Mackie schreef:Horsie__ schreef:slagten is sielug
spuit elf
Proest.........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mackie schreef:Horsie__ schreef:slagten is sielug
spuit elf
Opaal schreef:Dat zou je als volwassene denken ja, dat alleen jongere mensen zo reageren. In mijn geval waren het juist de ouderen waar ik me tegen moest verdedigen. En dan niet toen het allemaal net achter de rug was maar juist ervoor (wanneer je zulk tegengas ook lekker kunt gebruiken!) en zoals nu als je er een discussie over krijg. Poosje terug is er bij ons vandaan weer een paard naar de slager gegaan, nou dan zit dat oudere volk in de kantine flink te ouwehoeren daarover. Het ergste is dan nog dat de persoon in kwestie er niet bij zit en ik het aan moet horen terwijl ik die van mij ook bij de slager heb gebracht. Nou dan haal je het vuur onder mijn schoenen vandaan!
Perrokai schreef:Opaal schreef:Dat zou je als volwassene denken ja, dat alleen jongere mensen zo reageren. In mijn geval waren het juist de ouderen waar ik me tegen moest verdedigen. En dan niet toen het allemaal net achter de rug was maar juist ervoor (wanneer je zulk tegengas ook lekker kunt gebruiken!) en zoals nu als je er een discussie over krijg. Poosje terug is er bij ons vandaan weer een paard naar de slager gegaan, nou dan zit dat oudere volk in de kantine flink te ouwehoeren daarover. Het ergste is dan nog dat de persoon in kwestie er niet bij zit en ik het aan moet horen terwijl ik die van mij ook bij de slager heb gebracht. Nou dan haal je het vuur onder mijn schoenen vandaan!
Bah, walgelijk, iemand zo te behandelen op zo'n moment. Gaat het dan om het slachten of dat het paard niet ziek genoeg is of iets dergelijks ?
Es79 schreef:En ik vind een operatie wel wat anders (ben ik ook niet voor) maargoed ik ga geen appels met peren vergelijken.
Opaal schreef:In mijn geval was het beide wel hoor! Hij was atactische maar in zijn hoofd nog super fit en zag er ook goed uit. En dan snappen sommige mensen het niet meer..... ze kunnen dan niet begrijpen dat je hem niet naar een rusthuis brengt en naar de slager is dan helemaal al uit den boze! Maar ik vind gewoon, als je een 8 jarig sportpaard hebt met veel temprament, wat heel graag wil werken, daardoor elke keer verzuurd op zijn spieren (dus niet kan werken) niet gelukkig maakt met de rest van zijn leven in een rust huis!
Perrokai schreef:Opaal,
Jeetje, wat erg voor je het was wel een prachtig paard zeg ! Ik heb de foto nog even bekeken........
Qleke schreef:was idd mooi paardspijtig..
maar het is misschien beter zo dan in pijn voortleven.
patsur schreef:ik weet niet of het hier al gezegd is, maar ik wil je verwijzen naar het excursie naar slachterij van Veen in Nijkerk topic. Te vinden als topic van de maand op het Bokt Beheer Bulletin
Perrokai schreef:patsur schreef:ik weet niet of het hier al gezegd is, maar ik wil je verwijzen naar het excursie naar slachterij van Veen in Nijkerk topic. Te vinden als topic van de maand op het Bokt Beheer Bulletin
Wie wil je verwijzen ? Ik heb het helemaal gelezen en gezien. Ik ben gestopt met lezen toen er nog steeds mensen opdoken die bleven roepen hoe sieluug het was en dat het mishandeling was en
dat ze dat hun paard noooit zoude willen aandoen ! Dan beland je op een niveau waar ik al ver boven sta inmiddels. Of dat door leeftijd komt vraag ik me af .....
patsur schreef:ik weet niet of het hier al gezegd is, maar ik wil je verwijzen naar het excursie naar slachterij van Veen in Nijkerk topic. Te vinden als topic van de maand op het Bokt Beheer Bulletin
Es79 schreef:En wat ik nog even wil zeggen over de "spookverhalen",
het gebeurt dus wel degelijk en als het je paard overkomt dan is het al eigenlijk te laat.
Vandaar dat ik zoiets heb van, als ik ooit voor de keuze zou komen te staan, zal ik mijn paard dan naar de slacht brengen?
Kijk, inslapen klinkt vrediger, maargoed ik weet niet of dat het juiste is.
Erg moeilijk hoor!
Es79 schreef:Ik word wel eens gek van mensen die alles "sielug" vinden met paarden, begrijp me niet verkeerd maar het zijn paarden en geen mensen!
Es79 schreef:@Perrokai, het is ook niet zo dat ik narcose zielig vind hoor, maar ik heb er gewoon niets mee, niet bij kinderen, mensen, dieren maargoed als het nodig is is het nodig natuurlijk.
En wat je zegt, het is ook maar net hoe en wat de omstandigheden zijn die de beslissing neemt of je je paard laat inslapen of slachten.
Ik word wel eens gek van mensen die alles "sielug" vinden met paarden, begrijp me niet verkeerd maar het zijn paarden en geen mensen!