar een nieuw baasje. Zoals dat bij de meeste mensen zo gaat.

geen probleem, dat is een keuze die ieder voor zich maakt. de mijne is anders.
ik zie een paard niet als een 'wegdoevoorwerp' als 'ik er niets meer aan heb'. ik koop een beestje om hem bij mij een goed leven te bieden tot zijn dood. en tsja.... de slacht of inslapen hoort er dan helaas vaak bij, gebeurd maar weinig dat een paard het zelf opgeeft. gelukkig hebben zij dit voor op mensen.

ik heb meer vrede ermee dat ik weet dat mijn paard een goed leven heeft gehad en in vrede is ingeslapen/geslacht, dan dat ik me af moet vragen hoe het nu met mijn goede maatje is en later te horen moet krijgen dat hij al dood is. dát vind ik veel erger.

wat iemand aangaf klopt ook... als iemand anders zijn paard niet verkocht had, had ik er geen gehad, klopt! maar ik koop geen paard om hem weg te doen om een ander te plezieren. ik begrijp absoluut de handel, echt! ik zou dat ook prima kunnen, zolang je bewust een bepaalde 'afstand' bewaard. de band ik ik juist probeer op de bouwen en de klik die er bij mij moest zijn voor ik mijn paard kocht, is mij veel waard, heel veel waard en dat gooi ik niet zomaar weg.

Wienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:48

Als ik weet dat ze het goed krijgt zal ik haar voor 1 miljoen best weg doen! Ik wil dan wel dat het in de buurt is dat ik af en toe kan kijken!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:49

Bij een bod van een miljoen krijgen ze de vrachtwagen erbij Clown

YuriiikO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:54

runningkawa schreef:
Arieskuh schreef:
ja! ( en als ik het niet doe doet m'n moeder het wel)

en al die mensen die dat niet doen omdat ze zeggen dat ze hun maatje niet kwijt willen, als je eenmaal voor hun neus staat zeggen ze echt geen nee!

Hoe kun jij dat weten over een ander?

Dat jij geen nee zou zeggen wil niet zeggen dat iedereen dat heeft Lachen

JUIST!! want mijn Lieve bolanda Gaat Echt Never nooit meer weg, voor niks niet, ze is mijn alles. mijn liefde voor haar is niet te koop.
Laatst bijgewerkt door YuriiikO op 29-05-07 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:56

Aron en Wakker wel, Rosa niet

indira_veule

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:59

nee ik zou het nooit willen doen!!

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:02

Nee! Zeker niet! Als ik D-day zou hebben als eigen paard, dan zou ik hem zeker niet verkopen voor 1 miljoen!

(P.S, hoe zet je een plaatje in je bericht?)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:04

Ik neem aan dat men niet zomaar een miljoen bied....Ik zou er een nachtje over willen slapen en me echt rot voelen, maar 1 miljoen euro.....en dan afslaan....De volgende dag kunnen ze wel wat mankeren dat ze nog geen euro meer waard zijn...Bij mijn vorige paard had ik zoiets afgeslagen (daar kreeg ik wel geen miljoen voor geboden maar wel een achterlijk bedrag wat niemand daarna ooit meer heeft geboden, wat ik afsloeg toen ze 5 was). Ik ben nu weer wat ouder en wijzer.....ja, ik denk dus wel dat ie gaat! Heb ik een reden om af en toe eens extra met vakantie te gaan om hem te bezoeken. Haha!

ambertJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:10

Never nooit.
Mijn paarden zijn iets van mij, Knipoog
Je bent gewend aan ze, && hun ook aan jou..
Nee echt never nooit zou ik ze wegdoen zelfs niet voor 10 miljoen.!

Het is tog iets van jezelf!!!! Haha!
(mijn mening)

lillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:39

nee, ik zou mijn paard nooit wegdoen voor dat geld zelfs niet voor meer.
Ik heb een hele goede band met mijn paard dus ik kan hem echt niet weg doen.
Alleen zouden mijn ouders wat minder blij mee zijn.

spookje_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:54

Xx_Mitt_xX schreef:
Nooit. Vrienden verkoop je niet!

mag ik vrage bij welke handelsstal jij je vriende hebt gehald?
virnede heb je nooit genoegt namelijk

je kan een mens en een dier niet vergelijke vind ik dan maar niet dat ik 1 van beide ga verkope ook niet voor dat geld

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:02

spookje_lief schreef:

je kan een mens en een dier niet vergelijke vind ik dan maar niet dat ik 1 van beide ga verkope ook niet voor dat geld

Als we dan toch gaan vragen.... mag ik vragen waar je de 'n' hebt gelaten?
Vast verhandeld Knipoog

spookje_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:03

_rosita_ schreef:
spookje_lief schreef:

Als we dan toch gaan vragen.... mag ik vragen waar je de 'n' hebt gelaten?
Vast verhandeld Knipoog

goed geraden , helderzient?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:06

de twee merries wel, al zal dat niet makkelijk zijn, maar iemand die 1 miljoen betaald zal er ook goed voor zijn. Mijn oude arabier niet, die blijft tot zijn dood dat heb ik mezelf beloofd

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:07

Arieskuh schreef:
ja! ( en als ik het niet doe doet m'n moeder het wel)

en al die mensen die dat niet doen omdat ze zeggen dat ze hun maatje niet kwijt willen, als je eenmaal voor hun neus staat zeggen ze echt geen nee!

Arieskuh, kun je misschien alleen even voor jezelf spreken?? En dus niet voor mij, want ik maak namelijk helemaal zelf uit of ik mijn paard wel of niet verkoop en jij hebt daar helemaal niets over te zeggen.
IK doe mijn paard namelijk NOOIT weg en nee, ook niet voor 1 miljoen. Lachen
Reden staat vele pagina's terug in dit topic. Tong uitsteken

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:16

_rosita_ schreef:
maikeltje schreef:

geen probleem, dat is een keuze die ieder voor zich maakt. de mijne is anders.
ik zie een paard niet als een 'wegdoevoorwerp' als 'ik er niets meer aan heb'. ik koop een beestje om hem bij mij een goed leven te bieden tot zijn dood. en tsja.... de slacht of inslapen hoort er dan helaas vaak bij, gebeurd maar weinig dat een paard het zelf opgeeft. gelukkig hebben zij dit voor op mensen.

ik heb meer vrede ermee dat ik weet dat mijn paard een goed leven heeft gehad en in vrede is ingeslapen/geslacht, dan dat ik me af moet vragen hoe het nu met mijn goede maatje is en later te horen moet krijgen dat hij al dood is. dát vind ik veel erger.

wat iemand aangaf klopt ook... als iemand anders zijn paard niet verkocht had, had ik er geen gehad, klopt! maar ik koop geen paard om hem weg te doen om een ander te plezieren. ik begrijp absoluut de handel, echt! ik zou dat ook prima kunnen, zolang je bewust een bepaalde 'afstand' bewaard. de band ik ik juist probeer op de bouwen en de klik die er bij mij moest zijn voor ik mijn paard kocht, is mij veel waard, heel veel waard en dat gooi ik niet zomaar weg.

Als ik de middelen zou hebben om ze allemaal te houden dan bleven ze hoor. De eerste pony gaat ook nooit weg, die is als maatje gekomen voor mijn inmiddels overleden paard die de laatste 5 jaar van z'n leven niets anders mocht dan onbelast buiten lopen.Mijn huidige paard heb ik ook gekocht met de gedachte erachter dat hij voor altijd, dus tot z'n dood bij me blijft. Maar mijn kinderen (nu 4 en 6) rijden ook, ze rijden nu op onze Maikeltje (de pony die nooit weggaat). Maar als ze groter zijn en er moet een andere pony komen omdat ze graag pony willen blijven rijden, dan komt er voor hun een andere pony. Echter als ze die ontgroeit zijn dan wordt ie verkocht. Ten eerste omdat zo'n pony gewoon lekker moet kunnen werken en dus de kans verdient om met een ander kind weer leuke dingen mee kan maken en ten tweede omdat ik het me niet kan permitteren om ze allemaal te houden, hoe graag ik dat ook zou willen. Daar heb ik de ruimte niet voor. Een paard en (straks) twee pony's gaat nog, maar meer niet. Dus misschien dat iemand een keer een miljoen biedt voor één van de pony's, dan gaat de rest nooooit meer weg Haha!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:20

Ja.
Zonder twijfel zelfs.
Denk ik.

pupypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:21

nee nooit Huilen Clown