Paloma, het verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Re: Paloma, het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:07

_Mir_ schreef:
Waarom houdt niet iedereen de eer aan zichzelf en stoppen we gewoon met z'n allen met reageren?
Kan er niet gewoon iemand verstandig zijn en deze topic sluiten. Dit gaat helemaal nergens meer over. Iedereen maakt elkaar verwijten. Denk niet dat dit de bedoeling is van een "informatief en gezellig" paardenforum.
Er gebeuren zoveel van dit soort dingen en zolang men daar niet teveel aandacht aan besteed weet ook niemand het. Als we ons zo druk gaan maken om 1 pony waarom kopen we dan niet meteen allemaal alle paarden van de paardenmarkten etc. op...?

Sorry hoor maar ik moest dit even kwijt ik word hier echt super chagerijnig van.

Ga je toch ergens anders gezellig verder lezen??

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:08

runningkawa schreef:
Het zijn niet de medicijnen, want ze zegt net zelf dat ze die geen krijgt
Maar gezien hoe papa is, appel valt niet ver van de boom
Die vader geeft toch niks omdat dier, hoe moet een kind dat dan leren?

Daar kan je gelijk in hebben, mensen die dan nog willen helpen uitschelden en de politie bellen.
Terwijl mevrouw soraya toch zo een lief kind, achter de papa op de trap (waar ze nog een vanalles over heeft zitten liegen, haar eigen pa kom op seg) staat en doet of ze van niets weet, en vanalles roept.

Ja je hebt gelijk tegen haar mogen we echt niets hebben...

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:11

Tjonge dit gaat nu wel heel erg ver hoor! 6 topics vol die al gesloten moeten worden voor 1 pony. Hoeveel andere pony's en paarden in nederland leven in dezelfde of nog veeeel slechtere omstandigheden, waar geen woord aan vuil gemaakt wordt?
Ik snap de ophef en ik ben ook helemaal eens met wat alison en Arabian_girl allemaal gedaan hebben niet door de beugel kan en dat er heel wat gelogen is. Ik vind het ook goed dat Lynn een poging heeft gedaan om de pony een beter leven te geven en vind het jammer dat die poging op niets is uitgelopen. Maar intussen zijn alle feiten al zo'n beetje twintigduizend keer herhaald en zijn jullie alleen maar bezig om mensen zo ver mogelijk de grond in te trappen. Wat willen jullie nou eigenlijk bereiken? Inmiddels hebben jullie denk ik ook wel door dat Alison niet zal veranderen, dus dat zal door middel van reacties in een topic niet gebeuren. Ook Paloma zal hiermee niet gered worden, als je die pony echt wil redden zoek dan uit waar zij staat en wat je kunt doen om haar te kopen of wat dan ook. Blijf niet achter je computertje verwijten spuien, want daar schiet niemand iets mee op.

Sorry voor mijn nutteloze reactie in dit topic zoals jullie het straks wel zullen gaan noemen aangezien dit weer iemand is die niet met jullie meedoet in het verwijten geven... Maar naar mijn weten mag iedereen zijn mening geven hier op Bokt, maar ergens lijken jullie dat niet helemaal te snappen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:12

Als het van een andere pony op bokt zou staan, krijg je hetzelfde...geen schande imo...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:13

Dus omdat er nog zoveel zijn, mag je geen ophef geven over dat ene.
Elk dier dat ik tegenkom die zo iets meemaakt zal ik helpen.

En daar gaat het zelfs niet om, gelieg kan niet bij mij door te beugel, nog iemand het hele land doorsturen ook al wist je dat die pony er niet stond, en dan verwijten voor alles.

Als jullie dat normaal vinden ga je gang Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:14

runningkawa schreef:
Het zijn niet de medicijnen, want ze zegt net zelf dat ze die geen krijgt
Maar gezien hoe papa is, appel valt niet ver van de boom
Die vader geeft toch niks omdat dier, hoe moet een kind dat dan leren?

Rk je gooit nu wel heel erg met modder. Ken je die vader?

Verplaats je even in het gevoel van die vader. Je krijgt een telefoontje dat je dochter is geschopt door haar nieuwe pony die ze pas 1 dag heeft. Trauma heli komt, alvleesklier gescheurt, weet je wat de alvleesklier in je lichaam voor functie heeft? Niet iets om zomaar even te missen, zeker niet als je pas 17 bent. Oke operatie, komt het goed? Ja gelukkig. reaktie pa: Weg met die knol en wel meteen!!! Een logische reaktie van iemand die niks met paarden heeft.

Maar er zijn er genoeg die wel paarden hebben er ook niet zuinig mee omgaan en gedrag verkeerd interpreteren en een paard als vals bestempelen en naar de slacht er mee.

Jij hebt toch bij handelsstallen gereden? Ik heb er in pension gestaan. Ponies die werden ingeruild en langer dan 6 maanden er stonden gingen naar de unoxfabriek. Prima ponies, alles helemaal prima van top tot teen. Elke maand kwam de paardenslager, er was altijd wel weer eentje die net even iets had wat niet goed genoeg was.

Arjette

nee ik zeg ook niet dat het een schande is dat dit allemaal in touw gezet wordt, ik geef zelf aan dat ik het goed vind wat er allemaal geprobeerd word

Wat ik een 'schande' vind is dat er twintigduizend keer dezelfde feiten naar voren komen en dat er ondertussen mensen helemaal de grond in worden getrapt waarvan ik het doel een beetje mis...

lesilla

Ze heeft al duizend keer gezegd dat ze het begrijpt, maar de manier waarop en het gelieg niet....

_Mir_

Arjette schreef:
Tjonge dit gaat nu wel heel erg ver hoor! 6 topics vol die al gesloten moeten worden voor 1 pony. Hoeveel andere pony's en paarden in nederland leven in dezelfde of nog veeeel slechtere omstandigheden, waar geen woord aan vuil gemaakt wordt?
Ik snap de ophef en ik ben ook helemaal eens met wat alison en Arabian_girl allemaal gedaan hebben niet door de beugel kan en dat er heel wat gelogen is. Ik vind het ook goed dat Lynn een poging heeft gedaan om de pony een beter leven te geven en vind het jammer dat die poging op niets is uitgelopen. Maar intussen zijn alle feiten al zo'n beetje twintigduizend keer herhaald en zijn jullie alleen maar bezig om mensen zo ver mogelijk de grond in te trappen. Wat willen jullie nou eigenlijk bereiken? Inmiddels hebben jullie denk ik ook wel door dat Alison niet zal veranderen, dus dat zal door middel van reacties in een topic niet gebeuren. Ook Paloma zal hiermee niet gered worden, als je die pony echt wil redden zoek dan uit waar zij staat en wat je kunt doen om haar te kopen of wat dan ook. Blijf niet achter je computertje verwijten spuien, want daar schiet niemand iets mee op.

Sorry voor mijn nutteloze reactie in dit topic zoals jullie het straks wel zullen gaan noemen aangezien dit weer iemand is die niet met jullie meedoet in het verwijten geven... Maar naar mijn weten mag iedereen zijn mening geven hier op Bokt, maar ergens lijken jullie dat niet helemaal te snappen Verward

OK dan!

valerie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:16

Zo even bijgelezen volg dit topic al een aantal dagen.
Jammer dat het allemaal op zo'n manier moet. De dupe ervan is natuurlijk het paard. Laten we hopen dat Paloma het nu goed heeft.
En als Alison op zo'n manier in het leven staat (liegen en bedriegen) dan krijgt ze nog wel een keer de deksel op haar neus. En zo denk ik erover. Lyn er mogen meer mensen in de wereld zijn zoals jou.

Jacimatho

Arjette schreef:

goed gezegd..

Verder heb ik maar een woord voor dit hele gebeuren...
Wauw....en dan niet in de positieve zin...

Allemachtig, al de energie spat gewoon van het beeldscherm af, ga dat gebruiken om echte dieren te helpen, zet het om.

Ik vind de gang van zaken verre van correct, en ik hoop van harte dat het dier een eigenaar treft die wel met haar kan omgaan.

Zoals dit topic nu verloopt is het Bokt op zijn slechts...doet me een beetje denken aan die film "The Wave.."
Beetje klapvee idee, iedereen schreeuwt mee, en de meeste kennen de betrokkenen niet eens.
Laatst bijgewerkt door Jacimatho op 06-02-07 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Arjette

katiavl schreef:
Dus omdat er nog zoveel zijn, mag je geen ophef geven over dat ene.
Elk dier dat ik tegenkom die zo iets meemaakt zal ik helpen.

En daar gaat het zelfs niet om, gelieg kan niet bij mij door te beugel, nog iemand het hele land doorsturen ook al wist je dat die pony er niet stond, en dan verwijten voor alles.

Als jullie dat normaal vinden ga je gang Ach gut

Euhm, misschien lezen? Ik zeg zelf dat ik de ophef begrijp en dat ik de reddingspoging van Lynn goed vind, alleen besef wel dat er veel dieren in slechtere situaties zitten. Ga achter je computer vandaan en spoor die op! Steek daar je energie in in plaats van het maken van verwijten die al door heel veel anderen voor jou gemaakt zijn!

Anoniem

@russel Hij heeft toch een heleboel tegen lynn gezegt (hierboven haalt iemand dat ook al aan)
Zegt mij genoeg

en voor de 10000ste keer
Dat hij dat paard verkoopt snap ik goed
Alleen niet hoe

Op de stallen waar ik stond kwam zelden de slager
Bijna lles liep na een poos weer, maar een enkeling waarbij dat niet lukt
En er kwamen er toch binnen die al met 2 benen bij de stegeman binnen stonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:18

katiavl schreef:
Ze heeft al duizend keer gezegd dat ze het begrijpt, maar de manier waarop en het gelieg niet....

komt niet aan, wil men niet lezen

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:19

Hmmm, volgens mij heeft SL toch een SA: palomalison

MissSL

misschien een stomme vraag hoor, maar zijn sorayalover en alison dezelfde? dat suktje vat ik niet helemaal.
Volg dit toppic ook al een paar dagen..

_Mir_

Citaat:
="jacimatho
goed gezegd..

Verder heb ik maar een woord voor dit hele gebeuren...
Wauw....en dan niet in de positieve zin...

Allemachtig, al de energie spat gewoon van het beeldscherm af, ga dat gebruiken om echte dieren te helpen, zet het om.

Ik vind de gang van zaken verre van correct, en ik hoop van harte dat het dier een eigenaar treft die wel met haar kan omgaan.

Zoals dit topic nu verloopt is het Bokt op zijn slechts...doet me een beetje denken aan die film "The Wave.."
Beetje klapvee idee, iedereen schreeuwt mee, en de meeste kennen de betrokkenen niet eens.

OK dan!

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:20

MissSL schreef:
misschien een stomme vraag hoor, maar zijn sorayalover en alison dezelfde? dat suktje vat ik niet helemaal.

Wel dezelfde ja ...
Ben in de war met Arabian_girl Ach gut
Laatst bijgewerkt door nightlover op 06-02-07 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

DJCJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:21

MissSL schreef:

ja zijn dezelfde

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:23

russel schreef:
SL krijg je niet ooit spijt als je een tijdje verder bent met dit alles dat je begrijpt dat Paloma nu heel slecht af is en dat dat niet had hoeven gebeuren? Snap je dat de situatie waarin Paloma nu verkeerd onder de noemer dierenleed valt?

Dat dier staat weer ergens anders, god weet in welke soort omstandigheden, weer onzekerheid, angst, wellicht pijn en dan gaat ze weer ergens naar toe en god weet hoe lang dan weer. Staat ze weer te pronken voor een klein meisje die verteld is dat het een super lieve pony is en niet snapt dat het dier hevig gefrustreerd is en een lange tijd nodig heeft om tot rust te komen. Dieren reageren vanuit instincten en het instinct van dit dier roept nu steeds "pas op, gevaar, vlucht of vecht"!!! Als ze volgens haar instinct reageert, komt er weer ellende, ook weer niet te snappen voor dat dier. Van kwaad tot erger.

JIJ kunt die vicieuze circel voor dit dier stoppen, dan heb je een goede daad verricht in je leven en ondanks alle ellende die je een week geleden hebt gehad, toch ook nog een dier hebt kunnen redden. Laten redden door iemand die weet hoe ze dit gaat aanpakken. Dat kan nl een blij gevoel geven, iets goeds doen, in plaats van steeds je kop in het zand te steken.

Scheit aan bokt en bokkers, doe iets, iets wat je eigenlijk verplicht bent, een beproeving voor je zelf. Ga van je nieuwe pony genieten en heb een goed gevoel over het lot van Paloma, het lot bij iemand die het dier op een verantwoorde manier gaat opvangen.

Ze zegt dat Paloma al is verkocht bij de handelaar, dus hoe weet jij dan dat ze nu slecht staat?? Dat weet je niet, pas als je de werkelijke feiten kent, kan je oordelen, eerder niet. En dat vind ik dus met heel veel posters hier, jullie kunnen niet oordelen als je de ware feiten niet kent.
Het meisje, en haar vader, hebben fouten gemaakt, in hun ogen niet, er zijn gelijk allemaal mensen opgesprongen die er een hele eigen draai aan hebben gegeven. Ik zie zoveel andere verhalen staan, en ja, ik heb de topics gevolgd, dat het haast onmogelijk is om het werkelijke verhaal eruit te halen
En zodra SL iets post dan krijgt ze weer een flinke veeg uit de pan, werkelijk op een vreselijk onvolwassen manier, en zeker als bijna iedereen hier loopt te beweren zo volwassen te zijn, en zij zo verschrikkelijk penny.
Zodra er iets concreets bekend is, laat men dan pas reageren, en vaak zal je zien dat die mug een onwijs grote olifant, wat mammoet, is geworden.
Ook vind ik niet dat je haar kan dwingen om te zeggen waar haar pony staat. Misschien willen de nieuwe eigenaren van Paloma dat helemaal niet, en willen ze niet bij deze jacht betrokken worden. Overigens zijn heksenjachten al sinds de middeleeuwen overbodig, omdat heksen niet bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:24

heksen bestaan niet..mensen die geen dieren verdienen wel...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:26

runningkawa schreef:
katiavl schreef:

komt niet aan, wil men niet lezen

Jep doet me trouwens denken,
Vroeger werd zo een liegen en bedriegen echt als onterecht beschouwd.
Nu blijkt het precies door de beugel te gaann erg spijtig

Maar goed het zal ik zijn die de pbtjes en de replys over dat arme soraya zo droevig was omdat haar pa het paard wou slachten.
Verkeerd hebben opgevat. En volgende keer zal ik ook niets meer doen, want er zijn nog duizend andere....

Doet me denken aan mensen met een hart, zoals lynn die toch alles op alles wou zetten. Nee die worden veroordeeld voor penny en zelfs laks va paardenkennis.
Nuja arme soraya, en arme maatschapij waar waardes duidelijk niet meer hetzelfde zijn....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:27

@Yavanna, zoals er al is gezegd, er is een hoop achter de schermen gebeurd waar Bokt niet kan overzien, daar is een hoop naar voren gekomen. Daarnaast heeft Soraya al zo vaak het verhaal veranderd dat het niet meer geloofwaardig is. 2 dagen geleden stond ze namelijk volgens haar al bij de slacht, en een uur later was dood. Nu opeens weet ze waar het dier is? Kom op zeg..

En dit topic was al een beetje aan het doodbloeden. Er was al afgesproken dat we het niet meer via Bokt zouden doen, maar toen kwam Perrokai nog even met modder gooien

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:28

Misschien staat ie nu bij iemand die er WEL mee om kan gaan. Het is best een mooie pony, zonde toch om zomaar op te geven.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:29

IKbenEllen schreef:
Misschien staat ie nu bij iemand die er WEL mee om kan gaan. Het is best een mooie pony, zonde toch om zomaar op te geven.

En waarom weet ze plots waar ze nu staat, ze wist de handelaar niet eens.