russel schreef:SL krijg je niet ooit spijt als je een tijdje verder bent met dit alles dat je begrijpt dat Paloma nu heel slecht af is en dat dat niet had hoeven gebeuren? Snap je dat de situatie waarin Paloma nu verkeerd onder de noemer dierenleed valt?
Dat dier staat weer ergens anders, god weet in welke soort omstandigheden, weer onzekerheid, angst, wellicht pijn en dan gaat ze weer ergens naar toe en god weet hoe lang dan weer. Staat ze weer te pronken voor een klein meisje die verteld is dat het een super lieve pony is en niet snapt dat het dier hevig gefrustreerd is en een lange tijd nodig heeft om tot rust te komen. Dieren reageren vanuit instincten en het instinct van dit dier roept nu steeds "pas op, gevaar, vlucht of vecht"!!! Als ze volgens haar instinct reageert, komt er weer ellende, ook weer niet te snappen voor dat dier. Van kwaad tot erger.
JIJ kunt die vicieuze circel voor dit dier stoppen, dan heb je een goede daad verricht in je leven en ondanks alle ellende die je een week geleden hebt gehad, toch ook nog een dier hebt kunnen redden. Laten redden door iemand die weet hoe ze dit gaat aanpakken. Dat kan nl een blij gevoel geven, iets goeds doen, in plaats van steeds je kop in het zand te steken.
Scheit aan bokt en bokkers, doe iets, iets wat je eigenlijk verplicht bent, een beproeving voor je zelf. Ga van je nieuwe pony genieten en heb een goed gevoel over het lot van Paloma, het lot bij iemand die het dier op een verantwoorde manier gaat opvangen.
Ze zegt dat Paloma al is verkocht bij de handelaar, dus hoe weet jij dan dat ze nu slecht staat?? Dat weet je niet, pas als je de werkelijke feiten kent, kan je oordelen, eerder niet. En dat vind ik dus met heel veel posters hier, jullie kunnen niet oordelen als je de ware feiten niet kent.
Het meisje, en haar vader, hebben fouten gemaakt, in hun ogen niet, er zijn gelijk allemaal mensen opgesprongen die er een hele eigen draai aan hebben gegeven. Ik zie zoveel andere verhalen staan, en ja, ik heb de topics gevolgd, dat het haast onmogelijk is om het werkelijke verhaal eruit te halen
En zodra SL iets post dan krijgt ze weer een flinke veeg uit de pan, werkelijk op een vreselijk onvolwassen manier, en zeker als bijna iedereen hier loopt te beweren zo volwassen te zijn, en zij zo verschrikkelijk penny.
Zodra er iets concreets bekend is, laat men dan pas reageren, en vaak zal je zien dat die mug een onwijs grote olifant, wat mammoet, is geworden.
Ook vind ik niet dat je haar kan dwingen om te zeggen waar haar pony staat. Misschien willen de nieuwe eigenaren van Paloma dat helemaal niet, en willen ze niet bij deze jacht betrokken worden. Overigens zijn heksenjachten al sinds de middeleeuwen overbodig, omdat heksen niet bestaan.